Olisi hienoa kuulla kokemuksia ja näkemyksiänne tälläiseen asiaan. Olen nyt n. 4-5 viikkoa raskaana ja lähes koko ajan olen kärsinyt vatsakivuista. Ensin luulin niitä menkkakivuiksi mutta raskaushan sieltä paljastui. Kivut eivät ole kovin massiivisia mutta haittaavat välillä ikävästi työskentelyä ja liikunta suorituksia. Joinakin päivinä ei ole mitään ja toisena sitten juilii koko päivän sekä turvottaa vatsaa.
Olen käynyt lääkärissä kylläki. Teki alateitse tutkimukse ja totesi, että ei verenvuotoa, kohdunsuu kiinni ja vatsaa painelemalla totesi kohdun laajentuneen. Kohdun laajentuminen mielestäni sulkee kohdunulkopuolisen raskauden pois vai? En päässyt ultraan, koska ei epäilyä ulkoisesta raskaudesta näillä tutkimuksilla. Luottaakko nyt sitten siihen.
Urheillessa kivut joskus yltyvät ja tuntuvat välillä jopa ylävatsasssa. Pientä nipistelyä alavatsassa mutta isompi kipu keskellä vatsaa. Edellisessä raskaudessa ei tällaisia oireita. Olisin kiitollinen jos jaksaisitte vastata ja jakaa kokemuksia :) Olen kovasti netistä katsonut eri sivuilta tietoa mutta tuntuu olevan niin suppeasti.
Ihanaa kesän odotusta kaikille :)
Raskausajan vatsakivut
3
727
Vastaukset
- Mahakipeys raskaana
Ei pelkoa :) Itsellä oli menkkamaiset kivut alkuraskaudesta ja luulin vain että menkat tulossa mutta kun ei pitkään aikaan kuulunut niin testihän se plussaa näytti :) Vähän helpottivat välissä, mutta viime viikolla rv17 alkoi taas menkkamainen kipu kun kävelin vähän pidemmän lenkin, kun istumaan pääsi ja huilasi hetken niin kipu meni pois.
Eli täysin normaalia, ei kannata sitä pelästyä :) - Normaalia luulisin
Minulla on koko raskauden ajan ollut kaikenlaista vatsakipua. Alussa menkkamaista, välillä sattui esim kävellessä pitkiä matkoja, nyt (rv28) on alavatsalla kipua esimerkiksi nopeasti kääntyessä. Nukkuminen alkaa olla vähän hankalaa, kun kääntyilen paljon ennen nukahtamista ja se tekee kipeää.
Siis en sinuna olisi huolissani. :) Kun ei kerran ole mitään vuotoakaan. Kaikki ne muutokset kropassa sitä kipua tietääkseni aiheuttaa. - pelokas pallovatsa
Kiitos kovasti :) Helpottaa mieltä kun tietää, että voi olla myös ihan normaalia tämä kipuilu. Ehkä nyt jaksaa sitten odottaa rauhallisin mielin ensimmäiseen ultraan jossa selviää enemmän. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628