Torimyynti + verotus

kyselennnn

Eli haluaisin muutamia kertoja vuodessa mennä torile myymään ite tekemiäni leivoksiani jne..
Miten verotus tällaisessa menee, siis kun itse tehnyt kaiken?
Ja pitääkö olla joku tuotenimi että ylipäänsä saa myydä omatekemää..?

15

9559

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffffaaaaaaaaaaa

      eli siis jos myyn jotain esim leipää 5eurolla, niin saanko pitää kaiken itse?

    • Ei onnistu

      Elintarvikkeita ei saa myydä ihan noin vain, tarvitset ainakin hygieniapassin ja todennäköisesti jonkinlaisen omavalvonnan. Ota yhteyttä kuntasi terveystarkastajaan, hän osannee kertoa tarkemmin.

      • 3+3

        Teidän kunnassa terveystarkastajako hoitaa verotusasioita?


    • Ei onnistu

      Eiköhän ne elintarvikelupa-asiat pidä hoitaa ensin kuntoon, ennenkuin sitä verotettavaa tuloa alkaa muodostumaan... Ja todennäköisesti luparuljanssi on niin monimutkainen, että ap luopuu suunnitelmistaan ennen sitä pistettä.

      • Taas ovat

        ilkeät, kateelliset ja itse mitään aikaansaamattomat suomalaiset asialla vastaamassa kysymykseen, josta eivät ymmärrä mitään...


      • Ei onnistu
        Taas ovat kirjoitti:

        ilkeät, kateelliset ja itse mitään aikaansaamattomat suomalaiset asialla vastaamassa kysymykseen, josta eivät ymmärrä mitään...

        Toisin kuin sinun vastauksestasi olikin sitten ihan hirveästi hyötyä! En ymmärrä, miten on "kateellista, ilkeää tai aikaansaamatonta" kertoa tosiasiat, eli että elintarvikkeiden myynti ei todellakaan onnistu ihan noin vain. Se ei ole minun kateuksissani keksimää, vaan faktaa. Ja on ihan hyvä tietää se jo mahdollisimman pian, ennenkuin on ehtinyt suunnilleen vuokrata tosipöydän ja pystyttää banderollit... Jos luparuljanssi ei sitten houkuta, niin voi keksiä muuta myytävää.


      • Torii
        Ei onnistu kirjoitti:

        Toisin kuin sinun vastauksestasi olikin sitten ihan hirveästi hyötyä! En ymmärrä, miten on "kateellista, ilkeää tai aikaansaamatonta" kertoa tosiasiat, eli että elintarvikkeiden myynti ei todellakaan onnistu ihan noin vain. Se ei ole minun kateuksissani keksimää, vaan faktaa. Ja on ihan hyvä tietää se jo mahdollisimman pian, ennenkuin on ehtinyt suunnilleen vuokrata tosipöydän ja pystyttää banderollit... Jos luparuljanssi ei sitten houkuta, niin voi keksiä muuta myytävää.

        Alkuperäinen kysymys oli seuraava:Eli siis jos myyn jotain esim leipää 5eurolla, niin saanko pitää kaiken itse?Hän ei kysellyt mitään terveystakastus eikä hygienia asioita sinä pölkkypää et osannu vastata alkuperäiseen kysymykseen.


    • veroja maksava

      Hei!

      Olen itsekin ruoka-alan yrittäjä ja käyn sillointällöin torilla ostoksilla.
      Maksan ostokset firman pankkikortilla,josta todellakin tarvitsen kuitin omaa verotustani ja tilitoimistoa varten,mutta...meillä on pääte just nyt rikki,pankkikortti ei käy ja yms vastauksia tulee tuon tuostakin.No,maksan käteisellä ja haluan kuitin,niin,oho kuittivihko ei olekaan mukana- on yleinen vastaus.Niin että mitenkähän torikauppias maksaa veroja kun ei jää mitään jäjkiä kaupasta ja vaikka jono on päivästä toiseen kojulla kymmenien metrien mittainen?? en uskokaan että myynti jää joka kuukausi ja vuosi alle verotettavan tulorajan!!

      • Anonyymi

        ulkona tapahtuvassa torimyynnissä ei ole kuitinantovelvoitetta


    • Raha kiertoon

      Nappikauppa on tuo muutaman kerran vuodessa jonku sämpyläpussin myyminen. Myyt tavarat ja ilmoitat sivuansioina myynnistä saamasi tulon omantuntosi mukaan. Tulo on tietenkin se rahamäärä, josta olet vähentänyt jauhot ja muut leipomistarpeet. Niin tekee valtaosa torimuoreista. Koska markkinoilla helppoheikit kirjoittelee kuitteja? Ei ikinä.
      Ruokayrittäjä voi kuljettaa omaa kuittivihkoa mukanaan ja pyytää myyjää tekemään sillä kuitin maksusta alveineen. Kuitin voi kirjoittaa toisaalta vaikka siihen tavaran käärepaperiin, kunhan kuitin muotoseikat täyttyvät.
      Kunnan terveystarkastajalta saat ohjeet, mitä vaaditaan kuivaelintarvikkeiden myynnille. Ei pitäisi olla vaikeaa. Eri asia on, jos tarvitset kylmätiskejä tuoretavaran myynnille, sitten tarvitaan niitä hygieniapasseja.

    • Teepä näin

      Lopettakaahan se valittelu jostain ihmeen lupa-asioista. Suomi on täynnä maatilallisten noutokauppoja. Eli maatilallinen tuo esim. mansikat perunat ja itse kutomat sukat leivonnaiset tien varrella olevaan koppiin ja siellä on kassalipas. Hinnasto on kirjoitettunua tauluun ja asiakas saa itse ottaa perunansa ja mansikat ja maksaa kiltisti kassalippaaseen. Se on sittne eri asia maksaako sen mitä pitää tai ottaako sen mitä pitää. Voi olla että joku jopa tulee ja tyhjentää sen kassalippaan, mutta suuremmaksi osaksi nämä kojut ovat pysyneet pystyssä ja iltaisin maatilan omistaja käy tyhjentämässä kassan taskuunsa ja täyttää kojun taas uusilla perunoilla tai pullilla. EIKÄ KÄY KUKAAN TERVEYSTARKASTAJA TUTKIMASSA, EIKÄ TARVITSE MAKSAA TIENVARRESTA MITÄÄN TORIVUOKRIA

      ETTÄ TÄLLEEN

    • 21

      Missä näitä tienvarsi-noutokauppoja on? En vielä ole nähnyt, vaikka työmatkani on 70 km ja kuljen muutenkin paljon maanteilla suuntaan ja toiseen... Suomi täynnä, jopas jotakin! Ei taitas torilla toimia...

    • verottaja herätys

      Ei ihme, että pienyrittäjät eivät pärjää Suomessa, koska kaikenlaisen pimeen työn tekijöitä on liikaa. Mitäs sen väliä pimeen työn tekijällä on, millä hinnalla sen myy, koska toimeentulo tulee päivätyöstä tai tuista. Pienyrittäjällä on velvoitteet jotka on hoidettava, eikä tuotetta voi myydä siihen hintaan, kun nämä pimeenä tekevät!

      Netti on pullollaan uuden tavaran myyjiä, jotka eivät veroja maksele.

      • yksinyrittäjä

        Lisäksi kaikenlaisen aatteellisen yhdistyksen nimissä tehdään tuotteita, jotta saadaan virkistystä itselle. Ja kaikki ilman veroja!


    • palli

      myyt vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe