Hei kaikki tupakoitsijat! Voisitteko ystävällisesti kertoa miksi poltatte ts. mitä hyviä puolia tupakanpoltossa on? Mitä saatte siitä? Esim. rentouttaako...? Tarvitsisin tietoa Prometheus-leirin päihdeteemaa varten ja netistä löytyy vain tupakoinnin vastaisia sivuja. Kiitos paljon!
Tupakoitsijat!
13
1634
Vastaukset
- RaahenTiikeri
En tiedä oikeita sanoja.Juotko itse kahvia,kenties teetä tai viiniä?
Syötkö suklaata?
Kyllä se tupakka on tota samaa nautintoaine sarjaa,jossa maku ja tuotteen vaikutus yhdistyvät.
Tai,myöskin asiassa on myös rutiinin omaisia,"turvallisuuteen" verrattavia nautinnon ja rutiinin yhdistämistä,jota voi verrata siihen,että nautit mansikoiden syönnistä,mutta mieluiten nautit ne siellä mummolan tai vaikka kesämökin takapihan mansikka maalla,jossa olet nauttinut niistä jo viisitoista vuotta pienestä lähtien ym. ymmärsit varmaan?
Tupakointia on mustamaalattu ylettömästi lähivuosina,en toki väitä sitä miksikään terveystuotteeksi,mutta on siinä valistamisessa paljon ilmaakin.Minulle se edustaa nautintoainetta,ei orjuuttajaa.
Nyt on maailmalla menossa tupakan vastainen trendi.Ihmiset lopettavat tupakointiaan ulkoisista syistä TS.antavat yleisen mielipide-ilmapiirin vaikuttaa omiin ratkaisuihin(ja luulevat etteivät enää nauti tupakasta ts.itsevalhe).Taistelevat halujaan vastaan tyyliin enhaluahaluan,tekee mieli sitä "paskaa" ym. peläten samalla leimautumista "tupakoijat ovat b-luokan kansalaisia" tyyliin.Ja käyttävät sanaa "sortua" asiasta,josta mitä ilmeisimmin nauttivat(koska tuskin muuten "sortuisivat" sitä jälleen käyttämään)Itse en pelkää tätä,poltan kun nautin,en polta kun en nauti.
Mutta on totta,että netistä löytää oikeastaan ainoastaan valistus sivustoja(monet vahvasti liioitelluin keinoin,puolitotuuksineen).Enkä oikeastaan ihmettele sitä tämän nykyisen "tupakka-fasismin" aikana.- Sissi
että sä jaksat.. :D
"Taistelevat halujaan vastaan tyyliin enhaluahaluan,tekee mieli sitä "paskaa" ym. peläten samalla leimautumista "tupakoijat ovat b-luokan kansalaisia"
Onkohan sulla kaynyt mielessa, että JOS vaikka ihmiset lopettavat tänäpäivänä röökaamista sen vuoksi, että kokoajan tiedetään enemmän tupakoinnin vaaroista. Ja ehkä myös siksi, että ihmiset haluaisivat EHKÄ yhden terveyttä ILMEISEN selvästi turmelevan tuotteen pois elämästään!
"Tupakointia on mustamaalattu ylettömästi lähivuosina" ylettömästi... ei juma.. kyllä sulla on jotain vikaa korvien välissä..
"Itse en pelkää tätä,poltan kun nautin,en polta kun en nauti"
Toi on suurta paskaa. Jos olet niin itsevarma omasta polttamisestas, niin miksi helewetissä vaivautua tänne joka paiva lukemaan lopettaneiden aatoksia??? Ja vähätelemään muiden kovaa ponnistelua päästäkseen irti tupakasta. täällä pitäisi MINUN mielestäni kannustaa lopettaneita, eikä puhua noita sun juttujas.. Jos joku joka tarvitsee materiaalia siihen että "miksi poltatte", eikä sitä netistä löydä muualta kuin sielta missa lopettamista opetellaan, niin on syytä jättää esitelmä pitämättä. (viittaan henkilöön, joka ylhäällä kysymyksen esitti ja johon raahen oma tiikeri halusi vastata.
"Minulle se edustaa nautintoainetta,ei orjuuttajaa" HAH, niinhän se meille kaikille oli oikein nautintoaine.. isolla N:llä - RaahenTiikeri
Sissi kirjoitti:
"Taistelevat halujaan vastaan tyyliin enhaluahaluan,tekee mieli sitä "paskaa" ym. peläten samalla leimautumista "tupakoijat ovat b-luokan kansalaisia"
Onkohan sulla kaynyt mielessa, että JOS vaikka ihmiset lopettavat tänäpäivänä röökaamista sen vuoksi, että kokoajan tiedetään enemmän tupakoinnin vaaroista. Ja ehkä myös siksi, että ihmiset haluaisivat EHKÄ yhden terveyttä ILMEISEN selvästi turmelevan tuotteen pois elämästään!
"Tupakointia on mustamaalattu ylettömästi lähivuosina" ylettömästi... ei juma.. kyllä sulla on jotain vikaa korvien välissä..
Toi on suurta paskaa. Jos olet niin itsevarma omasta polttamisestas, niin miksi helewetissä vaivautua tänne joka paiva lukemaan lopettaneiden aatoksia??? Ja vähätelemään muiden kovaa ponnistelua päästäkseen irti tupakasta. täällä pitäisi MINUN mielestäni kannustaa lopettaneita, eikä puhua noita sun juttujas.. Jos joku joka tarvitsee materiaalia siihen että "miksi poltatte", eikä sitä netistä löydä muualta kuin sielta missa lopettamista opetellaan, niin on syytä jättää esitelmä pitämättä. (viittaan henkilöön, joka ylhäällä kysymyksen esitti ja johon raahen oma tiikeri halusi vastata.
"Minulle se edustaa nautintoainetta,ei orjuuttajaa" HAH, niinhän se meille kaikille oli oikein nautintoaine.. isolla N:lläOlet selvästi katkera.Se siitä.
Siis kysyjähän nimenomaan kysyi,miksi poltan,minä kerroin.
Ja missään ei lue,että tämä palsta olisi ainoastaan tupakasta eroon yrittäville,vai lukeeko?
Ja mitä tulee tupakkaan ja sen "vaaroihin".Niin ensinnäkin,myönnän,se ei todellakaan varmasti edistä terveyttä,mutta ennenkuin jatkat purkaustasi,kannattaa ottaa selvää,ketkä rahoittavat tätä "Onkohan sulla kaynyt mielessa, että JOS vaikka ihmiset lopettavat tänäpäivänä röökaamista sen vuoksi, että kokoajan tiedetään enemmän tupakoinnin vaaroista." toimintaa.Asia on niin,että valtaosan näistä tupakan terveyshaittoja tutkivista "tupakka tutkimuksista" rahoittaa kalliita korvaustuotteita valmistavat lääkefirmat(zybanit ym),mielestäni selvän näkökulman(eli tuloksesta toivotaan tietynlaista)omaavat tutkimukset ovat niin ja näin....
Ja sitten vielä yksi lainaus;
""Minulle se edustaa nautintoainetta,ei orjuuttajaa" HAH, niinhän se meille kaikille oli oikein nautintoaine.. isolla N:llä
"
-minulle se ei ollut,vaan on edelleen nautintoaine(isolla N:llä lauseen alussa),vuosikausien jaksottaisen polttamisen jälkeen,jaksottaiseen polttamiseen on kuulunut jaksoja jolloin poltan 15 tupakkaa päivittäin ja kuukausien jaksoja jolloin poltan yhden savukkeen joka toinen päivä.
Harmi,että nautintoaine ei voi olla nautinto kaikille.Onneksi minä en ole sotkenut elämääni hyvän nautintoaineen älyttömällä käytöllä.
PS.Mitenköhän jos jotkut alkaisivat syömään kohtuuttomasti suklaata,toista suomalaisten suosikki nautintoainetta,esim.5 levyä päivässä(vrt. joku polttaa 2 röökiä päivässä,joku kartongin päivässä)ja alkaisi tulla ns.suklaa-kuolemia ja tehtäisiin asenteellisia "suklaa tutkimuksia" suklaan haitoista......miten suhtautuisit?-menisitkö mukana ja rummuttaisit pahasta pahasta suklaasta,joka pitäisi hävitettämän,vain siksi,kun jotkut eivät osanneet käyttää sitä alkuperäiseen tarkotukseensa,nautintoaineena? - Sissi
RaahenTiikeri kirjoitti:
Olet selvästi katkera.Se siitä.
Siis kysyjähän nimenomaan kysyi,miksi poltan,minä kerroin.
Ja missään ei lue,että tämä palsta olisi ainoastaan tupakasta eroon yrittäville,vai lukeeko?
Ja mitä tulee tupakkaan ja sen "vaaroihin".Niin ensinnäkin,myönnän,se ei todellakaan varmasti edistä terveyttä,mutta ennenkuin jatkat purkaustasi,kannattaa ottaa selvää,ketkä rahoittavat tätä "Onkohan sulla kaynyt mielessa, että JOS vaikka ihmiset lopettavat tänäpäivänä röökaamista sen vuoksi, että kokoajan tiedetään enemmän tupakoinnin vaaroista." toimintaa.Asia on niin,että valtaosan näistä tupakan terveyshaittoja tutkivista "tupakka tutkimuksista" rahoittaa kalliita korvaustuotteita valmistavat lääkefirmat(zybanit ym),mielestäni selvän näkökulman(eli tuloksesta toivotaan tietynlaista)omaavat tutkimukset ovat niin ja näin....
Ja sitten vielä yksi lainaus;
""Minulle se edustaa nautintoainetta,ei orjuuttajaa" HAH, niinhän se meille kaikille oli oikein nautintoaine.. isolla N:llä
"
-minulle se ei ollut,vaan on edelleen nautintoaine(isolla N:llä lauseen alussa),vuosikausien jaksottaisen polttamisen jälkeen,jaksottaiseen polttamiseen on kuulunut jaksoja jolloin poltan 15 tupakkaa päivittäin ja kuukausien jaksoja jolloin poltan yhden savukkeen joka toinen päivä.
Harmi,että nautintoaine ei voi olla nautinto kaikille.Onneksi minä en ole sotkenut elämääni hyvän nautintoaineen älyttömällä käytöllä.
PS.Mitenköhän jos jotkut alkaisivat syömään kohtuuttomasti suklaata,toista suomalaisten suosikki nautintoainetta,esim.5 levyä päivässä(vrt. joku polttaa 2 röökiä päivässä,joku kartongin päivässä)ja alkaisi tulla ns.suklaa-kuolemia ja tehtäisiin asenteellisia "suklaa tutkimuksia" suklaan haitoista......miten suhtautuisit?-menisitkö mukana ja rummuttaisit pahasta pahasta suklaasta,joka pitäisi hävitettämän,vain siksi,kun jotkut eivät osanneet käyttää sitä alkuperäiseen tarkotukseensa,nautintoaineena?Toistelet viestistä viestiin, että kuinka vähän poltat milloinkin. Luuletko että tupakan vaarat ei sinuun osu? olet väärässä. Ja mitä tulee tohon, että tutkimuksia tekee zyban lääkefirmat ym. ym, niin kyllä sitä tietoa tupakan vaaroista saa ihan muualtakin. Ihan vaikka etsimällä patologisia lausuntoja lääkärikirjoista. [En suosittele herkille ihmisille, sen verran painavaa ja yököttävää asiaa tupakasta]
En ole katkera! Jos olen katkera, niin olen sitä itselleni, koska olen ollut niin tyhmä, että olen tupakoinut 15 vuotta ihan samaan tapaan, kuin sinäkin "tiikerini" ;D Joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta kuitenkin polttanut kokoajan.
Toi viittaus suklaaseen on musta hiukan OUT. En jaksa kommentoida sitä edes. - Kyseinen henkilö
Sissi kirjoitti:
"Minulle se edustaa nautintoainetta,ei orjuuttajaa" HAH, niinhän se meille kaikille oli oikein nautintoaine.. isolla N:lläNo hei! Ensinnäkin, tietääkseni missään ei lue että foorumi on tupakoinnin lopettaville vaan aiheena on tupakointi yleensä. Minne muualle olisin laittanut kysymykseni? Ehkä veneily-otsikon alle? Toisekseen, en itse polta joten en tietenkään voi tietää mitä hyviä puolia siinä on. Tarvitsen tietoa leirille, jossa nuoret yhtenä päivänä tutkivat päihteiden vaikutuksia esim. itseen, läheisiin ja ympäristöön. Sen ikäisiä tuskin kannattaa yrittää väkisin valistaa faktoilla, jotka he ovat kuulleet koulussa jo useaan otteeseen. Sitäpaitsi leirin yksi tarkoitus on oppia ymmärtämään ja suvaitsemaan erilaisia kantoja (joskaan ei pakottaa hyväksymään kaikkia), ei saarnata. Onneksi nuorten keskustelusta tuli kysymykseeni asiallisia vastauksia.
- RaahenTiikeri
Sissi kirjoitti:
Toistelet viestistä viestiin, että kuinka vähän poltat milloinkin. Luuletko että tupakan vaarat ei sinuun osu? olet väärässä. Ja mitä tulee tohon, että tutkimuksia tekee zyban lääkefirmat ym. ym, niin kyllä sitä tietoa tupakan vaaroista saa ihan muualtakin. Ihan vaikka etsimällä patologisia lausuntoja lääkärikirjoista. [En suosittele herkille ihmisille, sen verran painavaa ja yököttävää asiaa tupakasta]
En ole katkera! Jos olen katkera, niin olen sitä itselleni, koska olen ollut niin tyhmä, että olen tupakoinut 15 vuotta ihan samaan tapaan, kuin sinäkin "tiikerini" ;D Joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta kuitenkin polttanut kokoajan.
Toi viittaus suklaaseen on musta hiukan OUT. En jaksa kommentoida sitä edes."Toistelet viestistä viestiin, että kuinka vähän poltat milloinkin. Luuletko että tupakan vaarat ei sinuun osu? olet väärässä."
-kerro toki muutakin tulevaisuudestani,koska näemmä tiedät siitä.
Ja hengissähän näytät sinäkin olevan.
Suomessa havaitaan vuotuisella tasolla n.2000 keuhkosyöpä tapausta,joista n.1500 tupakoitsijoilla(mikä ei tarkoita tietenkään,että ne kaikki 1500 johtuisi tupakasta,koska tupakoitsijoistakin varmasti iso osa on ollut asbestille altistuneena männä vuosina)
Suomen n.reilusta miljoonasta tupakoitsijasta arvellaan korkeintaan 25%:n sairastuvan jossain elämänsä vaiheessa keuhkoahtaumaan(johon toki sairastuvat savuttomatkin).
Mielestäni sairastumis riski on aika pieni tähän hysteriaan nähden,jota sinäkin levität.
PS.Mitä niissä patologisissa lausunnoissa näkyy?
Ei niistä ainakaan mitenkään tieteellisillä perusteilla ole luettavissa,että tämä syöpä johtui tupakasta ja tämä esim.asbestista,koska syövät ovat monitekiäisiä sairauksia,joiden alkuperää ei voida aukottomasti selvittää.Toki erilaisia todennäköisyyksiä voidaan esittää. - Sissi
RaahenTiikeri kirjoitti:
"Toistelet viestistä viestiin, että kuinka vähän poltat milloinkin. Luuletko että tupakan vaarat ei sinuun osu? olet väärässä."
-kerro toki muutakin tulevaisuudestani,koska näemmä tiedät siitä.
Ja hengissähän näytät sinäkin olevan.
Suomessa havaitaan vuotuisella tasolla n.2000 keuhkosyöpä tapausta,joista n.1500 tupakoitsijoilla(mikä ei tarkoita tietenkään,että ne kaikki 1500 johtuisi tupakasta,koska tupakoitsijoistakin varmasti iso osa on ollut asbestille altistuneena männä vuosina)
Suomen n.reilusta miljoonasta tupakoitsijasta arvellaan korkeintaan 25%:n sairastuvan jossain elämänsä vaiheessa keuhkoahtaumaan(johon toki sairastuvat savuttomatkin).
Mielestäni sairastumis riski on aika pieni tähän hysteriaan nähden,jota sinäkin levität.
PS.Mitä niissä patologisissa lausunnoissa näkyy?
Ei niistä ainakaan mitenkään tieteellisillä perusteilla ole luettavissa,että tämä syöpä johtui tupakasta ja tämä esim.asbestista,koska syövät ovat monitekiäisiä sairauksia,joiden alkuperää ei voida aukottomasti selvittää.Toki erilaisia todennäköisyyksiä voidaan esittää...vitalis. En tiemmä sanonut, että patologisissa selvityksissä puhutaan pelkästään syövästä. jos sä luulet, että tupakka aiheuttaa sitä pelkästään, niin otahan selvää niistä muista sairauksista, mitä se tuo tullessaan.
Ja en kyllä oikein edelleenkään tajua, että mitä sinä urputat täällä sen röökisi puolesta? Haisette pahalle ensinnäkin.. eikö se JO pelkästään laita teitä tupakoitsijoita miettimään?
En todellakaan näe sinun tulevaisuudestasi tuon taivaallista, mutta myönnä, että olet edes hitusen huolissasi tupakan aiheuttamasta terveysriskistä! (EN PUHU PELKÄSTÄÄN SYÖVÄSTÄ! EN LIETSO HYSTERIAA ) - RaahenTiikeri
Sissi kirjoitti:
..vitalis. En tiemmä sanonut, että patologisissa selvityksissä puhutaan pelkästään syövästä. jos sä luulet, että tupakka aiheuttaa sitä pelkästään, niin otahan selvää niistä muista sairauksista, mitä se tuo tullessaan.
Ja en kyllä oikein edelleenkään tajua, että mitä sinä urputat täällä sen röökisi puolesta? Haisette pahalle ensinnäkin.. eikö se JO pelkästään laita teitä tupakoitsijoita miettimään?
En todellakaan näe sinun tulevaisuudestasi tuon taivaallista, mutta myönnä, että olet edes hitusen huolissasi tupakan aiheuttamasta terveysriskistä! (EN PUHU PELKÄSTÄÄN SYÖVÄSTÄ! EN LIETSO HYSTERIAA )Toki tiedän,että tupakan sanotaan aiheuttavan lukuisia muitakin sairauksia,kuin syöpää.Mutta edelleenkään patologisissa selvityksissa ei voida aukottomasti todistaa jonkun taudin(jotka lähes järjestään ovat monitekiäisiä)johtuneen tupakasta.Esim astmaa tai keuhkoahtaumaa sairastavan/sairastaneen(kuolleen siis) ihmisen kohdalla ei voida kovin varmoja arvailuja antaa siitä,että olisiko hän sairastunut ilman tupakointia,voidaan vaan sanoa,että tupakointi kenties edesauttoi taudin syntyä ym...tajuat varmaan mitä tarkoitan.Savuttomia astmaatikkoja ja ahtauma potilaitahan on pilvin pimein suomessa.Niin on savullisiakin.
"Ja en kyllä oikein edelleenkään tajua, että mitä sinä urputat täällä sen röökisi puolesta? Haisette pahalle ensinnäkin.. eikö se JO pelkästään laita teitä tupakoitsijoita miettimään?"
-ensinnäkin,haju on aina haistajan nenässä,kuten kauneuskin katsojan silmissä.Minä olen rakastanut tupakan hajua lapsesta asti.
Ja toisekseen,elän etupäässä sillein,että jos hyväksyn itseni sellaisena kuin olen,niin saavat hyväksyä muutkin.Tuskin alan muuttamaan tapojani miellyttääkseni sivullisia.Jos käyttäytyisin esimerkiksi väkivaltaisesti,niin muuttaisin kyllä tapojani itseni ja sivullisten etujen nimissä.En ole,enkä ole ikinä ollut väkivaltainen.Toivottavasti en sellaiseksi tulekaan.
Olet muuten varmaan huomannut,että lukuisat ihmiset inhoavat sydämensä pohjasta voimakasta valkosipulin tuoksua(en minä kylläkään).
".. eikö se JO pelkästään laita teitä tupakoitsijoita miettimään? "
-samoin perusteinhan sinä voisit(jos inhoat ko.hajua) sitten pelkän hajun perusteella kieltää valkosipulin nauttimisen,niiltä ketkä siitä nauttii(minäkin),koska tässä haluat meidät tupakoitsijat saada miettimään JO pelkästään haju asiaa.
"En todellakaan näe sinun tulevaisuudestasi tuon taivaallista, mutta myönnä, että olet edes hitusen huolissasi tupakan aiheuttamasta terveysriskistä! (EN PUHU PELKÄSTÄÄN SYÖVÄSTÄ! EN LIETSO HYSTERIAA )"
-Miksi sitten sanoit tupakka sairauden osuvan kohdalleni VARMASTI,jos et näe tulevaisuuteeni?
Mitä tulee riskeistä huolestumiseen,niin poltan todellakin vähän,joskus paljon,pitkässä juoksussa niin vähän,että tupakoinnista stressaaminen olisi kohdallani huomattavasti suurempi terveysriski,kuin tämän hetkinen polttaminen.Elämä on elämistä varten.Ei lukitussa huoneessa itsensä kanssa tappelemista varten.Haluan en halua haluan...on sairasta.
PS.En tunne yhtään ns.tupakka sairauteen kuollutta ihmistä.Toisen vanhempani suvussa ollaan/on oltu aina kovia polttamaan ja toisen vanhempani suvusta tiedän yhden tupakoivan(elossa).Jälkimmäisessä suvussa on ns."kato" käynyt minun elinaikanani huomattavasti tiheämmin.Ed mainitussa suvussa tunnen useitakin 30-40 vuotta polttaneita terveitä ihmisiä.
Jonkun hysteerikon kanssa kinatessani kirjoitin yllä mainituista suvuistani pidemmänkin selvityksen,meinasin laittaa linkin tähän sinne keskusteluun,mutta en jostain syystä löytänyt sitä tuolta taempaa...
PPS.Ruokavalio muuten nousi euroopassa eniten syöpiä aiheuttavaksi yksittäiseksi tekijäksi(olikohan WHO:n tai jonkun EU:n terveys elimen tutkimus,vaikka yleensä suhtaudun näihin tutkimuksiin "vähintään" kyynisesti).Huolehditko siitä niin omalla,kuin muidenkin kohdalla yhtä kovasti?Ja jotta et hyökkää sanaan syöpä,ja jotta et joudu ojentamaan minua tyhmää,niin KYLLÄ,kyllä se ruokavalio aiheuttaa paljon muitakin sairauksia joista murehtimiseen kannattaa käyttää aikaa.
Ja ainiin, vielä yksi juttu lopuksi.Kaiveleppa intterneetistä selvityksiä passiivisen tupakoinnin haitoista...todennäköisesti löydät paljon punaisia huutomerkkejä ja hammasten kiristystä...ja sen jälkeen kaivele(nimittäin samoista paikoista et tätä tietoa löydä kuin pass.tupak. tietoa)tietoa diesel öljyn palokaasujen suhteellisesta riskitekijästä ja vertaa passiiviseen tupakoinnin suhteelliseen riskitekijään.Tuota dieseliähän muuten saa oikein mainostaa ja hehkuttaa vaikka hassun hauskan Esson Toni-tiikerin voimin.Ja naapurin sedät saavat miettiä sen kummemin saarnaa ja paheksuntaa saamatta "että pittääskö meitinkin mamman kans siirtyä tiiseliin kun tuloo halvemmaksi".
-miettikääpä sitä - Sissi
RaahenTiikeri kirjoitti:
Toki tiedän,että tupakan sanotaan aiheuttavan lukuisia muitakin sairauksia,kuin syöpää.Mutta edelleenkään patologisissa selvityksissa ei voida aukottomasti todistaa jonkun taudin(jotka lähes järjestään ovat monitekiäisiä)johtuneen tupakasta.Esim astmaa tai keuhkoahtaumaa sairastavan/sairastaneen(kuolleen siis) ihmisen kohdalla ei voida kovin varmoja arvailuja antaa siitä,että olisiko hän sairastunut ilman tupakointia,voidaan vaan sanoa,että tupakointi kenties edesauttoi taudin syntyä ym...tajuat varmaan mitä tarkoitan.Savuttomia astmaatikkoja ja ahtauma potilaitahan on pilvin pimein suomessa.Niin on savullisiakin.
"Ja en kyllä oikein edelleenkään tajua, että mitä sinä urputat täällä sen röökisi puolesta? Haisette pahalle ensinnäkin.. eikö se JO pelkästään laita teitä tupakoitsijoita miettimään?"
-ensinnäkin,haju on aina haistajan nenässä,kuten kauneuskin katsojan silmissä.Minä olen rakastanut tupakan hajua lapsesta asti.
Ja toisekseen,elän etupäässä sillein,että jos hyväksyn itseni sellaisena kuin olen,niin saavat hyväksyä muutkin.Tuskin alan muuttamaan tapojani miellyttääkseni sivullisia.Jos käyttäytyisin esimerkiksi väkivaltaisesti,niin muuttaisin kyllä tapojani itseni ja sivullisten etujen nimissä.En ole,enkä ole ikinä ollut väkivaltainen.Toivottavasti en sellaiseksi tulekaan.
Olet muuten varmaan huomannut,että lukuisat ihmiset inhoavat sydämensä pohjasta voimakasta valkosipulin tuoksua(en minä kylläkään).
".. eikö se JO pelkästään laita teitä tupakoitsijoita miettimään? "
-samoin perusteinhan sinä voisit(jos inhoat ko.hajua) sitten pelkän hajun perusteella kieltää valkosipulin nauttimisen,niiltä ketkä siitä nauttii(minäkin),koska tässä haluat meidät tupakoitsijat saada miettimään JO pelkästään haju asiaa.
"En todellakaan näe sinun tulevaisuudestasi tuon taivaallista, mutta myönnä, että olet edes hitusen huolissasi tupakan aiheuttamasta terveysriskistä! (EN PUHU PELKÄSTÄÄN SYÖVÄSTÄ! EN LIETSO HYSTERIAA )"
-Miksi sitten sanoit tupakka sairauden osuvan kohdalleni VARMASTI,jos et näe tulevaisuuteeni?
Mitä tulee riskeistä huolestumiseen,niin poltan todellakin vähän,joskus paljon,pitkässä juoksussa niin vähän,että tupakoinnista stressaaminen olisi kohdallani huomattavasti suurempi terveysriski,kuin tämän hetkinen polttaminen.Elämä on elämistä varten.Ei lukitussa huoneessa itsensä kanssa tappelemista varten.Haluan en halua haluan...on sairasta.
PS.En tunne yhtään ns.tupakka sairauteen kuollutta ihmistä.Toisen vanhempani suvussa ollaan/on oltu aina kovia polttamaan ja toisen vanhempani suvusta tiedän yhden tupakoivan(elossa).Jälkimmäisessä suvussa on ns."kato" käynyt minun elinaikanani huomattavasti tiheämmin.Ed mainitussa suvussa tunnen useitakin 30-40 vuotta polttaneita terveitä ihmisiä.
Jonkun hysteerikon kanssa kinatessani kirjoitin yllä mainituista suvuistani pidemmänkin selvityksen,meinasin laittaa linkin tähän sinne keskusteluun,mutta en jostain syystä löytänyt sitä tuolta taempaa...
PPS.Ruokavalio muuten nousi euroopassa eniten syöpiä aiheuttavaksi yksittäiseksi tekijäksi(olikohan WHO:n tai jonkun EU:n terveys elimen tutkimus,vaikka yleensä suhtaudun näihin tutkimuksiin "vähintään" kyynisesti).Huolehditko siitä niin omalla,kuin muidenkin kohdalla yhtä kovasti?Ja jotta et hyökkää sanaan syöpä,ja jotta et joudu ojentamaan minua tyhmää,niin KYLLÄ,kyllä se ruokavalio aiheuttaa paljon muitakin sairauksia joista murehtimiseen kannattaa käyttää aikaa.
Ja ainiin, vielä yksi juttu lopuksi.Kaiveleppa intterneetistä selvityksiä passiivisen tupakoinnin haitoista...todennäköisesti löydät paljon punaisia huutomerkkejä ja hammasten kiristystä...ja sen jälkeen kaivele(nimittäin samoista paikoista et tätä tietoa löydä kuin pass.tupak. tietoa)tietoa diesel öljyn palokaasujen suhteellisesta riskitekijästä ja vertaa passiiviseen tupakoinnin suhteelliseen riskitekijään.Tuota dieseliähän muuten saa oikein mainostaa ja hehkuttaa vaikka hassun hauskan Esson Toni-tiikerin voimin.Ja naapurin sedät saavat miettiä sen kummemin saarnaa ja paheksuntaa saamatta "että pittääskö meitinkin mamman kans siirtyä tiiseliin kun tuloo halvemmaksi".
-miettikääpä sitä.. ja sinun pointtisi tossa edellisessä oli....? Jos sä jaksat kirjoittaa liki mininovellin pituisen tupakan puolesta kirjoituksen, niin myönnän sun mieliksi että.. TUPAKKA EI OLE YHTÄÄN VAARALLISTA JA SE ON JOPA SUOTAVAA!! ÄLKÄÄ IHMISET TURHAAN JÄTTÄKÖ SITÄ SAVUKETTA POLTTAMATTA VAAN POLTTAKAA HYVÄT IHMISET IHAN RAUHASSA!
Voin melkein veikata, että ne poloiset, jotka sun kanssa joutuu asumaan saman katon alla, eivät ole kovinkaan sanavapaassa ympäristössä. [PERUSTELU]
sinä haluat olla tekonokkelalla käytökselläsi oikeassa joka-asiassa!!!
Vaikka puhut pelkkää paskaa!! "esso tiikeristäsi" ym. ym. Karkailet itse aiheesta kaikenmaailman valkosipuleihin.
Aihe sinun kanssasi on loppuunkulutettu. Ei väliä enään, mitä kirjoitat.. olet pelkkä tyhjänpuhuja röökaava "tiikeri??????" toi sun nimes jo antaa hiukan osviittaa sun luonteestasi.. Ehkä hiukan liikaa itsevarmuutta...???? E H K Ä.
En palaa sun kanssa väittelyyn enään milloinkaan, koska puhut paskaa ! PISTE.
Hyvää kesää kisúliini :DDDDD - Tupajumi
Kyseinen henkilö kirjoitti:
No hei! Ensinnäkin, tietääkseni missään ei lue että foorumi on tupakoinnin lopettaville vaan aiheena on tupakointi yleensä. Minne muualle olisin laittanut kysymykseni? Ehkä veneily-otsikon alle? Toisekseen, en itse polta joten en tietenkään voi tietää mitä hyviä puolia siinä on. Tarvitsen tietoa leirille, jossa nuoret yhtenä päivänä tutkivat päihteiden vaikutuksia esim. itseen, läheisiin ja ympäristöön. Sen ikäisiä tuskin kannattaa yrittää väkisin valistaa faktoilla, jotka he ovat kuulleet koulussa jo useaan otteeseen. Sitäpaitsi leirin yksi tarkoitus on oppia ymmärtämään ja suvaitsemaan erilaisia kantoja (joskaan ei pakottaa hyväksymään kaikkia), ei saarnata. Onneksi nuorten keskustelusta tuli kysymykseeni asiallisia vastauksia.
koska pidän siitä. Toiset tupakkalajikkeet ovat hyvän makuisia (esim. Benson Hedges, jota ei saa valitettavasti Suomesta). Tupakoinnille on rauhoittava vaikutus (siitä on olemassa tieteellistä näyttöä), tupakointi rentouttaa ja auttaa keskittymään. Kahvi ilman tupakkaa on kuin meri ilman kaloja (siksi en käy kahvilla baareissa joissa ei saa tupakoida).
Itse asiassa 1800-luvulla tupakkaa myytiin apteekeissa astmalääkkeenä (tupakka sitoi pölyi hengityselimissä).
Tupakoitsijoilla on hauskaa: katso junan tupakkahuonetta, työpaikkojen tupakkahuoneita. Ihmiset tupakoivat ja ovat hyväntuulisia. - RaahenTiikeri
Sissi kirjoitti:
.. ja sinun pointtisi tossa edellisessä oli....? Jos sä jaksat kirjoittaa liki mininovellin pituisen tupakan puolesta kirjoituksen, niin myönnän sun mieliksi että.. TUPAKKA EI OLE YHTÄÄN VAARALLISTA JA SE ON JOPA SUOTAVAA!! ÄLKÄÄ IHMISET TURHAAN JÄTTÄKÖ SITÄ SAVUKETTA POLTTAMATTA VAAN POLTTAKAA HYVÄT IHMISET IHAN RAUHASSA!
Voin melkein veikata, että ne poloiset, jotka sun kanssa joutuu asumaan saman katon alla, eivät ole kovinkaan sanavapaassa ympäristössä. [PERUSTELU]
sinä haluat olla tekonokkelalla käytökselläsi oikeassa joka-asiassa!!!
Vaikka puhut pelkkää paskaa!! "esso tiikeristäsi" ym. ym. Karkailet itse aiheesta kaikenmaailman valkosipuleihin.
Aihe sinun kanssasi on loppuunkulutettu. Ei väliä enään, mitä kirjoitat.. olet pelkkä tyhjänpuhuja röökaava "tiikeri??????" toi sun nimes jo antaa hiukan osviittaa sun luonteestasi.. Ehkä hiukan liikaa itsevarmuutta...???? E H K Ä.
En palaa sun kanssa väittelyyn enään milloinkaan, koska puhut paskaa ! PISTE.
Hyvää kesää kisúliini :DDDDDSanan vapautta en riistä keneltäkään.
Pointtini kokonaisuudessaan on se,että tupakointi ei ole hyväksi terveydelle,mutta ei se myöskään ole sen fasismin arvoinen terveys riski,kuten luulisi nykyisen "henkisen tilan" nähneenä.
Ja se valkosipuli vertaus oli aivan järkevä.Eikö JO pelkän hajunkin vuoksi heidän pitäisi lopettaa jos kerran tupakoitsijoidenkin?Itse otit tuon haju jutun esiin,en minä.
Ja diedel juttu on 100% totta,mutta eihän semmoisista ääneen puhuta.
Ja vielä lopuksi,voiko ihmisellä olla liikaa itseluottamusta?Minulla sitä ei ainakaan ole.Enkä ole yhtään ihmistä elämäni aikana tavannut kellä näin olisi.
Ja vielä tohon sanan vapauteen...ei se,jos toistuvasti argumentoi toisen väittämiin asioihin tarkoita mitään teko näppäryyttä tai muutakaan näppäryyttä.Se nyt on vain eri seikkojen tuomista esiin(esim totuus dieselistä,tai ruoka valiosta merkittävimpänä syöpien aiheuttajana).Itse paasaat vähemmän konkreettisista hajuista ja siitä,kuinka pahasta se tupakka nyt vaan on kun kerta sinä niin sanot.Ja kaikkein vähiten argumenttien esiin tuonti on sanan vapauden riistämistä.
Hyvää kesää sinullekkin.Ja hyvää jatkoa kaiken sen uskomiseen mitä meille ylhäältä päin halutaan syöttää,meille sinisilmäisille tyhmille koirille(onneksi en ole aina semmoinen,no myönnetään,kyllä mää vuosi sitten keväällä minuutin ajan mietin sitä perunalastu kohua...kunnes ymmärsin "tutkimuksen" tarkoitushakuisuuden) - RaahenTiikeri
Tupajumi kirjoitti:
koska pidän siitä. Toiset tupakkalajikkeet ovat hyvän makuisia (esim. Benson Hedges, jota ei saa valitettavasti Suomesta). Tupakoinnille on rauhoittava vaikutus (siitä on olemassa tieteellistä näyttöä), tupakointi rentouttaa ja auttaa keskittymään. Kahvi ilman tupakkaa on kuin meri ilman kaloja (siksi en käy kahvilla baareissa joissa ei saa tupakoida).
Itse asiassa 1800-luvulla tupakkaa myytiin apteekeissa astmalääkkeenä (tupakka sitoi pölyi hengityselimissä).
Tupakoitsijoilla on hauskaa: katso junan tupakkahuonetta, työpaikkojen tupakkahuoneita. Ihmiset tupakoivat ja ovat hyväntuulisia.minulla on mielikuva,että joskus benson&hedgesiä olisi saanut,ainakin viron laivoilta sitä saa.Entä pääkaupunki seudun käsittääkseni hyvävalkoimaiset tupakka-liikkeet?Tai turun tupakka tukku/kauppa...en muista nimeä?
Näistä perus aski tupakoista mielestäni Camel ja Lucky Strike(myös partner oli taka vuosina erinomaista,kun sitä eräästä s-marketista sai,en tiedä saako enää mistään?) ovat laadukkaimpia,mutta nykyään tuntuu että merkki kuin merkki on huonosti säilytettyä/varastoitua koppuraa,jota luullaan myyvän vain eläville ruumiille,ketkä eivät nauti,ainoastaan tyydyttävät nikotiinin himoaan.Itsellä asia on toisinpäin,laatu ratkaisee enemmän kuin nikotiinin himon tyydytys.Itse asiassa olen ajoittain päiviäkin ilman,vaikka tupakkaa olisi käden ulottuvilla.
- juups,,,,nn
emt. musta se rentouttaa ja emttt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006