Oma ratkaisu

hei ja hups

No miksikö tuntuu pahalta? En tunne kuuluvani tähän maailmaan. Hyvinäkin aikoina (jolloin olen erittäin positiivinen, kiltti, ihana, höpsö ihminen) tunsin usein ulkopuolisuutta: en ymmärrä sosiaalisen elämän pelisääntöjä, en osaa päästää ihmisiä kovin lähelle.

Nyt olen joutunut toteamaan etten (enää?) osaa asioita, joita luulin osaavani. Olen tyhmistynyt, hidastunut ja väsynyt. Olen jatkuvasti ilkeä ja pikkusieluinen, itkuinen ja yhä huonompaa seuraa kaikille tutuille ja tuntemattomille. En jaksa siivota, en tehdä töitä, en ole hoitanut kouluhommiani tältä vuodelta. Harrastuksissa olen etäinen, enkä saa niistä enää sitä iloa, mitä joskus sai, vaan käyn velvollisuudentunnosta harjoituksissa. En luota enää omaan päähäni lainkaan, mikä on totta? Olenko edes ollut mitenkään erityisen ihana koskaan vai olenko luullut vain?

Vaihtoehto 1: etsiä apua, päätyä jonoihin ja/tai lääkehuuruihin, aiheuttaa lähesilleni pitkäkestoista tuskaa ja epävarmuutta, inhota itseäni yhä enemmän koska olen tehnyt näin.... muuttua tyhmemmäksi, avuttomammaksi, onnettomammaksi vain.

Vaihtoehto 2: nukkua pois, en tiedä vielä miten.Vastuunpakoiluksisin sitä voisi sanoa, sillä tällä hetkellä velvotteita on kasautunut ja kasautunut, eikä voimia tai uskoa niidenkään tekemiseen ole.
Hirveintä olisi herätä epäonnistuneena ja vammautuneena, siinä sitä ainakin haluaisi luovuttaa.

Kyllä, minulla on rakkaita ihmisiä jotka varmasti surisivat lähtöäni. Mutta en ole heistä kellekkään se yksi ja ainoa, heillä on minuakin rakkaampia ihmisiä ja tukea toisistaan. He löytävät kyllä oman rauhansa.
Minua on aikanaan haukuttu liian epäitsekkääksi. Ehkä tämä nyt sitten on se hetki olla itsekäs, ratkaista asia itselleen parhaalla mahdollisella tavalla.

Kävin koulupsykologilla kun ahdistus alkoi pahenemaan, enkä saanut sitä enää itse kuriin. Emme löytäneet yhteistä kieltä vaan hän käytöksellään pikemminkin vahvisti omia epäilyksiäni: olen tyhmä ja yksinkertainen, sekava ja monimutkainen, eikä minulla ole enää paikkaa tässä maailmassa.

3

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valo tunnelinpäässä

Älä haudo itsemurhaa - se ei vapauta sinua tuskasta.

• tuskin olet

tyhmä ja yksinkertainen. Työelämä vaatii silti aina panoksensa ja ahkeruutta. Ei töihin/kouluun voi mennä vain kahvittelemaan ja pulputtamaan. Kotona voi olla kuinka laiska huvittaa. Töissä on joskus ikävä ilmapiiri, mutta sitä parempi on uppoutua itse tekemiseen. Mukaviakin ihmisiä löytyy. Ole rohkeasti oma itsesi äläkä niin ennakkoluuloinen. Tärkeintä on yksityiselämä. Jos sinulla on ihmisiä, jotka oikeasti välittää, olet onnekas.

• hei ja hups

...tällä hetkellä työskentelen yksin vastuullisessa asemassa. En ole kyllä erityisen hyvää seuraa itselleni, täytyy myöntää.
      Palkkatöitä olen tehnyt 14-vuotiaasta ja harrastuksissakin olen saanut vastuutehtäviä ja toiminut vapaaehtoistyöntekijänä, joten en oleta saavani mitään persiillä maaten.

Sen takia tämä onkin niin pelottavaa... Haluaisin vanhan minäni takaisin, sen voimat, energian, monimuotoiset ajatukset ja edes ne vähäiset keskustelutaidot. Mutta kun se ei nyt näyttäisi olevan vaihtoehtona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      67
      2591
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1702
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1660
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1545
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1528
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1228
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1071
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1032
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1012
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      974
    Aihe