Netti ei toimi ja operaattori sano et uus boxi tai vaiha vpi/vci arvot.. Kuinka nämä arvot voisi vaihtaa windows 7:ssa. kiitos vastauksista.
kuinka vpi/vci arvoja voi muuttaa
3
1491
Vastaukset
- 0/33
Arvoja ei vaihdeta windowsissa vaan modeemin hallintasivuilla. Tavallisesti suomessa myytävät adsl-modeemit tunnistaa automaattisesti operaattoreiden yhteyden ja säätää arvot sen mukaan.
Eli, kaiva esiin modeemin käyttöohjeet ja operaattorilta saadut linja-asetukset.
Soneran normiliitymässä nuo on 0/33, muilla operaattoreilla saattaa olla erit.- 0/33
niin, modeeemin täys-resetointi saattaa myös auttaa.
- oikeat arvot
Muilla operaattoreilla on 100/0 tai ainakin Welho ADSL:ssä, Dnalla, Elisalla jne.
Sonera onkin erikoinen poikkeus kun tuollaisia arvoja pitää.
Niin ja ne arvot muutetaan modeemiin modeemin hallintaohjelmassa, yleensä www-selaimella surffaillaan esim. osoitteeseen 10.0.0.2 tai 10.0.0.3 tai 192.168.0.1, oikean osoitteen löydät modeemin käyttöohjeesta. Usein myös käyttikseen pitää asettaa koneelle kiinteä eli staattinen ip-osoite jotta selain saa yhteyden modeemin hallintaohjelman sivuille.
Esim. A-linkin modeemeissa on hallintasivuna ollut 10.0.0.2, ja koneen staattinen ip-osoite pitää olla 10.0.0.3, aliverkon peite 255.255.255.0 ja oletusyhdyskäytävä 10.0.0.2
Noista ainoastaan toi aliverkon peite on useimmissa modeemeissa sama, mutta oletusyhdyskäytävä ja staattinen ip-osoite vaihtelee ja ne tosiaan löytyy modeemin käyttöohjeista.
Sen tarkempia ohjeita en anna kun ei voi tuntea kaikkia mahdollisia modeemeja eikä aloittaja edes kertonut modeeminsa merkkiä ja mallia.
Mut sitten kun ne asetukset on tehty eli VCI/VPI arvot muutettu, niin käyttiksen asetuksiin laitetaan takaisin asetus jossa ip-osoite ym. haetaan automaattisesti operaattorin palvelimelta (eli DHCP:lta siis haetaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372415Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311383Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752