Elämä kaatuu... :(

ei ei ei ei ei

Yritän lyhyesti selostaa tilanteeni..erosin pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa n vuosi sitten. ero oli minulle todella vaikea, on edelleen. Juuri kun aloin kuitenkin hieman saada taas elämästä kiinni, aloin sairastella muutamia kuukausia sitten ja sainkin diagnoosin parantumattomasta sairaudesta. En kuole siihen, mutta elämänlaatuni tulee tod.näk. ainakin jossain vaiheessa kärsimään. Tämä sairaus uutinen oli shokki, en ole vieläkään ymmärrä asiaa kunnolla. Sairaus lisäksi aiheuttaa väsymystä, mikä ei vaikuta positiivisesti mielialaan yleensäkään. Lisäksi aloittamani lääkkeet vaikuttavat mielialaan, tekevät alakuloiseksi ja saavat masentumaan. Jostain syystä minulle on tullut nyt kamala pelko, että menetän läheiseni. Että menettäisiin vanhempani, sisarukseni, ystäväni, en tiedä mistä tuo on tullut. Lisäksi olen alkanut kaipaamaan entistä poikaystävääni todella paljon, kai se on ihan normaalia, kun saa kuulla sairaudesta tietysti sitä toivoo että joku olisi tukena ja läsnä. Tilannetta ehkä pahentaa se, että minulla ja exälläni on paljon samoja kavereita, törmään häneen väkisinki, toisaalta haluan nähdä häntä, mutta näkeminen saa minut kaipaamaan entistä enemmän. En tiedä mitä tekisin, jotkut päivät ovat hyviä mutta huonot päivät ovat täyttä helvettiä. Ei meinaa löytää mitään iloa tähän elämään. Olen niin yksinäinen, minulla on ystäviä ja perhe, mutta silti tunnen olevani yksin. En tahtoisi vaivata ystäviäni ainaisella valituksellani, vaikka tiedän että voin puhua heille. Olen menettänyt toivoni senkin suhteen, että voisin ikinä löytää kumppania vierelleni. Ja pelkään liikaa, että kaikki johtaa taas eroon, en tiedä selviäisinkö sellaisesta enää. Lisäksi olen opiskellut nyt kohta 3 vuotta, sairauden ilmenemisen myötä kyseinen ala ei kiinnosta minua tippaakaan. Onko ikinä kiinnostanutkaan..ahdistaa että olenko käynyt koko koulun turhaan, en vain tunne että haluaisin tehdä kyseistä työtä, haluaisin tehdä jotain millä on oikeasti hyvä tarkoitus...En vain tiedä mitä tekisin, kaikki asiat kaatuu päälle..en osaa odottaa enää mitään muuta kuin pahaa elämältäni.

3

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK

      Voin kokemuksesta kertoa, että vaikka kuinka tuntisit tuskaa nyt, tulet aivan varmasti pääsemään erosta täysin yli.

      Tulet yllättymään tulevaisuudessa. Erosin pitkäaikaisesta avovaimostani vuosia sitten ja muistan, kuinka ainakin ensimmäinen vuosi oli todella rankkaa, ikävä jne..

      Nykyään nauran, kun muistelen tuota rankkaa eronjälkeistä aikaa.

    • elämä edessä vielä

      Asia on vielä yllättävän lähellä. Olet ollut häneen kiintynyt. Kyllä se helpottaa ja surutyö ajallansa loppuu.

    • briina

      Kun sairastat, niin liity mukaan sellaiseen yhteisöön, missä on mukana muita samaa tautia sairastavia. Kysele vertaistukea. Näissä piireissä voi tavata uusia ihmisiä, ehkä uuden poikaystävänkin, jos laitat hakua päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe