Yritän lyhyesti selostaa tilanteeni..erosin pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa n vuosi sitten. ero oli minulle todella vaikea, on edelleen. Juuri kun aloin kuitenkin hieman saada taas elämästä kiinni, aloin sairastella muutamia kuukausia sitten ja sainkin diagnoosin parantumattomasta sairaudesta. En kuole siihen, mutta elämänlaatuni tulee tod.näk. ainakin jossain vaiheessa kärsimään. Tämä sairaus uutinen oli shokki, en ole vieläkään ymmärrä asiaa kunnolla. Sairaus lisäksi aiheuttaa väsymystä, mikä ei vaikuta positiivisesti mielialaan yleensäkään. Lisäksi aloittamani lääkkeet vaikuttavat mielialaan, tekevät alakuloiseksi ja saavat masentumaan. Jostain syystä minulle on tullut nyt kamala pelko, että menetän läheiseni. Että menettäisiin vanhempani, sisarukseni, ystäväni, en tiedä mistä tuo on tullut. Lisäksi olen alkanut kaipaamaan entistä poikaystävääni todella paljon, kai se on ihan normaalia, kun saa kuulla sairaudesta tietysti sitä toivoo että joku olisi tukena ja läsnä. Tilannetta ehkä pahentaa se, että minulla ja exälläni on paljon samoja kavereita, törmään häneen väkisinki, toisaalta haluan nähdä häntä, mutta näkeminen saa minut kaipaamaan entistä enemmän. En tiedä mitä tekisin, jotkut päivät ovat hyviä mutta huonot päivät ovat täyttä helvettiä. Ei meinaa löytää mitään iloa tähän elämään. Olen niin yksinäinen, minulla on ystäviä ja perhe, mutta silti tunnen olevani yksin. En tahtoisi vaivata ystäviäni ainaisella valituksellani, vaikka tiedän että voin puhua heille. Olen menettänyt toivoni senkin suhteen, että voisin ikinä löytää kumppania vierelleni. Ja pelkään liikaa, että kaikki johtaa taas eroon, en tiedä selviäisinkö sellaisesta enää. Lisäksi olen opiskellut nyt kohta 3 vuotta, sairauden ilmenemisen myötä kyseinen ala ei kiinnosta minua tippaakaan. Onko ikinä kiinnostanutkaan..ahdistaa että olenko käynyt koko koulun turhaan, en vain tunne että haluaisin tehdä kyseistä työtä, haluaisin tehdä jotain millä on oikeasti hyvä tarkoitus...En vain tiedä mitä tekisin, kaikki asiat kaatuu päälle..en osaa odottaa enää mitään muuta kuin pahaa elämältäni.
Elämä kaatuu... :(
3
153
Vastaukset
- KK
Voin kokemuksesta kertoa, että vaikka kuinka tuntisit tuskaa nyt, tulet aivan varmasti pääsemään erosta täysin yli.
Tulet yllättymään tulevaisuudessa. Erosin pitkäaikaisesta avovaimostani vuosia sitten ja muistan, kuinka ainakin ensimmäinen vuosi oli todella rankkaa, ikävä jne..
Nykyään nauran, kun muistelen tuota rankkaa eronjälkeistä aikaa. - elämä edessä vielä
Asia on vielä yllättävän lähellä. Olet ollut häneen kiintynyt. Kyllä se helpottaa ja surutyö ajallansa loppuu.
- briina
Kun sairastat, niin liity mukaan sellaiseen yhteisöön, missä on mukana muita samaa tautia sairastavia. Kysele vertaistukea. Näissä piireissä voi tavata uusia ihmisiä, ehkä uuden poikaystävänkin, jos laitat hakua päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664