Viljakäärme

william1996

Haluaisin laittaa mun käärmeelle oksan sen terraarioon mutta pitäisikö se pestä ensin tai jotain? (metsästä tuotu)

7

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monoy

Itse ainakin Keittäisin pöpöt pois ja antaisin kuivua saunassa tai jossain. :)
      Mutten olekkaan mikään käärme asiantuntija.

• Käärmemies

Ei suomalaisessa metsässä oikein ole mitään mikä olisi käärmeellesi haitallista. Pahinta mitä voi tapahtua on, että oksan sisällä huoneistoon tulee muurahaisia tai muita ötököitä. Mutta yleisesti ottaen terraarioon vaan, vaikka suoraan metsästä.

Muistathan että pihka ja käärme eivät tule juttuun keskenään, joten ei havupuiden oksia/osia käärmeterraarioon.

• riikk_

Viisainta on käyttää kuivuneita/kelottuneita puita ja oksia. Täysin kuivuneena puu ei kosteassakaan terrassa homehdu. Jos kuitenkin välttämättä haluaa tuoreempia, ne desinfioidaan uunissa, saunassa tai jossain muussa kuumassa paikassa, jotta kaikki pöpöt ja loiset kuolee. Tietty voihan sitä vielä desinfioida, mutta tällöin pitää muistaa aineen matelijaystävällisyys.

Kuivatustakin havupuusta voi olla montaa eri mieltä, mutta ymmärtääkseni siitä irtoaa lämpimässä pihkaa joka tapauksessa ja se taas on haitallista esim. käärmeen nahalle. Itse en laittais havupuuta terraan ollenkaan.

Eli eikun pihalle vaan esim. omenapuun hakuun ja saunaan! :)

• Voi luoja

Nyrkkisääntö! Terraaan EI KOSKAAN mene mitään mikä ei ole keitetty, käytetty uunissa tai saunassa. MAALAISJÄRKEÄ saa käyttää :)

• jere nieminen

osaan viljakäärmeistä varmaan kaiken ja muutenkin tiedän käärmeestä koska olin riihimäen faunataressa töissä. sain pokut kun pitelin käärmeitä.

• jeeeeeeeeeeeeeeeeeee

hyi olkoon käärmeet. tarantellat ovat söpöjä

• Mustikka

Jere, sait potkut pelkästään sen takia kun käsittelit käärmeitä? Joko aiheeton irtisanominen tai sitten jätät jotain kertomatta.

Käärmemies, oletko ikinä kuullut lintupunkeista? Erittäin vittumaisia ja hankalia häätää. Voivat tulla juurikin ulkoa tuoduista ja käsittelemättömistä oksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe