Säänvaihtelut niveliin

slözz

Miten teillä säänvaihtelut vaikuttavat selkärankareuman, reuman tai muun oireisiin? Reumalääkäriltä kun kysyin sanoi hän että jokaisen reuma omalla tyylillään, mutta eikös yleisesti kylmyys kuitenkin?...
Itselläni oireita ollut muutama vuosi. Viime keväänä alkoi tuntua huomattavasti. Kesä parempi, mutta sitten viime syksynä kivut nousivat huimaa tahtia selässä,käsissä ja lonkassa, mikä kesti tuohon maaliskuun loppuun asti (aloitin salazopyrinin joulun jälkeen). Nyt elämä on alkanut taas maistua ja kivut kestettävissä. Pelottaa vain tuo syksy jos sama pyöritys jatkuu...

6

2126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokueräs

Riippuu tosiaan reumasta. Mulla reagoi kanssa noin päin, että kylmällä voin paljon huonommin kuin lämpimällä. Viime kesä oli ihana, kun oli niin lämmintä. Tosi pitkään oli kroppa hyvässä kuosissa, kun oli lämmintä. Vastaavasti kaksi viime talvea ovat olleet kipujen kanssa välillä tosi hankalia.

Tosin mulla tota lämpötilan vaikutusta sotkee pahasti reumalääkitysten säätämiset. Viime kesänä aloitettiin Trexan, joka osaltaan helpotti oireita. Sitten talvella se jouduttiin tauottamaan melko pitkäksi aijaksi sivuvaikutusepäilyjen takia. Takaisin käyttöön se saatiin sitten kun kelit alkoivat lämmitä.

Mummoni reuma on kaikista pahimmillaan kesähelteillä, mutta kovilla talvipakkasilla eukko on elämänsä voimissa. Eli täysin toisinpäin kuin minulla. Tosiaan riippuu ihan tapauksesta.

• kahraum

Mulla vaikuttaa niin, että sadesäällä tai vähän sitä ennen olen jotenkin jäykempi.
      Muita säähän liittyviä muutoksia en oo huomannut. Siis ennen vesisadetta, lumi ei vaikuta.

• Lieväoireinen

Minulla ei niinkään kylmä vaan kosteus, esim kesällä jos ilmankosteus on korkea, särkee ja jäykistelee enemmän. Talvella kuiva pakkasilma ei, mutta suojakelit tunnen jo etukäteen.

• Jep jep

Itse tunnen hyvissä ajoin milloin keli on muuttumassa sateiseksi, lämpötilan vaihtelut lämpimästä kylmään on myrkkyä. Talvella lukittautuisin niin kovin mielelläni kotiin, ison, lämpimän peittokasan alle...

• ´´´´´´´´

Minulla helteet saavat niveliin oireita, nytkin kun oli lähellä 30 astetta ja myös sisällä kuuma, niin kipulua esiintyi.

• ilmapuntari..

Ja minulla kun lämmin aurinkoinen korkeapaine vaihtuu matalapaineeseen, johan on kipeet paikat. Samaten talvella, kun pakkanen vaihtuu vesikeliksi ja säätila lämpenee, voi taivast niitä kipujen määrää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      78
      4398
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      74
      4225
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3629
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3223
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      38
      2860
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2592
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2434
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      34
      1618
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1332
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      85
      1144
    Aihe