Säänvaihtelut niveliin

slözz

Miten teillä säänvaihtelut vaikuttavat selkärankareuman, reuman tai muun oireisiin? Reumalääkäriltä kun kysyin sanoi hän että jokaisen reuma omalla tyylillään, mutta eikös yleisesti kylmyys kuitenkin?...
Itselläni oireita ollut muutama vuosi. Viime keväänä alkoi tuntua huomattavasti. Kesä parempi, mutta sitten viime syksynä kivut nousivat huimaa tahtia selässä,käsissä ja lonkassa, mikä kesti tuohon maaliskuun loppuun asti (aloitin salazopyrinin joulun jälkeen). Nyt elämä on alkanut taas maistua ja kivut kestettävissä. Pelottaa vain tuo syksy jos sama pyöritys jatkuu...

6

1513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokueräs

      Riippuu tosiaan reumasta. Mulla reagoi kanssa noin päin, että kylmällä voin paljon huonommin kuin lämpimällä. Viime kesä oli ihana, kun oli niin lämmintä. Tosi pitkään oli kroppa hyvässä kuosissa, kun oli lämmintä. Vastaavasti kaksi viime talvea ovat olleet kipujen kanssa välillä tosi hankalia.

      Tosin mulla tota lämpötilan vaikutusta sotkee pahasti reumalääkitysten säätämiset. Viime kesänä aloitettiin Trexan, joka osaltaan helpotti oireita. Sitten talvella se jouduttiin tauottamaan melko pitkäksi aijaksi sivuvaikutusepäilyjen takia. Takaisin käyttöön se saatiin sitten kun kelit alkoivat lämmitä.

      Mummoni reuma on kaikista pahimmillaan kesähelteillä, mutta kovilla talvipakkasilla eukko on elämänsä voimissa. Eli täysin toisinpäin kuin minulla. Tosiaan riippuu ihan tapauksesta.

    • kahraum

      Mulla vaikuttaa niin, että sadesäällä tai vähän sitä ennen olen jotenkin jäykempi.
      Muita säähän liittyviä muutoksia en oo huomannut. Siis ennen vesisadetta, lumi ei vaikuta.

    • Lieväoireinen

      Minulla ei niinkään kylmä vaan kosteus, esim kesällä jos ilmankosteus on korkea, särkee ja jäykistelee enemmän. Talvella kuiva pakkasilma ei, mutta suojakelit tunnen jo etukäteen.

    • Jep jep

      Itse tunnen hyvissä ajoin milloin keli on muuttumassa sateiseksi, lämpötilan vaihtelut lämpimästä kylmään on myrkkyä. Talvella lukittautuisin niin kovin mielelläni kotiin, ison, lämpimän peittokasan alle...

    • ´´´´´´´´

      Minulla helteet saavat niveliin oireita, nytkin kun oli lähellä 30 astetta ja myös sisällä kuuma, niin kipulua esiintyi.

    • ilmapuntari..

      Ja minulla kun lämmin aurinkoinen korkeapaine vaihtuu matalapaineeseen, johan on kipeet paikat. Samaten talvella, kun pakkanen vaihtuu vesikeliksi ja säätila lämpenee, voi taivast niitä kipujen määrää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe