Lapsellisimmat tarinat Raamatussa

Iloinen nauraja

Mitkä ovat sinusta lapsellisimpia tarinoita Raamatussa?

Minä mainitsisin äkkiseltään seuraavat:

1) Paratiisin omena ja käärme
2) Nooa ja vedenpaisumus
3) Kolminaisuusoppi kokonaisuudessaan
4) Jeesuksen neitseellinen syntymä
5) Jeesuksen ylösnousemus
6) Ajatus perisynnistä ja sen sovituksesta
7) Kaikkivaltias ja kaikkitietävä Jumala, joka kuitenkin
munailee luomistyössään

Noille jutuille kelpaa nauraa kerran jos toisenkin. Kerropa nyt sinä vuorostasi mille Raamatun tarinoille tai opinkohdille naurat makeimmin?

Ystävällisin terveisin,
Iloinen nauraja

43

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hih hei!

      Raamatun ilotytöille ja pyhäkköportoille.
      Pyhäkköportot päästivät israelin papiston paineista.

      Maksoivatkohan veroa tai kymmenyksiä tienesteistään?
      Heh! Heh!

      Jeesuksen kaverinakin oli muuan Maria niminen ilotyttö.
      Heh! Heh!

      • tähhähtäh?

        Eikös se ollut Jessen äitikin ilotyttönä?
        Maria oli sen nimi ja mieheen ei ollut muka koskenut, mutta paksuksi oli tullut.
        Oli ollut ilmeisesti niin juovuksissa, ettei muistanut toimituksesta mitään.
        Pullon hengen piikkiin lapsikin sitten meni.


      • pyh!
        tähhähtäh? kirjoitti:

        Eikös se ollut Jessen äitikin ilotyttönä?
        Maria oli sen nimi ja mieheen ei ollut muka koskenut, mutta paksuksi oli tullut.
        Oli ollut ilmeisesti niin juovuksissa, ettei muistanut toimituksesta mitään.
        Pullon hengen piikkiin lapsikin sitten meni.

        Te kirotut jumalattomat suunpieksijät saatte tuomiopäivänä oikeudenmukaisen loppunne. Tehkää parannus tai olette tuhon omat.


      • murskattu käärme..
        pyh! kirjoitti:

        Te kirotut jumalattomat suunpieksijät saatte tuomiopäivänä oikeudenmukaisen loppunne. Tehkää parannus tai olette tuhon omat.

        Ole siunattu "pyh!", jatka totuuden miekalla ja katko käärmeen pää.


      • Iloinen nauraja
        pyh! kirjoitti:

        Te kirotut jumalattomat suunpieksijät saatte tuomiopäivänä oikeudenmukaisen loppunne. Tehkää parannus tai olette tuhon omat.

        "Pyh!", uskonnottomuus on ihana asia. Ei siinä ole mitään pahaa tai hävettävää, turhaan siis kiroat meitä pakanoita. Heh heh hee...!!

        Hauskaa ja tietysti uskonnotonta viikonloppua kaikille!

        T: Iloinen nauraja


      • hän käärme!
        murskattu käärme.. kirjoitti:

        Ole siunattu "pyh!", jatka totuuden miekalla ja katko käärmeen pää.

        Kyllä "Pyh" olisi katkaistava se käärmeen pää omasta itsestään, ja hänessä taitaa olla niitä käärmeen päitä useampiakin kuin yksi, kun hänessä ei näy muuta olevankaan kuin käärmettä!


    • Mikä niissä on "lapsellista?"

      jari

      • ventialleni

        Jari, rienaajan porukka liikkuu ko. sanarakenteilla kaikkialla.

        Ei niistä kannata ottaa edes keskustelukannanottoja.

        tämä kirjoittaja on kuollut, sitä on mennen tullen.

        Käärmeen pää on poljettu.


    • MUT IHAN OIKEESTI

      Jarlaun tavoin ihmettelen, MITÄ lapsellista aloittaja näkee esittämissään raamatun asioissa. Minä näen lapselliset asiat ihan toisaalla Raamatussa, esim. ;

      Matt. 18:3
      ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille:
      ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi,
      ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Luuk. 10:21
      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi:
      "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä
      viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä,
      sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

      Matt. 18:5
      Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
      Matt. 18:6 :
      Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

      • ventialleni..

        Olisikohan siinä, että aloittajalla on Jumalan valtakunnan asiat syrjässä.

        Joka ei Jumalan huonetta rakenna, se hajoittaa.

        Jumalan huone rakennetaan Pyhässä Hengessä saarnauttaman hullutuksen kautta.

        Eiköhän Jumala halunnut pitää ihmisen rakennelmat syrjässä, koska ihminen niin herkästi rakentaa mielikuvitusjumalan.

        Tuossa eräs tieteenharrastaja ilmaisi todella rakennettavan jumalan 50 vuodessa.

        Panevat kuulema "!pakkilaatikkoon"! aivot ja tietokoneen ja ihminen päättelee kumpi puhuu!

        Titetsikan laskenta on niin ripiää silloin, että siinäpä se jumala sitten on, jonka sieraimiin on ihminen puhaltanut elämän hengen.

        Saa nähdä, kuinka se sitten sikiää ja käy kylvämään ja niittämään.

        Eihän se ilman virtaa ja lisääntymistä elä!


      • AnttiVKantolalle:

        Olet aivan oikeassa, kun tuot esiin lapsen turmeltumattomuutta.

        Andersenin sadussakin vain lapsi ymmärsi ihmetellä ääneen, ettei keisarilla ole vaatteita.

        Opit kolminaisuudesta ja perisynnistä olivat ainakin minulle lapsena ehdottoman käsittämättömiä. Luulenpa että vain kieroutunut aikuinen saa ajattelunsa riittävästi solmuun, jotta voi nuo opit ottaa todesta.


      • v.aari kirjoitti:

        AnttiVKantolalle:

        Olet aivan oikeassa, kun tuot esiin lapsen turmeltumattomuutta.

        Andersenin sadussakin vain lapsi ymmärsi ihmetellä ääneen, ettei keisarilla ole vaatteita.

        Opit kolminaisuudesta ja perisynnistä olivat ainakin minulle lapsena ehdottoman käsittämättömiä. Luulenpa että vain kieroutunut aikuinen saa ajattelunsa riittävästi solmuun, jotta voi nuo opit ottaa todesta.

        /7/7 perisynnistä olivat ainakin minulle lapsena ehdottoman käsittämättömiä. /7/7

        Niin, ei Jeesus lasta perisynnin vuoksi kehunutkaan, vaan lapsen vilpitöntä luottamista auktoriteettiin. Kaikkihan sen tietää, että jo kolmivuotias lapsi osaa kiukutella ja pelata omaa poliittista peliään - SELLAINEN tulee perisyntinä.

        kOLMINAISUUS on vain oppi, joka luonnostaan syntyy, kun koetetaan selostaa Jumalan kokonaisuutta - ääretöntä. Raamattu ja uskvoaiset tietävät ,että on vain YKSI Jumala.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        /7/7 perisynnistä olivat ainakin minulle lapsena ehdottoman käsittämättömiä. /7/7

        Niin, ei Jeesus lasta perisynnin vuoksi kehunutkaan, vaan lapsen vilpitöntä luottamista auktoriteettiin. Kaikkihan sen tietää, että jo kolmivuotias lapsi osaa kiukutella ja pelata omaa poliittista peliään - SELLAINEN tulee perisyntinä.

        kOLMINAISUUS on vain oppi, joka luonnostaan syntyy, kun koetetaan selostaa Jumalan kokonaisuutta - ääretöntä. Raamattu ja uskvoaiset tietävät ,että on vain YKSI Jumala.

        AnttiVKantola kirjoitti: "Niin, ei Jeesus lasta perisynnin vuoksi kehunutkaan, vaan lapsen vilpitöntä luottamista auktoriteettiin."

        Olen käsittänyt tuon aivan eri tavalla. Sokeassa auktoriteettiuskossa ei sinänsä ole mitään erinomaista. Se uskoo silloin aivan mitä tahansa riippuen siihen, minkä auktoriteetin vaikutuspiiriin ihminen on sattunut syntymään.

        Lapsi pystyy vilpittömästi kyseenalaistamaan ja näkemään itse asioita. Ja lapsella on enemmän kuin aikuisella elää luottavasti hetkessä, murehtimatta sen enempää menneitä kuin tuleviakaan.


    • Minä ajattelin vastata näihin, mutta koska ne ovat nimimerkin takaa eikä niissä ole vilpitöntä tahtoa saada niihin selvyyttä, on turhaa tuhlata aikaa.

      jari

      • ventialleni...

        Huomenta Jari, siunattua aamua sinulle.

        Totta puhut, monella puuttuu vilpittömyys kirjoituksissa.


        Täytyy tässä lähteä aamusumpille ja miettiä päivän työt ojennukseen.

        Tämä aamutartti kestää 2 tuntia, ennenkuin kannattaa taakan alle panna olkapäätä. Elimistön herätys, on tärkeä, ettei pumppu ala reistailemaan.


      • jarlau kirjoitti: "Minä ajattelin vastata näihin, mutta koska ne ovat nimimerkin takaa eikä niissä ole vilpitöntä tahtoa saada niihin selvyyttä, on turhaa tuhlata aikaa."

        Olet näemmä itsekin nimimerkin takana. Minä en halua paljastaa täällä henkilöllisyyttäni, koska en halua ottaa riskiä joutua henkilökohtaisen kiusaamisen kohteeksi. Liian usein olen nähnyt, miten adventistilla tarkoitus pyhittää keinot.

        Ilman rekisteröityä nimimerkkiä puskasta laukovat keskustelijat ovat ehkä todennäköisemmin ilman vilpitöntä tarkoitusta liikkeellä.

        Toisen ihmisen vilpittömyyden arviointi tämänkaltaisessa keskustelussa on aika uhkarohkeaa. Ehdotan, että et taida olla itse avoimesti ja vilpittömästi valmis saamaan lisää ymmärrystä, vaan kompastut ylpeyteesi.

        Jos erehdyin, enpä ollut kuitenkaan ainoa.


      • v.aari kirjoitti:

        jarlau kirjoitti: "Minä ajattelin vastata näihin, mutta koska ne ovat nimimerkin takaa eikä niissä ole vilpitöntä tahtoa saada niihin selvyyttä, on turhaa tuhlata aikaa."

        Olet näemmä itsekin nimimerkin takana. Minä en halua paljastaa täällä henkilöllisyyttäni, koska en halua ottaa riskiä joutua henkilökohtaisen kiusaamisen kohteeksi. Liian usein olen nähnyt, miten adventistilla tarkoitus pyhittää keinot.

        Ilman rekisteröityä nimimerkkiä puskasta laukovat keskustelijat ovat ehkä todennäköisemmin ilman vilpitöntä tarkoitusta liikkeellä.

        Toisen ihmisen vilpittömyyden arviointi tämänkaltaisessa keskustelussa on aika uhkarohkeaa. Ehdotan, että et taida olla itse avoimesti ja vilpittömästi valmis saamaan lisää ymmärrystä, vaan kompastut ylpeyteesi.

        Jos erehdyin, enpä ollut kuitenkaan ainoa.

        Millä tavalla minä olen nimimerkin takana ?

        http://jarinhotelli.blogspot.com

        Minä olen ollut monenlaisen kiusaamisen kohteena.

        20 vuotta siten jouduin mielenhäriöön josta en muistanut kuukausiin mitään.
        Eli ns. syyntakeeton tila. Jotkut ampuvat kokonaisen koululuokan, jotkut ovat hakanneet perheen kilon palasiksi, akan säkkiin, tms. kiusaamisen uhreina.
        Olen varoitellut ihmisiä kiusaamisesta, minua ei tarvitse pelätä ko. asioissa.
        Kiusaamisen uhrien kärsimykset ja teot voivat olla sitten arvaamattomia joita sitten oikeuspsykiatrit pohtivat jälkikäteen kun kaveri ei kelpaa edes kaltereitten taakse kun lanttu leikkaa kiinni kiusaamisen uhrina.

        Millä tavalla "adventistilla" "tarkoitus" pyhittää keinot. Sinullahan on monta kokemusta. Voisitko kertoa ne kaikki, ja millä tavalla ko. asiat olivat "lapsellisia"
        mistä on kysymys?"

        Olen juuri laittanut profiilisivuni kiinni, oli 10 vuotta auki sekin, mutta en saanut sivua päivitettyä. Se oli muokkaustilassa, mutta aina kun seuraavan kerran avasin teksti oli sama vanha. Se ei vaan ota vastaan tallennusta, vaikka tellennan ?! Oli pakko panna kiinni. Olisin tekstin laittanut lyhyeksi, oli turhan pitkä.

        jari


      • jarlau kirjoitti:

        Millä tavalla minä olen nimimerkin takana ?

        http://jarinhotelli.blogspot.com

        Minä olen ollut monenlaisen kiusaamisen kohteena.

        20 vuotta siten jouduin mielenhäriöön josta en muistanut kuukausiin mitään.
        Eli ns. syyntakeeton tila. Jotkut ampuvat kokonaisen koululuokan, jotkut ovat hakanneet perheen kilon palasiksi, akan säkkiin, tms. kiusaamisen uhreina.
        Olen varoitellut ihmisiä kiusaamisesta, minua ei tarvitse pelätä ko. asioissa.
        Kiusaamisen uhrien kärsimykset ja teot voivat olla sitten arvaamattomia joita sitten oikeuspsykiatrit pohtivat jälkikäteen kun kaveri ei kelpaa edes kaltereitten taakse kun lanttu leikkaa kiinni kiusaamisen uhrina.

        Millä tavalla "adventistilla" "tarkoitus" pyhittää keinot. Sinullahan on monta kokemusta. Voisitko kertoa ne kaikki, ja millä tavalla ko. asiat olivat "lapsellisia"
        mistä on kysymys?"

        Olen juuri laittanut profiilisivuni kiinni, oli 10 vuotta auki sekin, mutta en saanut sivua päivitettyä. Se oli muokkaustilassa, mutta aina kun seuraavan kerran avasin teksti oli sama vanha. Se ei vaan ota vastaan tallennusta, vaikka tellennan ?! Oli pakko panna kiinni. Olisin tekstin laittanut lyhyeksi, oli turhan pitkä.

        jari

        jarlau kirjoitti: "Millä tavalla minä olen nimimerkin takana ?"

        Käytät nimimerkkiä ja olet profiilisi on piilossa täällä suomi24-keskustelussa.

        Nyt kun annoit blogisi osoitteen, tiedän kuka olet. Muuten en olisi tiennyt.

        En halua tässä ruveta nimeämään tapauksia, joissa adventisti on syyllistynyt kiusantekoon kuvitellen tekevänsä jotakin erinomaista. Joudun vain viittaamaan kintaalla, että sellaista olen nähnyt ja siksi olen varovainen.

        Ehkä suomi24 palautelomakkeen kautta saisi apua tuohon profiilin muokkaamiseen. En tiedä sen paremmin. Olen aika vähän käyttänyt tätä palvelua.

        http://www.suomi24.fi/palaute/lomake


    • Kolminaisuusoppi ei kuulu joukkoon, koska se ei ole kotoisin Raamatusta.

      Muutenkin kristinuskossa vilisee oppeja, joilla on vain ohut ja kummalliseen tulkintaan perustuva kytkentä Raamattuun.

      Niistä hullunkurisista kertomuksista suosikkini on tulkinta Jesajan 14 luvussa olevasta Baabelin kuninkaaseen kohdistetusta pilkkalaulusta. Siitä on löydetty kertomus langenneesta enkeliruhtinaasta nimeltä Lucifer (=kointähti, valontuoja) ja täysin ilman järjellistä perustetta yhdistetty muihin paholaiskertomuksiin, kuten Jobin kirjassa olevaan ja evankeliumien kiusaajaan erämaassa.

      Paratiisikertomus on ihan tyylikäs myyttinen tarina, jonka ainoaan vikaan se ei itse ole syyllinen: se on tulkittu kirjaimellisesti.

      • tyhjiin astioihin

        annetaan elämä.

        xxx

        v.aari käyskentelee sellaisilla kartanoilla, että tuossa ajatuskannassa ei ole koskaan löytämässä Jumalaa.

        Kun tuollatavalla on itseään täynnä ja mittaa Jumalan huoneita, jää vain mittakeppi kädessä seisomaan yksin ja kaukana takana kulkeva rampa kävelee ohi mennen tullen.

        Mitipä sanojani.


      • tyhjiin astioihin kirjoitti:

        annetaan elämä.

        xxx

        v.aari käyskentelee sellaisilla kartanoilla, että tuossa ajatuskannassa ei ole koskaan löytämässä Jumalaa.

        Kun tuollatavalla on itseään täynnä ja mittaa Jumalan huoneita, jää vain mittakeppi kädessä seisomaan yksin ja kaukana takana kulkeva rampa kävelee ohi mennen tullen.

        Mitipä sanojani.

        Rehellisyydellä ja tyhjentymisellä olen nykyisiin kantoihini tullut.

        Jos en olisi eronnut adventtikirkosta, olisin kolmannen polven adventisti. Tunnen sen oppeineen paremmin kuin edes haluaisin.

        Minusta adventtiseurakunta on aina ollut sokeasti itseään täynnä ja on eräänlainen kollektiivisen narsismin ilmentymä.

        Noudatan omantuntoni ääntä näitäkin kirjoittaessani. Olen sovinnossa oman Jumalani kanssa.


    • Iloiselle naurajalle

      Aloin lukea aloitusta, mutta heti alkuun huomasin, ettei kyseinen henkilö puhunut ollenkaan Raamatusta - ei ollut tainnut kyseistä kirjaa edes avata.

      "Mitkä ovat sinusta lapsellisimpia tarinoita Raamatussa?
      Minä mainitsisin äkkiseltään seuraavat: 1) Paratiisin omena ja käärme"

      Ehhehhe. Raamatussa ei puhuta mistään omenansyömisestä paratiisissa!

      • käärmehaukka

        Eeva antoi miehelleenkin.
        Niin sitä pitää tehdäkkin, eikä pihdata.
        Nainen antaa ja mies ottaa.
        Niin on aina ollut ja tulee olemaan.

        Käärme kuvaa "mekon" alle luikertelevaa fallosta kreikkalaisen vanhan taruston mukaan.
        Eeva siis antautui käärmeelle ja tuli tietämään hyvää tekevän ja mitättömyyden eron.


    • 1) omena?
      3) kolminaisuusoppi?
      6) perisynti?
      7) kaikkivaltias ja kaikkitietävä?

      Raamatussa? Etkö nyt sotke sen, mitä teksti sanoo,
      siihen, miten sitä on luettu ja tulkittu väärin, sillä
      nuo esimerkkisi kaikki löytyvät lähinnä kirkkoperinteestä,
      mutta ei Raamatun tekstistä muuten kuin eisegeesin
      kautta.

      • 1) omena?
        3) kolminaisuusoppi?
        6) perisynti?
        7) kaikkivaltias ja kaikkitietävä?

        Ankarasti ottaen nuo ovat kaikki tosiaan lisäyksiä Raamatun tekstiin.

        Hyvän ja pahantiedon hedelmä on kansanperinteessä vakiintunut omenaksi.

        Kolminaisuusoppi on täysin synteettinen tapa tulkita yhteydestään irrotettuja tekstinpätkiä. Se on konsiileissa keksitty oppi, jonka tarkoitus on ollut rauhoittaa muista kolminaisuuden sisältävistä uskonnoista tulleita ihmisiä.

        Perisynti on oikeastaan Augustinuksen keksimä. Tiedän toki, mihin jakeeseen sitä yritetään perustaa, mutta tulkinta on mielivaltainen ja sotii lapsenomaista oikeudenmukaisuutta vastaan.

        Jumalan kaikkivaltius ja kaikkitietävyys on sekin aika ohuella raamatullisella pohjalla. Parhaasta päästä perusteeksi tarjottuja tekstejä on psalmeissa.


    • Ei nimimerkkiä

      Vaikea sanoa mitkä ovat lapsellisimpia tarinoita. Niitä on niin monta, että valinnanvaikeus on suuri.

      • Ihan hyvä, jos löytyy lapsellisia tarinoita.

        Enemmän minua kiusaa se, että Raamatussa on niin paljon lapsille sopimatonta juttua.

        Vanha testamentti vilisee pöyristyttäviä väkivaltakuvauksia, joissa Herra Jumala siunaa tuon väkivallan. Heitänpä vaikkapa esimerkkinä sen, minkä takia kuningas Saul menetti Jumalan suosion. Ja millä tavalla profeetta Samuel sitten tuon laiminlyönnin paikkasi. Jos joku ei näitä tiedä, lukekoot 1. Samuelin kirja, luku 15.

        Loppukevennyksenä voisi olla psalmin 137 yhdeksäs eli viimeinen jae.


      • Ei nimimerkkiä
        v.aari kirjoitti:

        Ihan hyvä, jos löytyy lapsellisia tarinoita.

        Enemmän minua kiusaa se, että Raamatussa on niin paljon lapsille sopimatonta juttua.

        Vanha testamentti vilisee pöyristyttäviä väkivaltakuvauksia, joissa Herra Jumala siunaa tuon väkivallan. Heitänpä vaikkapa esimerkkinä sen, minkä takia kuningas Saul menetti Jumalan suosion. Ja millä tavalla profeetta Samuel sitten tuon laiminlyönnin paikkasi. Jos joku ei näitä tiedä, lukekoot 1. Samuelin kirja, luku 15.

        Loppukevennyksenä voisi olla psalmin 137 yhdeksäs eli viimeinen jae.

        Siinä olet kyllä vaari oikeassa, että Raamattu sisältää paljon sellaista sairasta väkivaltaroskaa, ettei se sovi lapsille eikä heikkohermoisille. Senpä vuoksi Raamattu onkin niin kehno kirjakokoelma.


      • Minä olen
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Siinä olet kyllä vaari oikeassa, että Raamattu sisältää paljon sellaista sairasta väkivaltaroskaa, ettei se sovi lapsille eikä heikkohermoisille. Senpä vuoksi Raamattu onkin niin kehno kirjakokoelma.

        Lukekaa mielummin jotain rakkaudellisempaa ja loogisempaa kirjaa esim. Keskusteluja Jumalan kanssa (kirjoittaja Neale Donald Walsch).

        Voitte yllättyä miten huumorintajuinen Jumala on.


      • ilmakehästä tuomioih
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Siinä olet kyllä vaari oikeassa, että Raamattu sisältää paljon sellaista sairasta väkivaltaroskaa, ettei se sovi lapsille eikä heikkohermoisille. Senpä vuoksi Raamattu onkin niin kehno kirjakokoelma.

        Kyllä sinulla todella on heikot hermot, tarvitseisiko pyssyloogin kanssa keskustelua? Lapsethan tänään todella katselevat väkivaltaroskaa peleissään ja telkusta. Tuskin lapset väkivaltaa muualta ammentavat.

        Mitä vanhantestamentin tuomioihin tulee, niin kyllä Jumala varoitti pahuudesta.

        Nykyäänkin pahuus on niin maailma täysi, että se ei teille kuulu pätkääkään jos Luoja nykäseisi ilmakehän ympäriltänne lopullisesti.

        Siinähän kuolisitte mätäänne, Jumala ei ole teille tilivelvollinen, koska Hän on kaiken sinun pelastamiseksesi tehnyt jo ennenkuin maata edes loi.

        Todella nappaisipa tuon ilmakehän pois, niin kitinät loppusi siihen.


      • Iloinen nauraja
        ilmakehästä tuomioih kirjoitti:

        Kyllä sinulla todella on heikot hermot, tarvitseisiko pyssyloogin kanssa keskustelua? Lapsethan tänään todella katselevat väkivaltaroskaa peleissään ja telkusta. Tuskin lapset väkivaltaa muualta ammentavat.

        Mitä vanhantestamentin tuomioihin tulee, niin kyllä Jumala varoitti pahuudesta.

        Nykyäänkin pahuus on niin maailma täysi, että se ei teille kuulu pätkääkään jos Luoja nykäseisi ilmakehän ympäriltänne lopullisesti.

        Siinähän kuolisitte mätäänne, Jumala ei ole teille tilivelvollinen, koska Hän on kaiken sinun pelastamiseksesi tehnyt jo ennenkuin maata edes loi.

        Todella nappaisipa tuon ilmakehän pois, niin kitinät loppusi siihen.

        Onpa huvittavaa kuunnella aikuisten puhuvan mielikuvitusolento-jumalastaan aivan kuin pikkulapsi puhuu isästään tai äidistään. Jumala sitä ja jumala tätä. Naurattaa oikein!

        T: Iloinen nauraja


      • ilmakehästä tuomioih kirjoitti:

        Kyllä sinulla todella on heikot hermot, tarvitseisiko pyssyloogin kanssa keskustelua? Lapsethan tänään todella katselevat väkivaltaroskaa peleissään ja telkusta. Tuskin lapset väkivaltaa muualta ammentavat.

        Mitä vanhantestamentin tuomioihin tulee, niin kyllä Jumala varoitti pahuudesta.

        Nykyäänkin pahuus on niin maailma täysi, että se ei teille kuulu pätkääkään jos Luoja nykäseisi ilmakehän ympäriltänne lopullisesti.

        Siinähän kuolisitte mätäänne, Jumala ei ole teille tilivelvollinen, koska Hän on kaiken sinun pelastamiseksesi tehnyt jo ennenkuin maata edes loi.

        Todella nappaisipa tuon ilmakehän pois, niin kitinät loppusi siihen.

        Nimimerkki ilmakehästä tuomioih kirjoitti: "Kyllä sinulla todella on heikot hermot, tarvitseisiko pyssyloogin kanssa keskustelua? Lapsethan tänään todella katselevat väkivaltaroskaa peleissään ja telkusta. Tuskin lapset väkivaltaa muualta ammentavat.

        Mitä vanhantestamentin tuomioihin tulee, niin kyllä Jumala varoitti pahuudesta."

        Kiitos huolenpidostasi. Psyykkinen kuntoni on vallan kelvollinen nykyään.

        Millä tavoin Vanhan testamentin väkivaltaa ihanoivat sankaritarinat tulevat hyväksyttävämmiksi sillä, että nykyään on paljon väkivaltaviihdettä? Sitä näkyy olleen aina.

        Mitä ihmeen tekemistä millään pahuudesta varoittamisella on sen kanssa, että Israelin kansa sai Herralta Jumalalta käskyn lahdata viimeistä myöten edeltään heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset?

        Siinä on kyse seitsemästä kansanmurhasta, joille murhaajakansa esittää jumalallista oikeutusta omassa tarustossaan. Se on pöyristyttävää ja yököttävää.

        Tuon saman Jumalan yhdistäminen Uuden testamentin rakkauden Jumalaan on aivan huikea akrobaattitemppu.

        Ennustan, että saan tähän viestiin vastauksina vain henkilöön käyviä asiattomuuksia. Toki toivon olevani väärässä.


      • Minä olen kirjoitti:

        Lukekaa mielummin jotain rakkaudellisempaa ja loogisempaa kirjaa esim. Keskusteluja Jumalan kanssa (kirjoittaja Neale Donald Walsch).

        Voitte yllättyä miten huumorintajuinen Jumala on.

        Neale Donald Walschin kuvaama Jumala on ainakin avoimesti täysin mielikuvituksen tuotetta. Hänen kirjansa ei edes yritä löytää mitään kiinnekohtaa Raamatun Jumalaan. Kuitenkin hänen kotimaassaan Yhdysvalloissa vahva enemmistö samastaa kuvatun Jumalan nimenomaan kristinuskon Jumalaan, ilman sen syvempää pohdiskelua.

        Näyttää siltä, että Jumalasta on mahdollista aika vapaasti keksiä uutta folklorea, joka otetaan mukaan kokonaiskuvaa muokkaavaan tarinaperinteeseen. Ilmiö on rakenteellisesti täsmälleen samanlainen kuin joulupukkitarinoiden kehitys.


      • Fniss!
        Iloinen nauraja kirjoitti:

        Onpa huvittavaa kuunnella aikuisten puhuvan mielikuvitusolento-jumalastaan aivan kuin pikkulapsi puhuu isästään tai äidistään. Jumala sitä ja jumala tätä. Naurattaa oikein!

        T: Iloinen nauraja

        Hahhahhhaaaaa! Eikö olekin hassunkurista kun pikkulapset puhuvat isästää ja äidistään, aivankuin ne olisivat oikeasti olemassa.


      • varoittavana esimerk
        v.aari kirjoitti:

        Nimimerkki ilmakehästä tuomioih kirjoitti: "Kyllä sinulla todella on heikot hermot, tarvitseisiko pyssyloogin kanssa keskustelua? Lapsethan tänään todella katselevat väkivaltaroskaa peleissään ja telkusta. Tuskin lapset väkivaltaa muualta ammentavat.

        Mitä vanhantestamentin tuomioihin tulee, niin kyllä Jumala varoitti pahuudesta."

        Kiitos huolenpidostasi. Psyykkinen kuntoni on vallan kelvollinen nykyään.

        Millä tavoin Vanhan testamentin väkivaltaa ihanoivat sankaritarinat tulevat hyväksyttävämmiksi sillä, että nykyään on paljon väkivaltaviihdettä? Sitä näkyy olleen aina.

        Mitä ihmeen tekemistä millään pahuudesta varoittamisella on sen kanssa, että Israelin kansa sai Herralta Jumalalta käskyn lahdata viimeistä myöten edeltään heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset?

        Siinä on kyse seitsemästä kansanmurhasta, joille murhaajakansa esittää jumalallista oikeutusta omassa tarustossaan. Se on pöyristyttävää ja yököttävää.

        Tuon saman Jumalan yhdistäminen Uuden testamentin rakkauden Jumalaan on aivan huikea akrobaattitemppu.

        Ennustan, että saan tähän viestiin vastauksina vain henkilöön käyviä asiattomuuksia. Toki toivon olevani väärässä.

        Ihmisen hedelmä on tappaminen.
        Ilmeisesti voimme käyttää uskonnottoman rakentamaa eedeniä sanalla kommunismi.
        Mikä tulos, on viattomien surmaaminen, tietääkö kukaan lopullista määrää, koska jatkuvasti
        sen nimissä edelleen surmataan.

        Eli jumala on ihminen ja hedelmät on sen mukaiset. Nytkö taputat lastenlastesi olalle, oppikaahan ihmisen hallinnasta. Ja kyllähän he oppivat, maa on täynnä NYT väkivaltaa, ts. ihannemaasi.

        Tuomitaanko se, nouseeko se Jumalaa vastaan, kuuluisiko siitä tehdä joku loppuselvitys.
        Viimeinen taistelu Harmageddon, silloin kansat nousevat Jumalaa vastaan ja kysehän on Jumalan vihaamisesta [edelleen].
        Jumala tuhoaa tällaisen kansan,, eikös saisi? Kenen on maa, eikös sitä Jumalan Eedeniksi rakennettu, mutta nyt se on ryövärien maa.
        Jos kahlaat raamatun ajatusta, Egyptistä lähtö maan valloitukseen, niin eiköhän vastaavuus löydy.
        Se on sinua varten, että opit, lapsesi oppii, että teidän kommunisminen eeden on mätä, täytyy tehdä parannus, koska te soditte itse Jumalaa vastaan nyt, riistätte lähimmäisen osan. Maa on mätä teidän tähtenne, nyt. ts. NYT hetkessä.
        Te tapatte, varastatte, raiskaatte ihmiset ja julistatte omaa autuuttanne kaiken ylle, siunaten hyväksymällä kaiken se vääryyden.
        Sitä te olette, girgsilaiset bushmannit, armorilaiset bushmannit, persiläiset bushmannit tänään jne.

        Maa kasvaa maitoa ja mettä, mutta te pilaatte kaiken elämällänne ja riistollanne, eikös Jumalan ole lupa tappaa kerran, kun todella luodaan Uusi taivas ja maa. Kyllä, Hän surmaa suunsa miekalla.
        Te olette turhaan lausunut Herran Jumalamme nimen ja siksi Jumalan rangaistus on yllänne.
        Te olette niskurikansa, eikö Jumala hukuttaisi tuleen tämän väkivallan ja pahuuden tähden.
        Kyllä hukuttaa, surmaa ja siksi teille opetus vanhasta liitosta.
        Opetus väkivaltaisen elämänne ylle. Jumala ei olisi rangaissut näitä kansoja, jos…. he olisivat kumartaneet Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
        Mutta Jumala hukuttaa kristillisen niskurikansankin, kaiken sen, joka pahaa tekee.
        Eli tänä aikanakaan ei pidä tehdä liittoa epäuskoisen kansan kanssa.
        Ei ottaa vaimoja teidän kanaanilaisten joukosta, koska baalin palvelu syntyy niiltä rinnoilta.
        Eli v.aari mietipä asiaa, Suvereeni Hallitsija on paneva kerran kaiken kohdalleen, Hän punnitsee sinut, etkä sinä Häntä. Sinun on opittava, ei pyrittävä neuvomaan Jumalaa ja toisia tapoihinne.

        ps.

        Älä lankoudu heidän kanssansa; älä anna tyttäriäsi heidän pojillensa äläkä ota heidän tyttäriänsä pojillesi vaimoiksi.
        Sillä he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia; ja silloin Herran viha syttyy teitä kohtaan, ja hän hävittää sinut nopeasti.
        Vaan tehkää heille näin: kukistakaa heidän alttarinsa, murskatkaa heidän patsaansa, hakatkaa maahan heidän aserakarsikkonsa ja polttakaa tulessa heidän jumalankuvansa.
        Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.


      • Huh huh hirveetä!
        varoittavana esimerk kirjoitti:

        Ihmisen hedelmä on tappaminen.
        Ilmeisesti voimme käyttää uskonnottoman rakentamaa eedeniä sanalla kommunismi.
        Mikä tulos, on viattomien surmaaminen, tietääkö kukaan lopullista määrää, koska jatkuvasti
        sen nimissä edelleen surmataan.

        Eli jumala on ihminen ja hedelmät on sen mukaiset. Nytkö taputat lastenlastesi olalle, oppikaahan ihmisen hallinnasta. Ja kyllähän he oppivat, maa on täynnä NYT väkivaltaa, ts. ihannemaasi.

        Tuomitaanko se, nouseeko se Jumalaa vastaan, kuuluisiko siitä tehdä joku loppuselvitys.
        Viimeinen taistelu Harmageddon, silloin kansat nousevat Jumalaa vastaan ja kysehän on Jumalan vihaamisesta [edelleen].
        Jumala tuhoaa tällaisen kansan,, eikös saisi? Kenen on maa, eikös sitä Jumalan Eedeniksi rakennettu, mutta nyt se on ryövärien maa.
        Jos kahlaat raamatun ajatusta, Egyptistä lähtö maan valloitukseen, niin eiköhän vastaavuus löydy.
        Se on sinua varten, että opit, lapsesi oppii, että teidän kommunisminen eeden on mätä, täytyy tehdä parannus, koska te soditte itse Jumalaa vastaan nyt, riistätte lähimmäisen osan. Maa on mätä teidän tähtenne, nyt. ts. NYT hetkessä.
        Te tapatte, varastatte, raiskaatte ihmiset ja julistatte omaa autuuttanne kaiken ylle, siunaten hyväksymällä kaiken se vääryyden.
        Sitä te olette, girgsilaiset bushmannit, armorilaiset bushmannit, persiläiset bushmannit tänään jne.

        Maa kasvaa maitoa ja mettä, mutta te pilaatte kaiken elämällänne ja riistollanne, eikös Jumalan ole lupa tappaa kerran, kun todella luodaan Uusi taivas ja maa. Kyllä, Hän surmaa suunsa miekalla.
        Te olette turhaan lausunut Herran Jumalamme nimen ja siksi Jumalan rangaistus on yllänne.
        Te olette niskurikansa, eikö Jumala hukuttaisi tuleen tämän väkivallan ja pahuuden tähden.
        Kyllä hukuttaa, surmaa ja siksi teille opetus vanhasta liitosta.
        Opetus väkivaltaisen elämänne ylle. Jumala ei olisi rangaissut näitä kansoja, jos…. he olisivat kumartaneet Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
        Mutta Jumala hukuttaa kristillisen niskurikansankin, kaiken sen, joka pahaa tekee.
        Eli tänä aikanakaan ei pidä tehdä liittoa epäuskoisen kansan kanssa.
        Ei ottaa vaimoja teidän kanaanilaisten joukosta, koska baalin palvelu syntyy niiltä rinnoilta.
        Eli v.aari mietipä asiaa, Suvereeni Hallitsija on paneva kerran kaiken kohdalleen, Hän punnitsee sinut, etkä sinä Häntä. Sinun on opittava, ei pyrittävä neuvomaan Jumalaa ja toisia tapoihinne.

        ps.

        Älä lankoudu heidän kanssansa; älä anna tyttäriäsi heidän pojillensa äläkä ota heidän tyttäriänsä pojillesi vaimoiksi.
        Sillä he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia; ja silloin Herran viha syttyy teitä kohtaan, ja hän hävittää sinut nopeasti.
        Vaan tehkää heille näin: kukistakaa heidän alttarinsa, murskatkaa heidän patsaansa, hakatkaa maahan heidän aserakarsikkonsa ja polttakaa tulessa heidän jumalankuvansa.
        Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.

        "Varoittava esimerkki" sitä kyllä olet! Onko tämä ääri muslimi eli funtamentalismi joka näyttää varustautuvan "väärä uskoisten" tuhoamiseen käyttäen juutalaisen teurastaja jahvea esikuvanaan, kansan murhaajaa joka janosi toisten kansojen verta, sitäkö ihannoit, hyi hirveetä!

        Tallaisiako adventismi kasvattaa, ei voi olla totta? Vai onko sittenkin??


      • Fniss!
        Huh huh hirveetä! kirjoitti:

        "Varoittava esimerkki" sitä kyllä olet! Onko tämä ääri muslimi eli funtamentalismi joka näyttää varustautuvan "väärä uskoisten" tuhoamiseen käyttäen juutalaisen teurastaja jahvea esikuvanaan, kansan murhaajaa joka janosi toisten kansojen verta, sitäkö ihannoit, hyi hirveetä!

        Tallaisiako adventismi kasvattaa, ei voi olla totta? Vai onko sittenkin??

        Itsehän tiedät ,"huh huh hirveetä!", mitä adventismi kasvattaa. Olethan itsekin entinen adventisti.

        Miten on oman kasvatuksesi laita?


      • v.aari
        Fniss! kirjoitti:

        Itsehän tiedät ,"huh huh hirveetä!", mitä adventismi kasvattaa. Olethan itsekin entinen adventisti.

        Miten on oman kasvatuksesi laita?

        Fniss! kirjoitti: "Itsehän tiedät ,"huh huh hirveetä!", mitä adventismi kasvattaa. Olethan itsekin entinen adventisti."

        Me adventistiyhteisöön syntyneet ja siitä ulos kasvaneet tiedämme kyllä, että fundamentalistinen ja totaalinen yhteisö kasvattaa sosiaalisesti vammaisia ihmisiä.

        Se tapahtuu kuitenkin vilpittömin mielin ja hyvässä tarkoituksessa. Olen antanut anteeksi kaikki sekä vanhemmilleni että seurakunnan vastuuhenkilöille. Keskitän huomioni niihin asioihin, joista voin olla kiitollinen ja löytyyhän niitä, kun luopuu katkeruudesta.


      • kasvaneet.. niinpä
        v.aari kirjoitti:

        Fniss! kirjoitti: "Itsehän tiedät ,"huh huh hirveetä!", mitä adventismi kasvattaa. Olethan itsekin entinen adventisti."

        Me adventistiyhteisöön syntyneet ja siitä ulos kasvaneet tiedämme kyllä, että fundamentalistinen ja totaalinen yhteisö kasvattaa sosiaalisesti vammaisia ihmisiä.

        Se tapahtuu kuitenkin vilpittömin mielin ja hyvässä tarkoituksessa. Olen antanut anteeksi kaikki sekä vanhemmilleni että seurakunnan vastuuhenkilöille. Keskitän huomioni niihin asioihin, joista voin olla kiitollinen ja löytyyhän niitä, kun luopuu katkeruudesta.

        No v.aari, entä ne perheet, jotka eivät kuulu adventismiin, eikä muuhunkaan, niin sieltä perheestä syntyy jälkipolvea todella sosiaalisesti "vammaisia" ihmisiä, hyvin rikkinäistä nuorisoa, ajelehtivia nuorisoa.

        Mitä sitten eri seurakuntien nuoriin, niin jotkut ottavat perheisiin "pakkia", eivätkä ole katsannoltaan samanmielisiä, kuten nyt omalta kohdaltasi kerrot.

        Kasvoin vapaa-ajattelijoiden kasvattina, minäkin olen ottanut pakkia siihen katsantoon ja nyt olen vapaana "uskovana" katsellut monen uskonperheen sisälle, eikä siinä katselussa tuo adventismi ole sellainen käärmeenpesä, mitä jotkut siitä maalauskuvaa tekee.
        ts. meistä jokainen voi maalata näitä käärmetauluja, minä kohdaltani, joka olisi aika musta ja myrkkykäärmeitä täysi ja kas, tämä ”vapaa-ajattelutus” saisi oman leimansa.

        ts. pidetään puntarit asiallisissa leimoissa ja jalat maassa, koska se ei kirjoittajista (yleisesti), kovin lukijoiden silmissä nosta profiilia, kun pyritään nokittamaan parempaa ja suurempaa [ässää] pöytään, kuin sitä vihaisuutta isien ja äitien uskoa kohtaan ”povessamme” ruokitaan.

        Sanoisin jotkut kirjoittajat on menettänyt arvo-asteikossa mitalinsa ja tätä kautta heidän sanomisensa on, *) –no, jätän kommentoimatta..

        esim. määrättyjen kirjoittajien nm. bushmanni ja valontaika/aika, niin se henki sanomisineen ei edusta edes sitä, mitä he luulevat edustavansa.
        syy siihen on henki, jolla he edustaa asiaansa, sanoisinko kunnioitus miinus merkkiseinä kannanottoina .

        Kun ja jos tämä arvomaailma ei edusta omaa näkemystä, niin suoraselkäinen ihminen toteaa silloin: ”jos sinä menet oikealle, minä vasemmalle, jne”.

        Mutta se ei poista mahdollisuutta asialliseen keskusteluun "keskustelupöydänääressä", kun ollaan ns. hengellisen nimikkeen alla, silloin ollaan ikään kuin vierailulla toisen kodissa, silloin määrittelee keskustelun suunnan tämä lainalaisuus. Emmehän toisen kotiin mennä määräilemään kuinka uskotaan.

        Toisaalta, maassamme on uskonnonvapaus ja kaikilla näköaloilla on yhteiskunnan suoma vapaus elää ja toimia. Kun ja jos olemme tämän maan kansalaisina "lainalaisia", meidän pitäisi olla kuuliaisia ja kunnioittaa oikeuksia.
        Se toisi omaa tasapainoa elämiseen ja jokainen tekee valintojaan.

        Mutta onhan se näin, että iltaisin jokaisella nakkikioskilla on omat asiakkaansa ja joukkoon mahtuu näitä räyhävillejä, mutta heidät nähdäänkin, ei niin kunnioitettavina, mitä he itse itsestään luulevat.


      • kasvaneet.. niinpä kirjoitti:

        No v.aari, entä ne perheet, jotka eivät kuulu adventismiin, eikä muuhunkaan, niin sieltä perheestä syntyy jälkipolvea todella sosiaalisesti "vammaisia" ihmisiä, hyvin rikkinäistä nuorisoa, ajelehtivia nuorisoa.

        Mitä sitten eri seurakuntien nuoriin, niin jotkut ottavat perheisiin "pakkia", eivätkä ole katsannoltaan samanmielisiä, kuten nyt omalta kohdaltasi kerrot.

        Kasvoin vapaa-ajattelijoiden kasvattina, minäkin olen ottanut pakkia siihen katsantoon ja nyt olen vapaana "uskovana" katsellut monen uskonperheen sisälle, eikä siinä katselussa tuo adventismi ole sellainen käärmeenpesä, mitä jotkut siitä maalauskuvaa tekee.
        ts. meistä jokainen voi maalata näitä käärmetauluja, minä kohdaltani, joka olisi aika musta ja myrkkykäärmeitä täysi ja kas, tämä ”vapaa-ajattelutus” saisi oman leimansa.

        ts. pidetään puntarit asiallisissa leimoissa ja jalat maassa, koska se ei kirjoittajista (yleisesti), kovin lukijoiden silmissä nosta profiilia, kun pyritään nokittamaan parempaa ja suurempaa [ässää] pöytään, kuin sitä vihaisuutta isien ja äitien uskoa kohtaan ”povessamme” ruokitaan.

        Sanoisin jotkut kirjoittajat on menettänyt arvo-asteikossa mitalinsa ja tätä kautta heidän sanomisensa on, *) –no, jätän kommentoimatta..

        esim. määrättyjen kirjoittajien nm. bushmanni ja valontaika/aika, niin se henki sanomisineen ei edusta edes sitä, mitä he luulevat edustavansa.
        syy siihen on henki, jolla he edustaa asiaansa, sanoisinko kunnioitus miinus merkkiseinä kannanottoina .

        Kun ja jos tämä arvomaailma ei edusta omaa näkemystä, niin suoraselkäinen ihminen toteaa silloin: ”jos sinä menet oikealle, minä vasemmalle, jne”.

        Mutta se ei poista mahdollisuutta asialliseen keskusteluun "keskustelupöydänääressä", kun ollaan ns. hengellisen nimikkeen alla, silloin ollaan ikään kuin vierailulla toisen kodissa, silloin määrittelee keskustelun suunnan tämä lainalaisuus. Emmehän toisen kotiin mennä määräilemään kuinka uskotaan.

        Toisaalta, maassamme on uskonnonvapaus ja kaikilla näköaloilla on yhteiskunnan suoma vapaus elää ja toimia. Kun ja jos olemme tämän maan kansalaisina "lainalaisia", meidän pitäisi olla kuuliaisia ja kunnioittaa oikeuksia.
        Se toisi omaa tasapainoa elämiseen ja jokainen tekee valintojaan.

        Mutta onhan se näin, että iltaisin jokaisella nakkikioskilla on omat asiakkaansa ja joukkoon mahtuu näitä räyhävillejä, mutta heidät nähdäänkin, ei niin kunnioitettavina, mitä he itse itsestään luulevat.

        nimimerkille "kasvaneet.. niinpä"

        Käyttäisit nyt kunnollista nimimerkkiä kumminkin. Tämä on ihan hassua keskustelua kun nimi vaihtuu koko ajan. Vai johtuuko tuo käytös jostakin lapsuudessa saadusta sosiaalisesta vammasta? Samat terveiset muille vaihtuvan nimimerkin käyttäjille. Kiitos että sain marmattaa...

        «No v.aari, entä ne perheet, jotka eivät kuulu adventismiin, ...»

        Sosiaalisia vammoja syntyy monenlaisista syistä. Ei adventismille ominainen juttu tietenkään ole sikäli ainoa laatuaan. Ja muiden tekemät virheet eivät millään tavoin pyhitä omia virheitä.

        Adventtiseurakunta on nykyään aika paljon muuttunut minun lapsuuteni ja nuoruuteni ajoista. Suhtautuminen erilaisiin kulttuuri-ilmiöihin on paljon sallivampaa.

        Jäljellä on kuitenkin fundamentalistinen opetus, jossa "totuus" ja "rehellisyys" saavat kummalliset yleiskielestä poikkeavat merkitykset, joiden arvostelua pidetään rienaamisena.

        Sen lisäksi varsin poikkeava ruokakulttuuri ja mm tanssin demonisointi vaikeuttavat monilla sopeutumista yhteiskuntaan. Sellaista siis tapahtuu siitä huolimatta, että adventistiperheessä kasvanut lapsi ei enää usko noiden rajoitusten perusteisiin.

        «Mitä sitten eri seurakuntien nuoriin, niin jotkut ottavat perheisiin "pakkia", eivätkä ole katsannoltaan samanmielisiä, kuten nyt omalta kohdaltasi kerrot.»

        Kapinointia tapahtuu paljon nuoruudessa. Minä en ole enää ollut pitkään aikaan nuori. Irtautuminen seurakunnasta tapahtui sekin ilman mitään kapinoinnin meininkiä. Se oli kipeä ja omantunnon pakottama siirto.

        «...niin suoraselkäinen ihminen toteaa silloin: ”jos sinä menet oikealle, minä vasemmalle, jne”.»

        Tuo on harvinaista herkkua. Täällä keskustelupalstalla se kai ilmenisi siten, että voisi ilmaista toisistaan poikkeavia mielipiteitä ja todeta erimielisyyden ilman henkilöön käyvää alatyylistä örveltämistä.

        Jos joku huomauttaa opillisesta asiasta, jolle ei ole järjellistä perustetta, siihen voi kai rauhallisesti vastata, että kyse onkin uskon valinnasta eikä esimerkiksi arvostella heti toisen motiiveja tai kertoa tämän olevan menossa helvettiin.


      • varoittavana esimerk kirjoitti:

        Ihmisen hedelmä on tappaminen.
        Ilmeisesti voimme käyttää uskonnottoman rakentamaa eedeniä sanalla kommunismi.
        Mikä tulos, on viattomien surmaaminen, tietääkö kukaan lopullista määrää, koska jatkuvasti
        sen nimissä edelleen surmataan.

        Eli jumala on ihminen ja hedelmät on sen mukaiset. Nytkö taputat lastenlastesi olalle, oppikaahan ihmisen hallinnasta. Ja kyllähän he oppivat, maa on täynnä NYT väkivaltaa, ts. ihannemaasi.

        Tuomitaanko se, nouseeko se Jumalaa vastaan, kuuluisiko siitä tehdä joku loppuselvitys.
        Viimeinen taistelu Harmageddon, silloin kansat nousevat Jumalaa vastaan ja kysehän on Jumalan vihaamisesta [edelleen].
        Jumala tuhoaa tällaisen kansan,, eikös saisi? Kenen on maa, eikös sitä Jumalan Eedeniksi rakennettu, mutta nyt se on ryövärien maa.
        Jos kahlaat raamatun ajatusta, Egyptistä lähtö maan valloitukseen, niin eiköhän vastaavuus löydy.
        Se on sinua varten, että opit, lapsesi oppii, että teidän kommunisminen eeden on mätä, täytyy tehdä parannus, koska te soditte itse Jumalaa vastaan nyt, riistätte lähimmäisen osan. Maa on mätä teidän tähtenne, nyt. ts. NYT hetkessä.
        Te tapatte, varastatte, raiskaatte ihmiset ja julistatte omaa autuuttanne kaiken ylle, siunaten hyväksymällä kaiken se vääryyden.
        Sitä te olette, girgsilaiset bushmannit, armorilaiset bushmannit, persiläiset bushmannit tänään jne.

        Maa kasvaa maitoa ja mettä, mutta te pilaatte kaiken elämällänne ja riistollanne, eikös Jumalan ole lupa tappaa kerran, kun todella luodaan Uusi taivas ja maa. Kyllä, Hän surmaa suunsa miekalla.
        Te olette turhaan lausunut Herran Jumalamme nimen ja siksi Jumalan rangaistus on yllänne.
        Te olette niskurikansa, eikö Jumala hukuttaisi tuleen tämän väkivallan ja pahuuden tähden.
        Kyllä hukuttaa, surmaa ja siksi teille opetus vanhasta liitosta.
        Opetus väkivaltaisen elämänne ylle. Jumala ei olisi rangaissut näitä kansoja, jos…. he olisivat kumartaneet Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
        Mutta Jumala hukuttaa kristillisen niskurikansankin, kaiken sen, joka pahaa tekee.
        Eli tänä aikanakaan ei pidä tehdä liittoa epäuskoisen kansan kanssa.
        Ei ottaa vaimoja teidän kanaanilaisten joukosta, koska baalin palvelu syntyy niiltä rinnoilta.
        Eli v.aari mietipä asiaa, Suvereeni Hallitsija on paneva kerran kaiken kohdalleen, Hän punnitsee sinut, etkä sinä Häntä. Sinun on opittava, ei pyrittävä neuvomaan Jumalaa ja toisia tapoihinne.

        ps.

        Älä lankoudu heidän kanssansa; älä anna tyttäriäsi heidän pojillensa äläkä ota heidän tyttäriänsä pojillesi vaimoiksi.
        Sillä he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia; ja silloin Herran viha syttyy teitä kohtaan, ja hän hävittää sinut nopeasti.
        Vaan tehkää heille näin: kukistakaa heidän alttarinsa, murskatkaa heidän patsaansa, hakatkaa maahan heidän aserakarsikkonsa ja polttakaa tulessa heidän jumalankuvansa.
        Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.

        Nimimerkille "varoittavana esimerk":

        Viestisi oli niin tulvillaan sekavuutta, asiatonta leimaamista ja yleistämistä, että sitä on hurjan vaikea kommentoida ollenkaan.

        Kommunismin nimissä tapahtuneet rikokset ihmisyyttä vastaan eivät millään tavalla poista Israelin kansan muinaisten valloitussotien vastenmielisyyttä. Kansanmurha on kansanmurha vaikka sen voissa paistaisi.

        Ei-fundamentalistinen ihminen ei välttämättä ole ateisti ja kommunisti. Elämme värikkäässä maailmassa.

        Vihjaat, että minä tai joku ties kuka olisi noussut Jumalaa vastaan. Vihjaat, että minuun kohdistuu Jumalan viha. Mihin perustat tämmöiset inhottavat vihjailusi? Tuollainen ylimielisyys on hyvin huonoa mainosta kenelle tahansa ihmiselle ja hänen edustamilleen ryhmille ja näkemyksille.

        1 Kor 10:12 "Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu".


    • huomaatko...

      http://www.suomenmoneta.fi/mitalit/raamatun-tarinoita-kunnioittavat-mitalit-viimeistelty-99-9-hopealla/?open=396&cat_id=396

      Raamatun tarinoita kunnioittavat mitalit
      – viimeistelty 99,9 % hopealla

      Suomessa vietetään pian Jeesuksen ylösnousemusta kunnioittavaa pääsiäistä, joka on kirkkovuoden vanhin ja tärkein juhla. Sinulla on nyt pääsiäisen kunniaksi mahdollisuus saada kokoelmiisi viisi raamattuaiheista mitalia, jotka on lyöty Israelissa.

      Kaikki mitaleiden inspiraationa olleet tarinat ovat peräisin Vanhasta testamentista. Kertomukset kuuluvat Ensimmäiseen Mooseksen kirjaan, joka on Vanhan testamentin ensimmäinen kirja. Mitaleihin valitut tarinat kertovat ihmisen luomisesta, Aadamista ja Eevasta, Nooan arkista, Babylonin tornista sekä Iisakin uhraamisesta.

      Viisi Raamatun tarinoille omistettua mitalia.
      Mitaleissa aito 99,9 % hopeointi.
      Lyöntimäärä maailmanlaajuisesti vain 2 000 kpl!
      Ajankohtaiset ja kansainvälisesti tunnetut aiheet.


      -Eli rahapaja on tuomassa esille näitä raamatun tarinoita.

    • Jumala luonut...

      Mitenkäs selität tämän olemassaolon? Tyhjästäkö? Tyhjästä paha nyhjästä! Olemattomuus on yhtä kuin ei mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3591
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      232
      2198
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe