Raskausviikkoja nyt 26, saako tuollaiseen mennä? Nenä on ihan täynnä mustapäitä, ihan karhea ja hirveen näköinen ja tuo on kuulma ainut mikä auttaa. Mutta en tiedä saako mennä?
ultraäänikasvohoito
16
4491
Vastaukset
- --------------------
Miks ei sais? Kannattaa vaikka soittaa sinne kosmetologille ja kysyä niiltä. Varmaan osaavat vastat.
Ultaräänestä tuskin on naamaa käsitteltäessä haittaa, kun sillä kertaa sohitaan ihan suoraa vauvaanki aina välillä. Tietty jotkut kemikaalit voi olla raskaanaoleville sopimattomia. - Minäpä
olin luxuskasvohoidossa, johon kuului tuo ultralla puhdistaminen, muttei sitä minulle tehty koska olen raskaana. Eli en usko, että sinullekkaan tehdään, ainakaan toivottovasti ei.
- ei voi.
mullekkaan ei tehty, sanoin heti ettei voi tehdä kivutonta ihon puhdista ultralla, joten ei muutakun mekaanisen puolelle! sillä ne mustapäät vasta lähteekin,,
- .....
ei tehdä ultraäänihoitoja raskaana oleville. Ja jos kosmetologisi on yhtään fiksu, hän vielä varmistaa, ettet vain ole raskaana!
- Sade82
Just kävin kasvohoidossa, johon kuului ultralla puhdistaminen eikä käynyt edes mielessä ettei sitä voisi tehdä. Eipä kyllä sanonut kosmetologikaan mitään. Oon 35 3 raskaana.
- rv35
Minulle taas ainakin kauneushoitolassa sanottiin heti että EI tehdä ihonpuhdistusta ultralla vaan ihan perinteisesti koska ei voida olla varmoja etteikö haittaa olisi ts. kauheushoitola ei halua ottaa vastuuta jos jotain tapahtuukin. Ja ymmärrän kyllä täysin, enhän itse myöskään halua ottaa riskiä että ultrauksesta olisikin jotain haittaa sikiölle!
- ....................
Ei missään tapauksessa! Ultraääni kasvohoitoa ei tehdä raskaanaolevalle. Asiantunteva kosmetologi kysyy aina naisasiakkaalta onko tämä raskaana ennen ultraääni kasvohoitoa ja jos itse tietää olevansa raskaana niin se täytyy kertoa. Raskaus voi vaikuttaa muihinkin hoitoihin ja esim. käytettäviin kemikaaleihin. Raskaudesta on siis kerrottava kosmetologille mentäessä vaikka se olisi ihan alussakin vasta..
- outoa.
kannattas ottaa yhteyttä tonne missä se tehtiinkin ja valittaa asiasta, koska kyllähän siellä nyt on tajuttu jos 35rv oot!
- ....................
Ei välttämättä jos raskaus ei näy, kaikillahan se ei näy jos on tosi pieni vatsa ja pukeutuu peittävästi...aina pitää kertoa kosmetologille olevansa raskaana ja ihan oma-alaoitteisesti jo pelkästään käytettävien kemikaalien vuoksi. Kuitenkin, fiksu Kosmetologi kysyy aina ennen ultraa kaikilta naisasiakkailta onko tämä raskaana, vaikkei päälleppäin näyttäisi siltä, joten kyllä kannattaa soittaa hoitolaan, joka on ultran tehnyt. En teidä tarkalleen mitä haittaa siitä voi olla sikiölle, mutta sitäkin kannattaa kysyä....
- ihmenipotuksta
Minä ihmettelen kovasti vain että miksi sitä ei tehtäisi raskaana olevalle? Itse odotan toista lastani ja menisin kyllä ultraääni puhdistukseen ihan hyvillä mielin. Saa maalaisjärkeään käyttää. Jos ei ole todettu haittoja olevan niin miksi pitäisi väliin jättää? Minusta raskaana oleva nainen saa itseään hemmotella huoletta jos ei kerta haittoja todettu ole!
- tärkeysjärjestys?
Nimimerkki "ihmenipotuksta" kyllähän jokainen saa tehdä ihan mitä itse haluaa mutta niinkun jo aikasemmin sanoin niin suurin osa kauneushoitoloista EI SUOSTU TEKEMÄÄN ihonpuhdistuksia ultralla raskaana oleville koska kauheushoitola ei halua ottaa vastuuta jos jotain tapahtuukin. Ja itselle tulevana äitinä ei tuo mainitsemasi "itsensä hemmottelu" niin tärkeää ole että vaarantaisin tällä lapsen etenkään kun haitoista ei tiedetä....
- neuroottinen?
kuule,hurskastelija. Sun pentus voi myös olla vammanen vaikka istut jalat ristissä 4 seinän sisällä naama kukkivana ja alapään karvat rehottavana koko raskausajan,kun ei voi tietää...
- ihmenipotusta
Pointti olikin juuri se ettei ole todettu mitään haittoja. Tehdäänhän odottajille leikkauksiakin, röntgeniä ja hei normi ultraa! Ihan kaiken maailman kuvaus aineita työnnetään tarvittaessa suonesta sisään. Ei, ne eivät varmasti ole sikiölle hyväksi, mutta jos sattuu vaikka sairastumaan tai kaatumaan raskausaikana. Niistä tiedetään että ne ovat haitallisia, ja niitä joudutaan tekemään.
Ihonpuhdistuksen haitoista ei ole kukaan ikinä puhunut mitään. Kuvitteletteko te että se on joku salaliitto ja odottajilta muuten vain pimitetään sellaista tietoa? Ei! Jos haittoja ei ole todettu, ei niitä ole. Eihän sitä raskausaikana saisi käyttää meikkiäkään. Miksi sitä ei kauhistella?
Käsittämätöntä mihin tämä maailma menee. Kukaan ei enää osaa luottaa omaan äidinvaistoonsa tai vain uskalla luottaa siihen. Kirjat ei kerro mitään. Teoria ja käytäntö eivät todella vastaa raskausaikana, kaikki ovat yksilöitä. Jos tuntuu pahalta, älä mene. Jos haluat nauttia hoidoista niin mene.- ....................
"Pointti olikin juuri se ettei ole todettu mitään haittoja. "
Ja mistähän sinä sen tiedät ettei ole todettu haittoja? Kosmetologien koulutuksessa sanotaan, että raskauden aikana ultraääni hoitoja ei tehdä ja näin sanotaan ultraääni laitteiden koulutuksissakin! Valitettavasti kosmetologin ammattinimike ei ole suojattu ja joitakin "puoskareita" saattaa olla liikkeellä joilla ei asianmukaista koulutusta ole tai sitten ovat nukkuneet oppitunneilla. SKY-kosmetologit kuuluvat järjestöön, johon hyväksytään vain aidot ammatillisen koulutuksen saaneet. Jos siis teidät kosmetologisi olevan SKY-kosmetologi niin voit luottaa siihen, että hän ainakin on saanut koulutuksen...
- Kosmetologi-06
Itse olen vuosia toiminut kosmetologina ja ihan koulutuksen siihen saanut. Meillä ainakin on niin koulussa kun töissäkin painotettu että raskaana oleville ei tehdä ultralla hoitoja. Sinä "ihmenipotusta" voit olla ihan mitä mieltä lystäät, mutta näin kouluissa opetetaan. Joten jos sinulla ei ole mitään vedenpitävää faktaa asiasta joka kumoaisi kouluissa opetetun niin sinuna olisin hiljaa. Voithan vaikka menää vetämään pään täyteen viinaa raskaana ollessa sillä perusteella että "ei ole todettu vedenpitäviä faktoja siitä mikä määrä alkoholia voi aiheuttaa sikiölle vahinkoa" Ihmiset äly hoi!!!
- nipsnaps finnit pois
Itse kävin kasvojen puhdistuksessa ultralla ensimmäisessä raskaudessa.. joskus puolivälissä, ei kosmetologi sanonut mitään, vaikka hyvin tiesi että vauva tulossa. Toisessa raskaudessa olinkin vaihtanut kosmetologia ja kun asia tuli ilmi, kosmetologi sanoi, että ultraäänipuhdistusta ei saisi tehdä raskaana oleville. Tekisi puhdistuksen kyllä, mutta että laitteen valmistaja ja kosmetologi pesevät kätensä mahdollisista keskenmenoista yms.. Olin jo mömmöt naamassa ja pohdin asiaa hetken.. Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään ongelmaa ja nytkin oli ne riskeimmät viikot menneet, joten otin puhdistuksen. Ei ole vielä tähän mennessä todettu mitään vikaa sikiössä, eikä raskaudessa ole ollut mitään poikkeavaa.. Mielenkiintoista mielestäni on se, että ultraääntä pidetään turvallisena keinona tutkia sikiötä ja sitten tämmöisessä se onkin eriasia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974