Perämiehen näkö

hakija96

Hei!

Olen ajatellut mennä peruskoulun jälkeen opiskelemaan perämieheksi, niin miten on, pääseekö 0.75 ja 1.00 (silmälaseilla) näöllä läpi?
Nyt oon kasilla ja ois kiva kuulla kaikkea muutakin merellä työskentelemisestä.

11

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ishihara...

merimieslääkäri kertoo totuuden..pääseekö vai ei..

• Lauri Espoosta

Käyppä katsomassa tuolta, sieltä selviää muutkin Merimieheltä vaadittavat terveydelliset seikat

http://pre20090115.stm.fi/pr1110180882822/passthru.pdf

Muuten työ on vaativaa ja mielenkiintoista. Ja töitä riittää, ei välttämättä suomalaisissa laivoissa, mutta kunhan olet ennakkoluulottomasti valmis työskentelemään eri kansallisuuksien kanssa ja erimaalaisten lippujen alla, niin kyllä leipä irtoaa.

• ENYMMÄRRÄ..

Olen ajatellut mennä peruskoulun jälkeen opiskelemaan perämieheksi, siis kuinka?Eikö enää vaadita praktiikkaa mennään tuosta vain kouluun ja luetaan perämieheksi.. kenties kippariksi...

• 44455

No tuo on tätä nykyajan nuorisoa. Nykyään kai riittää että näkee mitä näkee niin siitä vaan kippariksi lueskelemaan. Ennen sentään oli Wassermanin koekin.

• noin ennen

Niin olikii. Ja sukupuolitautikin luettiin vanhojen pykälien mukaan ammattitaudiksi.

• Toosa2
        noin ennen kirjoitti:

Niin olikii. Ja sukupuolitautikin luettiin vanhojen pykälien mukaan ammattitaudiksi.

Ei näöntarkkuus nyt niin merkitsevää ole. Ennenkaikkea pitää olla hyvä ulkonäkö, kuten minulla ja tupee vähän laineilla, niin ovet ovat sinulle auki. Jos sinulla on vettä polvessa, luetaan se merimiehelle myöskin eduksi.

• Koululainen ajallaan

Kyllä papereiden saamiseksi tarvitaan edelleenkin määrätty määrä meripäiviä. Ensin miehistössä ja sitten määrätyt perämiesharjoitteluajat. Ei sitä suoraan koulun penkiltä mennä komentosillalle häärimään. Niill, joilla on aikaisempaa merikokemusta, on tie tietenkin suorempaa, sillä voi lukea yhteen mittaan koulunsa valmiiksi.

• Eläkesköne

Noin meni taas kakaravitseiksi. Luulin että tämä oli merenkulkijoiden palsta.

• 70+v.

Kiristääkö pipo?

• Eläkesköne

Ainahan sieltä joku heinäkenkä eläkeläinen inahtaa vaikka ei ikinä ole suolavettä nähnytkään muualla kuin sillipurkissaan. Ei todellakaan kiristä täällä.

• Houreskin

Nykyään teikäläisiä kiinnostaa vain tämä Näkömiehen Perä ! Se on nähty eikä kiinnosta.... liimapaskaa lykkää...... sekin, lihanjäljiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      83
      2012
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      123
      1725
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      734
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      686
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      207
      586
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      48
      528
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe