erittäin koulutettuja, kun ajattelee että insinööritkin ovat leipäjonossa, kun on työtön tai palkka ei riitä.
Jos insinööri syö hienää tai kaurapuuroa pivittäin, niin voi sanoa, ettei palkkataso ole kovin kummonen heilläkään.
Mitä sitten kun on kouluttamaton työtön? Peruspäiväraha ei riitä edes vuokraan, niin tästä voimme päätellä, että KUN OLET SUOMALAINEN, ET PÄJRÄÄ, OLIT SITTEN KOULUTETTU TAI KOULUTTAMATON.
Hallitsu on tehnyt suomalaisten elämän todella kurjaksi. Suomen valtaa pakolaiset, jotka eivät ole leipäjonossa, koska saavat niin hyvän sosiaaliturvan.
Suomi on niin vieraanvarainen, että tänne kannattaa tulla kauempaakin!
Suomen köyhät ovat
11
179
Vastaukset
- näin siuinä ky
Mitäs olette niin tyhmiä että äänestätte demareita... sen siitä saa kun päästää demari-ämmät vallankahvaan
- 8+9
kommarin persu kokkarii oon ain äänestän
- loikkaisin persuihin
Minä en ole äänestänyt koskaan, siksi en tunne syyllisyttä suomen perseelleen menneestä politiikastakaan.
MUTTA nyt alan äänestämään PERUSSUOMALAISIA! Heillä on samat ajatukset kuin mullakin.- Köyhyyskorvienväliss
70 % äänesti Persuja protestiksi. Itse olen antanut aina protestiäänen, mutta se ei nytkään mennyt Persuille.
Persujen ajatukset ovat mitä ovat, mutta niillä on ihan sama tarkoitus kuin kaikkien muidenkin ajatuksilla ja luuloilla: päästä vallan ja rahan kahvaan kiinni ja korostaa omaa erinomaisuuttaan.
Jos kansalla, sen toimeentulolla ja asioilla olisi oikeasti jotakin väliä, niin tämän maan asioita hoidettaisiin vain asioina parhaan taidon, tahdon, järjen ja asiantuntijuuden mukaan. Eikä politikoinnilla ole mitään tekemistä em. asioiden kanssa.
Politiikot veisaavat omia ideologiavirsiään alusta loppuun ja lopusta alkuun vaikka unissaan, ja silloin käsitys elämästä, maailmasta ja sen asioista on ahdas, kapea ja yksipuolinen. Miten sellaiset voivat oikeasti tietää ja päättää mistään mitään. - 11+19
Äänestin persua protestina.
Persuedustajien ajatusmaailma kirjosta löytää jokainen
äänestäjä yhteläisyyksiä omiin ajatuksiin.
Persuedustajien aatesuuntaukset selviävät heille sitten
puolueen neuvonpidoissa.
- Varovaisena
Mietityttää, miten jonossa suhtauduttaisiin värilliseen köyhään.
Olisiko tervetullut mukaan? - leipäjonottaja
Kyllä täällä Hesassa taitaa leipäjonossa olevista puolet olla mamuja. Ovat monet vain valkoihoisia - siis venäläisiä ja virolaisia - joten eivät erotu kantaväestöstä. Somaleita tai romaneita en ole kyllä nähnyt juurikaan niissä jonoissa. Muita Afrikasta tulleita kylläkin jonkin verran.
- 8+5
Somali tarttee valkostaleipää, vai pullaako se melkein on.
Niin valkosta leipää ainakaan täälläpäin ei oikeen tahdo olla. - Tuilla elännyt...
""Peruspäiväraha ei riitä edes vuokraan""" joo ei riitä eikä edes pidä. Yhteiskunnan varoin maksetaan myös köyhän asuminen ja peruspäiväraha menee ruokaan tai miten kukin niin sitten kaljaan...
Näinhän se on, että tietyille aloille on koulutettu liikaa väkeä. Kun ei töitä kaikille riitä, niin pakostakin joku joutuu leipäjonoon, koska ei insinöörit siivoojien töitä mene tekemään. Nykyään yhä enemmän tarvitaan ei-niin vaativien alojen osaajia, esimerkiksi siivous- ja myyntihommia on tarjolla jatkuvasti. Tietyiltä aloilta täytyy ehdottomasti vähentää koulutuspaikkoja.
- Suomalainennnnnnnnnn
OSaako kukaan sanoa minne maahan kannattaisi lähteä,kun haluan yhtä hyvät oltavat kun suomeen tulevilla mamuilla on?
EHDOT:
en laita rättiä päähän
elän kuten huvittaa
saan tulkit ja suomenkieliset palvelut
en sopeudu kulttuuriin vaan harjoitan suomalaista menoa harva se päivä
vaadin vielä maan omia kansalaisia elämään minun ehtojeni mukaan
Minne siis varaan lentoliput?Jos joku tietäis kun tuntuu olevan niin kiven alla nämä avosyliset valtiot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673