Eli mulla on kaksi A-linkin modeemia, toinen tyyppiä RR44B (4 x RJ45 portteja), toinen on RR40A ja siinä vain yksi RJ45-portti.
Mä ole kokeillut molempiin saada päälle laitteen oman NATin, ainakin spekseissä niin sanotaan että sellainen löytyy. Lisäksi koitin laittaa laitteen oman DHCP-serverin päälle mutta ei jumaliste vaan onnistu. Aina kun tsekkaan minkä ip-osoitteen olen saanut niin aina se on se julkinen osoite, eli en onnistu saamaan noita laitteen omaa DHCP:tä ja NATia päälle. Ja laitan kyllä tasan oikeasta paikasta, elikkä NAT-asetuksista laitoin NATin päälle, ja lisäksi laitoin sen DHCP server:n päälle LAN-asetuksista ja DHCP address pool selectionia kokeilin sekä System allocated että User defined-asetuksilla ja jälkimmäisellä osoiteavaruus on 10.0.0.3-10.0.0.99, DHCP gateway selection on arvossa Automatic.
Mut ei vaan toimi (tai siis modeemi toimii mutta en saa koneelleni modeemin DHCP:n määrittelemää sisäverkon osoitetta enkä näin ollen ole NATin takana). :(
Osaisiko joku neuvoa miten helvetissä tuon saa toimimaan alkeellisena NAT-palomuurina?
Itse yhteys operaattorin laitteille on sillattu ja sen pitääkin olla sillattu.
On noita laitteita säädelty onnistuneesti, mut näiden kyseisten A-linkin vehkeiden kanssa nousee kädet pystyyn.
A-link RR44B ja NAT?
4
190
Vastaukset
- 20
Jos modeemi on sillatussa muodossa, julkinen osoite tulee tietokoneen verkkokortille.
Yleensä modeemeissa on paketista otettaessa NAT ja dhcp päällä, eli resetointi voisi auttaa tässä, varsinkin kun modeemin hallinta on sinulla muuten hyvin hallussa. - Jeje.
Olet kai muistanut sanoa komentorivissä ipconfig /renew Windows koneet, muissa käyttöjärjestelmissä hieman eritavalla?
Toi siis hakee IP-osoitteen jne... tiedot uusiksi, ilman sitä näät vanhan IP-osoitteen, joten sulla voi olla ihan toimiva juttu.
Ainakin TeleWellissä on erikseen asetus joka laittaa NATin jne.... toimimaan, se kun edellyttää hieman muutakin kuin pelkän NAT päälle kytkemistä.
Siltaava yhteys ei voi olla NATin takana, tossa laite muodostaa sillan sinun ja internetin väliin. Toki jos sinulla on kaksi laitetta perätysten niin silloin ensinmäinen voi olla siltaava, ja toinen hoitaa NATauksen jne...
"Itse yhteys operaattorin laitteille on sillattu ja sen pitääkin olla sillattu."
Miksi tarvitset sillattua yhteyttä?
Porttiohjauksilla jne... pystyy tekemään samat NATatussakin.- olen neuvoton
"Olet kai muistanut sanoa komentorivissä ipconfig /renew Windows koneet, muissa käyttöjärjestelmissä hieman eritavalla?
Toi siis hakee IP-osoitteen jne... tiedot uusiksi, "
Tuttua kauraa. En muuten käytä Windowsia vaan linuxia, linuxissa vastaava komento on ifconfig eth0 down (vastaa ipconfig /releasea) ja sen jälkeen ifconfig eth0 up (vastaa tota renew-komentoa). Tosin mulla on graafinen systeemi eikä tarvitse naputella komentoja.
""Itse yhteys operaattorin laitteille on sillattu ja sen pitääkin olla sillattu."
Porttiohjauksilla jne... pystyy tekemään samat NATatussakin. "
Siis operaattorin asetukset on että modeemi on siltaavassa tilassa, en minä muuten tarvitsis. Sitäpaitsi tää ei edes toimi jos on NATatussa tilassa, kokeilin sitä.
http://www.welho.fi/tekniset-tiedot
"ADSL-modeemin oikeat asetukset ovat: Bridged (sillattu) mode, Encapsulation = LLC, VPI = 0 ja VCI = 100."
Luulin että NATia voisi sisäverkossa käyttää vaikka laite olisi WANiin sillatussa tilassa mutta näköjään se on joko tai. Pitää sitten ostaa uus modeemi jossa on kunnon palomuurireititin. - Jeje.
olen neuvoton kirjoitti:
"Olet kai muistanut sanoa komentorivissä ipconfig /renew Windows koneet, muissa käyttöjärjestelmissä hieman eritavalla?
Toi siis hakee IP-osoitteen jne... tiedot uusiksi, "
Tuttua kauraa. En muuten käytä Windowsia vaan linuxia, linuxissa vastaava komento on ifconfig eth0 down (vastaa ipconfig /releasea) ja sen jälkeen ifconfig eth0 up (vastaa tota renew-komentoa). Tosin mulla on graafinen systeemi eikä tarvitse naputella komentoja.
""Itse yhteys operaattorin laitteille on sillattu ja sen pitääkin olla sillattu."
Porttiohjauksilla jne... pystyy tekemään samat NATatussakin. "
Siis operaattorin asetukset on että modeemi on siltaavassa tilassa, en minä muuten tarvitsis. Sitäpaitsi tää ei edes toimi jos on NATatussa tilassa, kokeilin sitä.
http://www.welho.fi/tekniset-tiedot
"ADSL-modeemin oikeat asetukset ovat: Bridged (sillattu) mode, Encapsulation = LLC, VPI = 0 ja VCI = 100."
Luulin että NATia voisi sisäverkossa käyttää vaikka laite olisi WANiin sillatussa tilassa mutta näköjään se on joko tai. Pitää sitten ostaa uus modeemi jossa on kunnon palomuurireititin."Luulin että NATia voisi sisäverkossa käyttää vaikka laite olisi WANiin sillatussa tilassa mutta näköjään se on joko tai. "
Käsitin hieman väärin aloituksen. Kyllä sen noin pitäisi toimia. Itsellänikin on TeleWellissä samankaltaiset asetukset, tosin Elisa operaattorina.
Varmaankin olet lukenut jo http://murobbs.plaza.fi/internet-ja-muu-tietoliikenne/432899-laitetaan-nat-toimimaan-jookosta-joo.html siinä on samanlainen ongelma. Mitään en tiedä, mutta oliskos niin että PVC 0 on jokin virhe niin laite käyttää PVC 1, jolle et ole määritellyt mitään asetuksia? Tämä sitten ihan arvailua. Sekä kun tallennat ja käynistät modeemin uudestaan, niin kannattaa tarkistaa onko asetukset todellakin oikein.
ftp://ftp.a-link.com/old/rr44ap/RR44APTELNET.pdf
"Pitää sitten ostaa uus modeemi jossa on kunnon palomuurireititin."
Ilmeisesti noi A-linkit ovat aika vanhoja laitteita?
Joten voipi olla, että suorituskyky ei riitä varsinkin jos laitetta rasittaa usealla latauksella samanaikasesti, NATaus kun vaatii hieman enemmän, suorituskyvyn puute näkyy monenlaisena virheilynä DNS-kyselyt ei mene läpi, netti pätkii, jne... näin omassa TeleWell laitteessa joka on ostettu 07.08.2007. Ilman NAT toimintoa toimii ongelmitta. Joten kannattanee harkita kunnon reitittimen ostoa. Jos ostaa hieman kalliimman niin sillä sitten pärjääkin monta vuotta, vaikka netti nopeutuisikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768