Pienet uivat kilpikonnat

pienivaaan

Siis mitä lajia ne ovat sellaiset tosi pienet, suolaisessa vedessä viihtyvät kilpikonnat jotka ui akvaariossa kuin kalat ja on siis oikeesti pieniä, jotain 5 cm ? Ja mistä sellasia sais ? Oon tosi kiitolline asiallisista vastauksista (=

6

362

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KONNUUS1

Normaalit lajit joita akvaarioissa pidetään, ovat kaikki makean veden vesi/suokilpikonnia. Mikään noistakaan lajeista EI jää pieneksi, vaan ne pikkuruiset otukset ovat vasta poikasia (vaikka kuka muuta väittäisikin..!) ja kasvavat vähimmilläänkin noin 12-15 cm kokoisiksi kilvenmitaltaan. Tähän verrantona että mm. kaikki nämä Trachemys-sukuun kuuluvat alalajit (johon myös punakorva kuuluu) kasvavat helposti jopa suuren ruokalautasen kokoisiksi.

Joten, nyt tarvittaisi huomattavasti tarkempaa selostusta asiasta; luulempa että noita selostamasi kaltaisia minikonnia ei ole edes oikeasti olemassa vaan kyseessä on väärinkäsitys.

• KONNUUS1

^^ ..Hmm.. Nyt tulikin mieleeni kysyä, mistä sait tämän alkuperäisen ajatuksen noista "suolaisen veden pikkukonnista"..!? Näitkö kenties televisio-ohjelmassa taannoin moisia otuksia..??

Mikäli näit, tiedän mistä on kyse; tuo on pahasti harhaanjohtava juttu, sillä tuossa ko. ohjelmassa olevat pikkukonnat olivat punakorvakonnan poikasia, eikä niiden veteen oikeasti laiteta suolaa, EI MISSÄÄN tapauksessa..!

Toivottavasti kukaan ei tosissaan ottanut tuosta ohjelmasta "neuvoa", vaan ymmärtäisivät että tuollaisia minikonnia ei ole oikeasti olemassakaan.. =0(

• pienivaaan

Siis jossain suomalaisessa sarjassa oli akvaariossa minikilppareita mut en sit tiiä... Ku löysin netistä kuvia vaippakilpikonnasta (chinemys reevesii) mut kasvaako neki sitten johoki 12 cm mittaan ? http://tiias-pets.net/vaippakilpikonna-chinemys-reevesii
      Höh, nyt oon kyl nii pettyny... Tollaset pienet ois ollu nii söpöjä ja ne kun vielä uivatkin siellä vedessä!

• KONNUUS1

Juups, kyse on juuri tuosta suomalaisesti tv-sarjasta, josta oletinkin sinun bonganneen tuon "lajin"..! Tuollaista lajia ei olekaan, vaan kyse oli juuri tuosta, josta jo kirjoitinkin.

Chinemys Reevesii on myös makean veden konna, ja kasvaa tosiaankin suuremmaksi kuin ne tv-sarjan tulitikkurasian kokoiset "minikonnat".

Löytyy ehkä joitain lehtikilpikonniin kuuluvia lajeja jotka jäävät vielä pienemmiksi kuin tämä vaippakonna, mutta ne on lähes laidasta lukien vaativia lajeja. Vaikka sellaisen sattuisi saamaan käsiinsä, ei sellaista kannata missään tapauksessa aloittelijan hankkia hoteisiinsa.

KAIKKI vesikonnat uivat vedessä; aivan samoin kaikki nämä harrastelajit ovat makean veden vesikonnia.

• Oonaru

Hei nyt kun puhuttenoista minikilpikonnista niin minun kaverilla oli Vaippakilpikonna pariskunta ja sain yhden poikasen. se sai nimekseen Samu se on nyt jo 15 vuotta mutta se ei ole kasvanut yhtään sen jalkeen kun syntyi se on vain lihapullan kokoinen. :/

• 15646547646

no oiskohan hoito sitten mennyt persiilleen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      119
      2440
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1602
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      648
      1039
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      972
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      916
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      875
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      77
      721
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      716
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      32
      712
    Aihe