Raamattu hanke

Unelma Säleikkö

Mietityttä tämä raamattu hanke siinä mielessä kun lapinvanhimmat ovat sen hyväksyneet niin ei se voi olla hyvä asia kristillisyydelle. Eikö vanhinten vastustajien nyt pitäisi alkaa taistelemaan vastaan tätä hanketta?!

11

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on tie

      Ainahan Raamatun lukemista on vastustettu esikoislestadiolaisuudessa Poikkeuksia totta kai on, mutta heikosti tunnetaan Raamattua noin yleisesti. Iisaksonilaisuuden aikoihin jopa saaratuolista varoitettiin Raamatun luvusta ettwi vaan saisi vääriä käsityksiä teksteistä.

      Esikoislestadiolainen Raamatuntutkiminen on luokkaa "mitä tuo ja tuo paikka tarkoittaa isien perinnäissääntöjen mukaan tulkittuna. Yhtään ei kiinnosta mitä Raamatussa OIKEASTI lukee!!!

      Kun lapinvanhimmat ovat hyväksyneet uudemman käännöksen vanhan rinnalla opeteltavaksi, niin se on erittäin positiivinen teko heiltä.

      Sulta paistoi vahingossa iisaksonin palttoon lieve tekopyhän kaapusii alta.
      Tällaista puhetta jota sinä (J) pidät täällä on vastustettava kaikin käytettäväissä olevin keinoin.

      • 13+13

        "Sulta paistoi vahingossa iisaksonin palttoon lieve tekopyhän kaapusii alta."
        Taas on tervetta pyhien tekstien selittäjälle. Meinaako tuo sitä että se on Örvelö ja matkalla helvettiin?


    • teuta

      Aloittajalle , mitä Raamattuhanke sinulle merkitsee ei
      voi olla puhtaat jauhot pussissa jos pitää nyt käydä
      taistelemaan , tässä taannoin selitin kuinka meilla RH:ssa
      on repaleiset Raamatut monessa , kun nyt on mahdollisuus
      saada hyvistä pinoksista oma painos , hulluhan olisin jos
      en kotikäyttöä samalla täydennä .

      Aloittaja on muutenkin , sanonko mikä, hylky tiukkis.
      Iisakssonni lainen . no uhalla laitan hinnat kun ne tänään sain

      1, Vihkiraamattu............................20e
      2. Rippikouluraamattu.....................13e
      3. Raamattu koti ja RH käyttöön......27e
      4. Uusitetamentti ps.koti ja RH.......13e
      5. sama tasku kokona.....................9e
      6. Apokryvikirjat rekisteri kartat.24e

      Maksu tilattaessa heti , tai 7pv.tilisiirto

      kirjat valmiina loka/maraskkussa

      tilata voi niin palonkuin lompsa kestää

      Kerro nyt kaverillesikin että Rukoushuneilla
      on saatavana uusia raamattuja .

      • Örvelöitten Örvelö

        Onko lapset repiny pipliankin? Ostakkee uus. Epäuskoset kanssa niin voitta lukee ku piru Raamattua! teutalta pesee!


    • kiitollisin mielin

      Hyvä hanke. Netissä tuo on ollut mahdollista, että tutkii useita käännöksiä rinnakkain. Myös joillakin Raamattu ohjelmilla se on ollut mahdollista.

      Minusta on suurenmoista, että rinnakkain on luettavissa 1776 Biblia ja 1933/38 Raamattu.

      Suurenmoinen asia on, että niitä tehdään ja että kansalaisilla on niitä mahdollisuus ostaa.

      Olen kiitollinen Jumalalle kaikesta siitä hyvästä, mitä meille antaakaan.

    • teuta

      Olet hyvä ihminen , minä myös pidän Raamattu hankkeesta
      juuri sellaisena kuin sanot,olen myös kiitollinen Jumalalle.

      • essu lahdesta

        hyvänä lisänä siinä projektissa olisi ollut jokin Novumin kaltainen alkutekstiosuus mukana.
        ei olisi ollut niin paljon vääntöä, mikä käännös on paras.
        sinänsä hyvä, että vihdoinkin otetaan uudempi käännös käytöön.


    • teuta

      En tunne sun Novumin kä'ännöstäsi , mutta nimestä päätellen
      se kuuluu johonkin ei Raamatulliseen kirjaan.

      Ei ole mistä'än uudesta käännäksestä puhe , vaan BIBLIASTA
      1776 A. Lizeliuksen korjaamaan aikaisemmista Raamatuista
      1642, 1685, Käännöksistä ja 1758 niin ikään A, Litzeliuksen korjaamasta Koko pyhästä Raamatusta , sekä sitten sivun toinen reuna VT:n osalta 33 käännös ja UT:n osalta 39 käännös
      eli silloin ei ollut olosuhteessa samana vuonna olevaa koko
      käännöstä ...melko moni mutkaista vai mitä essu lahest.
      koeta nyt pärjätä , asia on tärkeä .

      • Tiatua

        Novum on Raamatun alkukieleen perehdyttävä selitysteos.


        766

        ISBN

        9516066690

        Tuotteen kuvaus

        DigiNovum on Novumin (Uusi testamentti selityksin) tietokoneversio. Se on kansainvälisen ekumeenisen yhteistyön tulos. DigiNovum sisältää:
        - kreikka-suomi interlineaarisen käännöksen
        - kreikka-suomi sanakirjan
        - jae jakeelta etenevän kommentaarin
        - erityisartikkelit
        - Lisäksi mukana on Novumin Johdanto, Evankeliumeiden
        yhteisesitys, Erisnimiluettelo, Lyhenneluettelo
        ja "Käytetyt merkit ja lyhenteet".

        Se on koottu sadoista tunnetuista selitysteoksista.
        DigiNovumista on hyötyä päivittäiseen raamatunlukuun
        ja -tutkimiseen. Erityisartikkelit käsittelevät
        tausta- ja lisätietoja sekä teologisia aiheita.
        DigiNovum avaa Raamatun alkukielistä maailmaa
        nykyajan välineillä. Ohjelmisto on helppokäyttöinen.

        Tehokkaat ja nopeat haut
        Löydät MikroRabbi-teknologialla toteutetulla tehokkaalla hakualgoritmilla sekunnissa minkä tahansa sanan tai paikan jae jakeelta etenevästä kommentaarista. Sanahaussa voit käyttää myös JA, TAI, EI - hakuvaihtoehtoja sekä sanaluettelohakua.

        Yhteiskäyttö muiden ohjelmien kanssa
        Jae jakeelta etenevästä kommentaarista ja erityisartikkeleista voit siirtää tekstiä muihin ohjelmiin joustavasti. Kreikka-suomi interlineaarisesta käännöksestä ja siihen linkitetystä sanakirjasta voit liittää halutut tiedot kuvina (sivuittain) esim. tekstinkäsittelyohjelmaasi.


      • Ei pikkusormea....
        Tiatua kirjoitti:

        Novum on Raamatun alkukieleen perehdyttävä selitysteos.


        766

        ISBN

        9516066690

        Tuotteen kuvaus

        DigiNovum on Novumin (Uusi testamentti selityksin) tietokoneversio. Se on kansainvälisen ekumeenisen yhteistyön tulos. DigiNovum sisältää:
        - kreikka-suomi interlineaarisen käännöksen
        - kreikka-suomi sanakirjan
        - jae jakeelta etenevän kommentaarin
        - erityisartikkelit
        - Lisäksi mukana on Novumin Johdanto, Evankeliumeiden
        yhteisesitys, Erisnimiluettelo, Lyhenneluettelo
        ja "Käytetyt merkit ja lyhenteet".

        Se on koottu sadoista tunnetuista selitysteoksista.
        DigiNovumista on hyötyä päivittäiseen raamatunlukuun
        ja -tutkimiseen. Erityisartikkelit käsittelevät
        tausta- ja lisätietoja sekä teologisia aiheita.
        DigiNovum avaa Raamatun alkukielistä maailmaa
        nykyajan välineillä. Ohjelmisto on helppokäyttöinen.

        Tehokkaat ja nopeat haut
        Löydät MikroRabbi-teknologialla toteutetulla tehokkaalla hakualgoritmilla sekunnissa minkä tahansa sanan tai paikan jae jakeelta etenevästä kommentaarista. Sanahaussa voit käyttää myös JA, TAI, EI - hakuvaihtoehtoja sekä sanaluettelohakua.

        Yhteiskäyttö muiden ohjelmien kanssa
        Jae jakeelta etenevästä kommentaarista ja erityisartikkeleista voit siirtää tekstiä muihin ohjelmiin joustavasti. Kreikka-suomi interlineaarisesta käännöksestä ja siihen linkitetystä sanakirjasta voit liittää halutut tiedot kuvina (sivuittain) esim. tekstinkäsittelyohjelmaasi.

        Ja kukas sitten takaa ne "sadat tunnetut selitysteokset". Ettei ole niin että seassa on joku oikea ja sitten seassa susia lammasten vaatteissa, näyttää siltä että hyvät on selitykset mutta kohta joku selitys sanookin ettei homot ja örvelöt muka joudukkaan helvettiin? Ja kansainvälinen ekumenia, mitäs ne on olevinaan. Jos ei vedonlyönti veisi suoraan helvettiin niin heti löisin vetoa että jonkun naispapin selityksiä on seassa, ja vedon heti voittaisin.


    • teuta

      Vainiin eihän noin hyvää voi olla , en usko , mistä voi ostaa
      onko kallis . Half mats .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe