Hei kaikki! Olen vakavissani ottamassa nelivarvaskilpparia meille kotiin. Minulla on vain paha astma ja allergia kaikille karvaisille eläimille. Voiko olla mahdollista olla allerginen nelivarvaskonnalle? Onko kokemuksia tällaisesta?
APUA!!!!
4
197
Vastaukset
- Konnafani97
Mulla on koivuallergia ja olen allerginen myös esim. kissoille. Meille tuli vuosi sitten 3 vaippakilpikonnaa ja nyt on ilmennyt astmaa johtuen varmaan levästä tai ulosteesta. Konnia ei pidetä makuuhuoneessani, ja ovia on alettu pitää kiinni. Se auttoi. Kyllä konnista kai jotain allergiaa voi tulla (siis jos on vesikilpikonna), jos on astmaatikko.
- kommellius
Kiitos Konnafani97!:) Onkohan maakilppareissa sama juttu?
- juju82
en tiedä... ei varmasti... OTA MINULTA ILMAISEKSI! Minulla on nyt kissa, joka kiusaa sita jatkuvasti...
- konnuli
Nelivasvaskilpikonnilla käytetään pohjamateriaalina turpeen ja hiekan seosta, joka pidetään osittain kosteana. Turve saattaa pölytä ja aiheuttaa herkimille oireita.
Nelivarpaille olisi hyvä olla tarjolla myös kuivaa heinää, joka saattaa olla toinen oireiden aiheuttaja.
Pohjamateriaalia ei voi korvata millään muulla, mutta kuivaheinän voi korvata Pre Alpin-heinäpelleteillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701093
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53464