Askeleen lähempänä tervehtymistä

kurjaanoloonväsynyt

Sairastuin bulimiaan neljä vuotta sitten ja viimeinen vuoteni bulimian kanssa kamppaillen oli elämäni rankimpia kokemuksia. Kun vihdoin pääsin eroo tajuttomasta ahdistuksesta ja uskaltauduin taas ihmisten ilmoille neljän seinän sisältä, moni asia elämässäni on kääntynyt parempaan suuntaan. Toipuminen bulimiasta ja masennuksesta on hyvässä vauhdissa.. mutta suhteeni ruokaan ei edelleenkään ole normaali. Bulimikoinnin loputtua syömiseni oli anorektista kunnes se yhtäkkiä muuttui hallitsemattomaksi ahmimiseksi. Masennuin pahasti, söin itselleni huonon olon kerta toisensa jälkeen aina vain suuremmilla annoksilla ruokaa, jota ennen en ollut itselleni sallinut. Bulimian aikana pakoksi muodostunut liikunta jäi hetkeksi kokonaan, lihoin lyhyessä ajassa lähes kymmenen kiloa ja inhosin itseäni enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
Viimeinen vuoden olen taistellut ahmimista vastaan ja alan väsyä tähän syömisen kanssa kamppailuun totaalisesti. Painoni on vaihdellut viitisen kiloa suuntaan ja toiseen rasittaen kehoa ja mieltä hurjasti. En tunnista enää itseäni pelistä, mutta sisälläni on kuitenkin vahva halu löytää taas se iloinen itseni, joka olen ennen sairastumistani ollut.
Vuoden sisällä on tapahtunut paljon positiivisia asioita ja tukenani on ihania ystäviä, joiden avulla olen jaksanut eteen päin. Huomaan nauttivani taas asioista, joista en sairauteni aikan ole ennen kyennyt iloitsemaan. Liikunta on taas osana elämääni terveellä tavalla. Olen päässyt osittain eroon pakonomaisesta laihdutuksesta, mutta nyt kaipaisin kipeästi apua ruokailun tasapainottamiseen. Ahmimiskohtausten jälkeen on tavattoman raskasta päästä taas sängystä ylös, uskaltautua peilin eteen ja kohdata muita ihmisiä.. Toivoisin siis apua ja vinkkejä ihmisiltä, jotka itse kamppailevat tai ovat joskus taistelleet samaisten ongelmien kanssa. Mitkä tekijät ovat teitä auttaneet? Millainen ruokavalio on teille parhaiten sopinut? Miten olette menetelleet ahmimista laukaisevien ruokien kanssa?mikä on auttanut teitä pysymään "kuivilla"? ja ennen kaikkea miten elämänne on muuttunut parantumisen myötä?
Haluan tästä kurjasta olosta eroon ja jatkaa taas elämää itseeni tyytyväisenä, hyvän olon ja terveellisten elämän tapojen siivittämänä.. :)

0

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

        Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
        Maailman menoa
        291
        3197
      2. En sitten aio sinua odotella

        Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
        Ikävä
        82
        1591
      3. Muistatko kun kerroin...

        että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
        Ikävä
        43
        1480
      4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

        Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
        Kotimaiset julkkisjuorut
        41
        1321
      5. En vain ole riittävä

        Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
        Ikävä
        26
        1222
      6. Kuka sinä oikeen olet

        Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
        Ikävä
        47
        1210
      7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

        Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
        Ikävä
        6
        1170
      8. Oon pahoillani että

        Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
        Ikävä
        44
        1136
      9. Taasko se show alkaa

        Koo osottaa taas mieltään
        Ikävä
        26
        1107
      10. Persut vajosivat pinnan alle

        Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
        Maailman menoa
        156
        1025
      Aihe