Askeleen lähempänä tervehtymistä

kurjaanoloonväsynyt

Sairastuin bulimiaan neljä vuotta sitten ja viimeinen vuoteni bulimian kanssa kamppaillen oli elämäni rankimpia kokemuksia. Kun vihdoin pääsin eroo tajuttomasta ahdistuksesta ja uskaltauduin taas ihmisten ilmoille neljän seinän sisältä, moni asia elämässäni on kääntynyt parempaan suuntaan. Toipuminen bulimiasta ja masennuksesta on hyvässä vauhdissa.. mutta suhteeni ruokaan ei edelleenkään ole normaali. Bulimikoinnin loputtua syömiseni oli anorektista kunnes se yhtäkkiä muuttui hallitsemattomaksi ahmimiseksi. Masennuin pahasti, söin itselleni huonon olon kerta toisensa jälkeen aina vain suuremmilla annoksilla ruokaa, jota ennen en ollut itselleni sallinut. Bulimian aikana pakoksi muodostunut liikunta jäi hetkeksi kokonaan, lihoin lyhyessä ajassa lähes kymmenen kiloa ja inhosin itseäni enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
Viimeinen vuoden olen taistellut ahmimista vastaan ja alan väsyä tähän syömisen kanssa kamppailuun totaalisesti. Painoni on vaihdellut viitisen kiloa suuntaan ja toiseen rasittaen kehoa ja mieltä hurjasti. En tunnista enää itseäni pelistä, mutta sisälläni on kuitenkin vahva halu löytää taas se iloinen itseni, joka olen ennen sairastumistani ollut.
Vuoden sisällä on tapahtunut paljon positiivisia asioita ja tukenani on ihania ystäviä, joiden avulla olen jaksanut eteen päin. Huomaan nauttivani taas asioista, joista en sairauteni aikan ole ennen kyennyt iloitsemaan. Liikunta on taas osana elämääni terveellä tavalla. Olen päässyt osittain eroon pakonomaisesta laihdutuksesta, mutta nyt kaipaisin kipeästi apua ruokailun tasapainottamiseen. Ahmimiskohtausten jälkeen on tavattoman raskasta päästä taas sängystä ylös, uskaltautua peilin eteen ja kohdata muita ihmisiä.. Toivoisin siis apua ja vinkkejä ihmisiltä, jotka itse kamppailevat tai ovat joskus taistelleet samaisten ongelmien kanssa. Mitkä tekijät ovat teitä auttaneet? Millainen ruokavalio on teille parhaiten sopinut? Miten olette menetelleet ahmimista laukaisevien ruokien kanssa?mikä on auttanut teitä pysymään "kuivilla"? ja ennen kaikkea miten elämänne on muuttunut parantumisen myötä?
Haluan tästä kurjasta olosta eroon ja jatkaa taas elämää itseeni tyytyväisenä, hyvän olon ja terveellisten elämän tapojen siivittämänä.. :)

0

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
        Maailman menoa
        274
        2507
      2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
        Maailman menoa
        76
        2419
      3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
        Maailman menoa
        12
        1615
      4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
        Ikävä
        120
        1598
      5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
        Maailman menoa
        51
        1510
      6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
        Maailman menoa
        65
        1397
      7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
        Ikävä
        133
        1359
      8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
        Ikävä
        71
        1250
      9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
        Ikävä
        82
        1049
      10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
        Ikävä
        73
        1029
      Aihe