Jeesus sanoi: ”Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa.”
(Joh. 15:18, 19; ks. myös 1. Piet. 4:3, 4.)
Raamattu osoittaa, että koko maailma on Saatanan vallassa;
hän on vainon päälietsoja .
(1. Joh. 5:19; Ilm. 12:17).
Lisäksi Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
”Te tulette olemaan kaikkien vihan kohteita minun nimeni vuoksi.”
(Mark. 13:13.)
Sana ”nimi” viittaa tässä Jeesuksen viralliseen asemaan messiaanisena Kuninkaana.
Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.
Miksi Jehovan todistajia vainotaan ja parjataan?
16
184
Vastaukset
- Bile-hilettää
Raamattu osoittaa, että koko maailma on Saatanan vallassa;
hän on vainon päälietsoja .
(1. Joh. 5:19; Ilm. 12:17).
Helppo huomata, että Saatana sokaisee monet todistajatkin.
Konstit on monet muttta alkoholi on eräs oikein pätevä koukku. - kyllä se siitä
"ajelehtimaan "lähteminen on helppoa.
Vähentää vain rukoilua ja Raamatun lukua. - 2 + 19
>> ”Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa.”
(Joh. 15:18, 19; ks. myös 1. Piet. 4:3, 4.)
>> Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.
Mikäli maailmanlajuisesti tarkastellaan tapahtumia, niin Jehovan todistajat saavat toimia pikemminkin vähällä vainolla verrattuna kristittyihin ylensäkin kohdistuviin vainoihin ja veritekoihin.
Voidaanko tuosta ja oheisistakin uutisista päätellä, että Saatana vainoaa, teurastaa ja tappaa myös omiaan ?
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/01/1249773/paavi-huolissaan-kristittyihin-kohdistuvasta-terrorismista
- http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Kristittyjä vastaan iskettiin Filippiineillä ja Nigeriassa /art-1288358350892.html
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2010/12/1246900/useisiin-kirkkoihin-isketty-jouluna
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/01/1249670/pommi-isku-tappoi-yli-20-koptikristittya-egyptissa- tappaa se
tottakai Saatana tappaa omiaan.
yllyttää tekemään itsemurhankin, kun on saanut ensin Alkoholi/huume/lääke tms.koukkuun. - häjy se on
tappaa se kirjoitti:
tottakai Saatana tappaa omiaan.
yllyttää tekemään itsemurhankin, kun on saanut ensin Alkoholi/huume/lääke tms.koukkuun.Muutenhan se jo Saatanan koukussa jo oleva
saattaisi etsiä apua Raamatusta--ja pelastua...
parempi siis tappaa...
- m.naat:lla totuus?
Tämä taitaa kohdistua erityisesti nimim.m.naat.
Hänen kimpussaan ollaan tällä hetkellä enemmän kuin Jehovan todistajien.
Pitäisiköhän palstan nimeksi laittaa:keskustelua nimimerkistä m.naat.
Onkohan tällä nimimerkillä ainoa oikea totuus?
Missähän hän pitää kokouksia?
Onkohan hänellä paljon kannattajia?
Mitenkähän hän kerää uskontoonsa kannattajia?
Mihin hän uskoo?Ei ainakaan kolmipäiseen jumalaan.Mihin sitten? - m.naatin naatin tuki
m.naatti ei ymmärrä mitä sana totuus tarkoittaa. Kysy adventisteilta.
m.naatin naatin tukeminen on raskasta, se on havaittu.- m.naat:lla totuus?
Selitä tarkemmin.Mitä tarkoitat tukemisella?
- m.naatin naatin tuki
m.naat:lla totuus? kirjoitti:
Selitä tarkemmin.Mitä tarkoitat tukemisella?
m.naatin naatti ei seiso ja sitä pitää olla jatkuvasti tukemassa
- Siskonveljenkaima
m.naatin naatin tuki kirjoitti:
m.naatin naatti ei seiso ja sitä pitää olla jatkuvasti tukemassa
Mitä? Istuuko se vaan?
Ei minun tietääkseni.Osaa vielä kävellä.Ei se niin vanha ole.Kato profiilista.
Minun tietääkseni tekee pyörälenkkejäkin.Tässä viime vuonnakin kiersi baltian maat tai oikeammin itämeren.Ainakin niin kirjoitti blogissaan.
- 2 + 19
>> Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.
Tarkemmin ja todellisuutta vastaavammin tuo tarkoittaa sitä, että Jehovan todistajat joutuvat laittamaan sokeasti ja kyseenalaistamatta järjestön kulloisenkin Raamatun tulkinnan ja opin minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.
Tämän vuoksi heidän tulee olla valmiit jopa kuolemaan järjestön virheellisen Raamatun tulkinnan vuoksi, koskien verikysymystä. Pienillä alaikäisillä lapsilla ei ole edes mahdollisuutta tehdä omaa valintaa tuossa elämän ja kuoleman kysymyksessä, vaikka aikuisina eivät edes liittyisi Jehovan todistajiin.
Mitä ajattelet esimerkiksi siitä miten järjestö lähetti noin puolen vuosisadan ajan omia veljiään vankiloihin väärän autoritaarisen ja lakihenkisen Raamatun tulkintansa vuoksi koskien totaalikieltäytymistä ja puolueettomuuskysymystä?
Jt-veljet kärsivät vankiloissa kollektiivisesti tuhansia vuosia. Osaa piestiin raa-asti ja kidutettiin, osa menetti terveytensä niissä oloissa ja osa joutui kärsimään vankiloissa jopa kymmenenkin vuotta toistuvien kutsuntojen ja tuomioiden vuoksi, ollen eristettyinä läheisistään ja voimatta rakentaa elämäänsä ja huolehtia perheistään.
Oliko tämä Jumalan tahto vai pelkkää ihmis-spekulaatiota ? Mitä Jumala itse ajattelee tästä hänen nimissään tapahtuneesta ja vaaditusta?
Jälkeen päin järjestö on siirtänyt tapahtumista vastuun Jt-veljille itselleen kehoittaen heitä olemaan jopa ylpeitä "henkilökohtaisesta" vakaumuksestaan, tietäen hyvin, että suurella osalla heistä oli vaikea ymmärtää ja hyväksyä tuota kantaa ( Seura oli tehnyt tästä tutkimuksen Beetelien välityksellä ja saanut muutoinkin runsaasti palautetta ja kyselyjä Beetelien koordinaattoreita myöten ).
Ei sanallakaan anteeksipyyntöä, puhumattakaan siitä, että olisi huomioitu myös niitä joiden omatunto siloin salli suorittaa siviilipalveluksen Seuran nykisen kannan tavoin ja joiden "katsottiin itse vetäytyneen" ja jotka todellisuudessa erotettiin, sillä tuo "katsominen" tapahtui yksipuolisesti asianosaisten kantaa kysymättä ja kunnioittamatta. Heidän katsottiin sovitelleen puoluettomuuskysymyksessä ja ollen näin Jumalalle epäkelpoja ja kaikki mitä se merkitsi ko. henkilöille ja heidän läheisilleen. - m.naat:lla totuus?
Mutta miksi m.naat:ia vainotaan?
Eihän hän ole Jehovan todistaja?
Jos kaikkia Jumalan seuraajia vainotaan niin eikö silloin m.naat:kin ole Jumalan seuraaja?
Entä juutalaiset? Vartiotorniseura itse sovitteli viranomaisten kanssa Meksikossa ja luopui rahasta uskontonsa harjoittamisesta.
Malawissa taas todistajat saivat kuolla samasta syystä.- ikinä kuullutkaan
Antaisitko tarkempaa tietoa tästä Meksikon asiasta, Markku P ?
Miten Vartiotorniseura luopui rahasta uskontonsa harjoittamisesta? ikinä kuullutkaan kirjoitti:
Antaisitko tarkempaa tietoa tästä Meksikon asiasta, Markku P ?
Miten Vartiotorniseura luopui rahasta uskontonsa harjoittamisesta?Markku Meilo voisi antaa tarkenpaa valaistusta tästä Meksikon sovittelusta.
Myös Pasi Turusen kirjassa:"Valtakunta uudessa valossa" kerrotaan näistä tapauksista.
- t79py9
Mistä se sitten johtuu että lukuisat muutkin uskonnot kuin todistajat kokevat vainoa, niin muslimit kuin kristityt, niin mormonit niin lestadiolaiset?
Eiköhän asia ole sillä tavalla että jehovan todistajat kuulevat kritiikkiä koska se toimii väärin ja epäinhimillisesti.
Itse esimerkiksi inhoan seuraa sen karttamismenettelyn ja valehtelun sekä aivopesun takia. kun seura alkaa rehelliseksi ja lopettaa karttamismenettelyn ja alkaa toimia inhimillisesti eikä pyri aivopesemään, saa seura kunnioitukseni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636180
- 635599
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284426- 553873
- 143795
- 323219
- 672979
- 592846
- 692588
- 471950