eläkkeen määrä

aamukampa

Kysyin tulevan eläkkeen määrän valtiokonttorista, se on 2300 €/kk. Sen lisäksi saan vuosittain työeläkeotteen yksityiseltä puolelta, 80 luvulta, jossa tein toista työtä (yli 23 vuotiaana), se on 42 €/kk. Lasketaanko ne yhteen kun saan eläkkeen vai päteekö tuo 2300 kun se on 40-vuotinen päätyöni?

8

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • solsidan

      Ensi vuonna saat postissa kokonaistyöeläkeotteen, jossa on työeläketurvasi sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. Eli vuonna 2012 saat tarkan kokonaisarvion tulevasta eläkkeestäsi...

      Periaatteessa mainitsemasi summat lasketaan yhteen, mutta yhteensovitus vaikuttaa asiaan.

      ks. tarkemmin

      http://www.tyoelake.fi/Page.aspx?Section=39062

    • aamukampa

      Kiitos! Tästä oli runsaasti apua, myös ystävälle, kun samassa veneessä ollaan!

    • Osaako joku sanoa, kun eläkeikäni tulee täyteen 02.07 ja eläkkeeni alkaa 01.08,
      onko kunnallisessa oltava töissä heinäkuun loppuun, vai voinko jäädä pois 02.07. Kiitos

      • Yleinen käytäntö

        Yleinen käytäntö on, että ollaan työssä sen kuukauden loppuun, jona saavutetaan täysi eläkeikä, eli sinun kohdallasi heinäkuun viimeisenä päivänä on viimeinen työpäiväsi. Monet kuitenkin säästävät vuosiloman pidettäväksi työsuhteen loppuun, jolloin ei tarvitse olla kuukauden loppuun saakka työssä, Järjestely on kuitenkin sellainen, että vuosiloman tulisi tuolloin kestää heinäkuun loppuun.


    • Tankka Påå

      Osaisiko joku neuvoa, kun jään pikapuoliin eläkkeelle ja eläke on noin 7 vuotta verraten hyvä maksettuani aikanaan yksityistä vakuutusta. Sitten eläke tippuu. Miten kannattaisi sijoittaa eläkkeestä, että sitten 7 vuoden kuluttua olisi kertynyt säästöä ettei ihan puilla paljailla tarvitsisi kituutella? Osakkeita, sijoitusrahastoja jne?

      • salarikas

      • A.J.K.

        Tee jotaki pimeää viraapelihomaa, saat aikas kulumaan ja tuleepi vielä taskurahaa. Puhtaan käteen. Se keinutuolissa istuminen ei sovi kaikkien luonteelle, ja kaikkien terveys ei kestä sitä että työuran jälkeen aletaan vain syömään hyvin ja lepäämään paljon. 2. tyypin diabetes siitä tulee.


    • Olen sosiaalialan opiskelija ja tehtävänäni on toteuttaa projektia, jossa kartoitetaan eläkkeellejäävien tai juuri jääneiden toimeentuloa. Toivoisin, että sinä vastaajana ilmoittaisit ikäsi ja sukupuolesi, koska se olisi projektin kannalta tärkeää. Muita henkilökohtaisia tietoja ei tarvita, jos ikä ja sukupuolen ilmoittaminen on este vastaamiselle jätä henkilökohtaiset asiat huomiotta ja vastaa silti. Minkälaisia kokemuksi sinulla on/oli eläkkeelle jäämisestä ja siihen liittyvästä tulotason muutoksesta? Olitko osannut varautua muutokseen? Vai vaikuttiko eläkkeelle jääminen mitenkään tulotasoosi? Olisko yhteiskunnan pitänyt tukea siirtymää paremmin? Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti ja anonyymisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe