VAihtoehtoja on paljon..
Olen perustamassa vaateliikettä ja alkuun olisi tarkoitus ottaa maksupääte vuokralle. Myöhemmin ostaa omaksi mikäli liike lähtee pyörimään.
Hintoja olen vertaillut mm. elisa, sonera, paikallinen puhelinyhtiö ja maksupäätteitä myyvistä firmoista.Elisalla ongelma on pitkä sopimusaika, eli 36kk. Ei hyvä. Soneralla vuoden sopimus ja halvin pääte n. 33euroa. Pankkineiti suositteli pointtia, mutta se on n. 50e/kk.
Mikä siis olisi hinnaltaan paras vaihtoehto? Ja mitä kaikkea pitää tarkistaa hintaan kuuluvan? Pankin täti puhui myös päivityksistä (pointilla kuuluu hintaan?) ja muista maksuista, mutta ohimennen vain joten päähän ei kaikki jäänyt. Antakaa siis ihmeessä neuvoja tekniikkatyhmälle. Kokemuksiakin olisi mukava kuulla.
Mistä maksupääte vuokralle?
27
4357
Vastaukset
- jebujee
Point on paras.
- ölkölklök
KAtsoppas Luottokunnan sivuilta. Heidän kauttaan otettuna ei tarvitse maksaa välikäsille ja ei tarvitse edes pankin kanssa tehdä sopimusta.
- hukassaolentaas
Luottokunnalla on myös 2 vuoden sopimusaika. Ei sovi mulle. MAx vuoden sopimus alkuun.
- Iiivarikiihari
Helpompi joku paikallinen liike.
Sama hinta, mutta palvelu paljon parempaa. Ei tartte jonottaa langoilla 5 päivää.
Oulussa sain palvelua Kassapolarilta! - pöintti
Pointilla voit varautua siihen että saat soitella 1,25 € minuuttihintaiseen puhelinnumeroon kymmenillä euroilla, ennen kuin laite on edes toimintakunnossa sekä säännöllisesti jatkossa, kun jokin tökkii.
- Vex1_
Kannattaisiko tiivistää sitä omaa asiaa, eikä lässyttää turhia noin kalliissa puhelinlinjassa.
- Tiivistäisit sä
Vex1_ kirjoitti:
Kannattaisiko tiivistää sitä omaa asiaa, eikä lässyttää turhia noin kalliissa puhelinlinjassa.
Tiivistä ite !
Jonotus on maksullinen, jonotusaika vähintään 5 minuuttia, sen jälkeen asiakaspalvelija kyselee kaikkea täysin turhaa, jonka jälkeen hän kertoo ettei asialle nyt voi tehdä mitään, lähetä kone omilla kustannuksillasi pointille...
Tälläinen puhelu maksaa siis vähintään 7 euroa ja ei hyödytä mitään.
Sähköpostia tai tai yhteudenottopyynnön pointin sivuilta voi toki laittaa, kukaan niihin ei tosin koskaan vastaa.
Avaat liikkeesi lauantai aamuna, kone ei toimi, soitat "asiakaspalveluun", jonottelet minuuttitolkulla ja kun alat käydä ns. lämpöisenä panhuilun kuunteluun, tekopirteä asikaspalvelun kruunamaton kuningas antaa sinulle valohoitoa pari minuuttia, kiireettä, sen jälkeen voitkin täräytttää v..tuuntuneena luurin kiinni ja alkaa anella asiakkailtasi, että poikkeaisivat pankkiautomaatilla (joka syö asiakkaita), ja maanantaina marssit postiin ja laitat taas kerran koneen 15 euron postimaksuilla menemään pointille, josta voit hyvällä säkällä saada "korjatun" koneen takaisin ehkä viikon päästä.
Tiivistämisen asiantuntijana Vex1 voikin sitten varmaan ohjeistaa, miten tiivistä viikon ajan asiakkailleni, että kortti ei nyt kelpaa, mutta olis kauheen kiva kun ostasit jotain, että saisin puhelinlaskuni ja postikuluni hoidettua, jotta kone toimisi taas pari päivää..........
Itse pulitan pointille koneesta lähes 500 euroa vuodessa. (plus pankin ja luottokunnan sekä tiedonsiirron (sim kortti) kulut) luulis että tuollaisella vuosimaksulla saisi edes jonkinlaista tukea ilman ryöstöhintaisia palvelupuhelumaksuja. Viimeksi kysyin pointilta, onko heillä mitään ajatusta siitä, miten he korvaavat yritykselleni ne tulematta jääneet eurot, jotka aiheutuvat toimimattomasta korttikoneesta - yllättäin ei ollut.......
- idänihme
Kannattaa oppia käyttämään niitä laitteita oikein, niin ei tarvitse soittaa minnekään tukipalveluihin tai lähettää konetta huoltoon.
- Kantsii opetella
> Kannattaa oppia käyttämään niitä laitteita oikein, niin ei tarvitse soittaa
> minnekään tukipalveluihin tai lähettää konetta huoltoon.
Ja sama vinkki pätee typerille autoilijoille myös. Opetelkaa käyttämään niitä autojanne, niin ei tarvii soitella korjaamolle jos kone alkaa talvella nykiä, eikä keskuslukitus toimi.
Jonottaminen maksupäätteen puhelimessa on kallista sille firmallekin. Nekin kärsii taloudellsiesti, joka minuutti, siitä kun te typerykset jonotatte niiden puhelimessa. - ed
Kantsii opetella kirjoitti:
> Kannattaa oppia käyttämään niitä laitteita oikein, niin ei tarvitse soittaa
> minnekään tukipalveluihin tai lähettää konetta huoltoon.
Ja sama vinkki pätee typerille autoilijoille myös. Opetelkaa käyttämään niitä autojanne, niin ei tarvii soitella korjaamolle jos kone alkaa talvella nykiä, eikä keskuslukitus toimi.
Jonottaminen maksupäätteen puhelimessa on kallista sille firmallekin. Nekin kärsii taloudellsiesti, joka minuutti, siitä kun te typerykset jonotatte niiden puhelimessa.trolli
- dfgdffhs
Valitsin soneran kautta maksupäätteen, on alunperin pointin. Sain ekat 3kk vai puoli vuotta kuukausimaksutta, sen jälkeen sen n. 33 e/kk. Olen ollut tyytyväinen. Ensin siinä oli eräs vika, jonka vuoksi maksut eivät tulleet perille luottokuntaan/minulle, mutta se olikin pankin moka ja selvityksen jälkee ollut kaikki ok. Hetken toki jouduin jonottelemaan pointin asiakaspalveluun mutta sen jälkeen hommat hoitua sähköpostitse ja maksutta.
- Maksutta e-maililla
> Hetken toki jouduin jonottelemaan pointin asiakaspalveluun mutta sen
> jälkeen hommat hoitua sähköpostitse ja maksutta.
Minkä tyyppiset "hommat" maksupäätteen kanssa on sellaisia joita voi e-mailitse hoidella?
Jos rahaa firmaan tuova laite ei toimi, niin sehän pitää saada mieluiten samana päivänä kuntoon. Silloin on pakko soittaa vaikka maksulliseen jonotusnumeroonkin, että laitteen saisi kauppaan pian takaisin toimintakuntoon.- dfgdffhs
No kun aina se vika ei olekaan se, että maksupääte on pimeänä eikä pysty maksua asiakkaalta vastaanottamaan. Jos vika onkin siinä, että maksut menevät läpi mutta jäävät maksupäätteeseen / jäävät pointille eivätkä mene luottokunnalle, hommat voi hyvin hoitaa sähköpostitse. Rahat pysyy kyllä tallessa, niiden saaminen vaan viivästyy muutamalla päivällä. Ja maksuja voi vastaanottaa silti vaikkei laite ole kunnossa.
- yrittaja---
Jonkun pitää myös niiden puhelimeen vastaajien palkat maksaa ja uskon että aika moni (ei toki kaikki) puhelu liittyy siihen, ettei käyttö-ohjetta ole luettu tai muuten vaan ei osata käyttää.
Toisekseen nopein tapa hoitaa todella vikaantuneiden laitteiden huolto olisi lähettää heti asiakkaalle takaisin joku toinen huollettu laita, jonka saisi varmasti parhaimmillaan saman työpäivän aikana asiakkaalle. Tästä ei kukaan ole valmis maksamaan ja kuka nyt haluaa "toisen" laitteen vaan pitää saada oma tai uusi takaisin.
Jos on myyjä huono niin ei se asiakaskaan aina ole välkky. - Pointti ja Luottis
"uskon että aika moni (ei toki kaikki) puhelu liittyy siihen, ettei käyttö-ohjetta ole luettu tai muuten vaan ei osata käyttää."
Varmaan on tumpelointiakin. Mutta puhelinpalvelun hintojen ääripäissä on tosiaan Luottokunnan maksupäätteiden puhelinneuvonta joka on ilmainen. Ja toisessa päässä on Point Oy:n maksupääteneuvonta jonne pelkkä puhelimessa *jonottaminen* maksaa saman kuin itse neuvontakeskustelukin.
"Toisekseen nopein tapa hoitaa todella vikaantuneiden laitteiden huolto olisi lähettää heti asiakkaalle takaisin joku toinen huollettu laita, jonka saisi varmasti parhaimmillaan saman työpäivän aikana asiakkaalle. "
Tuolla tavallahan Luottokunnan vaihtolaitepalvelu just toimii. Luottokunta lähettää uuden (tai korjatun) päätteen postissa saman tien, ja saatuaan sen asiakas palauttaa rikkinäisen samassa pakkauksessa takaisin Luottokunnalle.
Ihan samana päivänä ei paketti ole Hgistä vaikka Kuopioon, koska Suomen Posti kuljettaa korvauslaitteen perille vasta seuraavana päivänä.
"Tästä ei kukaan ole valmis maksamaan ja kuka nyt haluaa "toisen" laitteen vaan pitää saada oma tai uusi takaisin."
Tommoisesta kitiseminen ei kiinnosta ketään, laite kuin laite. Ja koska koko ajan maksupääte ole "minun oma" vaan on Luottokunnan omaisuutta. Se on vain vuokralla asiakkaalla, noin 19,90€/kk - 36€/kk kuukausivuokralla.
Tuolla vuokrahinnalla laitteella on "ikuinen takuu", koska rikkoutunut laite vaihdetaan aina veloituksetta uuteen. Ja hintaa sisältyy ilmainen puhelintuki, myös sunnuntaisin.
> Jos on myyjä huono niin ei se asiakaskaan aina ole välkky.
Tää keskustelu ei nyt liity myyntitaitoihin millään lailla. Kysehän on kentällä olevan laitteen neuvonta- ja huoltopalveluista.
-x-x-x-x
Voin sanoa että tunnen nimeltä yhden kaverin Luottokunnalla. Mutta en ole muuten missään tekemisissä ko. firman kanssa. Enkä latiakaan saa edes välikäsien kautta korvausta, vaikka täällä niiden kamojen ominaisuuksia näinkin paljon täällä luettelen.
Pointti aikoinaan hiukan pissi vaimon firmalla simmuun, ja siksi ei oikeestaan kovinkaan paljon sympatiaa ole Pointtia kohtaan, se myönnettäköön. - Vikapaikkoja kyl on
""Jos vika onkin siinä, että maksut menevät läpi mutta jäävät maksupäätteeseen / jäävät pointille eivätkä mene luottokunnalle, hommat voi hyvin hoitaa sähköpostitse.""
Niitä on kuule monta muuta mahdollista vikaa ja virheilmoitusta olemassa, tässä muutamia Pointin omilta sivuilta:
"Pääte ei lue kortteja"
http://tinyurl.com/3qf55mn
"Pääte ei reagoi näppäimiin"
http://tinyurl.com/44wj2mg
"Päätteen näyttö on pimeä"
http://tinyurl.com/3uy2qpc
"Käyttöavain ei ole voimassa"
http://tinyurl.com/44un2zz
"Tuplalähetys"
http://tinyurl.com/3thoxga
"Soita pankkiin ja kysy onko tapahtumut tuplalähetys. Jos näin on pankki antaa tiedot siitä koska viimeisin onnistunut lähetys on tullut pankkiin. Montako maksutapahtumaa lähetyksessä on ja mikä on niiden yhteissumma. Nämä tapahtumat pitää poistaa maksupäätteeltä."
Kuinkahan moni kauppias uskaltaa noin vain noudattaa ohjetta: "...tapahtumat pitää poistaa maksupäätteeltä." Kauppias alkaisi oitis käsin deletoimaan maksutapahtumia.
Kyllä melkein jokainen soittaa puhelintukeen, ettei tee mitään väärin, pelkona on että deletoi vahingossa vääriä tapahtumia.
Kaupassahan on ruuhka-aikaan kiire, ja uusia apulaisia hommissa jne.
Jos vaikka tulee käsille "Päätteen näyttö on pimeä" tai "Pääte ei lue kortteja" tilanne, niin laitteen käsikirjoja ei illalla välttämättä niin vain saada kauppiaan lukitusta kulmakopista käsille.
Silloin ainoa vaihtoehto useimmille on soittaa puhelintukeen.
Aika monessa noissa yllä olevissa vikatapauksissakin se ainoa toimiva ohje lopulta on "lähettää laite Pointille huoltoon". Silloinkin on melko pakko soittaa puhelintukeen, ja kysyä että olisiko jotakin kuitenkin tehtävissä. Ennen kuin alkaa riittävän hyvin pehmustettua postipakettia maksupäätteelle rakennella.
. - p2p2
Hyvin pitkälle noista virheistä pärjää perus-maalaisjärjellä. Nimittäin suurin osa virheistä tulee selkokielellä kuitille.
Vai mitä luulet näistä:
"Asiakasnumero virheellinen", "Siirtoavain ei ole voimassa" "Patu-käyttäjä lukittu"- 0+01
Jep, pitkälle riittää aina maalaisjärki, kun kyse on tekniikasta.
- Jimi_79868
Joo EI Pointtia / en siis TODELLAKAAN suosittele kyseistä!!!!
Siis aivan törkeetä rahastusta!
Meillä ei ole tilittyneet maksut pankkitilille pointin kautta. Kun soitin heidän vaihteeseen ja ajattelin ilmiottaa onglmasta ja selvittää missä nyt ne raha luuraa. niin sieltä ei edes yritetty auttaa asian kanssa vaan todettiin töykeästi "soita maksulliseen asiakaspalveluun".
Yritin selittää heille että kyseessä ei ole "osamattomuus" käyttää laitetta vaan kyseessä on ongelma heidän äässä rahat on jääneet jonnekkin Pointin serverille ns. jumiin ... ei sekään auttanut.
Jumalauta et ottaa päähän... ollaan viimeisen vuoden aikana jouduttu lähettää pääte takasin pointille josta joka kerta on tullut niin iso korjauslasku et oksat pois. Ja nyt kun taas kerran on ongelma niin ei kun v*** maksa siitäkin että joudun ilmoittamaan heille heidän omasta ongelmasta... V*** nyt lähtee lafka vaihtoon. Sen verran raha-ahne meininki siellä on et ei voi muuta ku ihmetellä.... - Yrittäjä0173 UM
Hei, pahoittelen ongelmiasi, noi on tosi kurjia ja kiitos tiedoista, olen avaamassa pariakin yritystä ja luen kiinnostuneita näitä juttuja. Koska päätteiden toimiminen on a ja o yrityksessä. Googletankin lisää maksupäätteitä ja en valitse Pointtia.
- koo
Joo ei todellakaan
- lökölkl
Suosittelen Luottokuntaa, sieltä saa kaikki ilman välikäsiä yhdessä paketissa. Ei tarvitse maksaa pankillekaan provikoita.
- Vittuuntunut
Otin pointilta maksupäätteen asennettuna, leasinginä ja olen odotellut rahoja lähes kuukauden. Asiakaspalveluun soittelusta ei ole ollut mitään apua. Lupaavat soitella takaisin mutta kukaan ei palaa asiaan. Hieno maksupääte ja kiva käyttää, mutta pieni varjopuoli kun rahat eivät tule tilille.
- syyskuun aurinko
Manisonin maksupäätteitä ollut frimassamme jo vuosikausia eikä mitään suuria ongelmia ole ollut. Sitä voin suositella ja monella naapuri yrittäjällä myös on hyviä kokemuksia samoista korttipäätteistä
- tietokonemies
Mulle kävi pointin kanssa näin.
Ostin niiltä maksupäätteen puhelin linjaan kytkettävän mallin 500 euron hintaan silloin oli vasta tulossa laajakaistamallit ja pointilta olisi pitänyt ottaa myös keskitin ja olis tullu kalliiksi.Pointin asiakaspalvelija/myyjä vakuutteli että maksupäätteen voi muuttaa verkkoversioksi vaihtamalla koneen pohjassa olevan modeemin verkkokortiksi.Atk alan ammattilaisena ajattelin että onpa kätevää.
Datapaketti tietysti soneralta.
Vuosi tai pari mentiin näillä kunnes soneralta tuli kirje että joudumme valitettavasti korottamaan hiukan dataliikenteen hintoja kun on nuo kulut kasvaneet korotus oli mukavat 100%.
No minäpä aattelin että nyt muutetaan maksupääte verkkoversioksi ja pirautin pointille josta asiaa tiedusteltuani tuli selvä vastaus joudut valitettavasti ostamaan uuden päätteen meillä olisi nyt tarjouksessa 500 euron hintaan.
Tiedustelin varovasti verkkokorttia naureskelivat ja sanoivat ei saa eikä ole koskaan saanutkaan.
Mutta postiivisena puolena päätteestä saa mukavan LCD näytön johonkin elektroniikka juttuun. - Myyjäsöhläykset
> maksupäätteen voi muuttaa verkkoversioksi vaihtamalla koneen pohjassa
> olevan modeemin verkkokortiksi. Atk alan ammattilaisena ajattelin että
> onpa kätevää.
Aina sitä ammattilainenkin ihminen oppii uutta. Nyt pääsit aloittamaan perehtymisen pa5kaa puhuvien myyntimiesten valeiden tunnistamisen alueelle.
Minä olen tämän tästä helteessä pankkien kanssa, kun ne ressukat itsekin ovat siellä aivan sekaisin SEPA, Iban, Web Services, XML-tiliotteet, Suoraveloitus jne. jne muutossekamelskojensa kanssa.
Vaikka itse tunnen suuren osan noista asioista, niin menee puhelimessa paljon aikaa aina selostaa ja opettaa taas uudelle puhelintuen nuorikolle, että mistä tässä nyt taas olikaan kyse.
Jos hiukan antaa löysiä, niin ne "asiantuntijat" tietämättömyyttään ja hädissään lupaavat heti puhelimessa että "juu, juu, kyllä se asia nyt ainakin toimii ja menee tällä tavalla". Vaan kun ei mene, ja pitää selostaa ja suodattaa ja sohlata jatkuvasti. - yrittäjä
Mikäli vaan mahdollista valitse joku muu kuin Point , niin vältyt mielipahalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829