Te viisaat ihmiset kertokaa...

Mä en tajua... Joku viisas ihminen vois kertoo mulle miks oon joutumassa osastolle vaikka paino on vielä ihan normimitoissa ku oon 174/59... Mitkä muut syyt voi olla osastolle joutumisessa kun se että paino olis liian matala? Se etten syö kun vaan vähän ja kerran päivässä? Mä en tajua, mä en halua...

6

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 324534t4thg5r5rt

Jos sun lihaskunto on niin heikko, en tiedä.

Minulla ainakin on optimi, joo syön paljon lihaa aina, mutta olen poika.

Minulla säilyy aina vaikka mitä syön ja teen verenpaine, arvot muut, painoindeksi lähes optimaalisessa aina.

Saattaa johtua nyrkkeilyharrastuksesta ja painojen nostelusta ilman aineita.

73kg 180cm. Poltan kyllä tupakkaakin.

• Bakteeri

se voi olla juuri siinä, ettet haluu. ja se johtuu useimmiten muista syistä kun ruoka. anoreksian ensimmäinen näkyvä muoto on juuri tuo, sairastuminen on tapahtunut jo paljon aiemmin. anoreksia on monen asian summa, ei pelkkä syömishäiriö.

• kiitoksia. nyt ei tarvi enää stressaa siitä kun on edes pieni käsitys mitä elämässä on tapahtumassa jossain vaiheessa ja varsinkin nyt kun siihen vihdoin ja viimein löyty edes jonkun näkönen syy...

• tulee vähän myöhässä kommentti, mutta riippuu siitä, minkälaiselle osastolle olet menossa. ja kun se syömishäiriö ei ole pelkkä painolukema.

• sh-nen

Itse jouduin osastolle, vaikka paino oli vielä hyvinkin normaalin rajoissa. Laihtunut kyllä olin jonkin verran. Vaikka BMI näytti normaalipainoa, mietittiin minulle jo nenä-mahaletkuakin. Paino ei siis kerro kaikkea...

• Infoa

Syömishäiriöliitto SYLI: "Osastohoitoon päädytään, jos se on sairastuneen fyysisen ja/tai psyykkisen tilanteen kannalta välttämätöntä tai avohoidon seurannassa ja hoidossa ei tapahdu toivottua muutosta. Siihen, valitaanko hoitopaikaksi somaattinen vai psykiatrinen osasto, vaikuttavat potilaan tila, paikalliset hoitomahdollisuudet sekä hoitohenkilökunnan taidot ja valmiudet hoitaa potilasta. Valtaosa osastolla hoidettavista syömishäiriöön sairastuneista on anoreksia-potilaita. Muiden syömishäiriöpotilaiden hoidossa osastohoitoa käytetään vain harvoin. Välittömän sairaalahoidon aiheet löytyvät Käypä hoito -suosituksesta."

Siis paino ja BMI on vain yksi tekijä, on muitakin syitä vaikka paino olisikin normaali.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5320
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      2606
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      270
      2463
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2379
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1804
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      228
      1547
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      54
      1151
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1076
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1073
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      85
      1060
    Aihe