Te viisaat ihmiset kertokaa...

kilpsu

Mä en tajua... Joku viisas ihminen vois kertoo mulle miks oon joutumassa osastolle vaikka paino on vielä ihan normimitoissa ku oon 174/59... Mitkä muut syyt voi olla osastolle joutumisessa kun se että paino olis liian matala? Se etten syö kun vaan vähän ja kerran päivässä? Mä en tajua, mä en halua...

6

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 324534t4thg5r5rt

      Jos sun lihaskunto on niin heikko, en tiedä.

      Minulla ainakin on optimi, joo syön paljon lihaa aina, mutta olen poika.

      Minulla säilyy aina vaikka mitä syön ja teen verenpaine, arvot muut, painoindeksi lähes optimaalisessa aina.

      Saattaa johtua nyrkkeilyharrastuksesta ja painojen nostelusta ilman aineita.

      73kg 180cm. Poltan kyllä tupakkaakin.

    • Bakteeri

      se voi olla juuri siinä, ettet haluu. ja se johtuu useimmiten muista syistä kun ruoka. anoreksian ensimmäinen näkyvä muoto on juuri tuo, sairastuminen on tapahtunut jo paljon aiemmin. anoreksia on monen asian summa, ei pelkkä syömishäiriö.

      • kiitoksia. nyt ei tarvi enää stressaa siitä kun on edes pieni käsitys mitä elämässä on tapahtumassa jossain vaiheessa ja varsinkin nyt kun siihen vihdoin ja viimein löyty edes jonkun näkönen syy...


    • tulee vähän myöhässä kommentti, mutta riippuu siitä, minkälaiselle osastolle olet menossa. ja kun se syömishäiriö ei ole pelkkä painolukema.

      • sh-nen

        Itse jouduin osastolle, vaikka paino oli vielä hyvinkin normaalin rajoissa. Laihtunut kyllä olin jonkin verran. Vaikka BMI näytti normaalipainoa, mietittiin minulle jo nenä-mahaletkuakin. Paino ei siis kerro kaikkea...


    • Infoa

      Syömishäiriöliitto SYLI: "Osastohoitoon päädytään, jos se on sairastuneen fyysisen ja/tai psyykkisen tilanteen kannalta välttämätöntä tai avohoidon seurannassa ja hoidossa ei tapahdu toivottua muutosta. Siihen, valitaanko hoitopaikaksi somaattinen vai psykiatrinen osasto, vaikuttavat potilaan tila, paikalliset hoitomahdollisuudet sekä hoitohenkilökunnan taidot ja valmiudet hoitaa potilasta. Valtaosa osastolla hoidettavista syömishäiriöön sairastuneista on anoreksia-potilaita. Muiden syömishäiriöpotilaiden hoidossa osastohoitoa käytetään vain harvoin. Välittömän sairaalahoidon aiheet löytyvät Käypä hoito -suosituksesta."

      Siis paino ja BMI on vain yksi tekijä, on muitakin syitä vaikka paino olisikin normaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe