Tuossa jossain aikaisemmissa jutuissa luin että käytetään mm.
kahta termiä kun auto ei läpäise katsastusta. Korjauskehotus ja
hylkäys. Haluaisin ystävällisesti tietää mitä eroa näillä on
Korjauskehotus/hylätty
9
875
Vastaukset
- ewffefwef
Korjauskehoitus tarkoittaa että autosi läpäisi katsastuksen pienin puuttein jotka pitää korjata. Katsastuksessa saa löytyä, jos löytyy kolme "puutetta/virhettä" tulee hylkäys.
Suoraan hylätty tulee jos vika on sellainen ettei auto ole turvallinen. Siinä on oikeastaan useampi vaihtoehto.
-saa leiman laakista ja toivotetaan tervetulleeksi vuoden päästä
-löytyy vika, jota ei tarvitse tulla korjatttuna uusintanäyttämään, mutta korjauskehoitus jää papereihin, eli pitää korjata, muuten ratsiassa tms. tulee sakko, jos vika korjaamattomana ajaa korjausajan jälkeen.
-3 vikaa tai enemmän, tai yksi isompi, jolloin pitää vika korjattuna tulla näyttämään 1 kk aikana jolloin saa leiman jos vika / viat on korjattu oikein ja luotettavasti.
-jos on vika joka aiheuttaa vaaraa ajossa auto menee ajokieltoon. Käytännössä on mahdollista saada ajolupa korjaamolle / korjausajoon, jos auto on kaiken kaikkiaan ajokunnossa. Muuten, se tarra joka liimataan tuulilasin sisäpuolelle, on p.rkeleen lujaa kiinni... ( kokemusta on, oli jousi poikki josta tuli ns. hylsy... ).- 1tietotoimisto
katkenneesta jousesta EI TULE punasta tarraa tuulilasiin...
terv nimin joka kerta tyyppivikaetujousipoikki...
- vanha suikkpää
Ajoneuvolle voidaan katsastustapahtumassa tehdä 4 erilaista päätöstä:
Hyväksytty
Hylätty
Keskeytetty
Tai AJOKIELTO
Periaatteessa korjauskehotuksella hyväksytyllä ajoneuvolla ei saa ajaa, mikäli
rekisteriotteeseen merkitty aikaraja ylittyy , niin ettei vikaa ole korjattu. Eri arvosteluperiaatteet löytyvät Trafin sivuilta.- vaha suikkapää
P.S. Penaalille
Vaihda tuulilasi , siinä on nyt tarran mentävä reikä, eikä vioittunut tuulilasi mene
läpi tienvieritarkastuksessakaa.j
- uusi suikkapää
"Periaatteessa korjauskehotuksella hyväksytyllä ajoneuvolla ei saa ajaa, mikäli
rekisteriotteeseen merkitty aikaraja ylittyy , niin ettei vikaa ole korjattu." Kyllä sillä autolla saa ajaa, aivan sama onko korjattu!- kaksi suikkaa päässä
vaan silläpä ei saa ajaa metriäkään ennenkun viat on korjattu, piste
mitä hiton järkeä koko korjauskehoituksella muuten edes olisi, saatika miksi se merkattais otteeseen...
- BLINDILLA ONGELMIA
Kiitos Tosipaljon tältä Autot-keskustelupalstalta saamani info joulukuussa 2010:
Toimi erittäin hyvin - Kiitos !!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9531008 - Blondilla ongelmia
UUSI AVAUS, kun niin erilainen kysymys...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat265626- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437