Korjauskehotus/hylätty

tiedonhaluinen nuori

Tuossa jossain aikaisemmissa jutuissa luin että käytetään mm.
kahta termiä kun auto ei läpäise katsastusta. Korjauskehotus ja
hylkäys. Haluaisin ystävällisesti tietää mitä eroa näillä on

9

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewffefwef

      Korjauskehoitus tarkoittaa että autosi läpäisi katsastuksen pienin puuttein jotka pitää korjata. Katsastuksessa saa löytyä, jos löytyy kolme "puutetta/virhettä" tulee hylkäys.

      Suoraan hylätty tulee jos vika on sellainen ettei auto ole turvallinen.

    • Siinä on oikeastaan useampi vaihtoehto.

      -saa leiman laakista ja toivotetaan tervetulleeksi vuoden päästä
      -löytyy vika, jota ei tarvitse tulla korjatttuna uusintanäyttämään, mutta korjauskehoitus jää papereihin, eli pitää korjata, muuten ratsiassa tms. tulee sakko, jos vika korjaamattomana ajaa korjausajan jälkeen.
      -3 vikaa tai enemmän, tai yksi isompi, jolloin pitää vika korjattuna tulla näyttämään 1 kk aikana jolloin saa leiman jos vika / viat on korjattu oikein ja luotettavasti.
      -jos on vika joka aiheuttaa vaaraa ajossa auto menee ajokieltoon. Käytännössä on mahdollista saada ajolupa korjaamolle / korjausajoon, jos auto on kaiken kaikkiaan ajokunnossa. Muuten, se tarra joka liimataan tuulilasin sisäpuolelle, on p.rkeleen lujaa kiinni... ( kokemusta on, oli jousi poikki josta tuli ns. hylsy... ).

      • 1tietotoimisto

        katkenneesta jousesta EI TULE punasta tarraa tuulilasiin...
        terv nimin joka kerta tyyppivikaetujousipoikki...


    • vanha suikkpää

      Ajoneuvolle voidaan katsastustapahtumassa tehdä 4 erilaista päätöstä:

      Hyväksytty
      Hylätty
      Keskeytetty

      Tai AJOKIELTO

      Periaatteessa korjauskehotuksella hyväksytyllä ajoneuvolla ei saa ajaa, mikäli
      rekisteriotteeseen merkitty aikaraja ylittyy , niin ettei vikaa ole korjattu. Eri arvosteluperiaatteet löytyvät Trafin sivuilta.

      • vaha suikkapää

        P.S. Penaalille

        Vaihda tuulilasi , siinä on nyt tarran mentävä reikä, eikä vioittunut tuulilasi mene
        läpi tienvieritarkastuksessakaa.j


    • uusi suikkapää

      "Periaatteessa korjauskehotuksella hyväksytyllä ajoneuvolla ei saa ajaa, mikäli
      rekisteriotteeseen merkitty aikaraja ylittyy , niin ettei vikaa ole korjattu." Kyllä sillä autolla saa ajaa, aivan sama onko korjattu!

      • kaksi suikkaa päässä

        vaan silläpä ei saa ajaa metriäkään ennenkun viat on korjattu, piste
        mitä hiton järkeä koko korjauskehoituksella muuten edes olisi, saatika miksi se merkattais otteeseen...


    • BLINDILLA ONGELMIA
    • Blondilla ongelmia

      UUSI AVAUS, kun niin erilainen kysymys...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe