12V tv mökille

kesä tulloo

Tuli ostettua Finluxin 908 22 tuuman led tv aurinkosähkömökille.
Uskomattoman pinellä teholla nuo toimii, mittasin tehoksi 35W!
Eipä enää kannata ostaa 19 tuumaa, samalla teholla saa kunnon kokoisen
tv.n ja vielä integroitu dvd asema, sekin toimii hienosti.
Kuvanlaatuhan noissa pienissä on aivan uskomattoman hieno, päihittää 37-42 tuuman mennen tullen!!
Laitoin tään ihan vinkkinä aiheesta kiinnostuneille.

16

16955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tv

      Kattelin kans isompaa telkkaria mökille,ja päädyin 24"sagaan.max virranotto 40W dvd:llä. eli n.3,3A . oli pienin virrankulutus mitä markkinoilta löytyi, vanha tv ja boxi vei n.6A

      • tuukka

        Tarvitaanko erillisiä digiboxeja näiden vehkeiden kanssa??


      • ei
        tuukka kirjoitti:

        Tarvitaanko erillisiä digiboxeja näiden vehkeiden kanssa??

        tarvita.


    • ei, älkää enää,,,,,,

      Jaa, vai niin. Meillä on 19 tuuman latta-tv, ja se vie normaalisäädöillä 22 wattia. Mökillä ei tarvita 42 tuumaista, kun ei katsota juuri ollenkaa telkkaria.

    • tärkein ensin

      Miksi pitää vouhottaa tehoista? Ellei katso paljoa teholla ei ole juurikaan merkitystä, jos taas katsoo paljon hankkikoon sellaisen mitä mielellään katselee ja lisää paneleja ja akkuja ellei nykyiset riitä.

    • mitä hä....

      Finlux 19" ei dvdeetä, virrankulutus "automaattisäädöllä" vain 15 wattia ja 12v käytössä pikkasen vielä vähemmän.

    • sorry vaan

      ei pidä paikkaansa, sorry

    • hjklöä'4

      finlux vie vähintään 12 voltilla 60w, näin se menöö

    • mitä hä.....

      Kirjoitin väärin, sen toiminnon nimi on "automaattisäästö" , mutta voi virrankulutusta säätää manuaalistikin. Lisäksi kuvaa himmentämällä sain putoamaan 14 wattiin. Tässä on mukana muuntajan ( 230v to 12v) kuluttama sähkö, jota ei tarvita 12v käytössä. Mittaan vielä tuon 12v kulutuksen kunhan ehdin.

    • rettt.

      Hei
      minkä laisen/merkkisen antennin laitoit.ajatellut tehdä saman homman.

    • pieni antenni

      Kysy paikalliselta myyjältä ,antenneja kun on monenlaisia. Itällä mökki vaasan saaristossa . Ostin pienen sähkö(akku)vahvisteisen haravan loistava peli näkyy myös ruotsin kanavat suoraan uumajasta suomen kanavien lisäksi.Hinta n. 38e.

    • kkggkjh

      Vanha putkitv, digiboksi ja pöytäantenni vei invertterin kanssa alle 3A virtaa. Noi uudet tv:t on tehosyöppöjä. Mustanpörssin 19 finlux vie melkein 4A virtaa kun kurkistin tv:n taakse tehoja oli 49W.

      Mistä löytää niitä vanhoja 15 tuumaisia matkatelkkuja?

      • cvuus6

        Mä voin lahjoittaa sulle Nokian 15" 12v putkitoosan, mutta ota huomioon että se vie tuplasti sähköä verrattuna 19" led telkkariin, ja lisäksi sun täytyy ottaa huomioon erillisen digiboksin kulutus (20w). Niin että tuolla Nokialla vai oliko se Salora virrankulutus on kolminkertainen nykytoosiin verrattuna. Älä kurki sinne telkkarien taakse, laita töpseli seinään ja mittari väliin, sielä takana on max kulutus. Olet mitannut kulutuksen väärin, ei riitä alle 3amp tuolle yhdistelmälle. Tuo Nokia/Salora 15" 12v telkkari yksin vie 36W ja 3amp, mitattu kulutus.


    • mittailin minäki

      Mulla 22" Finlux 908 ja antennivahvistin vievät yhteensä 1.7-2.1A vakioasetuksilla, tyyppikilven mukaan muistaakseni pitäs mennä enemmän mutta mitatut kulutukset ovat tuossa haarukassa. En osaaa pitää pahana...

    • Telkkariorja

      Minulla on Finlux 22 908 mökillä. Kun se on ainoastaan päällä, niin kulutus
      on 1,8A, eli n. 22W. Muutenkin paras pikkutelkkari, mitä vanhana karavaanarina
      olen nähnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe