Olen töissä ja tienaan todella hyvin. Aion kuitenkin jatkossa hakea ihan pokkana ruokajonoista sapuskaa. Mukava säästö tulee vuodessa ja voi säästyneillä rahoilla ostaa vaikka kulutus elektroniikkaa. Omatunto ei soimaa, rahaa laitetaan suomessa niin paljon älyttömiin asioihin.
Alan käymään leipäjonossa
190
6523
Vastaukset
- Jonossa tunnelmaa
Valikoima on erinomainen ja kattava.
- Jjeeves
Ehkä tarkoitit jotakin muuta,
mutta jaettavien elintarvikkeiden valikoima ainakaan ei ole erinomainen ja kattava. Makarooni- ja säilykepurkkiruoka ei pidemmän päälle ylläpidä terveyttä. Terveyden horjuminen taas tulee kalliiksi. Sairaudenhoitoa tarvitsevien avustavia jonoja ei vielä liene olemassa? - somali
Jjeeves kirjoitti:
mutta jaettavien elintarvikkeiden valikoima ainakaan ei ole erinomainen ja kattava. Makarooni- ja säilykepurkkiruoka ei pidemmän päälle ylläpidä terveyttä. Terveyden horjuminen taas tulee kalliiksi. Sairaudenhoitoa tarvitsevien avustavia jonoja ei vielä liene olemassa?Ei siellä jonossa ole yhtään tervettä.
- persu
somali kirjoitti:
Ei siellä jonossa ole yhtään tervettä.
Suomessa ei ole yhtäkään tervettä somalia .
- Sisar hento valkoine
Jjeeves kirjoitti:
mutta jaettavien elintarvikkeiden valikoima ainakaan ei ole erinomainen ja kattava. Makarooni- ja säilykepurkkiruoka ei pidemmän päälle ylläpidä terveyttä. Terveyden horjuminen taas tulee kalliiksi. Sairaudenhoitoa tarvitsevien avustavia jonoja ei vielä liene olemassa?Kyllä ne kaikki on syötäviä . Makarooneist voi tehdä makaroonilaatikkoa yms. En ole itse koskaan hakenut ruokaa mutta veljeni on . Olen tehnyt hänelle ruokaa niistä . Veli asuu yksin ja on halvaantunut . Hän saa pientä eläkettä .
- Jjeeves
Sisar hento valkoine kirjoitti:
Kyllä ne kaikki on syötäviä . Makarooneist voi tehdä makaroonilaatikkoa yms. En ole itse koskaan hakenut ruokaa mutta veljeni on . Olen tehnyt hänelle ruokaa niistä . Veli asuu yksin ja on halvaantunut . Hän saa pientä eläkettä .
Syötävää toki.
Pussillinen valkeita vehnäjauhoja on vielä halvempaa. Kun siihen mönjätään vettä, saadaan mömmöä, jota muotoiltuna ja kuivattuna voidaan sanoa makaroniksi. Yhtä tyhjän kanssa siis. Perunat ovat parempi ratkaisu, jopa riisikin. - rähinäporukkaa ne on
persu kirjoitti:
Ei ensimmäistäkään !
Aloittaja bon varmaan Kokoomuslainen(voisko olla peräti Katainen) ne on niin ahneita, että vievät kuolevaltakin korut ja lompakon...
- tampere89
Hapankorput ja makaroonit meillä ainakin tekee kauppansa.
Hyvää ja terveellistä. Ei tosin monipuolista,mutta niilläkin muutaman päivän elää. - Stadin varakas kundi
scabbi kirjoitti:
Aloittaja bon varmaan Kokoomuslainen(voisko olla peräti Katainen) ne on niin ahneita, että vievät kuolevaltakin korut ja lompakon...
Oot rumannnäköinen ja sulla tuulen huuhtoma perse hei!
- !!!
persu kirjoitti:
Kyllä sielä jonossa on täysin "perusuomalaiset" ei ulkolaisten tartte jonottaa, heillä palvelu pelaa ja sinä maksat sen.
- fdshlh43lh43h4l3
Jjeeves kirjoitti:
Syötävää toki.
Pussillinen valkeita vehnäjauhoja on vielä halvempaa. Kun siihen mönjätään vettä, saadaan mömmöä, jota muotoiltuna ja kuivattuna voidaan sanoa makaroniksi. Yhtä tyhjän kanssa siis. Perunat ovat parempi ratkaisu, jopa riisikin.Täällä on ainakin sellainen leipäjono, mistä pitää maksaa muutama euro, sitten saa vaikka mitä, kerran otin 3kiloa bratwurstia sieltä, toisella kerralla kokoneisen laatikon ohuenohutta leikkelekinkkua...
- juttua riittää
!!! kirjoitti:
Kyllä sielä jonossa on täysin "perusuomalaiset" ei ulkolaisten tartte jonottaa, heillä palvelu pelaa ja sinä maksat sen.
Kovasti sitä nyt lasketaan kuka maksaa ja mitä, ja ei pienintäkään ajatusta että nämä "vieraat " ihmiset ovat ehkä tulleet jonkun syyn takia. Lukekaa vähäsen yhteiskunta oppia ja ajatelkaa aivoilanne ennenkuin puhutte eteenpäin jotain joka on sattunut tarttumaan korvaan ja kuulostanut niinkun "hyvältä" teidän mielestänne. Sitä ollaan niin pää auki toisten ihmisten ns hyvinvoinnista, ei niillä ole sen enenpää avustuksia kun kellään muullakaan, ja he ovat myös IHMISIÄ, vaikka aikuiset supi suomalaiset näyttävät sivistyksensä laukomalla hävettäviä juttuja ihmisistä joilla on ollut vaikeaa.
- :DD
Stadin varakas kundi kirjoitti:
Varsinkin toi lätsä vasta dorkan näköiseksi tekee.
- sfghsdfghsdf
persu kirjoitti:
veikkaan että kukaan ei tajua tätä ironiaa :D
- .......
juttua riittää kirjoitti:
Kovasti sitä nyt lasketaan kuka maksaa ja mitä, ja ei pienintäkään ajatusta että nämä "vieraat " ihmiset ovat ehkä tulleet jonkun syyn takia. Lukekaa vähäsen yhteiskunta oppia ja ajatelkaa aivoilanne ennenkuin puhutte eteenpäin jotain joka on sattunut tarttumaan korvaan ja kuulostanut niinkun "hyvältä" teidän mielestänne. Sitä ollaan niin pää auki toisten ihmisten ns hyvinvoinnista, ei niillä ole sen enenpää avustuksia kun kellään muullakaan, ja he ovat myös IHMISIÄ, vaikka aikuiset supi suomalaiset näyttävät sivistyksensä laukomalla hävettäviä juttuja ihmisistä joilla on ollut vaikeaa.
Ai suomalaisilla ei voi olla vaikeaa?
Sitäpaitsi:
Mamut puhuvat aina puhelimiin, miten heillä on varaa? Lisäksi vaatteet mamun päällä ovat aina uuden näköisiä kuin äsken kaupasta ostettuja. Miten heillä on varaa jatkuvasti uusiin vaatteisiin?
Eräässä koulussa mamuille annetuissa tiloissa on nahkasohvat ja suomalaiset istuvat kovilla puupenkeillä, nähty on.
Älä puhu jos et ole nähnyt ympärillesi. - ........
Stadin varakas kundi kirjoitti:
Itse olet niin ruma ettet naamaasi kehtaa näyttää.
- Kuvaaja.
Kuvaan sinut siellä jonossa, ja laitan työnantajallesi ym..tuube linkki videomateriaalia menemään.
- Tee se pian!
kaikki turhat hakijat pois. Itse saan n. 1000 ekee kuussa josta menee puolet vuokraan. Silti en ole hakenut kertaakaan, koska naapuri toi sieltä haettuja jauhoja ja niistä tekemässäni pullassa oli OUTO sivumaku.
Mä leivon itse ja laitan taloudellisesti ruokaa. Mitään en heitä pois, vaan tähteistäkin teen yhden aterian.
Ostan myös tarjoukista esim kahvin ja taloudessani tarvittavat paperit.
En mene jonoihin, koska olen kekseliäs eikä minulla ole ELÄTETTÄVÄNÄ kaljamahaista ukkoa!!! - Ei vielä hakenur
Tee se pian! kirjoitti:
kaikki turhat hakijat pois. Itse saan n. 1000 ekee kuussa josta menee puolet vuokraan. Silti en ole hakenut kertaakaan, koska naapuri toi sieltä haettuja jauhoja ja niistä tekemässäni pullassa oli OUTO sivumaku.
Mä leivon itse ja laitan taloudellisesti ruokaa. Mitään en heitä pois, vaan tähteistäkin teen yhden aterian.
En mene jonoihin, koska olen kekseliäs eikä minulla ole ELÄTETTÄVÄNÄ kaljamahaista ukkoa!!!Itse saan käteen 824€/kk josta vuokraan 456,26 lääkkeet vie noin 150-200 riippuu kuukaudesta.
Enkä siltikään ole hakenut. Vois olla et hakisin jos tietäisin missä omalla paikkakunnalla niitä jaetaan.
Jotenkin sitä vaan on pärjännyt>>kun ei tuhlaa. Ruokaa onneks osaan laittaa . - kriz.
Tee se pian! kirjoitti:
En mene jonoihin, koska olen kekseliäs eikä minulla ole ELÄTETTÄVÄNÄ kaljamahaista ukkoa!!!Se outo maku on menestyksen maku, joka puuttuu siis jonosta haetuista jauhoista.
- Jos sinut huolitaan
Tee se pian! kirjoitti:
En mene jonoihin, koska olen kekseliäs eikä minulla ole ELÄTETTÄVÄNÄ kaljamahaista ukkoa!!!Hanki sellainen ukko joka elättää sinut, niin ei tarvitse kituuttaa.
- ,,,,,,,,,,,
Älä valehtele. Et sinä missään töissä ole.
- Ple!
Siinähän pääset tunnelmaan!
Kenties sinullekin kasvaa jonkunlainen ymmärrys vähempiosaisia kohtaan!
Olisi hyvä, jos kaikki rikkaat kokeilisivat samaa!- Alissa
EIVÄTHÄN RIKKAAT ALENNU MOISEEN!!!! Itse tienaan juuri sen, että laskut ja pakolloiset menot maksan! RAHA EI TUO ONNEA EIKÄ RAKKAUTTA VAAN NIITÄ HYVÄKSIKÄYTTÄJIÄ JA KUN RAHAT LOPPUU NIIN MYÖS KAVERUUS!
- Lissu-vanhapiika
Alissa kirjoitti:
EIVÄTHÄN RIKKAAT ALENNU MOISEEN!!!! Itse tienaan juuri sen, että laskut ja pakolloiset menot maksan! RAHA EI TUO ONNEA EIKÄ RAKKAUTTA VAAN NIITÄ HYVÄKSIKÄYTTÄJIÄ JA KUN RAHAT LOPPUU NIIN MYÖS KAVERUUS!
Alissa mee yötöihin , siinä tienaa paremmin.
- ruokakassi
Moni toimeentuleva noissa käy, ja mikä ettei kun keneltäkään ei kysytä todisteita onko varaton..
Meilä päin ruokakassin arvo on n 30e ja eli 120/kk säästää. Melkein riittää yksineläjälle, eräskin jonossa kävijä totesi. Moni hakee kassin, ja ostaa sitten säästyneellä kaljaa ja tupakkaa...- .xdtysxz
Itse kyseistä apua jakaneena.. Sielä käy moni itänaapurista tullut, ja kaveri ja kaverin kaveri ja hamstrataan. Todella harva suomalainen hakee ja hakijatkin vähän nolona.
- otan en anna
Positiivisen syrjinnän takia noissa jonoissa on jatkossa vain kantasuomalaisia. Niin taitaa olla jo nytkin.
- jotkutmenevättaxilla
Ei kato leipäjonosta otetaan vaan leikkeleitä ja bratwurstia ym lihatuotteita nykyään. Tietysti leivät eli ruispalat ym.
- näin se on
Kantasuomalaisia niissä juuri onkin.Kyllä valtio muista huolehtii.
Se on tämä positiivinen syrjintä vihervasurien suurin aikaansaannos.
- valkoisia jonoissa
Ai niin, mistä saa tietoja, missä leipäjonoja on ja milloin täällä Helsingissä?
- jonolainen
laita googleen ruoka-apu ja hesa,niin löytyy tietoa
- Ei kun jonoon
Ok, kiitos, löytyi.
- niin siinä käy
toivottavasti joudut joskus pakosta käyttämään noita palveluita.
- ei-kävijä
Ainakin omalla paikkakunnallani käytetään vähävaraisten ruokakassi -jakelussa ruokaseteleitä, jotka saa vain elämäntilanteen ja tulojen selvittämisen jälkeen.
- sammakkojen suvut
Joka paikkakunnalla pitäisi olla sama seula. Ahneimmat eivät kierrä jonoja kaukaa, kaikki mikä ei ole omasta pussista on plussaa. Oma rotunsa tuo joukko mutta se kasvaa kaiken aikaa. Käyttävät yleensä kaikki tukimuodot hyväkseen sumeilematta. Taito myös periytyy. Jokainen tietää jonkun joka täyttää nuo tunnusmerkit, eikö ?
- Suhari.
Olen vienyt taksilla leipä jonoon asiakkaita,monet ostaa kaljaa ja tuppakkaa säästyneinä ruokarahoilla,niinku joku jo mainitsi.
- No Scherlock!
No kas kun nyt vasta alat. Me ollaan jo vuosia käyty työkavereitten kanssa ruokatunnilla leipäjonossa. Yleensä ollaan Kalliossa ja Myllypurossa ja ollaan käyty Myyrmäessäkin. Ollaan pienipalkkaisia virastorottia, ei tällä palkalla toimeentulo ole kummoista Helsingin hintatasolla. Kun saa saa ruokaa leipäjonosta niin jää säästöäkin ja pääsee lomamatkalle.
Aluksi tuntui vähän oudolta, koska osa jonottajista oli aika pohjalla, mutta porukalla kun metiin niin ihan ok. Ei hävettänyt niin paljon, ja nyt tähän on jo tottunut. Kyllähän leipäjono on kaikkien yhtäläinen oikeus. Meillä on semmonen työajanseuranta, että omille asioille saa lähteä ruokatunilla kun leimaa kortin ulos. Eli ei olle työnantajan ajalla jonotettu.- Alissa
Niinhän siellä helsingissä ollaan omaannapaan tuijottajia! Onneksi en asu siellä ja kyllä pohjoisessa on mukavampaa! Asuinpaikan saa ONNEKSI valita! En viitsisi käyttää apuja joita sitä oikeasti tarvitsevat! Sama asia vie tikkari lapsen suusta! Sellaisia helsinkiläiset on!!!!
- Onni löytyy myös ...
Alissa kirjoitti:
Niinhän siellä helsingissä ollaan omaannapaan tuijottajia! Onneksi en asu siellä ja kyllä pohjoisessa on mukavampaa! Asuinpaikan saa ONNEKSI valita! En viitsisi käyttää apuja joita sitä oikeasti tarvitsevat! Sama asia vie tikkari lapsen suusta! Sellaisia helsinkiläiset on!!!!
Väärin. Itse olen syntyperäinen hesalainen, mutta jo vuosia asunut muualla. Yleensä ne jotka ovat muuttaneet muualta ovat niiiiiiiiiin hesalaisia niin. Kysyppä huviksesi Helsingissä mistä olet lähtöisin niin yllätyt.
- ......
Onni löytyy myös ... kirjoitti:
Väärin. Itse olen syntyperäinen hesalainen, mutta jo vuosia asunut muualla. Yleensä ne jotka ovat muuttaneet muualta ovat niiiiiiiiiin hesalaisia niin. Kysyppä huviksesi Helsingissä mistä olet lähtöisin niin yllätyt.
"syntyperäinen hesalainen", yksikään syntyperäinen stadilainen ei sano itseään "hesalaiseksi"
- Puistattaa
Tosi ikävää ilkkumista käyhien kustannuksella.
Yritetään antaa kuva, että leipajonossa olevat ovat jotenkin syyllisiä Suomen tilaan ja lopettamalla tämä vääryys jotenkin parannettaisiin hyvintoimeentulevien asemaa entisestään.
Menkää rikkaat pellet leipäjonoon ei ilmaisen leivän hakeminen ole edes minkäänlainen protesti. mutta antaa teistä itsestä hyvän kuvan jonka varmasti myöhemmin huomaatte itsekkin, ehkä kadutte.- No Scherlock!
Hei, en mä ole mikään rikas pelle vaan tosi pienituloinen toimistorotta yh-äiti. Käteen jää asumiskulujen jälkeen hiukan alle minimitoimeentulon verran rahaa, mutta en ole sossu luukulla käynyt silti.
Laske itse:
KVTES:in mukainen teknisen henkilöstön palkka vaativista töistä 1508,61 €/kk. Verojen (18 %) ym jälkeen jää käteen 1250,06 €/kk.
Vuokra 650 €/kk, asumistuki 37,34 €/kk. Eli maksettavaa 612,66 €/kk.
Jää 1250,06 €/kk - 612,66 €/kk = 637,40 €/kk. Ei herätä kateutta varmaan.
Sossussa raja on 713,15 €/kk. Olen kysynyt.
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu? - Vähemmän
No Scherlock! kirjoitti:
Hei, en mä ole mikään rikas pelle vaan tosi pienituloinen toimistorotta yh-äiti. Käteen jää asumiskulujen jälkeen hiukan alle minimitoimeentulon verran rahaa, mutta en ole sossu luukulla käynyt silti.
Laske itse:
KVTES:in mukainen teknisen henkilöstön palkka vaativista töistä 1508,61 €/kk. Verojen (18 %) ym jälkeen jää käteen 1250,06 €/kk.
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?Vähemmän minule jää ja silti pärjää jotenkuten.
Ehkä on vaan liian korkea elintaso suhteessa tuloihin - Muut tulot..
No Scherlock! kirjoitti:
Laske itse:
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?Tähän tulee tietysti lisäksi lapsilisä ja elatusmaksut päälle...
- Alissa
Vähemmän kirjoitti:
Vähemmän minule jää ja silti pärjää jotenkuten.
Ehkä on vaan liian korkea elintaso suhteessa tuloihinJoilla rahaa on niin niiden pitää saada sitä vielä enempi! Ahneita luusereita ja eihän sitä rahaa saa arkkuun mukaan, kun ei sillä mitään siellä tee!
- järkyttävää..
No Scherlock! kirjoitti:
Laske itse:
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?järkyttävää, tätä menoa ei kohta selvinåäin kestä ,lykkyä työssäkävijöille, muutos tulee.
- -----
Muut tulot.. kirjoitti:
Tähän tulee tietysti lisäksi lapsilisä ja elatusmaksut päälle...
Kuka kadehtiikaan lapsilisiä ja elatusmaksuja. Lapsettomat tietenkin. Ehkä he eivät ymmärrä yhtälöä että lapset on elätettävä. Etävanhempikin joutuu vastaamaan lastensa elatuksesta. Pienituloisilla lapsilisät menee ihan elämiseen ja lasten tarpeisiin. Rikkaat voivat laittaa ne korkoa kasvamaan.
- kyl mie pärjään
No Scherlock! kirjoitti:
Laske itse:
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?Opintotuki: 469 e- vuokra&asumismenot: 440 e=29 e
En käy leipäjonossa - -500 e/kk
kyl mie pärjään kirjoitti:
Opintotuki: 469 e- vuokra&asumismenot: 440 e=29 e
En käy leipäjonossavittuako vingut? plusmerkkinen tuo saldosi on?
- vaihtaisin heti
No Scherlock! kirjoitti:
Laske itse:
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?Ja minä kun luulin olevani alipalkattu neljällä tonnillani...
1500 e/kk on kyllä ryöstö, työnantajan puolelta. - pienellä eletään
vaihtaisin heti kirjoitti:
Ja minä kun luulin olevani alipalkattu neljällä tonnillani...
1500 e/kk on kyllä ryöstö, työnantajan puolelta.Voisin lähteä vaikka joka kuukausi ulkomaanmatkalle jos tienaisin yhtä paljon kuin sinä.
- laskuvirhe
No Scherlock! kirjoitti:
Laske itse:
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?Et muistanu mainita, että yksinhuoltajana saat myös lapsilisää ja elatusapua joka muksusta kuukausittain.
- hannaq- -
No Scherlock! kirjoitti:
Laske itse:
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?Ja vielä pienituloinen äitikin siellä uikuttaa kateellisena, että toisen ihonvärin omistavat lapset saavat ruokaa, ajattele hyvä ihminen mitä päästelet luettavaksi. Niin erinlaisia olosuhteita ja siltikin pitää kateellisena naukua jos joku saa nälkäänsä ruokaa.
- .......
No Scherlock! kirjoitti:
Laske itse:
Toivottavasti ei puistata enää, tai jos puistattaa niin muusta syystä kuin että muka turhaan siellä työkavereitten kanssa jonottelisimme. Ei kai tarvitse olla sosiaalihuollon asiakas tai sekakäyttäjä, jotta voi mennä leipäjonoon? Eikös se ole meille kaikille tarkoitettu?1250??? Ei ihme että sinulla on varaa asua noin kalliissa asunnossa. Olet rikas..
- rassukkama
Yhdyn edelliseen !
Olen köyhä kuuromykkä, sokea ja liikuntakyvytön. Leipäjonossa ollessa näkyy kieltämättä aika paljon "hyväpukeisia" ihmisiä ja puhuvat paljon sen suuntaista,
että vaikea on kuvitella heidän olevan köyhiä kuten minä ! Jos vielä sellaisen hui¨jarin siellä tunnistan, annan kyllä isän kädestä !!- Jjeeves
Tuossa äskettäin kaipailin sairaudenhoitojonojakin. Sinä varmasti sellaisen olet jo löytänytkin, kun sait kuulosi, näkösi ja liikuntakykysi siellä takaisin! Ja vielä ruokakassin!
- Kuurona
Kuuromykkä kuulee hyvin ihmisten puheet, sokea tunnistaa vaatteet ja kirjoittaa tänne. Lisäksi liikuntakyvyttömän on helppo antaa isän kädestä... Sori nyt vaan, mutta olisi voinut miettiä ennen kuin kirjoittaa.
- säästöä joo
Työkaveri, palkka > 50t euroa/v, käy perheineen jokaisessa hernekeiton jako tilaisuudessa.
Ja joskus menevät molemmilla mersuilla ... - Aika.
Erikoiset mieltymykset/mielihalut ovat aloittajalla. Ei minua vaan kiinnostaisi seisoa leipäjonossa odottamassa jotain elintarvikepussia,ihan riittävän vastenmielistä on seistä töröttää marketin kassajonossakin. Mutta jos on hirveä hinku ja saa kicksejä leipäjonossa seisomisesta,ei muuta kuin sinne vaan jonon jatkoksi.
- enjonotaedesrahasta
Joo, en käy edes ruokakaupassa ruuhka-aikaan koska joutuu jonottamaan.
- naapuritar
enjonotaedesrahasta kirjoitti:
Joo, en käy edes ruokakaupassa ruuhka-aikaan koska joutuu jonottamaan.
Minä en kans ymmärrä,miksi ns "leipäjonoissa" ei ole mitään kontrollia,oikeasti vähävaraisille.
Tiedän tässä samassa talossa asuvan,naisen.joka omistaa 2 ei asuntoa
epämääräisen summan osakkeita ja muuta omaisuutta.
Kiertää kaikki jonot,Seurakunnasta ostoskortteja ja muista seurakunnista
kaiken mit ikinä saa.
Ei osta kaupasta yhtään mitään ,kaikki tulot menee säästöön..
ikää hänellä on alle 70
Ja osaa vielä olla tosi ilkeä ja hävytön muille. - phyi stana
naapuritar kirjoitti:
Minä en kans ymmärrä,miksi ns "leipäjonoissa" ei ole mitään kontrollia,oikeasti vähävaraisille.
kaiken mit ikinä saa.
ikää hänellä on alle 70
Ja osaa vielä olla tosi ilkeä ja hävytön muille.henki pois tommosilta loisilta.
- meitä on moneksi
naapuritar kirjoitti:
kaiken mit ikinä saa.
ikää hänellä on alle 70
Ja osaa vielä olla tosi ilkeä ja hävytön muille.Ilmeisesti kuuluu samaan kastiin, jotka etuilee jopa pankkijonossakin puhumattakaan kauppajonosta. Säälittävä ihmisraunio - mammona on vienyt terveen järjen ja inhimmillisyyden.
- hyvinvointi maksaa
naapuritar kirjoitti:
kaiken mit ikinä saa.
ikää hänellä on alle 70
Ja osaa vielä olla tosi ilkeä ja hävytön muille.Eihän tyhmä ole se, joka systeemiä käyttää hyväkseen, vaan itse systeemi. Vasemmiston (Demarit ne vasta kommareita ovatkin) luoma hyvinvointivaltio takaa kaikille kaiken ja kustannuksia ei lasketa. Sanomattakin selvää, että välistävetoa esiintyy - miksi maksaa, kun kerran ilmaiseksikin saa?
- millamagia6
naapuritar kirjoitti:
kaiken mit ikinä saa.
ikää hänellä on alle 70
Ja osaa vielä olla tosi ilkeä ja hävytön muille.No joo... näitä "köyhiä eläkeläisiä" löytyy varmaan joka kunnasta tai kaupungista. Mitäpä jos ilmoittaisit tästä avunantajille, mistä henkilö hakee apua, ettei tosiaan kyseisellä henkilöllä ole tosiasiallista puutetta? Ainakin sosiaalitoimisto reagoi -tuet loppuu! Toimii ainakin joillakin paikkakunnilla.Viranomaisillahan on nykypäivänä oikeus tarkistaa tietoja.
- naapuritar
millamagia6 kirjoitti:
No joo... näitä "köyhiä eläkeläisiä" löytyy varmaan joka kunnasta tai kaupungista. Mitäpä jos ilmoittaisit tästä avunantajille, mistä henkilö hakee apua, ettei tosiaan kyseisellä henkilöllä ole tosiasiallista puutetta? Ainakin sosiaalitoimisto reagoi -tuet loppuu! Toimii ainakin joillakin paikkakunnilla.Viranomaisillahan on nykypäivänä oikeus tarkistaa tietoja.
En oikein tiedä näitä järjestöjä,jota naitä "jonoja"ylläpitää
Ilmoittaisin heti oitis :)
Sosiaalitoimistosta hän ei voi menn hakemaan,koska siellä paljastuisi
todelliset tiedot,tai sitten ei...............
Mutta ainakin Ev lut seurakunta,sen tiedän ja sinne kyllä iloitankin.
Yksi paikka on LIDH takaovi ???? olen ollut itse mukana,kun hän haki ison
ikean kassillisen. ja siita jakoi sitten tuttavilleen!!!!!!!!!!
- 654789
Joudut sitten muuten vetämään aikamoiset rytkyt päälle jos et halua herättää huomiota. Mersukin kannattaa jättää kotiin.
Itse tunnen yhden tosi varakkaan henkilön, joka aikanaan kävi näissä jonoissa. Ei ollut ihan mieleltään terve vaikka rahaa olikin. Ei käy kateeksi, kulki rytkyissäkin ihan luonnostaan.- ryysyakka
Rumat ja köyhät ne vaattehilla korreilee. Ei ole läheskään aina koiraa karvoihin katsomista.
- naapurin aleksi
Tervemenoa vaan...mukava nähdä naapuriakin siinä samalla :)
- naapuritar
Osaa kyllä pukeutua "säälittävän näköiseksi"koska kerää vaatteensakin seurakunnan kirpputoreilta ja roskiksesta.
Naapurin Aleksi,en kyllä yhtään kaipaa hänen näkemistään,enkä edes kirjoittaisi
jos hä itse ei olis niin pahansuopa muille :)- össönsössön
Ihan selvä provo koko juttu. Noin ei kukaan käyttäydy.
- jepulis-
Ei taida useimmat terveet ja hyvin toimeentulevat mistään hinnasta haluta mennä lähellekkään noita avustuksia. Jos on rahaa hiukan parempaa ruokaa, niin miksi säästää jokunen satanen kuussa ja syödä jotain ruokajono tavaraa? Täytyy vähän päässä heittää jos silloin johonkin ruokajonoon tunkee säästötoiveineen.
- naapuritar
Ei ole Provo,tämä tahtuu jarvenpäässä...
- ihanax
Ai kun ihana juttu!
- No mutta
Kimmo S ja Ben Z onko teillä aikaa semmoseen kun hallituskin pitäisi kasata?
- oma nilkkuri
Jutta ja Eero ennemminkin pitäytyvät vaaleissa hiilareissa noin ulkomuotonsa perusteella.
- Oikeesti köyhä
Useissa kaupungeissa muualla suomessa on käytössä "ruokaseteli ",kun siihen on
oikeus.
Yleensä kirkon toimesta pyydetään tulotiedot ja verotiedot.
Itse hain joskus ,kun lapset olivat pieniä ,nyt yksin ollessa en enään ,vaikka elänkin alle köyhyysrajan ,mutta säästän ,kun en käy missään ,enkä juo enkä polta.
Eläkkeeni on jäänyt pieneksi,kun sairastuin vakavasti.
Minusta on väärin jos sieltä hakee ruokaa ne joilla siihen ei ole oikeutta,sillä se on pois joltain joka todella sitä tarvitsee.
Päässä pitää olla jokin vika jos niin tekee,mutta siitäkin olisi sitten hyvä olla lääkärintodistus,niin ehkä sitten olisi paremmin ymmärettävissä sekin miksi näin tehdään. - oikeus omaan leipään
jos me suomalaiset veronmaksajat joudutaan lapioimaan rahat eu:hun, niin kyllä me saadaan käydä hakemassa leipäjonoista eu:n rahoittamaa evästä, kun mehän ne ollaan maksettukkin!!!
- rikas vain markoissa
Teidän persaukisten verorahat lasketaan kolikkolaskurilla, ei sillä montaa känttyä osteta. Mutta menkää toki jonoon, vähemmän ruuhkaa marketeissa.
- Humaani119
Leipäjonossa ilman pakottavaa tarvetta kutsutaan AHNEUDEKSI! Yksi seitsemästä kuolemansynneistä. Kannattaako ottaa riski?
- Jaa mää vai...
Kahden tarhaikäisen lapsen opiskelevana yh:na voin kertoa,että ruoka-apu ei todellakaan ole turha. Se,että lasten isä päätti "ettei haluakkaan olla perheen isänä" ja maksaa sen minimi elatuksen lapsistaan,ei tuo tähän talouteen kuin minimin avun. Hän ei tapaa lapsiaan joka toinen v.loppu ja näin kustanna ruokaa tms edes osaa kuukaudesta.
Tuo avustus on ollut todella tärkeä,vaikka ei mitään hyvää olekaan.
Koulukirjat , laskimet muut olen joutunut huuto.netistä kirppareilta keräilemään. Asiani kanssa sossun luukulle mennessäni,minulle ilmoitettiin "hae opintolainaa"...näin suomessa,tässä "hyvinvointivaltiossa", kohdellaan ihmistä joka haluaa pitää lapsensa terveenä,ravittuina ja ehjissä vaatteissa...Ai niin,luokkakaverini (maahanmuuttaja) saa toimeentulotukea(ei tarvinnut hakea lainaa) saa SOPEUTUMISrahaa....tulot hänellä (asuu yksin) 1650€/kk ja pelkillä tuilla....hmmmmmmm...kiitti suami..kyllähän mää haen ruokani tuolta avustuksesta ja toivon parempaa huomista valmistuttuani..ai niin,mut eihän suomessa kouluttaneita oteta kun kassoille ja vessoille..se siitä tulevaisuudesta....eli taitaa se jatkokin olla siellä ruoka-apujonon puolella..- kateus on ihanaa
Missä koulutuksessa pääsee noin vähällä oikeinkirjoituksen osalta?
Olisit äänestänyt Persuja, kyllä Timo hoitaa tämän maan asiat kuntoon ja tuo omilla nakkisormillaan luokkakaverisi ylimitoitetut valuutat ja pelastusarmeijan makaronikassin kaupan päälle. Kelpaa sitten porskutella. - lolleropöö
kateus on ihanaa kirjoitti:
Missä koulutuksessa pääsee noin vähällä oikeinkirjoituksen osalta?
Olisit äänestänyt Persuja, kyllä Timo hoitaa tämän maan asiat kuntoon ja tuo omilla nakkisormillaan luokkakaverisi ylimitoitetut valuutat ja pelastusarmeijan makaronikassin kaupan päälle. Kelpaa sitten porskutella.mistä lähtien interwebin ihmemaailmassa on pitänyt kirjoittaa täydellistä suomen kirjakieltä, hm? :D:DD:D:DDD
Ei tässä mitää arvoitavia esseitä kirjoiteta O_O;;
- kjkjkjkj MATTILA
leipä lihottaa..........
- Työtön työtön työtön
Ahne sika!
- ihana elämä
Säälin todella tuollaista puhetta mitä aloitus kirjoittaja kirjoittaa, sillä monelle on todella korkea kynnys ennenkuin menee jonoon. Itsekkin olen monta kertaa elämässäni ollut tiukoilla, mutta en ole mennyt pyytämään mistään ilmaista ruokaa. Tiedän varmasti, että minuakin tiukemmalla olevia ihmisiä on ollut ja on. Olen elämässäni hakenut lisätöitä mistä vain olen saanut nuorena ollessani ja sillä tavoin menin eteenpäin. Nyt elämä hymyilee kaikilla tavoin. Toivon samaa toisille jotka ovat eläneet pienen palkan turvin tai ovat jopa ilman töitä.
- Alissa
TYHMÄ!!!! Vaikka kerskut kuinka rikas olet niin taidat olla aika "köyhä"!
- Alissa2
Alissa, anteeksi vain, mutta tunnut kaikissa kirjoituksissasi katkeralta ihmiseltä. Toivon Sinulle valoista ja lämmintä kesää!
- aah hah hah haa
Ajatteles kun olet siinä hyvä palkkaisessa työssä ja satut jonottamaan rytkyt päällä, niin pomosi sattuisi kävelemään ohi, heh heh. Siinä vois olla pomolla pokassa pitelemistä.
- 24
Kyllä on henkisesti köyhä ihminen, joka kerskuu varakkaana henkilönä hankkivansa ruokakassin ns. leipäjonosta.
Ei varakkaalle henkilölle 120 euron säästö kuukaudessa merkitse yhtikäs mitään;: jos merkitsee kertoo vaan patologisesta mielestä.
Ruokakassin sisältö on hiilihydraattipitoista, ei siellä juuri tuoreita vihanneksia ole. Toivoisin, että kaikilla olisi varaa syödä lautasmallin mukaisesti.
Ei vaatteet tai rytkeet kerro ihmisen varallisuudesta; varatonkin voi pukeutua hyvin.
On olemasa Uffit, kirpputorit yms. joista voi saada edullisesti vaatteita ja lisäksi joillekin meistä on suotu tyylitajua.
Eiköhän ole niin, hyvät ystävät, että on parasta olla vain tyytyväinen siitä asiasta, että on olemasa kirkon tms. organisoimat ruuanjakelupisteet kun yhteiskunta ei pysty huolehtimaan kansalaisten perustarpeista. - Seuraaja turuilla
Höpö Höpö!
Onkohan tämä "provista", eli tarkoitat kai, ettei leipäjonoja tartte? Olet varmaan Kokoomuksen porukkaa!
Täällä tarvitaan todella leipäjonoja, voipi olla hyvin nii, että sinäkin vielä kuulut niihin? - qwsdfvb
Älä ole Itsekäs.
- paljonko säästän?
Helsingissä varmaan kannattaakin käydä leipäjonoissa. Mutta ihan toinen juttu on sitten muualla.. Meillä ne jakaa kerran vuoteen sen kassin. Sisältää: hapankorppua, makaronia, kaurapuuroa ja näkkileipää. Ei muuten paljon köyhää lohduta.
- Ossi.P
Sama vika tienaan ihan ruhtinaallisesti ja töissä ei enää tarvitsisi rahan takia edes käydä, mutta mihis siitä tavasta. Kaupasta en osta kuin jotain pientä välipalaa, muuten syön ns. ulkona. Leipäjonossa en ole ikinä käynyt, enkä ikinä mene!
- perheellinen jonossa
Ruokakasseista on tosissaan hyötyä kun yrittää elättää avovaimoo ja kahta lasta kun käteen jää palkasta kaikkien vähennysten ja laskujen jälkeen 520€ niin osta sillä ruuat, vaatteet ja kaikki muu niin aikas heikkoo tekee ja avustus pussissa on perustarpeet niin se vie aina hetken eteen päin.
- ?????
Vast. ketjun aloittajalle. Ensin tuli mieleen että ei kai ne leipäjonot ole tarkoitettu hyväpalkkaisille ihmisille, mutta, mutta. Tällaista asennetta täällä kai ihmisiin " istutetaan" että ei millään ole enää mitään väliä. Herra päättäjät saavat tehdä kuinka älyttömiä päätöksiä tahansa ! Kyllä muutoksia pitäisi tulla asioihin, ja paljon !!!
- mirkkulove
Saaks sielt ruokaa ilmaseks?
- tavan tallaaja
Oot säälittävä. Itse tienasin noin 6000/kk, sit jäin työttömäksi, 2 vuoden jälkeen toimeentulotuki alle tonni kuussa. Minäkin olen maksanut kovat verot , ja sit tollaiset luuserit vie sen mikä meille on tarkoitettu, häpeä!!!!
Ittelläni ei käynyt mielessäkään töissä ollessa mennä leipäjonoon Ahneella on paskainen loppu. Toivottavasti saat kenkää ja joudut oikeasti jonottamaan nälkäisenä....
- Vain kantasuomalaisi
Voisiko aloittajan motiivi herättää keskustelua olla siinä, että kuinka monta kantasuomalsita jonoissa on ja kuinka monta mustaa, joita paapotaan kaikin tavoin? Mikä on suhde?
- No puliukko
Ei siellä ruokakassijonossa tarvitse kenenkään seisoskella vaikka olisi ihan
perustoimeentulolla kun muistaa pitää korkin kiinni, jos on perunapussi kotona
niin 20-30€ saa viikon eväät jopa kahdelle jos vähän katsoo mitä/mistä ostaa.
- Elätköilmalla
Itse olen tienannut tammikuun 10. päivästä lähtien nolla euroa kuussa, että mun siellä pitäisi olla eikä sun! Mistään en saa rahaa en edes sossusta kun en ole juoppo, pakolainen enkä käytä huumeita niin nämä saa heti rahaa niin paljon kuin haluavat, perkeleen Suomi saatana mikä paska maa!!! Häpeä saatana ja viet avun niiltä jotka sitä oikeasti tarvitsee ja sinä et tarvitse muuta kuin lisää veroja palkkaasi sekä turpaasi! Mistä näitä paska juttuja tulee aina tänne suomi24 keskusteluihin?!
- Ple!
Pienyrittäjyys on pahinta rikollisuutta!
- Kosminen nauraja
Ei kai kukaan täysjärkinen mene leipäjonoon jos on rahaa ostaa kaupasta ruokansa !!
KAIKKEA SAATANAN PASKAA SITÄ KIRJOITELLAAN !!!! - minäkinsiellä ollut
Viestihän on juuri tyypillinen trolli! tuskin aloittaja on ikinä käynyt ja tuskin tulee myöskään käymään jonossa,ensinnäkin tuo 30e arvo on ihan hatusta vedetty myllypuro mistä saanee "parhaat eväät",sielläkin kassin sisältö riippuu tuurista jos saat huonon numeron käteen voi jäädä pari leipää ja kaali,hurstilta saa parhaimmillaan 1 makkaralenkin leipää 1 jugurtin,jos taas aloittaja puhuu ns eu avusta silloin tiedot tutkitaan suht hyvin,siinä tavaran arvo voi olla pikkusen jos nyt sitten jaksaa kantaa kaikkia mahdollisia jauhoja,näkkileipää makaroonia niin voi saada myös käytettyjä vaatteita kuten hurstiltakin.että semmosta tervetuloa vaan jonottamaan.
- Olen oikeassa
Tuskinpa on trolli ja vaikka olisikin, niin moni on tuollaista heittänyt ihan tosissaan. Itseä se ihmetyttää kovasti, kun en mene apua hakemaan kuin pakon edessä.
- köyhempi
tääl Kajaanissa ainakin vaaditaan viimeisin Kelan lappu peruspäivärahasta kun menet ruokakassia hakemaan. Missäs päin Suomea voi työssä käyvät saada ruoka-avustusta...taida puhua paskaa asiasta josta et tiedä niin mitään....ja jos ruokakassin arvo on teillä päin niin suuri että sillä kuittaat kodin elektroniikkaa, niin kerro paikkakunta, minäkin tulen sinne...taidat pitää pilkkanasi meitä köyhiä ja lapsiperheitä joille se makaronikin on iso apu...häpeisit saatanan paskiainen..tämä sinulle joka aloitit keskustelun aiheesta ...joutaisit turkin hihaan ja uudelleen nussittavaksi, jospa sinusta silloin tulisi todella köyhä ja osaisit olla ihmisiksi......
- Olen oikeassa
Täällä Päijät-Hämäläisessä kaupungissa ei lappuja kysellä. Tiettävästi muutama pervo rikas hakee ruokakassin, kun eivät ymmärrä hakea asianmukaista lääkitystä. Että äläpä suotta uhoa, Herra Näsä.
- Stadin terkut
Kyllä Helsingin seudulla voi työssäkäyväkin olla köyhä, ja jotkut pienipalkkaiset on vielä köyhempiä kuin KELA:n peruspäivärahoilla olevat. Jos on KELA:n peruspäivärahalla, niin siihen saa lisäksi täydet asumistuet. Pienipalkkainen maksaa asumisen pääasiassa itse, ja asuminen on pääkaupunkiseudulla kallista. Moni asuisi mieluummin halvemmassa asunnossa, jos niitä olisi.
Kainuussakin voisi asua mutta kun siellä ei ole töitä. Mieluummin kuitenkin asuu sellaisesa paikassa missä on töitä, vaikka sitten olisikin yhtä köyhä kuin työttömänä.
- vai mamut......!!??
Ei mamujen tartte kärvistellä leipäjonoissa, niille järkätään ihan henk kohtaisesti avustukset ihan autoon asti, autoon joka on meidän veromarkoilla ostettu, eikä niitten tartte sossunlappuja täyttää ja viedä itse niitä sinne, vaan niillä on omat sossutantat jotka melkein lapio niitten suuhun ruuat ja antavat nipun satasia kouraan...että olkaa hyvä vaan, siinä virikerahaa...bensa palaa kun nuoria tyttöjä vahtaavat pitkin yötä.......saatana että pistää vihaksi...MILLON KANTAVÄESTÖ SUUTTUU NIIN PALJON ETTÄ JOTAIN KUNNOA APUA TULISI MEILLEKIN????
Tää maailma on mennyt ihan sekaisin, kaikki tummat vaan takaisin omiin maihinsa ja nekin rahat käytettäväksi suomalaisten hyväksi.... - KIRKONROTTA
"Köyhälistö" ei kasvata BKT:ta. Yhteiskunnalle tuottamatonta, valtion menoja
kasvattavaa jonninjoutavaa hylkiölaumaa. Ihmisarvo nolla. Kuitenkin työ-
markkinatuesta veroja 20 prossaa ( lue: 20 prosenttia ). Barrikaadeille ei
nousta toisin kuin esim. Ranskassa tai Espanjassa vai missä ne nyt miel-
tään osoittavatkaan. Kas kun olemme väsyneitä ! Kyykyssä !
Mutta - hyviä hallitusneuvotteluja vaan !
JA MEILLE PALANEEN PUUPENNIN OMISTAJILLE sentään aurinkoa kesäksi
samalla tavalla kuin varakkaimmallekin !!! - Olen oikeassa
Tiedätkö, olet varsin köyhä, vaikka tienaat hyvin. Se on kovin merkillistä. Ehkä luonnevika tai jotakin sellaista. Olen työtön ja käyn usein ulkona syömässä. Se on mukavaa vaihtelua eikä tunnu väärältä muuten kuin sinunlaisten mielestä.
- miettikääpä
Mikä on valkoisten ja mustien prosentuaalinen suhde leipäjonoissa? Luulisi mustia olevan enemmän, kun niitä on suhteessa paljon enemmän työttömänäkin. Musta=Somali.
- ...
Mustia on muualtakin kun Somaliasta. Samoin valkoisia on muualtakin kun Suomesta.
Hmmm.... et sitten yhtään mieti että siellä jonoissa on todella apua tarvitseviakin....ja kaikki sinun mättösi on heiltä pois... tästä syystä osalla jakelijoilla on jo käytäntö että tarkistetaan verotustiedot...kiitos sinun ja pizayrittäjien..
- syykkari
No et niinkään ole pokka, vaan ilmeisen tyhmä. Ajattele vähän omaa terveyttäsi mitä ravintoa nielet.
- - harmitus -
Olet kirjoituksesi perusteella henkilö jota en arvosta yhtään. Jos toimit noin niinkuin kirjoitit niin omaat todella törkeät käytöstavat. Suomessa on SUOMALAISIA henkilöitä, todella köyhyysrajan alapuolella olevia joilta viet niin sanotusti leivän suusta. En yhtään ihmettele että sinunlaistesi takia kaikki tuet loppuvatkin heiltä jotka niitä todella tarvitsevat. Voi olla että olet hyvätuloinen mutta ajatusmaailmaltasi olet tyhjääkin tyhjempi ja köyhyysrajan alapuolella!!
- herätys nyt
Trolli sai köyhät pillastumaan, tuotahan se yritti ja onnistui. Ei se missään jonoissa ala käymään.
- ilmaista...
joo minä olen käynyt jo vuosia ja monet minu tutu käy myös. Suurin osa leipäjonoporukasta tienaa ihan hyvin. Tyhmää jättää hakematta ilmaista ruokaa. Rahan voi käyttää muuhun ylellisyyteen.
- nekin saa
Niin, eihän se köyhien annoksesta pois ole.
- Tähhhh
On tietenkin pois, usein siellä käy niin että parhaimmat loppuu kesken ja viimeisenä oleville jää leivänkänttyjä ja jotain sulaneita pakasteita. Ulos ne jotka ei oikeasti tarvitse!
- työtön 51v
Täällä missä minä asun ,on leipäkassi aivan surkea: Täällä on kaksi eri yhdistystä jotka jakavat,toisesta saa ottaa vaan yks tuote per laaatikko ja välillä on vaan kaksi laatikkoa makkaraa juusto ,ym. ja sit jokunen laatikko vihanneksiä ym.,elikä kassia ei saa täyteen. Ja toisesta paikasta saa kasillisen . Mollemmissa paikoissa päivämäärät ovat jo aikoja mennyt ,harvoin on likipäiviä. joten olen katsonut et turha käydä hakemassa mitään ,kun ne saa suurimmaksi osaksi heittää roskiin . Olen työtön ja olis se kiva kun vois hakea välillä ruoka kassin ,mut ei tuollaista viitsi ,kun ei voi syödä. leipää sieltä kyllä saa ,mut kuka pelkällä leivällä elää.
- Joidenkin on pakko
Yksinhuoltajana, työkyvyttömänä työnhakijana, 7 vuotta peruspäivärahalla saa kyllä menemään myös leipäjonoon. Ei ollut ilon päivä. Kyllä se oli suuren nöyryytyksen hetki. Nostin kuitenkin katseeni, lasteni takia.
Täälläpäin leipäjonossa jaetaan vain leipää. Eräällä seurakunnalla on myös ruuan jakelu.
Jonossa on monta silmäparia, tieto leviää nopeasti. Jos et ole avun tarpeessa, sinut naulataan katseilla. Jotkut ovat kokeilleet pitää pokkansa.
Oletko todella sellainen surkimus, että veisit leivän nälkäisen lapsen suusta? Jaettavaa ei riitä kaikille tarvitseville!- en vielä mutta lähel
Apu on tarkoitettu tarvitseville.
Kuulin kyllä, kun kehui eräs työssäkäyvä pari , että oli puoliso hakenut isoille koirille ...................?! Näin moraali on toisilla, mutta ei kaikilla!
- jonossaollut.
Itse kävin kerran työttömänä ollessani. Muutaman vuoden olin työttömänä ja päätin leipäjonon tarjonnankin tsekata. Joitakin kertoja hain seurakunnalta muutaman pari pussia leipää, mikä oli ihan hyvää.
Mutta sitten siihen leipäjonoon. Elikkä jono oli hirvittävän pitkä, arviolta tuhansia ihmisiä Myllypuron takamaastossa odottelemassa vuoroaan. Muutaman tunnin sai odotella kylmyydessä, siinä se aamupäivä meni, kunnes vähä ennen keskipäivää taisin päästä vihdoin hakemaan omat pussini. Yllätys yllätys, vain muutama tuore tuote ja loput jotain vanhettumassa olevaa ja jopa pilaantunutta. Niin ja mikään hygieniataso ei ollut huipussaan! Siellä juopot odotellessaan kuseskelivat pitkin aluetta. Hernekeittoa tarjoiltiin kylmettyville ihmisille odotellessa. Aluksi oli tietenkin seurakunnan ihmisten pitämä hartaus, ennen kuin varsinainen ruuanjako alkoi. Se venytti tapahtumaa ehkä puolella tunnilla.
Vihdoin kämpillä tarkistin kassini. Ainakin lihatuotteessa oli pilaantunut näkyvä kohta, sen heitin suorilta roskiin. Ei syömäkelpoista. Ja joku juusto, parasta ennen päivä oli ohi. Heitin pois. Jäi kuitenkin "syömäkelpoista" kokeiltavaa... Eipä mitään, mitä nyt pahan ripulin sain.
Ajattelin jättää nuo reissut väliin. Ei oo mun juttu. Ensinnäkin aamupäivä siellä epäviihtyisässä paikassa ja päälle kukkuraksi paha ripuli! - kiitos kertomuksesta
Jos siellä on tuollaista, en menekkään. Taidan maksella ruoat ihan omasta palkasta.
- juupelipajuu
No sitten menet leipäjonoon, jos siltä tuntuu ei siinä mitään. Eikä kyse kohdallasi liene mistään pokasta vaan idiotismista.
- KÄRPÄSLÄTKÄ
Tämä on järkyttävää, jos totta on. ( vastaus nimimerkille "jonossa ollut )".
-Seurakunnan palveluksessa oleva tuttuni ja hänen virkaveljensä asuvat
srkunnan järjestämissä asunnoissa joissa on lattialämmitys, vähintään
kylpyhuoneessa. KIRKON pitäisi enemmän huolehtia "resupekoista";
niistä SUOMALAISISTA vähäosaisista. - En itse sen kummemmin tiedä ns. leipäjonoista mutta pahalta on tuntunut lukea kirjoituksia.
ITSE olen köyhimys. - Ovatko nämä " leipäjakelu-systeemit " Kirkon, Pelastus-
armeijan ,Hurstin pojan vaiko kaikkien näiden järjestämiä ? What so ever;
niitä näköjään tarvitaan. - No, eipä muuta- fundeeraan otanko taas pikavipin vai en. Riippuu siitä opinko elämään kuin "mustalaisen hevosen"...
KAIKILLE KESÄÄ kuitenkin- köyhille ja rikkaille ! - onni vaihteet vaihta
ja tämänkö asian sä halusit jakaa ihmisten kanssa internetissä? Leipäjonon lisksi suositteen hankkimaan elämään sisältöä..
- Vatsa kuralla
Onko jonossa tavattu EHEC bakteeria?
- uhhuhh
Periaatteessa kukaan, mikä tarkoittaa ei kukaan, seisoskele turhan päiten leipäjonoissa.
Minulla on tuttuja, joiden on pakko.
Köyhyysirvailu on irvokasta, siinäkin mielessä, että se koskettaa aidosti hyvin monia kantasuomalaisia/tänne muualta muuttaneita.tai asiallisin perustein pyrkiviä.
Toivottavasti ap:n viesti oli provokatiivinen. - Mitä kielioppiin tulee, kuten joku ketjussa mainitsikin, on vaikea kuvitella, että joku, joka ei hallitse edes suomen kielen perussääntöjä, on huomattavn hyvässä taloudelisesa asemassa.
Sikäli kun on, on syytä huolestua suomalaisen ja useammasta kulttuurista lähtöisin olevien ihmisten puolesta
- sulot
todella köyhillä jotka tarvitsvat ruoka-apua tuskin on esim. nettiyhteyksiä. mietitäänkö vähän
- ,mnbvn
Yhteys alkaa olla jo pakollinen, jos esim. hakee töitä. Samoin pankkitunnukset.
Syömisestä sitä on ennenkin tingitty tiukanpaikan tullen. Todella köyhillä ei ole edes varaa asua näin kalliissa maassa.
- huhhuhhuuuu
Entä kun on ihmisiä joiden piheys muuttuu sairaudeksi..... Tämä se on törkeyden huippu mitä tiedän! Eräs ihminen omistaa kaupungissa missä itsekin asun 4 kerrostalo osaketta keskustan alueella sekä maatilan kauempana sekä vielä kuin paljon liekään tilillä rahaa kun ei raski mitään ostaa. jos osttaa kaupausta jotain hakee niin punainen lappu kyljessä. Kavereitten kanssa kulkiessa kukkaro on jäännyt kotiin että muut tarjoo .Käy työttämillä syömässä 3 euron aterian. Ja hakee sieltä ilmaisia leipia. Olenpa nähnyt jopa eu avustus pakkaus tuotteita hänellä. Pahimmasta päästä toisten hyväksikäyttäjä!!!!
- Täällä hävettää.
Menehän sinä leipäjonoon hyvätuloinen pokkana, lunastamaan itsellesi. Hyvin vähän hyvää tekeviä, ravitsevia, terveellisiä, eu- makarooneja, kaurahiutaleita ja yksi säilykeliha purkki.
Olet varmaan oikea ihminen sinne menemään, koska sinua ei edes hävetä sinne meneminen.
Toivottavasti saat hommatuksi viihde elektronikkaa olohuoneesi täyteen, ettei tarvitsisi jäädä paitsi mistään. - Sanaton82
Melko törkeä tyyppi,kun kehtaa viedä paikan sellaiselta ihmiseltä,joka OIKEASTI on avun tarpeessa!!
Jokunen vuosi sitten minulla teki todella tiukkaa rahan kanssa mutta en siltikään mennyt hakemaan mitään avustuksia. Tiesin, että niitä tarvii joku muu vielä kipeämmin vaikka itse elin n. 20 eurolla per viikko...
Minusta ainakin puolet pakolaisten tuista saisi ohjata vähävaraisille SUOMALAISILLE ja katsotaan sitten 5-10 vuoden päästä jäisikö niille loisille muutama euro jaettavaksi!- 987978
Suomi on varannut ulkomaille kehitysapua vuodeksi 2011 noin 1074 miljoonaa euroa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehitysapu
Tätä rahaa tulisi suunnata sinne mistä maista suomeen tulee pakolaisia ja auttaa heitä kotimaassaan. Turha heitä on tänne johonkin ruokajonoihin ja työkkäreihin on tuoda ja kärjistää kantaväestön tilannetta. - Ajatelkaa aivoilla
Täällä ei tajuttu pointtia. Se että Suomi jakaa miljardeja kreikkaan, portugaliin, irlantiin ja ties minne. Jos edes 10% tästä rahasta olisi laitettu tiukkaa tekeville kantasuomalaisille, ruokajonoja EI OLISI. Syyttäkää poliitikkoja, ensisijaisesti Jyrki Kataista. Jyrki Katainen on köyhän vihollinen nro 1.
- hippiplisamk
me ollaan haettu myös. on muuten pahoja ne näkkärit ja hapankorput. piti ihan antaa eteenpäin kun ite ei niitä pystytty syömään :D maistuivat aivan PÖLYLLE!!
Häpeäisit, leipäjono on tarkoitettu pienituloisille
- tajutkaa hölmöt
Häpeä itse. Jos Suomi ei laittaisi miljardeja somaliasta tulleille pakolaisille ja Kreikkaan ja Portugaliin, kukaan ei jonottaisi ruokaa ja sen lisäksi kaikilla olisi katto pään päällä.
- jykepoy
jos minusta tulee piäministeri, kansa syö pian ruohoa.
- leivän päälle voita
ainoa paikka missä ei näe MAMUja SUO_messa on leipäjonot!
- nbvcvbnm
No johtuisiko siitä, että ovat yleensä jossakin koulutuksessa ja sen jälkeen työelämässä esim. lääkäreinä ja sairaanhoitajina? Suomalaisia vain näkee ulkona juopottelemassa.
- Rikasköyhä
Aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Tai okei, en nyt mitään ÿber hyvää palkkaa kuittaa, mutta reilusti yli keskiarvon kuitenkin.
Miksen kävisi leipäjonossa ? Onko se vaan köyhille ja avun tarpeessa oleville ?
Köyhyys on mielipide kysymys, eikä rikkaat olisi rikkaita säästämättä.
Säästän siis ruokakuluissa leipäjonon avulla, toivottavasti joskus tulen olemaan rikas.- köyhyysrajan alla
Sellainen ihminen ei ole köyhä jolla ei ole mitään,vaan köyhä on se joka hamuaa vail lisää,aina vain lisää vaikka elää yltäkylläisyydessä!
- tiikeri39
Kiitti
Kyllä Käteinen minut hoitaa ruokajononoon.Sen verran arvonlisäverot on nostaneet ruoka-ja asumiskustannuksia että pienellä eläkkeellä, jolla tähän asti olen tullut toimeen,en kohta pärjää.Eläkkeen ostovoima pienenee jatkuvasti kun kustannukset nousee enemmän kun eläke.Onnekseni olen ollut suht terveenä.Sosuun on mentävä jos sairastun eikä sekään liene ihan mukavaa.Joten leipäjonossa tavataan. - rotat lähtee hukkuva
Katainen lähtee brysseliin lihomaan ja virne naamalla on leveä kun metsäinen hesa pienenee ja pienenee.
- audisika
Kerran ajoin vahingossa Audillani paikan ohi, jossa häviäjät jonottivat ruokaa. Olipa pitkä jono! Hitaasti ajoin ohi ja nauroin häpeileville katseille. Ei meinannut tulla naurulle loppua. Kiitos köyhät, tulen nauramaan nuukailijoille ensi viikollakin nyt kun tiedän missä pohjasakka kokoontuu. Nauru pidentää ikää ja onhan se mahtavaa ajanvietettä!
- 65456754
Kaikkein hauskimpia ovat nämä kaiken hyödyntäjät joilla ei ole ollenkaan moraalia. Todella säälittäviä tapauksia. Käyvät hakemassa leipää työttömältä joka on sitä vapaaehtoisesti jakamassa. Käyttävätköhän silloin peililaseja? No, tuskinpa, sillä eihän psykopaatteja mikään liikuta. Ns. huumorikin heillä on sellaista teennäistä feikkaamista.
- enemmänkunaudi
ehkä sullekin jaetaan jotain muutakin kuin audi , sit seuraavassa elämässä. siis jos tajuut , vaik tuskin ;)
- KKK-PS
Olin vajaat kaksi vuotta työttömänä ja jouduin käymään pari kertaa Pelastusarmeijan ruokajakelussa...
Toisen käynnin jälkeen jauhojen, makaronien tai leipien mukana keittiöön pesiytyi tuholaisarmeija, joka peitti alleen koko keittiön. Kuoriaisia(?) oli jopa uunissa ja jääkaapissa.
Perinteinen Raid oli niille pelkkä vitsi, taisivat käyttää bilehuumeena...
Rajumpi Raid sentään tehosi, mutta sekin vasta kolmannen kerran jälkeen.
En kritisoi Pelastusarmeijaa, vaan Pelastusarmeijalle ruoka-apua toimittavia tahoja. Epäilen, että kyseinen tuote-erä oli tehtaalla huomattu tuholaisten saastuttamaksi ja tuhoamisen sijasta päätetty toimittaa "hyväntekeväisyyteen"
Eli siis...
Kyllähän noilla jonojen sapuskoilla elossa pysyy, mutta laadun kanssa voi olla pikkasen ongelmia.
Jos on varaa ostaa kaupasta sapuskaa, niin pidemmän päälle lienee parempi vaihtoehto(?) - Lax-greb
Tienaat todella hyvin, mutta kirjoitat yhdyssanat päin persettä...
Oletko Astrid Thorsin poliittinen avustaja? - juntteja!
Nyt hitto vie ,kaalimaan kakarat!!Kyllä se leipäjono kuuluu ihan kaikille,niillekin ,jotka tienaavat ja joilla on pokkaa jonottaa.
Ylipäätään on tullut tästä ketjusta mieleen,että ns.kouluttamattomat urpot(sori) vinkuvat täällä ihan kuin joku sen saatanan rieskan vetäisi juuri teidän suustanne.Menkää hitto vie kouluun ja opiskelkaa itsellenne ammatti jossa tienaatte niin että saatte penskannekin ruokittua.Ei kukaan ole pakottanut teitä elämään kaupan kassan tuloilla tai siivoojan.Monista luusereista olisi vaikka juristeiksi jos vain viitsisivät lukea.Mutta sillä välin kun "kassaneidit" täällä vinkuvat niin käydään me vauraammat siellä jonoissa hakemassa ruisrevittyä.- 8765467876
Ennemmin juntti kuin psykopaatti.
- Hampaat-On
Näkkäriä ruokakassi puolillaan - ei huonohampainen / hampaaton kykene niitä puremaan / syömään.
- So What
Käyn läpi kaikki avustuskohteet vanhasta tottumuksesta vaikka ei olis enään tarpeenkaan täytyyhän ihmisillä harrastuksia olla ja tuostahan on tullut taloudellinen tapa.
- 87654567
Enää. Apukoulu ainakin näyttäisi olevan tarpeen.
- ristip/torssi
Jos sellaisia määriä rahaa, mitä tuossa yllä joku mainitsee, viedään ulkomaille kehitysapuun, ei yhtään sosiaalipakolaista pitäisi ottaa Suomeen.
- Ex-yrittäjä
Siitä vaan kokeilemaan. Uskon, että vaan uhoat, sillä kynnys mennä leipäjonoon on tosi korkea - oli ainakin itselleni. Toivottavasti käynnistäsi jotain opit - pidähän silmäsi ja sielusi auki!
- yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
No meidän talosta hakee useempi pelastusarmeijan tiloista leipää ja mitä milloinkin on tarjolla. Ja arvaatkas tekeekö kauppaa niillä tuotteilla.
- 76567876
Arvaan kyllä, että vanha leipä menee hyvin kaupaksi teidän osastolla.
Sinähän kunnon rotta sitten olet. Samaa sakkia mustalaisten kanssa. Ihan kaikkea ei sunkaan varmaan kannattais yleisesti kertoa ja vielä rinta rottingilla... apina!
- anteliasköyhä
Niin puolet hesan ravintoloiata hakevat leivät pelastusarmeejasta ja myyvät hyvällä rahalla saahan sieltä myös pitsaan jauhot. ps audimiehethän on tunnetusti tyhmiä ja aina joku voi vahingossa osua auton kumiin.
- Terveys on itsessä
Itse olen pienipalkkainen ja silti en mene leipäjonoon.
Syön terveellisesti eli tuoretta ruokaa, ei eineksiä. Ruokaan menee suurin osa kuukauden palkasta mutta samapatuo. En tarttee turhaa kulutuselektroniikkaa mihinkään.
Niin ja terveenä pysynyt, edellinen sairasloma flunssan takia joskus 1999. - OIKEUDENMUKAINEN
Just tollasien ITSEKKÄIDEN narsistien takia maailmasssa soditaan ja TOSI moni oikeasti apua tarvitseva ei saa edes puhdasta vettä. Toivon että karma sulle kostaa, ja usko pois, niin tulee vielä käymään. Olet läpimätä ilkeä ihminen. Sääliksi käy ! Ei mullakaan rahasta ole pulaa, mutta mielummin annan apua tarvitseville kuin otan. Järkeä saa käyttää, harmi vain että sulla sitä ei näköjään ole. . . :)
- OIKEUDENMUKAINEN
TÄMÄ VIESTI OLI SIIS TÄLLE "OLEN TÖISSÄ" NIMIMERKILLE, ELI TÄMÄN VIESTIKETJUN ALOITTAJALLE.
- resuville
rikkaakin kannattaa käydä leipäjonossa
olen hyväntuloinen säästöjä syntyy olen käyttänyt leipäjonoa pitkää laitan huonot vaatteet päälle, jotta uskoo olen köyhä ja nälkäinen kerään tyhjiä pulloja siitä saa vuodessa sievosen rahan saa ostaa vaikka mitä.rahat laitetaan tosiaa työhallinnon humpuukkikurssille työnhakutaitoja oppimaan, työllistää vaan sosiaalitoimistoa kelaa, työhallinoa työttömien holhoukseen valvomisessa. rahaa on haaskattu turhan paljon pitkäaikaistyöttömiin eli elvytykseen.opettaja kerää kaikki pullot työttömien silmien edestä ope on pienituloinen - maailmavoisollakiva
idiootti joka osaa kirjoittaa. voi ei. kirjoittelis vaan omille ruutupapereille. ei ymmärrä että samalla kun luulee huijaavansa järjestelmää, vie sen avun pois siltä joka sen oikeasti olisi tarvinnut.
sitten vielä ihmetellään miksimaailma muuttuu tämmöiseksi...missä teitä oikeen kasvaa. voisin lähteä vähän kitkemishommiin. - h i i l a r i i
Makaroonia ja vehnäjauhoa on tarjoilla, ja jopa sitä leipääkin niissä kasseissa, että siitä vaan!
Hyvää ja terveellistä loppuelämää sulle!
Aliravitsemus ja sairaudet uhkaa, kun leipäkassijonojen antimilla elää!
Sehän tulee halvaksi yhteiskunnalle, ei köyhällä ole varaa edes terveyskeskukseen - ei auta kuin kuolla pois! - Kiittäkää Soinia
Kokoomusta ollaan heittämässä hallituksesta ulos, loppuu kohta leipäjonotkin.
- ölkjasdfsdfg
noi ei ole verorahoilla hankittu, etkä sinä ole varasta kummempi loinen.
- Kunnon dietti
Olin rikas lihava sika, kun aloin käymään ruokajonoissa huvikseni, tuli jatkuva ripuli ja nyt olen melkein normaali painossa oleva rikas. Kiitos ruokajonoille siitä.
- Ruokajonot pois
Suomen kansa käy kuumana... Joko olemme kansakuntana valmiit käsittelemään Suomen todellisia ongelmia, salassa pidettyjä ja valheella manipuloituja etc......? http://ollihakala.blogspot.com/2011/05/hakkarainen-sanoi-sita-hakkarainen.html
- nyt baariin
Taas maha täynnä maittavaa jono ruokaa, aaahhhh.
- kitekattus1
Mun mielestä leipäjonossa käynti ei oo mikään ylpeydenaihe...Jos kerta käyt töissä ja saat hyvää palkkaa, niin jätä ne ruoat vähäosaisille! Eikö sulla ole yhtään järkeä päässä? Itse elän köyhyysrajan alapuolella, mutta siltikään en käy säännöllisesti hakemassa ruokaa jonosta. Onneksi olen hyvä kokki ja osaan loihtia aterioita vähistä ja halvoista aineksista :)
- ateisti666
Eihän kapilisteilla ole moraalia!! mutta viimeisellä tuomiolla tavataan.
- KONTULA SYMPPIS
Mistä tunnistaa vaarallisen yhteisön - KONTULAN SYMPPIS tai MAJAKKA ryesim.
- osallistuminen pakollista , ei ehdi koskaan olla yksin
-jäsenten intimiteettisuojaa loukataan, sukupuoliasiat puhutaan julkisti
-ryhmän jäsenilta ja lapsilta kielletään tarpeellinen lääkitys sairauteen: tekosairas se on, katosn ettöä viranomaisten on puututtava asiaan - xl
Voi niitä raukkoja, jotka ruokajonossa olevia kadehtii. Se nyt sateella ja pakkasella saadaksesi ruokaa, joka muuten menisi kaatopaikalle. Seurakunnan ruokakassit ainakin meillä päin ovat lähinnä hernekeitto tai tonnikalaa tai purkkilihapullia, jauhoja, ryynejä, näkkäriä tai hapankorppuja. Tää on kumma maa, lihavat on laiskoja, köyhät köyhiä omasta tahdostaan. Rikkaat ostavat osakkeita lapsilisillä lapsilleen, köyhät taas ruokaa ja vaatetta kirppareilta. Vangit asuvat hotelleissa ja vanhukset kurjaakin kurjemmassa vankilassa, jne. Trollit trolleina, mutta kun vielä ihan tosissaan kirjoittaa
- Ihmiset Ensin
Typerä provo, kukaan ei mene huvikseen kerjuulle. Se s-tanan kansalaispalkka 1500 €/kk heti jokaiselle suomalaiselle, kuten kuuluu.
- Alo1ttaja
Spedet uskoivat heti, buhahahahahaha
- HV
Siinähän käyt, viisi juoppoa toimitettu putkaan,2 tutkinnassa, ehkä sinäkin kuuluisit sinne , puistojen penkit lukitaan ensi vuonna, että niissä ei voi juopotella
- Suomessa ei olis
leipäjonoja ollenkaan,mikäli myös valtio voisi määrätä leivän hintoja.Toisin on asianlaita
käytännön elämässä. Leivän hinnan määrää vain monopolikapitalistit,jotka omistaa hyö-
dykkeiden tekijänoikeuksia,tavaramerkkeja ja patentteja.Kuuluuko Suomen leipäjonot
edes demokratiaan? - eimoraalia
19v jannu ja 2600€kk brutto. Laskut ~800. verojen jälkeenkin jää muutama lantti säästöön. Silti ilmaiset ruuat käydään hakemassa
- Mitä sieltä saa?
Millainen valikoima siellä nykyään on :0
- ....
jauhoja ja makaroneja, joista rikkaat siat eivät osaa valmistaa mitään. Rikkaat pysyköön ökyravintoloissaan, joissa heille tarjotaan mintunlehti lautasella ökyhintaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349