minkä ikäinen on teini?

ei enää teini

Mitä ikää te pidätte teinin ja aikusuuden rajana? Milloin ollaan siis aikuisia eikä teinejä? Tarkoitan fyysistä ikää, en henkistä, monethan ovat huomattavasti kypsempiä henkisesti kuin monet muut samanikäiset, joiden henkinen ikä voi olla jopa fyysistä pienempi.

Itse tulin raskaaksi 19 vuotiaana, sain myös lapsen sen ikäisenä. Nyt olen 21. Tuolloin en pitänyt itseäni todellakaan teininä, enkä kyllä pidä nytkään kun muistelen sitä aikaa. oma "teiniyteni" päättyi siinä 17 vuoden ikäisenä. Pidän siis itseäni joitakin ikäisiäni kypsempänä, raskaus oli suunniteltu ja todella toivottu.

Tätä kyselen siksi, kun nyt huvikseen tätä palstaa pläräilin, vastaan tuli myös 19-20 vuotiaita äitejä ja isejä, jotka kyselevät täällä koemuksia, he siis pitävät itseään teininä.. hmm, mikäs on teidän mielipiteenne?

6

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^.^

Mielestäni teinejä ovat 15-17 vuoden ikäiset.

• vanha-akka 32v

Teini sana tulee tietääkseni englanninkielen lukusanoista:thirteen,fourteen,fifteen jne. Päättyy siis yhdeksääntoista.

Arjessa on eri käsitteitä teinistä,riippuen kai iän lisäksi henkisestä kypsyydestä "käyttäytyy kuin teini". Fyysisesti,hmm..no siinäkin on eroja.

Omasta mielestäni näin yleisellä tasolla teini on vielä AINAKIN 17 vuotias,parikymppinen ei enää. Häntä sanoisin jo nuoreksi aikuiseksi.

Oma sisareni sai lapsen 19 vuotiaana,ja en tiedä kokeeko hän olevansa itse teiniäiti,itse pidän häntä nuorena äitinä. Onko niillä nimityksillä sitten niin paljon merkitystä?

Mitä tulee palstailuun niin ehkä 20 vuotiaista vanhemmista osa on tuolla teinivanhempien palstalla,jos kokevat itse paremmaksi keskustella teinivanhempien kanssa. Teinivanhemmat ovat kuitenkin vanhempia lapsilleen,joten en näe haittaa siitä että he ovat äitien ja isien palstalla. Valitettavasti olen välillä törmännyt siihen noilla edellä mainituilla palstoilla,että vanhempaa ikäluokkaa olevat äidit ja isät vähättelevät nuoria:"mitä parikymppinen mistään mitään tietää" jne.

Itse tulin äidiksi 22 vuotiaana joten ei tullut teinivanhempien palstalla pyörittyä.

• Snjjg

Mielestäni nykyään teini on 14-17 vuotias näin yleistäen.

• 13-19

Teini sanana tulee englannin kielen sanasta teenager. Tämä taas juontaa juurensa lukusanoista 13-19 (thirTEEN, fourTEEN, fifTEEN, sixTEEN, sevenTEEN, eighTEEN, nineTEEN). Eli etymologian perusteella 13-19-vuotiaat ovat teinejä.

• hhttg

19 vuotiaaksi asti on teini. Ei sillä henkisellä kypsyydellä sinänsä ole merkitystä tässä. Vaikka jotkut teinit olisivat kypsempiä kuin aikuiset, niin ei siitä nuoruudestaan eroon pääse, eikä tarvitsekkaan. Aikuinen ehtii olemaan sitten koko loppu elämänsä, joten mun mielestäni on hiukan hölmöä yrittää pyristellä eroon "teiniydestään" ennen kuin se on loppunut. Olkaa vaan ylpeitä iästänne, ja osoittakaa että teineihin liitetyt bimbo stereotypiat eivät pidä paikkaansa. se on ikä siinä missä muutkin.

• kuitti

Naisilla henkinen kehitys jatkuu, sekä persoona muokkautuu 25 ikävuoteen asti, miehillä hiukan pidempään.

Miehillä murrosikä alkaa normaalisti n. 15 vuotiaana ja jatkuu 20. Naisilla taas murrosiän katsotaan alkavan n. 13 ikävuodesta ja jatkuu 18 vuoteen saakka.

Murrosikään kuuluu ajatella olevansa kehittyneempi ikäisekseen, se on normaalia ja usein myöhemmällä iällä ajattelee että olipa hassusti ajateltu niin nuorena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe