Istuskelen tässä kotonani mietiskellen syntyjä syviä. Täytin tänään 24-vuotta ja ryhdyin miettimään syntymäpäivääni syvemmin sen jälkeen, kun äitini soitteli minulle ja tiedusteli mahdollisista syntymäpäivävieraista. Eihän minun luokseni kukaan ole tulossa, vaan yksikseni söin juhlan kunniaksi hieman jäätelöä sekä vadelmia.
Muistelin tänään hieman aikaisempia vuosiani sekä syntymäpäiviäni; tuolloin kutsuin kavereita ja ystäviä kylään, joskus ystäväni järjestivät minulle tietämättäni hienot syntymäpäiväjuhlat. Missä nuo silloiset ystäväni ovat nyt? Missä ovat nuo kaikki yksinkertaiset keskustelut mistä milloinkin? Nyt ajattelen, että eihän noilla keskusteluilla ollut mitään sijaa todellisten merkityksellisten asioiden rinnalla. Onko asia kuitenkaan aivan noin? Onko sekään sitten hyvä, että ei keskustele juuri mistään? Ystävät ovat kadonneet, koska eivät jaksa minun raskaita ajatuksiani. Minulle sanotaan, että ei pitäisi ajatella niin paljon, mutta minkäs teen..
No, ei tämä yksinäisyys ole kun fyysistä. Voinhan ajatella olevani ystävien kanssa. Eipä ole ketään kenelle soittaakkaan, paitsi tietysti äitini..
Tämä masentelusta. En ole oikein varma, onko järkeväajattelu järkevää. Olisiko sittenkin parempi olla ajattelematta vaan sen sijaan tomia.. Ehkä sitä sitten olisi enemmän ystäviäkin. Mene ja tiedä.
Terkuin,
24-vuotias
Ps. epäitsekkyyttä, myötätuntoa ja rakkautta vaiko itsekkyyttä, kilpailua ja..?
Tieteellinen ajattelu karkoittaa ystävät.
Mietiskelijä2
1
202
Vastaukset
- toinen mietiskelijä
Kuulostaa tutulta. On vaan yritettävä hakeutua muiden samankaltaisten ihmisten seuraan. Jos omaat tieteellistä ajattelukykyä, hankkiudu sellaiseen ammattiin josta on hyötyä siitä. Siellä on myös samanlaisia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942563- 196980
- 55772
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119682- 49572
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15516- 49503
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52494- 55475
- 40464