Tieteellinen ajattelu karkoittaa ystävät.

Mietiskelijä2

Istuskelen tässä kotonani mietiskellen syntyjä syviä. Täytin tänään 24-vuotta ja ryhdyin miettimään syntymäpäivääni syvemmin sen jälkeen, kun äitini soitteli minulle ja tiedusteli mahdollisista syntymäpäivävieraista. Eihän minun luokseni kukaan ole tulossa, vaan yksikseni söin juhlan kunniaksi hieman jäätelöä sekä vadelmia.

Muistelin tänään hieman aikaisempia vuosiani sekä syntymäpäiviäni; tuolloin kutsuin kavereita ja ystäviä kylään, joskus ystäväni järjestivät minulle tietämättäni hienot syntymäpäiväjuhlat. Missä nuo silloiset ystäväni ovat nyt? Missä ovat nuo kaikki yksinkertaiset keskustelut mistä milloinkin? Nyt ajattelen, että eihän noilla keskusteluilla ollut mitään sijaa todellisten merkityksellisten asioiden rinnalla. Onko asia kuitenkaan aivan noin? Onko sekään sitten hyvä, että ei keskustele juuri mistään? Ystävät ovat kadonneet, koska eivät jaksa minun raskaita ajatuksiani. Minulle sanotaan, että ei pitäisi ajatella niin paljon, mutta minkäs teen..

No, ei tämä yksinäisyys ole kun fyysistä. Voinhan ajatella olevani ystävien kanssa. Eipä ole ketään kenelle soittaakkaan, paitsi tietysti äitini..

Tämä masentelusta. En ole oikein varma, onko järkeväajattelu järkevää. Olisiko sittenkin parempi olla ajattelematta vaan sen sijaan tomia.. Ehkä sitä sitten olisi enemmän ystäviäkin. Mene ja tiedä.

Terkuin,

24-vuotias

Ps. epäitsekkyyttä, myötätuntoa ja rakkautta vaiko itsekkyyttä, kilpailua ja..?

1

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen mietiskelijä

Kuulostaa tutulta. On vaan yritettävä hakeutua muiden samankaltaisten ihmisten seuraan. Jos omaat tieteellistä ajattelukykyä, hankkiudu sellaiseen ammattiin josta on hyötyä siitä. Siellä on myös samanlaisia ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      149
      3531
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      137
      1003
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      857
    Aihe