Hei,
Kyselisin kokemuksia Teiltä joilla synnytyksessä on revennyt sulkijalihas, että miten meni seuraava synnytys? Tuliko alakautta vai sektiolla? Sanottiinko ennen synnytystä, ettei suositella enää alatiesynnytystä ollenkaan, vai oliko siihen ihan hyvät mahdollisuudet? Jos synnytit uudestaan alakautta, miten kävi? Repesikö uudestaan vai selvisitkö ilman repeämiä. Jos repesi uudestaan, saatiinko miten korjattua?
Itsellä repesi esikoisen synnytyksessä sulkijalihas pahasti, 3-asteen repeämä. Seuraavaa synnytystä miettien, toinen lapsi tulossa...
Kiitos! :)
Sulkijalihaksen repeämä
3
389
Vastaukset
- mhgghfffbh
Mulla parsittiin emättimen pahoja repeämiä ja sulkijalihasta leikkurissa synnytyksen jälkeen sen verran kauan, ettei ihan heti olisi tullut mieleenkään koskaan enää alakautta synnyttää
Synnytyslääkärikin jälkeenpäin sitten sanoi, ettei enää todellakaan suosittele alatiesynnytystä minulle, koska arpikudosta on paljon, ja se ei jousta juuri ollenkaan. Hyvin todennäköistä olisi, että se repeäisi, ja kun sulkijalihas on kerran pahasti vaurioitunut, ei sitä toista kertaa onnistuta kokoon parsimaan, vaan pahimmassa tapauksessa edessä olisi loppuelämäksi avanne tai vaipat.
Samoin emättimen seinämien arvet olisivat saattaneet uudestaan revetä, eikä niitäkään samalla tavoin enää voisi korjata.
Olin tosin jo itsekin sitä mieltä, että seuraava sitten syntyy sektiolla. Ensimmäisestä synnytyksestäni toivuin sen verran kauan, ettei muu olisi tullutkaan kuuloon.
Synnytystapa-arviossa (oli vain muodollisuus), vielä lääkäri varmisteli, etten koe huonoa omaatuntoa sektioon menosta. Toinen syntyi sitten sektiolla ja kaikki meni todella hyvin.
Mulla siis jo ekan synnytyksen jälkeen suoraan sanottiin, ettei sitten kannata enää alakautta synnyttää. - sissi123
Toista ei ole suunnitteilla, puhumattakaan että olisi tulossa, mutta...
Mulle sanottiin vasta jälkitarkastuksessa, että jos toisen joskus teen niin saan päättää / se arvoidaan miten synnytän. Se oli täydellinen yllätys ja pienoinen shokki, koska en ollut ymmärtänyt, että asiat olivat sillä mallilla. Ja voin kertoa, itse synnytys ja palautuminen meni omasta mielestä paremmin kuin hyvin. Ei mitään ikäviä komplikaatioita ym.!
Niipä itse olisin myös kiinnostunut ap:n tavoin kuulemaan kokemuksia. - aloittaja.
Mullekin jälkitarkastuksessa sanottiin, että sitten toisen lapsen kanssa synnytystapa-arvioon. Ei kuitenkaan puhuttu mitään muuta siitä, että millä tavoin seuraava lapsi tulee syntymään. En itsekään ymmärtänyt semmosia kysellä, koska minäkään en osannu ajatella että se repeämä olikin niin paha..
Mullakin palautuminen sujui tosi hyvin, ekat viikot oli vähän pidätysongelmia mutta se nyt taitaa olla ihan normaalia muutenkin, kun lantionpohjanlihakset on kärsineet. Niitä oon paljon treenaillut. Ja mitään vaivoja tai vikoja ei ole tuosta repeämästä jäänyt onneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770