Plantarfaskiitti vinkit!

ToivoaToivoa

Minulla on ollut huomattava helpotus (kipujen lahes taydellinen katoaminen n.viikossa, kun aiemmin en pystynyt kavelemaan, 6 kk, todella paha tulehdus molemmissa kantapaissa, meinasi toivo kadota) Mutta aloitin ahkeran tyoskentelyn kivun hallintaan saamiseksi
Naista sain avun ja nyt n.5 paivaa
kivutonta oleilua (toiv,kestaa,!!)!:

- kiropraktia n. 5 kertaa, koulutettu kiropraktikko, asun ulkomailla
-kipurasvaa mita n.12 pv ,kolme kertaa viikossa tulehtuneellle alueelle
- Ei liikaa nieltavia tulehduskipulaakkeita koska ne tuhoaa vatsalaukkua (vaikka laakarit aluksi maaraa, parempi ulkoinen kipurasva kuin sisaisesti nautittu)
- Kavely varoen tulehduksen aikana, uudet hyvat kengat
-kavely paljajaloin sisalla, ja ulkona jos mahdollista
-Ei matalia kenkia! ei sisalla eika ulkona
-Juoksu pois
-Hieronta itse aamulla ja useasti
-Jaisen juomapullon pyorittely jalan alla useasti
-kylmatt ja kuumat suhkut vuorotellen jalanpohjiijn
-Kavely hiekkarannalla
-Painonpudotusta
-venyttely varoen (koska lihaksia ei voi paljoa lammitella akuutin tulehduksen aikana)
-Itkua vuolaasti kun kipu pahimmillaan, niin stressihormoonit pois
- Muille asiasta kertominen (ymmartavaisille ihmisille)
-Istumatyota
-Golfpallon pyorittelya kantapaiden alla
-Ei teippaamista koska estaa verenkierron (tarkeaa)
-Uskoa paranemiseen , toivoa, positiiviisuutta
-Rukoilua
-Pohjelihasten hieronta

Jotain olen thenyt oikein koska pystyn taas kavelemaan ilman liikaa kipua!

5

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LL

Kengässä pitää olla korkoa, yksilöllinen pohjallinen, jatkuva paikallaan seisominenpois

• itse hoidettu

Sain venyttelemällä paranemaan. Vuosia olin kärsinyt kipua kun en tiennyt mitä se on. Mukavasti sattui kun varovasti venytti useita kertoja päivässä, mutta jo tokeni. Kivut jäivät pois, eivätkä ole palanneet. Turha ostaa mitään kalliita yölastoja kun pikku liikkeellä vaivan saa pois.

• juuriaukko

Plantaarifaskiitti tyyppiset kivut olivatkin selästä johtuvia hermoahtauma kipuja. Vuosi hoidettiin väärällä diagnoosilla. Menen yksityiselle neurokirurgille saa nähdä mitä tästä seuraa. MRI-kuvat otettu menen kuuntelemaan vastauksia huomenissa.

• juuriaukko

Niinpä siinä kävi että L4-5 väli leikataan ja hermo vapautetaan. Jalkateräkipu johtui siis selästä.

• äimän käki

Oletko LL lääketieteen lisenssi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2007
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe