jos tekee mieli itkeä...

njkhkhnjk

12

219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teki hyvää itkut

Kyllä oli hyvä ja herkkää! Heti kun heräs sai taas itkeä oikein kunnolla, ai että teki hyvää!! Voi siinä omatkin itkut käydä samalla läpi ja taas jaksaa koko päivän :D
      Hyvää päivän jatkoa sinulle (vaikka oletkin varmasti nukkumassa nyt)

• Ajatus aamuun

No, eihän suruja/murheita tietysti voi sillätapaa vertailla jokainen kokee ne tavallaan. Itse ajattelin kuitenkin kun katselin noita pikakelaillen, miten loppujen lopuksi aika moniet murheet ovat kuin kärpäsenpaska tässä ihmiselämässä. Miettii mitä kaikkea tuolla maailmalla tapahtuu ja mikä todellinen hätä, tuska ja suru siellä on.

• teki hyvää itkut

Niin, sitähän se on, suru ja näkemisen ilo ovat niin suuria tunteita herättäviä asioita, siinä käy läpi monia muitakin tunteisiin vetoavia näköaloja. Ei näitä aloittajan tilanteita mun mielestä oikein pikakelauksella voi katsoa jos haluaa tunnetta peliin :)

Kiitos aloittaja!

• Ajatus aamuun

Sinulla taisi mennä pointtini ohi, mutta ei se niin vaarallista.

• teki hyvää itkut

Kyllä senkin ymmärrän että maailmassa on niin paljon pahempiakin asioita kuin omani. Katson asiaa itsekkäästi omalta kannaltani :)

Tätäkö tarkoitit? Vai mitä :)

• Ajatus aamuun
        teki hyvää itkut kirjoitti:

Kyllä senkin ymmärrän että maailmassa on niin paljon pahempiakin asioita kuin omani. Katson asiaa itsekkäästi omalta kannaltani :)

Tätäkö tarkoitit? Vai mitä :)

Kyllä. Hmm, ahaa olikos se itsekästä? No, tietyllä tavalla kyllä, mutta väitän että itsekkyyteen liityyy aina negatiivinen vire. Sitä ei mielestäni tässä kommentissani ollut. Tästä itsekkyydestä on tullut ennenkin väännettyä kättä.

Se, että asiat näkee isommassa mittakaavassa, havahduttaa tajuamaan turhat kitinät ja narinat. Sitä ei vain aina huomaa kun omissa poteroistaan katselee maailmaa rajoittunein silmin.

• teki hyvää itkut
        Ajatus aamuun kirjoitti:

Kyllä. Hmm, ahaa olikos se itsekästä? No, tietyllä tavalla kyllä, mutta väitän että itsekkyyteen liityyy aina negatiivinen vire. Sitä ei mielestäni tässä kommentissani ollut. Tästä itsekkyydestä on tullut ennenkin väännettyä kättä.

Se, että asiat näkee isommassa mittakaavassa, havahduttaa tajuamaan turhat kitinät ja narinat. Sitä ei vain aina huomaa kun omissa poteroistaan katselee maailmaa rajoittunein silmin.

Ei minun mielestäni itsekkäästi ajattelulla ole lainkaan negatiivista sävyä. Se on vaan yksi näköala asiaan. Suomalaiset on vain kasvatettu ajattelemaan "anteeks että olen olemassa" eikä asioita saisi ajatella itsekkäästi.

Itsekkäästi kuitenkin on ajateltava ja arvostettava myös omia tunteita sekä syventyä niihinkin että voi tapahtua sitä kasvua omassa itsessä ja tunnistaa omat hyvät ja huonot puolet. Kriittisesti voi katsoa myös omaa käytöstä ja kehittää sitä kohti parempaan.

• Ajatus aamuun

Ei minun mielestäni itsekkäästi ajattelulla ole lainkaan negatiivista sävyä. Se on vaan yksi näköala asiaan. Suomalaiset on vain kasvatettu ajattelemaan "anteeks että olen olemassa" eikä asioita saisi ajatella itsekkäästi.

Itsekkäästi kuitenkin on ajateltava ja arvostettava myös omia tunteita sekä syventyä niihinkin että voi tapahtua sitä kasvua omassa itsessä ja tunnistaa omat hyvät ja huonot puolet. Kriittisesti voi katsoa myös omaa käytöstä ja kehittää sitä kohti parempaan.

Niin tervettä itsekkyytää pitää olla, eikä tällöin mielestäni siihen liity mitään negatiivistä. Toki näin. Sen verran täytyy arvostaa myös itseään.

Kuitenkin on itsekkyyttä jossa lähinnä vain pelkästään itse halutaan hyötyä jollain tapaa. Kyynärpäätaktiikalla, muista välittämättä, muiden tunteista vain omaa napaansa tuijottaen.

Niin, itse ajattelen sellaista kultaista keskitietä. Sopivasti tisekäs ottaen huomioon niin omat tunteensa, itsensä kuin myös vastapuolen ja toisten ihmisten. Ei nöyristellen, eikä anteeksipyydellen olemassaoloaan. Ei väheksyen omia tunteitaan.

• teki hyvää itkut
        Ajatus aamuun kirjoitti:

Niin tervettä itsekkyytää pitää olla, eikä tällöin mielestäni siihen liity mitään negatiivistä. Toki näin. Sen verran täytyy arvostaa myös itseään.

Kuitenkin on itsekkyyttä jossa lähinnä vain pelkästään itse halutaan hyötyä jollain tapaa. Kyynärpäätaktiikalla, muista välittämättä, muiden tunteista vain omaa napaansa tuijottaen.

Niin, itse ajattelen sellaista kultaista keskitietä. Sopivasti tisekäs ottaen huomioon niin omat tunteensa, itsensä kuin myös vastapuolen ja toisten ihmisten. Ei nöyristellen, eikä anteeksipyydellen olemassaoloaan. Ei väheksyen omia tunteitaan.

Joo, näinkin on, mutta ilmeisesti menin vielä syvemmälle tässä asiassa ja vain itseäni ajatellen tällä kertaa. Toinen kerta ajattelen toisia ja globaalisesti, en nyt.

Sinun näkemyksesi on toinen - ei voi verrata keskenään. Hyvää ja lämmintä päivää sinulle ja kiitos näistä ajatuksistasi. :)

• Ajatuksia aamuun

Joo, näinkin on, mutta ilmeisesti menin vielä syvemmälle tässä asiassa ja vain itseäni ajatellen tällä kertaa. Toinen kerta ajattelen toisia ja globaalisesti, en nyt.

Sinun näkemyksesi on toinen - ei voi verrata keskenään. Hyvää ja lämmintä päivää sinulle ja kiitos näistä ajatuksistasi. :)

Niin, itselleni on vaikea tuoda välillä ajatuksia kirjoituksin esille. Joskus vaikea pukea ajatuksiaankaan sanoiksi tai ainakaan, että toinen niitä ymmärtää:) Kaikenkaikkiaan olipa kuitenkin virkistävä sananvaihto. Se miten syvälle kukin pääsee riippuu varmaankin osin ymmärryksestä ja miten ihmisen kanssa pääsee samalle aaltopituudelle.

Kuin myös samoin toivuksin tähän päivään.

• UT

Mä en ymmärtänyt yhtään mitään,kaipaatko lapsen isääsi kotiin vain?
      Miten tuo amerikan rauhanpuolustajien ikävä ja kotiinpaluu youtube-linkki nyt pitäisi ottaa ,siis olen onnellinen heidän ja heidän perheensä puolesta ,mutta kyllä tässä nyt kuitenkin se itkuni ,on enemmän empattinen tunne päälimmäisenä,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe