bmw 523 kulutus

Mikko

Terve

Autotalli ilmoittaa ko. auton kulutukseksi seuraavaa: 6,1 7,5 11,7. Onko tuossa mitään tolkkua? Auto on kuitenkin 2.5l bensakoneella ja painaa 1500kg.
Kertokaa myös muita kokemuksia, olen kiinnostunut autosta.

17

19678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alex

Moi !

Suurinpiirtein pitää minun kaasujalallani paikkaansa.

--

• mku

Käsillä ei ole nyt 523:n manuaalia, mutta 525 kuluttaa manuaalinsa mukaan 7,7 9,8 13,4. Oma 523i Tourinkini vei viimeksi 9,2 pääasiassa maantiellä, ja kaupungissa bensaa kyllä kuluu. Edellinen maantielenkki meni 8,4. Iso kone, iso lompakko...

• 523i on ihan jees..

Itsekkin joskus kyseistä asiaa pohtineena ja ihmetelleenä otin asiasta selvää viime viikolla. Ajoin täydellä tankilla (n.70 l) 909km maantieajoa. Ajoneuvoni on v.1997 523i manuaalivaihteistolla olen madaltanut alustaa 40 mm. & alla pyörivät takana 265/35 18".(Kulutuksen pitäisi olla normaali huomattavasti enemmän) Eli kyllä se maantie määrä on kohdallaan, kaupunkiajo onkin toinen juttu....kuluu paljon..

• 523

onnistu meikäläisen kaasu jalalla tuo 12,2 näyttää keski kulutusta seka ajossa maantie ajossa kyllä jos malttaa saattaa päästä vähän yli 7litraan mulla on kylläkin automaatti!!!

• e39

Oman kokemukseni mukaan kyllä noi lukemat pitää suunnilleen paikkansa. 6.1 on hiukan liian optimistinen. Itellä on vienyt maantieajossa parhaimmillaan 7.1. (vakionopeussäädin kannattaa pitää päällä). Auto on manuaali 523, kokonaisuutena aivan loistava auto. Suosittelen !

Itsekin etukäteen epäilin tuota kulutuspuolta e34 520 jälkeen, mutta käytäntö on yllättänyt positiivisesti. Jokunen aika sitten nauratti hieman kun eräs vanhempi herrasmies totesi ja kummasteli, että perhana - hänen 1.4 toyota vie saman...

• tourinki

vie kaupungissa helposti 12l/100km, maantiellä pitemmillä pätkillä saa menemään 8l/100km keskinopeuden ollessa 95km/h paikkeilla. Nykivämpi ajotyyli ja reipas ohittelu niin menee helposti litra puoltoista lisää. Kyllä sille 2.5l koneellekin keitto maistuu... tourinki vie suhteessa vielä enemämn >100km/h nopeuksissa sedaniin verrattuna.

• ipat

523iA vei maantiellä aina ilman vakionopeudensäädintä 6,7-7,5. Sekalainen ajo 9,5, mutta kaupunkiajo ei ollut Helsingin ruuhkissa seisomista, vaan pienemmissä kylissä pyörimistä.

• tottaturiset

itellä 2.8l matka 6.1l seka 8-9l ja kaupunki 9-10l

• B

Yhdistetty kulutus 10-11 litraa ja malli on 523ia.

• bensa maistuu

olen päässy matka-ajossa alta seittemään litraan satasella..tosin keli oli suotuisa ja alla on vain 195 leviät renkaat,tämä siis kesällä mitattu,talvella vie jo reilusti enemmän varsinki jos ei piä roikassa ennen lähtöä.

• glugg glugg...

itellä 2kpl kyseisiä autoja, toinen vm96 manuaali sedan, toinen vm98aut farmari. Manuaalilla kulutus pyörii siinä 8,5 paikkeella. Matka ajelussa 7 pintaan. Allekin voisi päästä jos oikein malttais jalan kanssa :D 10 litraa vei kärry perässä kun hain lapista kelkan... Automaatilla taas ajetaan kaupunkiajoa, keskikulutusmittari näyttää siinä vähän päälle 11 litraa, matka ajossa olen sillä päässyt alle 7litran kesällä. Hesan reissu (tuli vähän ohiteltuakin) n.1000km ja kulutus oli muistaakseni 6,7 litraa/100km. Että ihmeen vähä nuo isot rohjot vie...

Työkaveri osti vm.91 kadettin, jotta säästää työajossa bensaa, no vie kuulemma matka ajossa siinä 8-9 litraa sadalla... :D pikkuisen nauratti :DDD

• Tarkennusta

Omia kulutuslukemia kun ilmoitellaan, kannattaisi mainita, ovatko lukemat peräisin ajotietokoneesta vai todellisista tankkauksista. Oman seurantani mukaan Bemarin ajotietokone kaunistelee kulutusta melkoisesti (n. 7%). Toki sitä voi säätää itsekin huoltovalikon kautta, mutta moniko on sen kalibroinut.

• henkkaaa

Matkaa 1200km, keskinopeus 42,8km/h, keskikulutus 11,2l/100km... Ajotietokoneen mukaan, auto on 523iA Touring.. I'll rest my case!

• habbo

minun -99 323t 1400kg kulutus, matka 8/sekalainen 11/kaupunki 13

• Myyntipäälikkö

Älkää köyhät ostako bemaria jollei ole varaa tankata sitä.
        Ostakaa duunarit vaikka joku punto.

• pietro .rus

Kyl keitto maistuu Bemarille ,ainankin kaupunki ajossa ja talvella viel eukko ajelee 8km työmatkoja ja ei oo lämmityksessä .Niin viimeksi näytti puolta tankkii bensamittari ja trippi 200km ,eli kyl aika janoinen pata 523iA (tankki oli tankattu täyteen ja trippimittari nollattu samalla)

• pekka-

Selvähän tuo, kylmä kone vie tuplaten sen mitä lämmin.

Nuo ilmoitetut kulutukset on yleensä mitattu about 24 lämpötilassa kevyellä kuljettajalla ja kevyellä kaasujalalla ajaen. "reipas" kuski kuluttaa paljon enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1769
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1628
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1373
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      928
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      918
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      914
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      872
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe