hotelli als

matkaaja,....

Olen heinäkuussa lähdössä hotelli alsiin ja kyselisin siellä asustaneiden mielipiteitä kyseisestä hotellista. Minkä tasoinen aamupala on? ovatko huoneet suht. siistissä kunnossa? (tiedän että hotelli on lähinnä vain peruskuntoinen). Entä onko hotellin sijainti hyvä? kuuluuko kaupungin meteli huoneisiin?

19

2945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+8

      Jokunen vuosi sitten asuin Alsissa pari viikkoa. Aamiainen ei ole jäänyt mitenkään erityisesti mieleen, mutta se ei tietenkään vastaa mitään thaimaalaisen kolmen tähden vastaavaa.

      Kaupungin metelistä ei ole haitaa, sillä hotelli sijaitsee rauhallisen sivukadun varrella puiston kulmassa. Sijainti on mielestäni erinomainen: sopivasti muutaman kymmenen metriä syrjässä äänekkäistä baareista ja vilkkaasta liikenteestä. Rannoille on muutaman minuutin kävelymatka, samoin yöelämän keskustaan. Vanha kaupunki on jonkin verran kauempana.

      Epämiellyttävintä tässä kuten monessa muussakin halvassa hotellissa on kesäkuumalla se, että huoneita ei ole ilmastoitu. Ennustan, että yöasuja ei tarvita!

    • pekowiz

      Juuri Alssista kotiutuneena voin pari asiaa kertoa.Ilmastointi löytyy,maksaa 7 euroa vrk.Muuten huoneet on keskenään erikokoisia ja eri muotoisiakin.Itse vaihdoimme lomamme aikana huonetta kerran,koska ekan huoneemme wc:ssä oli seinissä rutkasti hometta.Rupes tuleen jo oireita.Hotellin sijainti on kyllä mainio.Niin ja aamupala rupes ittee kyllästyttään.On aika suppea ja kahvi aivan kamalaa,mutta makuasioista ei voi kiistellä,tää on vain mun mielipide.Hauskaa lomaa kuiteskin,Rodokselle on aina mukava mennä!

    • 8+17

      Eilen palasimme kotiin hotelli Alsista. Ja kuten jo edellä todettiin, niin hotelli sijaitsee hyvällä paikalla sadan palmun aukion laidalla, ei kuulunut kaupungin yölliset metelöinnit. Siitä oli lyhyt matka molemmille rannoille ja kaupunkiin, vanhaan kaupunkiin hiukan pitempi.
      Meillä oli iso kahden makkarin kulmahuoneisto käytössä, jossa pari parveketta, niin saatiin hyvin läpiveto pitämällä molempien partsien ovet auki, eipä tarvittu ilmastointia. Plussaa oli myös huoneissa oleva pieni jääkaappi.
      Aamupala ei saanut meiltä kiitosta, todella suppea. Kahvi kamalan makuista litkua. Eikä kahden viikon aikana ollut mitään vaihtelua. Siihen sai itse vaihtelua, kun kävi ostamassa välillä tomaattia, kurkkua, paprikaa yms. aamupalalle. Niin näkyi tekevän hyvin monet hotellin asukkaat.
      Kylpyhuone todellista miniatyyrikokoa. Suihkuverho tarttui aina joko peppuun tai vatsaan kiinni suihkussa ollessa. Pöntöllä istuessa lavuaari oli lähes nenässä kiinni, mutta ei se ainakaan meidän "tahtia" haitannut.
      Muuten siisti, hiukan jo kulunut hotelli. Tallelokero maksoi 15€/ 2 vko. Joka päivä käytiin siivoamassa. Ystävällinen henkilökunta.

    • matkalle nyt lähden

      Mitä kaikkea se aamupala sisälsi? Oliko hotellissa torakoita tai muita ötököitä?

      • 8+17

        Aamupalalla oli kovaksi keitettyjä kananmunia, pekonia, prinssinnakkeja, munakokkelia, jugurttia, paria eri marmeladia, säilykepersikkaa, yhtä juustoa, paria eri leikkelettä, sämpylää, croissantteja, kuivaa kakkua, keksejä (maistu pahville), teetä, kahvia, kaakaota, appelsiini- ja greippimehua.
        Torakoita tai muita ötököitä ei ollut, jonkun verran oli hyttysiä.


      • horstiiiiii
        8+17 kirjoitti:

        Aamupalalla oli kovaksi keitettyjä kananmunia, pekonia, prinssinnakkeja, munakokkelia, jugurttia, paria eri marmeladia, säilykepersikkaa, yhtä juustoa, paria eri leikkelettä, sämpylää, croissantteja, kuivaa kakkua, keksejä (maistu pahville), teetä, kahvia, kaakaota, appelsiini- ja greippimehua.
        Torakoita tai muita ötököitä ei ollut, jonkun verran oli hyttysiä.

        Kotiuduin muutama päivä sitten Alssista. Huoneet olivat ihan ok parannettavaa kuitenkin olisi. Siivous pelasi joka päivä mutta lakanoita ei vaihdettu kuin kerran kahden viikon aikana. Aamupala oli aika yksipuolinen ja rupesi tökkimään jossain vaiheessa. Aamupala sisälsi tölkkipersikoita sekä tölkki hedelmäsalaattia, jogurttia, sämpylöitä jotka rouskuivat ikävästi hampaissa mitä lie kiviä tai jyvän palasia, croissantteja, marmeladia, kahvia, kaakaota, teetä jne, juustoa, muutamaa eri kinkkua, munakokkelia ja keitettyjä kananmunia. Eli ei ole muuttunut muista vuosista tuo aamiainen. Sitten haluaisin tuosta finncafesta sanoa sen verran että siellä on töissä muuan vaaleatukkainen nainen jolla on naama nurinperin aina. Hän on suomalainen mutta ei puhu suomea ellet itse sano hänelle suomeksi mitä haluat. Saattaa olla siis töykeäkin mutta joo aina ei voi voittaa.


      • Als-fani

        Huh noita arvosteluja, mutta makuasioitahan nämä ovat. Itse olen käynyt Alsissa noin 40 vuotta ja olen aina ollut tyytyväinen kaikkeen. Kun valitsee tämän tason hotellin sitä pitäisi verrata muihin saman tasoisiin - ei Thaikkulan hotelleihin. Lakanat vaihdeaan joka kolmas päivä. Ilmastointi pelittää. Henkilökunta on aivan ihanaa. Aamiainen - se on erittäin runsas tämän hintaisen hotellin aamiaiseksi.
        Finncafesta en osaa sanoa mitään, koska jos maksan kreikkaan menosta niin en todellakaan mene mihinkään suomalaiseen kahvilaan tai ravintolaan; Suomessa saan käydä niissä.
        Palaan aina Alsiin, kreikkalaiseen kotiini :)


      • pikkendal

        Kyllä, aina Als'iin!
        Kiva, vaatimaton hotelli hyvällä paikalla. Muutaman vuoden välein piipahdamme Rodoksella. Se on tuttu ja takuuvarma paikka varsinkin jos on välillä käynyt pettymässä muualla. Samahan se millainen hotellihuone - melkeinpä- ulkonahan siellä ollaan. Suosittelen aikuisille. Kävelyä voi harrastaa moneen suuntaan ja ympäristön ravintolat lukuisia ja jokainen varmaan löytää suosikkinsa.
        Keväällä olimme Loutraki-Patra-Preveza-Lefkada akselilla ja heti matkan jälkeen piti varata liput Rodokselle.


      • hotel-catus-fani
        Als-fani kirjoitti:

        Huh noita arvosteluja, mutta makuasioitahan nämä ovat. Itse olen käynyt Alsissa noin 40 vuotta ja olen aina ollut tyytyväinen kaikkeen. Kun valitsee tämän tason hotellin sitä pitäisi verrata muihin saman tasoisiin - ei Thaikkulan hotelleihin. Lakanat vaihdeaan joka kolmas päivä. Ilmastointi pelittää. Henkilökunta on aivan ihanaa. Aamiainen - se on erittäin runsas tämän hintaisen hotellin aamiaiseksi.
        Finncafesta en osaa sanoa mitään, koska jos maksan kreikkaan menosta niin en todellakaan mene mihinkään suomalaiseen kahvilaan tai ravintolaan; Suomessa saan käydä niissä.
        Palaan aina Alsiin, kreikkalaiseen kotiini :)

        Helevetin pässi, finncafe on nimi...ei oo suomalaisten paikka. Mitä nyt 15vuotta käynyt siitä hakemassa täytetyt patongit tuulisen rannalle mukaan, parakalo.


    • rooros

      Siivooja röyhyttelee röökiä käytävillä, avainta pitää oppia käyttämään, kun lukkoja ei ole rasvattu pitkiin aikoihin, aamupalasta tulee vatsavaivoja, nakit maistuvat vanhoilta, kahvi on surkeaa pikakahvia. Sistus on harmaa, ja henkilökunta on jotenkin alavireistä. Huoneen avaimella aukeaa yläkerran huoneen ovi. Verhot ovat liian lyhyet, että aurinko herättää, vaikka sulkisitkin verhot.

      Kyllä hotellissa nukkua voi, jos mitään muuta ei ole lähellä tarjolla. Suositella paikkaa ei kuitenkaan voi. Muutoin paikka sairastuttaa, johtui sitten ruoasta tai muusta.

      • rooros

        Ja myös kreikkalaineen jogurtti maistui vanhalta. Lähistöllä olevan hotellimanagerin mukaan jotkut hotellidirikat eivät vaan välitä. "They just don't care about anything"


    • rooros

      Muutaman sadan metrin säteeltä löytyy hotlaa, jossa hommat toimii, ja aamupala on tuoretta ja hyvää. Hinnoilla ei juuri eroa.

    • IloinenMatkailija

      Vuosi sitten asustelin pari viikkoa kyseisessä hotellissa ja ei valittamista.
      Sijainnista itse pidin.
      En kyllästynyt edes aamiaiseen. Jos olisin kyllästynyt, olisin käynyt välillä aamiaisella 'kylillä'. Itse en kotioloissa syö aamiaista laisinkaan, joten onhan se luksusta jos on ihan mitä tahansa aamiaista tarjolla muutaman askeleen päässä 'ihan minua varren' :) Kyllästymistä helppo vältellä silläkin että yhtenä päivänä syö yhtä lajia ja toisena toista.
      Ei ole jäänyt mieleen etteikö olisi esim. siistiä ollut.
      Jos lähtee reissuun viettääkseen aikaa hotellilla, niin ehkä silloin kannattaa valita hotelli kera palveluiden ja ohjelmien.
      Ei jäänyt itselle oloa, ettenkö voisi ko. hotelliin majoittua uudelleenkin.

    • lompakkomatkailija

      Als hotelli hyvällä paikalla ellinrannan vieressä.
      Hotellilta sai näppärästi auton vuokralle 30e/pv. Hotellin vieressä todella hyvä kahvilakonditori.
      Muuten aamiainen aivan surkea vanhaa salaattia eikä sämpylätkään kovin kaksisia ollut. Rodos nykyään kyllä mukava paikka lomailla.

      • viimekesä

        Viime kesän kokemuksesta voin sanoa että tosi hyvällä paikalla rantoihin nähden. Aamupala syötävää, tosin samanlaista koko viikon. Ei valittamista siitäkään. Ilmastointi oli huoneessa maksuton. Rauhallinen sijainti.


    • Hyvin-menee

      Nukuitko siinä autossa? Jos niin, niin silloinhan hotskulla ei väliä. 😊😊

    • Aika-kuluu

      Hei, muistakaa, että kysyjä oli lähdössä kyseiseen hotelliin heinäkuussa 2011. Mikä vuosi nyt on menossa? Auttaako neuvomme vielä kuusi vuotta taaksepäin, olivat ne sitten miten hyviä tahansa? Onko kyseistä hotellia enää edes olemassa, tai vaikka olisikin, kai siinä jotain restaurointia on tehty.

      Viestiketjut ovat aika pitkiä, se täällä hieman hämää.

    • hyvänäinjep

      Aika moni kuitenkin vierailee hotellissa ja kaipaa tietoa. Sillainhan nämä ketjut päivittyvät,uusia kävijöitä varten..

    • Edellinenmatka22vsitten

      Jep, juuri varanneena kesä 2018 vkon reissun ko hotelliin, joten näinhän ne viestiketjut kuuluvat toimiakin. Viimeisten kommenttien perusteella hotelli ihan ok hintaansa nähden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe