Käväisin äskettäin Itävallassa sikäläisessä Hofer KG -elintarvikekaupassa. Katso itse esim. viinien ja oluitten hintoja netistä: Hofer KG at.
MEITÄ KULUTTAJIA VEDETÄÄN SUOMESSA KAUPOISSA HÖPLÄSTÄ JA RASKAASTI !
Suomi EU -Itävalta EU elintarvikkeet !
2
130
Vastaukset
- Nettonetto
Mites suomen verotuskuvio korreloi ulkomaiden kanssa? Alkaa ne halvat vinkut ja kaljat maksamaan tänne tuotaessa.
Ulkomaisia elintarvikkeita voi nytkin ostaa kaupasta, jos vain omaan makuun sopii.
Ja juomia saa Virosta, mutta hakeminen maksaa. - Rahaa ei o
K.uuluttaja on täysin oikeassa, paitsi että ei ainoastaan ruoka, vaan KAIKKI on Suomessa todella kallista ja kauppa tai tukkuporras vetää välistä surutta kovia tuottoja.
Yksi esimerkki: Halusin ostaa ilmanpuhdistimen, katsoin vertaa.fi sivulta, mistä saisin sen halvimmalla Suomesta. Paikkaa en nyt muista, mutta hinta oli 560e. Mietiskelin, että onpas kallista ja päätin etsiä samaa tuotetta muualta. Löysin Italiasta yrityksen (ko tuotteen Italian maahantuojan edustaja), joka olisi myynyt saman tuotteen minulle kotiovelle kuskattuna hintaan 360e.
On se aika kummallista, jos voin ostaa nyt vaikka näitä ilmanpuhdistimia yksittäin Italiasta, tuottaa ne kotiovelle ja halutessani vaikka myydä ne eteenpäin hyvällä satasen katteella ja silti olisin Suomen reilusti halvin liike. Jotain on pielessä täällä. Samanlaisia olen havainnut muidenkin tuotteiden kohdalla (ei siis ruoka). EU alueella esim Saksassa tai Hollannissa on aina halvempaa kuin täällä peräpohjolassa. MIKSI? Ei voi olla niin, että kuljetus tänne maksaa niin paljon; merikontti Kiinasta maksaa 2000$, joten kuljetuskustannukset on puppua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1827720
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923816- 672589
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731630Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3861564- 641447
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048