Meinasipa käydä huonosti tänään pyörälenkillä, kun tapani mukaan maantiellä ajaessani koukkasin bussipysäkin puolelle. Kun kurvasin sieltä takaisin kapealle kaistaleelle valkoisen viivan ja hiekkapientareen väliin, niin rekka hujahti vierestä melkein kyynärpäätä hipoen.
Pitäisikö siis ajaa koko ajan valkoisen reunaviivan viertä, että autot osaisivat paremmin väistää (vaikka eivät kyllä juuri väistä...) vai näyttää joku merkki, että olen tulossa levikkeeltä takaisin tielle? Miten te muut toimitte? Minun on pakko ajaa osa lenkkiä suht vilkasliikenteistä tietä pitkin ja siksi on mukava välillä käyttää hyväkseen bussipysäkkejä ettei koko matkaa tarvitse taituroida siinä onnettoman kapealla piennarosuudella.
Huonosti tapettu
4
83
Vastaukset
- kolmivaihde
Sehän on lainvastaista koukata linja-autolevikkeen kautta. Jos menet sinne, niin sinun on väistettävä muuta liikennettä palatessasi.
Autolla liikkujat voivat kuvitella että annat tietä, jos menet levikkeelle. Jos on pyörässä peilit ja levike on riittävän pitkä, niin silloin voi sopivasti hiljentämällä antaa tilaa takaa tuleville autoille. Muuten kehoitan kyllä ajamaan reunaviivan vieressä koko levikkeen matkan, niin ei tule epäselviä tilanteita. - pyörällä päästään
Kolmivaihde on oikeassa. Sinun on väistettävä palatessasi.
TLL
21 §
Ajoneuvon siirtäminen sivusuunnassa
Kuljettaja saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa vain, milloin se voi tapahtua vaaratta ja muita tarpeettomasti estämättä.
Ei tuo kädellä tai jalalla näytetty suuntamerkki oikeuta tekemään mitään sivusuuntaista liikettä
35 §
Suuntamerkki
Ajoneuvon kuljettajan, joka aikoo lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksessä tai tiellä taikka vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa, on muiden varoittamiseksi annettava merkki suunnanosoittimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla.
Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä.
"Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä."!!! - 37män
Jos se piennarkaista on kovin kapea, niin kannattaa ottaa käyttöön ajoneuvon asema ja ajella reilusti tiellä, silloin autoilijat joutuvat käytttämään vastaantulevien kaistaa ohituksissa ja varomaan sen mukaisesti.
Jos rekka tönäisee esim. kuudenkympin vauhdilla kylkeen tai perään, niin lopputulos pyöräilijän kannalta on suunnilleen sama. Näin se on. - poju kouluun
Opettele liikennesäännöt, jos aiot jatkossa ajaa yleisillä teillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117