Huonosti tapettu

vielä elossa

Meinasipa käydä huonosti tänään pyörälenkillä, kun tapani mukaan maantiellä ajaessani koukkasin bussipysäkin puolelle. Kun kurvasin sieltä takaisin kapealle kaistaleelle valkoisen viivan ja hiekkapientareen väliin, niin rekka hujahti vierestä melkein kyynärpäätä hipoen.
Pitäisikö siis ajaa koko ajan valkoisen reunaviivan viertä, että autot osaisivat paremmin väistää (vaikka eivät kyllä juuri väistä...) vai näyttää joku merkki, että olen tulossa levikkeeltä takaisin tielle? Miten te muut toimitte? Minun on pakko ajaa osa lenkkiä suht vilkasliikenteistä tietä pitkin ja siksi on mukava välillä käyttää hyväkseen bussipysäkkejä ettei koko matkaa tarvitse taituroida siinä onnettoman kapealla piennarosuudella.

4

83

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmivaihde

Sehän on lainvastaista koukata linja-autolevikkeen kautta. Jos menet sinne, niin sinun on väistettävä muuta liikennettä palatessasi.

Autolla liikkujat voivat kuvitella että annat tietä, jos menet levikkeelle. Jos on pyörässä peilit ja levike on riittävän pitkä, niin silloin voi sopivasti hiljentämällä antaa tilaa takaa tuleville autoille. Muuten kehoitan kyllä ajamaan reunaviivan vieressä koko levikkeen matkan, niin ei tule epäselviä tilanteita.

• pyörällä päästään

Kolmivaihde on oikeassa. Sinun on väistettävä palatessasi.

TLL
      21 §
      Ajoneuvon siirtäminen sivusuunnassa

Kuljettaja saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa vain, milloin se voi tapahtua vaaratta ja muita tarpeettomasti estämättä.

Ei tuo kädellä tai jalalla näytetty suuntamerkki oikeuta tekemään mitään sivusuuntaista liikettä

35 §
      Suuntamerkki
      Ajoneuvon kuljettajan, joka aikoo lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksessä tai tiellä taikka vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa, on muiden varoittamiseksi annettava merkki suunnanosoittimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla.
      Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä.

"Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä."!!!

• 37män

Jos se piennarkaista on kovin kapea, niin kannattaa ottaa käyttöön ajoneuvon asema ja ajella reilusti tiellä, silloin autoilijat joutuvat käytttämään vastaantulevien kaistaa ohituksissa ja varomaan sen mukaisesti.

Jos rekka tönäisee esim. kuudenkympin vauhdilla kylkeen tai perään, niin lopputulos pyöräilijän kannalta on suunnilleen sama. Näin se on.

• poju kouluun

Opettele liikennesäännöt, jos aiot jatkossa ajaa yleisillä teillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe