Eli mulla olisi heinäkuussa alkamassa palvelus. Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään, että mitenköhän armeijassa selviän tämän helposti verta vuotavan nenän kanssa. Verenvuoto saattaa olla etenkin nuhaisena sekä talvisin (ilma on kuivaa) viikottaista, tosin usein voi vuotaa monenakin peräkkäisenä päivänä. Esimerkiksi nyt tässä keväällä kun oli pientä nuhaa niin vuoti parin viikon aikana lähemmäs 8-10 päivänä. Verta ei yleensä tule kauheita määriä, vaan tyrehtyy suhteellisen nopeasti (tupon kuitenkin tarvitsen). Tosin aina joskus vuotaa myös niin, että tuntuu ettei tyrehdy millään ja voi viedä puolikin tuntia, että uskaltaa nousta seisomaan. Nenä saattaa ehkä keskivertoa helpommin vuotamaan myös jos siihen kohdistuu jokin pieni isku, oksa tai käsi tai muu.
Joten miten sitten pitää toimia jos armeijassa alkaa nenä yllättäen vuotamaan verta? Miten esimerkiksi sellaisessa tilanteessa pitää toimia jossa pitäisi olla paikallaan ja asennossa? Pitäisikö minun ilmoittaa asiasta (kenelle?) palvelukseen astuessani?
Vai voiko tällaisen takia saada vapautuksen armeijasta? Onhan sitä kai heppoisimmistakin syistä vapautuksia annettu...
Nenäverenvuoto ja armeija? C?
Kyselijä2
1
1598
Vastaukset
- Eräjorma55671
Varmaan kannattaa se nenä paikata, itsellä on sama ongelma ja lähtö huomenna. Verta on tullut nyt parin viikon ajan ihan päivittäin ja ajattelin mainita siitä sitten heti lääkärintarkastuksessa jos saisin jossakin välissä laitatettua paikan nenään. Lääkärisetä siis laittaa muovisen paikan nenän sisälle mikä estää tällaiset vuodot. Isoveljelle tehtiin tällainen operaatio vuosi sitten, eikä sen jälkeen ole verta vuotanut nenästä.
Eli siis uskon ettei tällaisella syyllä mitään vapautusta saa, pidät vain varalta paperia mukana niin eiköhän se siitä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1095015Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744291587- 1931152
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111133Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk181054Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861020Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836