Oletko kohdannu narsisti ihmistä ?

mukava mies

Narsisti karkottaa kaikki ympäriltään tekee puolison elämän helvetiksi, eristää sukulaisista, Työpaikoilla hankala, hyvä nujertamaan itsetunnon ihmisiltä erikoisen kiero, osaa syyn sälyttää aina toisten niskaan, itsessään ei koe olevan mitään vikaa, ei osaa kyseealaistaa omaa käytöstään.

46

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

Olen tavannut, ja oikein malliesimerkin.

• Tästä asiastahan meillä oli kerran kiivas keskustelu. Olen vieläkin sitä mieltä, että narsistin uhrit ovat reppanoita joita viedään, eivätkä he vikise ennen kuin ovat puhki hyväksikäytettyjä ja lopuksi pihalle heitettyjä.

• bibimbap
        korppis kirjoitti:

Tästä asiastahan meillä oli kerran kiivas keskustelu. Olen vieläkin sitä mieltä, että narsistin uhrit ovat reppanoita joita viedään, eivätkä he vikise ennen kuin ovat puhki hyväksikäytettyjä ja lopuksi pihalle heitettyjä.

Sinä et taida olla koskaan joutunut tekemisiin sellaisen kanssa.
        Narsistihan on siinä kaukaa viisas, että valitsee jo kättelyssä puolustuskyvyttömän.
        Sellaista on sitten helppo pyörittää ja eristää, manipuloida oikein todella.

Minä olen tavannut yhden sellaisen aikoinaan, oli miesystäväni ja hänen historiansa paljastui minulle sattuman kautta.Siellä oli paljon naisia joita hän oli päässyt pyörittämään.
        Yksinäisen äidin ja sisaren pilalle tärvelemä poika, joka luuli maailmaa pelikentäkseen.

• bibimbap kirjoitti:

Sinä et taida olla koskaan joutunut tekemisiin sellaisen kanssa.
        Narsistihan on siinä kaukaa viisas, että valitsee jo kättelyssä puolustuskyvyttömän.
        Sellaista on sitten helppo pyörittää ja eristää, manipuloida oikein todella.

Minä olen tavannut yhden sellaisen aikoinaan, oli miesystäväni ja hänen historiansa paljastui minulle sattuman kautta.Siellä oli paljon naisia joita hän oli päässyt pyörittämään.
        Yksinäisen äidin ja sisaren pilalle tärvelemä poika, joka luuli maailmaa pelikentäkseen.

En ole joutunut tekemisiin narsistien kanssa, olet oikeassa. Mutta osuimme samaan johtopäätökseen hänen uhrinsa ovat kuten sinä sanoit puolustuskyvyttömiä ja minä käytin nimitystä reppanoita.

Eli about samaa.

Lähimmäiset-nimimerkki kirjoitti asiaa. Totta sekin että, ja pikkunarsisti asuu kaikissa ihmisissä ja että todellista narsistia on vaikea tunnistaa ilman asiantuntemusta. Kykyä tunnistaa sairaita ei minulla henkilökohtaisesti ole. Joten se tästä aiheesta.

• bibimbap
        korpikirjailija kirjoitti:

En ole joutunut tekemisiin narsistien kanssa, olet oikeassa. Mutta osuimme samaan johtopäätökseen hänen uhrinsa ovat kuten sinä sanoit puolustuskyvyttömiä ja minä käytin nimitystä reppanoita.

Eli about samaa.

Lähimmäiset-nimimerkki kirjoitti asiaa. Totta sekin että, ja pikkunarsisti asuu kaikissa ihmisissä ja että todellista narsistia on vaikea tunnistaa ilman asiantuntemusta. Kykyä tunnistaa sairaita ei minulla henkilökohtaisesti ole. Joten se tästä aiheesta.

Älä ota sanomisiani pahasta.
        Huomasin vain ettet ole koskaan osunut narsistin kanssa yhteen.
        Mutta oikein havaitsit, käytämme vain eri sanoja.

Narsistia on vaikea havaita, ensialkuun.
        Itse mietin ja ihmettelin ja sitten sisarelleni asiasta puhuin, hän oli käynyt jotain psykologian luentoja ja sanoi että kuulostaa narsistilta.
        Johon tietysti ihmettelemään, mikä sellainen on?
        Mutta kun hän selosti asiaa, oli täysikymppi osumassa.

Narsisti pyrkii uhrinsa eristämään ja käyttämään täyttä kontrollivaltaa.
        Voisi sanoa että hänellä on tarve täyteen kontrolliin toisen ihmisen yli.
        Valheita, puolitotuuksia, miutä vaan mikä edistää hänen asiaansa.
        Sittenkun jää kiinni, teeskentelee sairaskohtausta tai joptain muiuta säälittävää, joka kääntää huomiuon pois telkosistaan.

Narsisti on helppo tunnistaa näin, ala itkemään...hän ei pysty osouitamaan sympatiaa, sillä maailma kieppuu vain hänen ympärillään, ei kenenkään muun.

Narsisti on äärimmäisen viehättävä ihminen silloin kun hänellä on viettelyvaihe meneillään.
        Sinä et kertakaikkiaan kykene vastustamaan ihmistä joka ottaa vain ja ainoastaan sinut huomioon.

• bibimbap kirjoitti:

Älä ota sanomisiani pahasta.
        Huomasin vain ettet ole koskaan osunut narsistin kanssa yhteen.
        Mutta oikein havaitsit, käytämme vain eri sanoja.

Narsistia on vaikea havaita, ensialkuun.
        Itse mietin ja ihmettelin ja sitten sisarelleni asiasta puhuin, hän oli käynyt jotain psykologian luentoja ja sanoi että kuulostaa narsistilta.
        Johon tietysti ihmettelemään, mikä sellainen on?
        Mutta kun hän selosti asiaa, oli täysikymppi osumassa.

Narsisti pyrkii uhrinsa eristämään ja käyttämään täyttä kontrollivaltaa.
        Voisi sanoa että hänellä on tarve täyteen kontrolliin toisen ihmisen yli.
        Valheita, puolitotuuksia, miutä vaan mikä edistää hänen asiaansa.
        Sittenkun jää kiinni, teeskentelee sairaskohtausta tai joptain muiuta säälittävää, joka kääntää huomiuon pois telkosistaan.

Narsisti on helppo tunnistaa näin, ala itkemään...hän ei pysty osouitamaan sympatiaa, sillä maailma kieppuu vain hänen ympärillään, ei kenenkään muun.

Narsisti on äärimmäisen viehättävä ihminen silloin kun hänellä on viettelyvaihe meneillään.
        Sinä et kertakaikkiaan kykene vastustamaan ihmistä joka ottaa vain ja ainoastaan sinut huomioon.

Itseasiassa mielenkiintoinen pohdiskelun aihe. Olen voimakastahtoinen nainen uskon, että narsistit kammoisivat minua ja kammoavatkin. He kun eivät saa otetta minusta.

Saan joka päivä osakseni tunteen, että olen papalle hyvin tärkeä, mutta huom. lapset menevät minun edelle ja se kertoo jotain papastani. Ihailen sitä piirrettä hänessä. Useinhan sanotaan, että nainen on tiikeri emo, mutta on niitä leijona isiäkin.

• bibimbap
        korpikirjailija kirjoitti:

Itseasiassa mielenkiintoinen pohdiskelun aihe. Olen voimakastahtoinen nainen uskon, että narsistit kammoisivat minua ja kammoavatkin. He kun eivät saa otetta minusta.

Saan joka päivä osakseni tunteen, että olen papalle hyvin tärkeä, mutta huom. lapset menevät minun edelle ja se kertoo jotain papastani. Ihailen sitä piirrettä hänessä. Useinhan sanotaan, että nainen on tiikeri emo, mutta on niitä leijona isiäkin.

Sama oli syynä siihen että minun narskuni otti alle kakskymppisen lapsukaisen jonka luuli voivansa muokata mieleisekseen.
        Minä koitin veikata lähteekö tyttö yhden vai kahden lapsen kansa.
        Onneksi ei kumpikaan visio toteutunut, oli jo liikaa hajulla miehen kykenemisistä ja lähti ajoissa.
        Narsku siinä häviää aikaa myöten, pysyvät suhteet ovat hälle saavuttamattomissa ja juuri hän on se, joka sitä suhdetta kaipaisi.
        Siinä olet samanlainen kuin minäkin, lapset ajavat kaiken edelle.
        Tänään yritti kaupassa muuan naapuri iskeä.
        Tuli kysymään olenko yksin.
        Yksin ja yksin sanoin, asun poikani kanssa.
        Hieno kilpi on hän.

• bibimbap

Olen tavannut, työpaikallani on yksi.
      Juuri viikonloppuna kuulin haukut siitä miten en tee mitään, jauhan vain paksaa. Rouva kännipäiten valaisi työkumppaneitaan.
      Muuan ihminen jolla on noussut päähän, joku, en sano mikä.
      Kuvittelee tekevänsä kaiken vaikka istuu päivät pitkät persiillään.Kaiken fyysisen työn saa hoitaa muut ja se ei ole sitten mitään.

Narsisti on rasittava ja vaikea kumppani, olipa sitten työelämässä tai yksityiselämässä.
      Sellainen imee mehut muista.

Nyt vain odotan että kaksi viikkoa kuluisi ja tämä rouva lähtisi lkomalle, saan sitten tehdä kaiken itse ja yksin.

• heti kilkkaa

Tavannut monta. Heti kilkkaa! kokevat minut uhkaksi, kun en alistu.

• Lähimmäiset?

Noh, ikäviä ihmisiä on aina ja monen mielestä kaikki ihmiset ovat ikäviä. Elämä nyt on sellaista, mutta tähän narsisti-asiaan ei pidä paneutua siten,että kyttäilee kaikkia sillä silmällä,että tuossa se nyt narsisti kulkee - ei ainakaan ellei kykene katsomaan itseään peilistä.

Monet nimittelevät sitä tai tätä narsistiksi, mutta ovat itse kyvyttömiä kohtaamaan totuuksia itsestään. Jos ja kun niitä sitten tulee ilmi, sanoja on ilman muuta narsisti. On narsistista käyttäytymistä ja on narsisteja eli luonnehäiriöisiä. Nämä kaksi asiaa eivät ole yksi yhteen. Itsekullakin on olosuhteiden johdosta narsistista käyttäytymistä silloin tällöin.

Pienesti on narsistista käyttäytymistä meissä kaikissa. Luonnehäiriöistä narsistia on vaikeaa tunnistaa ja etenkin diagnosoida. Se tapahtuu vain pitkän kokemuksen perusteella eikä onnistu aina silloinkaan. Siksi turha syyttely on ikävää.

Luonnehäiriön piirteisiin kuuluu kiusaaminen, vähättely ja vastustajaksi koetun henkilön murskaaminen tavalla tai toisella täysin tunteettomasti. Palstaympyröissä narsistin viholliseksi voi päästä olemalla liian fiksu tai liian hyvä jossakin sellaisessa, jossa narsisti tuntee jäävänsä toiseksi. Narsisti ei osaa hävitä, kostaa hän kyllä osaa.

Narsisti ei suinkaan karkota kaikkia ympäriltään, hän on usein erittäin suosittu, koska manipuloi kaikkia. Narsisti jakaa ihmisiä ja siksi kiusaamista,vainoamista, petoksia ja jopa murhia ei monikaan usko hänen tekemikseen. Jollei ole joutunut narsistin ikävämmän puolen tuntijaksi, ulkopuoliset kuvaavat häntä hurmaavaksi ihmiseksi, niin myötätuntoiseksi ja avuliaaksi. Hänellä on monet kasvot. Narsisti ei ole eristäytyvä vaan pyrkii siihen,että häntä ihaillaan ja ylistetään. Hän viihtyy julkisuudessa ja seuran kuin seuran keskushenkilönä.

Kuten mm. henkirikoksista on nähty, usein terveen ja sairaan raja on veteen piirretty. Varsinkin, kun sairaus koskee mielenterveyttä. Narsistin kohdalla kysymys on siitä,että hän on upea näyttelijä ja toimiikin usein tehtävissä, joissa ollaan esillä. Hän ei tunne syyllisyyttä vaan kokee kuulemma tekevänsä oikein silloinkin, kun on riistänyt hengen toiselta.

Muutaman henkilön kohdalla olen tätä narsimi-juttua miettinyt tosissani, mutta en osaa vieläkään ja vuosien läheisen työskentelyn jälkeen sanoa, oliko kyseessä narsisti vai muuten vaan hankala tyyppi. Sen verran vaikeaa oli kuitenkin,että hankin alan kirjallisuutta. Narsistit sopivat erittäin hyvin tähän yhteiskuntaan eikö totta?

• elämät....

En koskaan halua olla näkyvillä keskipiste jne, kiitos vaan siis en ole sitä elämässä. Luulen tiedät paljon asiasta oli hyvä lukea koska vähän toisaalta kiinnostaa "mutkan kautta" ei kumminkaan läheinen.

• 25 vuotta narsistin työparina ja 15 vuotta psykopaatin (yksi narsismin muoto) kanssa aviossa ovat avanneet silmäni havaitsemaan ainakin melko usein, milloin on narsismista kyse. Ihmettelin näitten luonteenpiirteitä kauan, hyvin kauan. Sitten luin asiasta kirjan ja luonteenpiirteet saivat nimen.

Muuan alan asiantuntija viime talvena antoi ohjeeksi narsistin uhrille:
        Älä alistu!
        Jos et siihen pysty, niin juokse ja lujaa!
        Jos et siihenkään pysty, niin syytä itseäsi.

Minä en alistunut. Kummallekaan.

• minä, sinä ja muut

On se kumma, kun on niin paljon meidän kanssaihmisissä narsisteja ja psykopaatteja. Olen aivan varma, että täällä on keittiöpsykiatrit tekemässä diagnoosejaan. -. Minä ainakaan en ole koskaan tavannut yhtään narsistia enkä onnekseni psykopaattiakaan. Minun mieheni, ei rakastajani, ei lapseni eikä sukulaiseni, tuttavani eikä työtoveritkaan ole olleet narsisteja. mutta joillakin niitä on joka elämäntilanteessa ja jokaisessa ihmissuhteessa. Ja sen voin sanoa, että olen tavannut elämäni aikana aikamoisen kirjon ihmisiä - en ole mikään erakko.

• hähä

• hähä2

että maalasit sitten itsesi keittiösykologiksi juuri
        Se narsisti saattaa asua sinun peilissäsi?

• Turhaa näytellä

Kyllä niitä on, eikä hirveesti tarvikkaan ettiä. Tapaaminen ei paljasta, mutta pidempiaikainen kontakti tuo jo ne esille.

• vinyyliä lautasella

Ja höpö höpö, itse ette kestä itseään ja näkee vian aina toisessa. Onhan se yks' levykin: 'Ei mitään vikaa, ei mitään vikaa, ei mitään vikaa, ei mitään vi.........'.

• phyi olkoon!

Narsistinen persoonallisuushäiriön arvellaan olevan 1-9 prosentilla kaikista ihmisistä. Keittiöpsykologit saattavat arvioida määrän huomattavasti suuremmaksi. Niinkin voi olla, että jotkut ihmiset joutuvat tekemisiin ihan oikeiden narsistien kanssa useammin kuin ihmiset keskimäärin. Kannattaa siis miettiä, mikä on vialla, jos on syytä epäillä, että kohtaa enemmän narsisteja kuin muut. Virhearvio vai itse ihanteellinen uhri?

• Ilman Wikipedian apua, miten teille ilmenee narsistinen ihminen?
        Mitä on tämä jankutus?
        Jotta olisi helpompaa niin minä tunnustan olevani narsisti, satunnaisesti.
        H.

• bibimbap
        hunksz kirjoitti:

Ilman Wikipedian apua, miten teille ilmenee narsistinen ihminen?
        Mitä on tämä jankutus?
        H.

Lue kaikki ylläolevat viestit.
        Jos tajuat vihjauksen

• bibimbap kirjoitti:

Lue kaikki ylläolevat viestit.
        Jos tajuat vihjauksen

Taisin lukea lävitse kymmenkunta kertaa.
        Enimmäkseen olivat moitteita ihmisille joita ovat kohdanneet.
        Viesteistä voi tuntea vastenmielisyyden tai tympääntymisen omaan yritykseensä ihanaa ihmistä kohtaan jonka ajatukset eivät kohdanneet haluttuja odotuksia.
        Onkohan Narsisti kuten Empaattisuus, keinotekoinen määritelmä sille että en riittänyt ihanuudelleni? Lohdutus omalle sielulleen, henkinen kosto?
        Peehanan epäempaattinen Narsisti!
        H.

• nelih
        hunksz kirjoitti:

Viesteistä voi tuntea vastenmielisyyden tai tympääntymisen omaan yritykseensä ihanaa ihmistä kohtaan jonka ajatukset eivät kohdanneet haluttuja odotuksia.
        Onkohan Narsisti kuten Empaattisuus, keinotekoinen määritelmä sille että en riittänyt ihanuudelleni? Lohdutus omalle sielulleen, henkinen kosto?
        H.

Kymmenkunta kertaa luit eikä silti ymmärrystä?
        Sääli.

• nelih kirjoitti:

Sääli.

Sinun pitää muistaa että on paljon ihmisiä, osa naisia ja osa miehiä.
        Kaikilla heillä on kaikenlaisista asioista oma näkemyksensä.
        Istuhan alas ja mieti, missä päin maailmankaikkeutta menee se oikeuden raja.
        Se raja, joka oikeuttaa oikeudenmukaiseen arvosteluun.
        Samalla voit miettiä tuota oikeudenmukaisuutta, onko se inhimillinen vai ihmisestä.
        H.

• bibimbap
        nelih kirjoitti:

Sääli.

Aika tavallista ettei hän ymmärrä, näe tai kuule muita ihmisiä.
        Älykkäiksi ilolla tervehtii vain omia ajatuksiaan.
        Mutta eläkäämme surko, ei yksi roska sopassa koko soppaa pilaa :DDDD
        Olen ajatellut että on viisainta vain vastailla kyseiselle henkilölle samoin kun hän vastailee meille.Tämä on jo kerran täällä ollut, lue edellinen vastaus tai voivottelua muiden tyhmyydestä.
        Luulisi hänenkin ymmärtävän.Omiensa kopiot.

• nelih
        hunksz kirjoitti:

Sinun pitää muistaa että on paljon ihmisiä, osa naisia ja osa miehiä.
        Kaikilla heillä on kaikenlaisista asioista oma näkemyksensä.
        Istuhan alas ja mieti, missä päin maailmankaikkeutta menee se oikeuden raja.
        Se raja, joka oikeuttaa oikeudenmukaiseen arvosteluun.
        Samalla voit miettiä tuota oikeudenmukaisuutta, onko se inhimillinen vai ihmisestä.
        H.

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Olemme yksilöitä ja koemme/ reagoimme asioihin omalla tavallamme. Siinä olemme varmaankin samaa mieltä, vai?

Sana "sääli" tarkoitti sitä, ettet tunnu kykenevän tai haluavan ymmärtää toisten tuntemuksia ja näkemyksiä. Tässä tapauksessa kyseessä tämä narsisti -aihe.

Minä yksilönä reagoin kirjoittamaasi näin. Toivottavasti olen väärässä.

• nelih
        bibimbap kirjoitti:

Aika tavallista ettei hän ymmärrä, näe tai kuule muita ihmisiä.
        Älykkäiksi ilolla tervehtii vain omia ajatuksiaan.
        Mutta eläkäämme surko, ei yksi roska sopassa koko soppaa pilaa :DDDD
        Olen ajatellut että on viisainta vain vastailla kyseiselle henkilölle samoin kun hän vastailee meille.Tämä on jo kerran täällä ollut, lue edellinen vastaus tai voivottelua muiden tyhmyydestä.
        Luulisi hänenkin ymmärtävän.Omiensa kopiot.

Kiitti vinkista ja en minä välitä. Tämähän on keskustelupalsa. Siis ei tosissaan otettava juttu ollenkaan ;))

• phyi olkoon
        hunksz kirjoitti:

Ilman Wikipedian apua, miten teille ilmenee narsistinen ihminen?
        Mitä on tämä jankutus?
        H.

Minun toimenkuvaani ei kuulu kanssaihmisten persoonallisuushäiriöiden määrittely. Faktat on silti hyvä tietää, ja kävelevät persereijät kannattaa jättää omaan arvoonsa.

• nerokasta,,,,,,
        hunksz kirjoitti:

H.

hunski on kiero osasi taas syyllistää toiset,,,,, kiva

• bessie*

No mutta?!

Mitä sinä tarkoitat jankutuksella? Eikö muutamassa mielipiteessä (ehkä aloituksessakin) selvästi kerrottu omista - kenties rankoistakin - kokemuksista, joiden perusteella on vedetty tietty johtopäätös?

• Lue viestini bitmapille.
        H.

• kirjoittele omiisi..
      • Kiitos, vaan Wikipediaa tai muuta muitten ihmisten kirjoittamaa tarinaa en kaivannut.
        Kaipasin ihan oikeiden ihmisten tarinaa vain.
        H.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

Kiitos, vaan Wikipediaa tai muuta muitten ihmisten kirjoittamaa tarinaa en kaivannut.
        H.

?
        Vaan kun ei tainnut kelvata :)

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

Kiitos, vaan Wikipediaa tai muuta muitten ihmisten kirjoittamaa tarinaa en kaivannut.
        H.

Hunksin punksille.

Miksi sinä aikasti vaikasti aina näykit kaikkia, kuin rannan pikkukala?

Anna meidän tollojen olla, en minä aikasti vaikasti ainakaan tästä yhtään viisastu kiisastu, aikasti vaikasti.
        Murrr!! Aikasti!
        .

• bessie* kirjoitti:

?
        Vaan kun ei tainnut kelvata :)

Koko jumalainen palstamme on täynnä eikelpaavaa.
        Niin tuskallista kuin se onkin, on tunnista toiseen yritettävä uudellen.
        Masentavan pökkelörungon ohella on laineet saatava liehumaan.
        H.

• lejanna kirjoitti:

Hunksin punksille.

Miksi sinä aikasti vaikasti aina näykit kaikkia, kuin rannan pikkukala?

Anna meidän tollojen olla, en minä aikasti vaikasti ainakaan tästä yhtään viisastu kiisastu, aikasti vaikasti.
        Murrr!! Aikasti!
        .

Kaunis iho ja kauniit varpaat vaativat pientä näykkimistä.
        Suomessakaan ei Mäti muuten kehity.
        Alan pikkukaloja on jo tuotu Suomeen, pikkuahvenia ei kukaan ole vielä kokeillut.
        Sinunkaan, kuten ei muidenkaan nimimerkkien tarvitse olla muuta kuin perintiesen vajaavaistoinen.
        Saa ihan ontuakin. :)
        Polven puutteet eivät aivoihin vaikuta.
        Minä se vain olen.
        H.

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

Kaunis iho ja kauniit varpaat vaativat pientä näykkimistä.
        Suomessakaan ei Mäti muuten kehity.
        Alan pikkukaloja on jo tuotu Suomeen, pikkuahvenia ei kukaan ole vielä kokeillut.
        Sinunkaan, kuten ei muidenkaan nimimerkkien tarvitse olla muuta kuin perintiesen vajaavaistoinen.
        Saa ihan ontuakin. :)
        Polven puutteet eivät aivoihin vaikuta.
        Minä se vain olen.
        H.

No, mitähän tuohonkin osaisi lausua.
        Pojalta ei polvea puuttune.

Vajaavaistoinen?
        Vaistoan kyllä täysillä, tuonkin.
        Aivosiirrettä ei ole vielä minulle suositeltu.
        .

• bibimbap
        lejanna kirjoitti:

No, mitähän tuohonkin osaisi lausua.
        Pojalta ei polvea puuttune.

Vajaavaistoinen?
        Vaistoan kyllä täysillä, tuonkin.
        Aivosiirrettä ei ole vielä minulle suositeltu.
        .

Ehkä sinun pitäisi mennä laiturille istumaan, että pikkuaffenat saa näykkiä varpaat.
        Sen hän rinnastaa omaan viisasteluunsa jne...

• Meriläinen
        bibimbap kirjoitti:

Ehkä sinun pitäisi mennä laiturille istumaan, että pikkuaffenat saa näykkiä varpaat.
        Sen hän rinnastaa omaan viisasteluunsa jne...

itelle tuli heti mieleen kuinka hyviä onkaan pikkuaffenat kun ne pistää pataan läskin keralla ja vähän sipulia joukkoon. Tietysti myös suolaa.
        Ja jos haluaa tomaattiaffenia niin ketsuppia sinne.
        Antaa hautua kauan ja pehmeäksi saa jäädä ruodotkin kaloihin.
        Ja vot, eikun syömään.

• lejanna
        Meriläinen kirjoitti:

itelle tuli heti mieleen kuinka hyviä onkaan pikkuaffenat kun ne pistää pataan läskin keralla ja vähän sipulia joukkoon. Tietysti myös suolaa.
        Ja jos haluaa tomaattiaffenia niin ketsuppia sinne.
        Antaa hautua kauan ja pehmeäksi saa jäädä ruodotkin kaloihin.
        Ja vot, eikun syömään.

Saisipa joskus jostakin ostaa kalakukkoa, jossa eivät ruodot tuntuisi.
        Monta kukkoa on syöty, vaan aina on ruodot tuntuneet.
        Enkä oikein oikeana pidä mitään lohikukkoa.
        .

• Meriläinen
        lejanna kirjoitti:

Saisipa joskus jostakin ostaa kalakukkoa, jossa eivät ruodot tuntuisi.
        Monta kukkoa on syöty, vaan aina on ruodot tuntuneet.
        Enkä oikein oikeana pidä mitään lohikukkoa.
        .

Eiks se ole se muikkukukko ainoa oikea kukko.
        Siinä ei ainakaan ruodot tunnu.
        Ja kyllä ne katoaa tossa padassakin tuntumasta kun kauan haudottaa, aikaa se vaan vaatii. tarpeeksi kun on lientä, mutta ei kuitenkaan liikaa :)

• Meriläinen

Erittäin itsekkäitä ja itsekeskeisiä ihmisiä olen kyllä tavannut hyvinkin paljon.
      Ihmisiä jotka yrittävät manipuloida muita, niitä kohtaan melkein päivittäin.
      Yhden ihmisen kohdalla joskus muutamakin vuosi sitten epäilin jo narsismia. Silloin luin kaiken käsiini saamani tiedon, kiinnostuin aiheesta. Hänen kohdallaan tilanne jäi sitten auki.
      Mutta en kyllä oikeastaan voi sanoa tuntevani narsistia vaikka tunnenkin jos minkäkinlaista ihmistä.

• Kaikenlaista viheltäjää sitä on jo tähän ikään mennessä nähnyt ja hiukan tuon kaltaista on joidenkin persoonissa, mutta eivät kosketa elämääni sen lähemmin.
      Joten olkoot mitä tahansa.

• kyselyiässä

Narsismista puhuttaessa näkökulmana on yleensä aina parisuhde tai työelämä. Ilmiötä kun en oikeastaan tunne, niin minua lakoi askarruttamaan narsisti vanhempana. Voittaako äidin tai isän rakkaus narsistisen itserakkauden? Omien jälkeläisten jalustalle nostaminen kun on useimmiten pelkästään naamioitua oman egon palvontaa. Vai syökö narsisti lapsiltaan itseluottamuksen ja taivuttaa heidät pelinappuloiksi omiin peleihinsä, vai siirtääkö narsisti pelkästään oman kulttuurinsa jälkeläisilleen?

• Narsisti tai ei

Narsisti tai ei, mutta yhdestä tuttavaäidistä on muutamat tuttavalääkärit sanoneet että ko. henkilö on selkeästi narsisti, mutta yksi lapsista on samanlainen, ja voitte uskoa, että siinä aika ajoin jopa poliisia tarvitaan tai tarvittiin.

Äidin rakkaus, siinäkin tapauksessa - oli omanlaisensa. Sitä kyllä näkyi olevan, mutta....

• 1.1947

Nuorena sellaiseen tuli törmättyä ihan likeltä. Sivustakin paria seurannut.
      Töissä pari, toinen pahempi. Osasin irrottautua onneksi ajoissa.
      Elämä tai siperia opettaa. Sitä narsistiakin, vaikka aika vaikeita tapauksia ovat.
      Kolme oli miehiä ja pari naisia. Aika monta itse asiassa.

Nyt nautin kauniista alkukesän päivistä kiitosmielellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe