Ex-poikaystäväni on käyttäny jotain amfetamiinia 1-2krt viikossa noin 4viikon ajan ja se alkaa pikkuhiljaa huolestuttaa mua, vaikkei se mulle kuulukkaan.
En tiiä onko tuo käyttömäärä paljon vai vähän, jote osaisko joku valaista? Minkälaine käyttö yleensä johtaa psykoosiin, eli riittääkö tollanen viikonloppukäyttö, vai tarviiko siihen joka- tai lähes jokapäivästä käyttöä?
Varmaan pari kertaakin riittää siihen jos on taipumusta mielenterveyshäiriöihin, mut tarkotan keskivertoihmiselle.
Amfetamiinipsykoosiin hän taitaa lopulta joutua jos ei lopeta käyttöä? Tai näi ainaki itse oon käsittäny mitä oon lukenu.
Alkaako psykoosi ilmetä vähitellen, vai voiko se tulla normaalin nukutun yön jälkeen?
Amfetamiinipsykoosia vierestäseuranneiden/kokeneiden kommentit ja mielipiteet ois tosi arvokkaita, kun he sen paremmin tietävät.
Kiiitos!
Amfetamiinipsykoosi?
7
5858
Vastaukset
- ppeep
Mitä pidempään yhtäjaksoinen käyttö kestää, sitä todennäköisempi on psykoosin vaara. Ainakaan nukutun yön jälkeen ei amfetamiinipsykoosia voi olla havaittavissa... :D Kannattas tosta asiasta koittaa keskustella, ei pirin käyttö tuo ainakaan mitään positiivista käyttäjälle tai hänen lähipiirilleen.
- eihajuakaan
Nukkuuko se öisin? Amfetamiini ei sinällään ole niin hirveän paha psyykkeelle, jos sitä ei käytä päivittäin ja pitää huolen sekä ruokavaliosta, että unirytmistä. Unenpuute taas voi pistää päässä vilkkumaan. Ja ku amfetamiinin avulla voi olla hereillä useamman päivän putkeen, niin saa aika tartsani olla, ettei tuu harhoja 70 valvotun tunnin jälkeen.
Psykoosi ei ole mikään ehdoton päämäärä noissa hommissa, vaikka amfetamiini onkin yks yleisimmistä aineista (alkoholin jälkeen) minkä vuoksi Suomessa hakeudutaan psykiatriselle.
Jos se käyttää viikonloppusin, niin eipä se välttämättä normaalille psyykkeelle ole niin paha. Mut jos se rupee lipsuu viikollekkin se käyttö, ni rupeisin huolestumaan.
Onko sen käyttäytyminen muuttunu sit kovin paljon? Voi tietty piripäivän jälkeen olla vähän ärtynyt, mutta palautuuko se siitä normaaliks?- hajulla ollaan
Myyntitykki valistaa.
- lsdlsdlsd-82
Mihin se pari kertaa riittää? Voihan hän tarvita sitä johonkin osa-alueeseen historiassaan tai tulevaisuudessaan. Monet miehet pelkäävät tällaisia huumeita. Heille on tärkeää löytää jonkinlainen muunlainen virike. Huumeet sisältävät kauheasti kaikkea siistiä sälää ja esineistöä, joka on monelle miehelle erittäin kiinnostava aihe. Vähän kuin vammaiset voivat olla naiselle, että saa tehdä lapsen ja jäädä kotiin hoitamaan vammaista lasta. Voi olla ihan pariskunnan yhteinen päätös, josta olette molemmat kiinnostuneita. Onnistumisesta mulla ei sen kummemmin ole tietoa.
Vammaisella lapsella voi päästä, vaikka ihan suoraan eduskuntaan. Vammasten mukanakin tulee paljon tuollaista sälää, joka voi olla ihan päivittäinen virike. Mulla on vammaisia omaisia, enkä siksi ole koskaan vammainen. Vammaisuuteenkin on sulle ja miehellesi heroiiniä, tosin siinä on pienehkö mahdollisuus uinahtaa ikuiseen uneen, jos ei ole sellainen jatkumo ja arki tiukasti harjaantuneesti hallinnassa. Amfetamiinipsykoosi lisää huumekuolemien riskiä, käsittääkseni, koska hoito on jotain hottentotti-propagandaa ja rasittaa sydäntä. Siis myöhempiä heroinistin vaiheita ajatellen. Amfetamiinipsykoosiin on ainakin mulla luontainen vaistovietti-ja normijärjestelmä aivoissa psykologisesti sisäänkasvaneena, ihan aakkosineen. Koskaan en ole tuntenut, muuta kuin väkisin, tarvitsevani ulkopuolista apua.- lsdlsdlsd-82
Meillä on ollut aikaisemmin sellaiset säännöt, että jos tunnet tarvitsevasi apua tai jotenkin hyväksyt mitä sattuu avun, saat oikeasti apua ja pääset ulos senhetkisestä, niin hektisestä tilastasi. Mulle on siis henk.koht. osoitettu vammaisen omaiseni oloa ja anatomiaa ja samalla hänen ihmisyyttään, identiteettiään ja inhimilliteettiä huumausaineella. Missähän nyt tällä hetkellä ollaan näissä huumeissa menossa?
Olla pitkään propagandassa ei ole hyvä vaihtoehto kapitalismin takia. Jotain sanasokeudesta nousee mulle jatkuvasti mieleen. He ovat kuin pyörremyrskyjä tai matemaattisia malleja. Tutustuminen on ollut vaikeaa. "Herra Syyttäjä ja Hänen Veljensä" heidän ja minun välillämme on, kuin matemaattisia malleja tai pyörremyrsky fiktiivisenä. Lainsäädäntömme sanoo, että heidän on sopeuduttava lainsäädäntöömme. Meille pyörremyrskyt ja matemaattisest mallit ovat vieraita ja pelottavia, kuin oudon ihmisen kasvot, vaikka ne ovatkin tuntemattomat, tutut ja turvalliset, ulkopuoliset pelottavat.
"Ilma oli sininen, taivaalla oli paljon pilviä ja sade uhkasi todellisuudellaan." Henkilökohtaisesti, mä en ylläpidä syrjintää, myöskään huumeidenkäyttäjiä kohtaan. Vammaisethan ovat valvotussa tilassa yötä päivää. Heillä on tärkeä merkitys. Onkohan yhtään järkevää, jättää heitä tämän ulkopuolelle? Voivatko huumeidenkäyttäjät olla uusia Martin Luther Kingejä? Hänhän halusi uuden identiteetin rotusyrjityille mustille. Se muutti monen meistä elämän.
- Sinde vm-82
Ei yliviivaukseton täryyttämnen, mikkään muu ole kuin amfetamiinipsykoosi. Niin henkilökunta on aineissa, mitä tehdä? Täryyttäminen ja väriseminen eivät ole kauhean hyviä tiloja, mutta eivät ne kauaa kestä. Mun mielestä ei ole mitään asiaa töihin, jos ei osaa tuottaa pieniä seksuaali- ja seksioloja. Entä ne 200 000 €:n velat. Mistä ne kertoo? Ammattitaidottomuudesta ja yliviivausten puuttumisesta, ehkä uskonnon kohdalta.
Kohtuuton uskonto ja uskonnollisuus ovat haitaksi perheelle ja perheellisyydelle, kun muita ihmisiä ei ole huomioitu. Paskanjauhaminen; hottentottipropagandaa, miten aiot maksaa velkani? Entä työllistää väestöä, miksi olet hottentotti-imbesilli? Milloin järjestät asiasi itsellesi ja ihmisille yleensä, ettet vetoa kovin paljoa laittomaan identiteettiin ja intimiteettiin esim. kokemustesi ja kokemattomuutesi piiristä. - Sinde vm-82
Ei kasvoja saa tuhota pillulle tai kasvohermottomuudelle. Erota ensi kerralla Deja Vu, Matrix ja patologia.
Oliko hoitokokemuksesi minusta varmasti vain yksi hoitokokemus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242491Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492110Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261952Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o141790Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581558Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121092Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181079- 55940
- 63915
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2888