Ilta hämärtyy Kalliossa ja lueskelen kommenttejanne pelonsekaisella ihmetyksellä. Mistä kaikkia kirjanoppineita riittää? Minun Jeesukseni kulkisi Hämeentiellä tarjoamassa olkapäätä hoipertelevalle humalaiselle. Haluaisi keskustella Vaasankadun huorien kanssa, tarjoaisi puhtaan neulan piritorin narkkarille, jonka epätoivo on jo ajanut pois yhteiskunnasta. Minun Jeesukseni on se kaikessa armahtava, kaiken nähnyt Jumalan poika, joka loputtomasti kestää meitä syntisiä. Hellittäkää hetkeksi siskot ja veljet. Autuus on armosta!
Jeesus Hämeentiellä?
39
97
Vastaukset
- ??
" tarjoaisi puhtaan neulan piritorin narkkarille".... Empä usko, paremminkin hän ottaisi pois syyn ottaa huumeita. Antaisi elämälle tarkoituksen ja syyn elää.
Muuten juttusi on ihan hyvä. - j.j.j.j.j..jj.j.j.
Minun Jeesukseni tekisi samoin. Minun Jeesukseni kertoisi heille lohduttavia sanoja ja minun Jeesus nostaisi heitä. Minun jeesus näyttäisi heille elämän. Minun Jeesus ohjaisi heitä ja tukisi heitä. Minun Jeesus ei tuomitsisi heitä. Miniun Jeesus armahtaisi heitä.
- Vapaus vai orjuus ?
Ei armo ole armoa sikojen kaukaloille, eikä koira, joka syö oksennustaan ole mukavaa katseltavaa.
- Kurvin varajeesukset
Tunnetko sinä hyvinkin nämä Vasiksen ja Kurvin "varajeesukset", jotka eivät halua kuulla tavuakaan "parannuksesta" sillä karttavat niin erusteellisesti kirottua "omavanhurskauden syntiä". Minä voisin antaa heille oikeat nimetkin, ja todelllakin olen kohdannut heidät.
- Sörnäisten syntinen
Olen tavallinen, nelikymppinen toimihenkilönainen. Parikymmentä vuotta on tullut Kurvissa katseltua ihmiselämän moninaisuutta ja raadollisuuttakin. Kommenttini ei tosiaan ollut tarkoitus olla mikään puolustuspuheenvuoro huumeiden käytölle. Näin vaan yksi päivä, kun kaksi nistiä huuhteli neulansa sadevesikourun valumavedellä.
Olen riittävän naiivi uskoakseni, että niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Toiset etsii Jeesusta uskossa, toiset kärsimyksessä. Totuuden voi löytää vaikka elämänsä viime sekunneilla. Itse yritän olla heittämättä ensimmäistä kiveä; syntinenhän minäkin olen. Tuomitseminen on parasta jättää sille, jolla se valta on.
Mistä näitä jeesuksia oikein tulee?
Jokaisella näyttää olevan erilainen. Eikö siis olekkaan mitään yhtä Jeesusta, joka olisi aina sama ja opettaisi asiat jokaiselle samoin?Raamatun Jeesus kehotti repimään silmäsä päästä, jos katsoo himoiten toista...Parempi menettää silmänsä, kuin taivaspaikkansa..
Jeesus kieltäytyi auttamasta naista tämän syntyperän vuoksi ja nykyään se tuomittaisiin rasistisena tekona.
Jeesus kehotti tappamaan kersat, jotka eivät kunnioita vanhempiansa.
Jeesus tuomitsi eroavat ja uudelleen avioituvat.
Jeesus osasi kylläkin tuomita, eikä ollenkaan ollut symppis kaikkien kanssa kaveri...ja siksi tuhosi temppeliäkin...tai ainakin rahanvaihtajien pöydät.- ??
" Jeesus kehotti tappamaan kersat, jotka eivät kunnioita vanhempiansa."
annappa paikka missä noin tapahtui ??
Jeesus sanoi : Kunnioita isääsi ja äitiäsi..
Kummallista miten "kaiken " voi vääristellä niin erilaiseksi, kuin miksi se alunperin on tarkoitettu.
Jeesuksen mielestä ero = Hylkääminen ja sitä se minunkin mielestäni on. ?? kirjoitti:
Kummallista miten "kaiken " voi vääristellä niin erilaiseksi, kuin miksi se alunperin on tarkoitettu.
Jeesuksen mielestä ero = Hylkääminen ja sitä se minunkin mielestäni on.Matteus 15 ...siinä alussa. Jeesus viittaa siinä Mooseksen lakiin ja se löytyy muistaakseni jostain Mooseksen vitosen luvuista.
?? kirjoitti:
Jeesuksen mielestä ero = Hylkääminen ja sitä se minunkin mielestäni on.Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'.
- Balttis oikaisee
mave kirjoitti:
Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'.
Ei Mooseksen lakia ole asetettu ikeeksi, eikä laki-liiton osallisuudeksi, ei juutalaisille kansoille lainkaan: Apt.15:10,19.
- Balttis
mave kirjoitti:
Matteus 15 ...siinä alussa. Jeesus viittaa siinä Mooseksen lakiin ja se löytyy muistaakseni jostain Mooseksen vitosen luvuista.
Jeesus puhui sanansa lain alaisille juutalaisille.
Balttis oikaisee kirjoitti:
Ei Mooseksen lakia ole asetettu ikeeksi, eikä laki-liiton osallisuudeksi, ei juutalaisille kansoille lainkaan: Apt.15:10,19.
Toisaalta Jeesus opettikin vain juutalaisia, ei muita. Jeesus huomautti asiasta Matteuksen 15 luvussa ja siksi on lähetyskäsky lisätty Raamattuun, että olisi voitu jotenkin perustella kaikille kansoille levitettävää sanomaa. Jeesuksen omia sanoja tähän väliin : Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
- PSARI
Helsinginkadulla aivan niillä samoilla kulmilla toimii yksi varaJeesus, joka jakaa ilmaisia leipiä ja muuta ruokaa eli Hurstien Laupeuden työ. Sieltä saa ruokaa ja hengen ravintoa, muttei kuitenkaan ilmaisneuloja.
Huumeneulojen jakaminen ilmaiseksi on muutoinkin arveluttavaa, sillä ihminen itse on oman valintansa tehnyt ja siirtynyt ihan itse käyttämään huumeita tai muita päihteitä, koska ei uskalla kokea elämää ja elää sitä terveellä tavalla raittiina.
Jokainen ihminen tekee elämässään valintoja ja toisilla valinta on luonnostaan raittius ja terve elämä, jota rakentaa nuoruudesta kypsään aikuisuuteen. Aikaa myöten mennään naimisiin ja rakennetaan perhe, hankitaan oma asunto tai eletään vuokralla omien resurssien mukaan. Kasvatetaan lapset elämään rehellisinä ja toiset huomioon ottavina ja suvaitsevina. Elämä kulkee omaa latuaan isovanhemmuuteen saakka, jolloin viisaina mummoina ja vaareina neuvotaan uusia sukupolvia elämään elämänsä tasapainoisesti omaa viisautta jakaen.
Toiset valitsevat nuorena toisen tien eli lintsataan kouluissa, ei opiskella, pyöritään jengeissä, käytetään tupakkaa ja päihteitä, harrastetaan irtosuhteita, jotka eivät sitä läheisyyden tunnetta täytä, vaan yhden illan jutuissa tyydytetään vain hetki seksuaalista tarvetta ja jäädään kaipaamaan edelleen jotain elämään. Elämä jatkuu samaa rataa ja päässä pyörii vain se seuraava viina-annos tai huume, että mistä sen seuraavan elämää turruttavan keinotekoisen ilo-kokemuksen saa.
Itsestä ei välitetä ja syytetään yhteiskuntaa omasta kurjuudesta ja omasta valinnasta, vaikka olisi se toinen tie eli lopettaa keinotekoisen ilon viljely hyvissä ajoin ennen katastrofia. Kiitos sinulle, ketjun aloittaja. Joku kyselee, onko jokaisella oma Jeesuksensa. Hänen armoaan ja rakkauttaan voi kuvailla monin tavoin ja hänen armonsa eletään ja koetaan todeksi monessa. Jeesus vaati parannusta, ei siunannut syntiä, vaan auttoi elämän lyömän jaloilleen. Ei se olisi armoa, että jo maassa makaavaa vain moittisi, vaan se on armoa, että hellästi tukien auttaa elämän ruhjoman jaloilleen. Jumalan rakkauden koskettama voi saada elämäänsä uuden suunnan, kun omat voimat eivät riitä. "Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat."
pappi Sonja- Baltasar ei kirj.
Armon on se että synin orjat pääsevät, syntien anteeksiantamuksen, ja uudestisyntymisen peson, kautta: Jumalan lahjan mitan mukaisesti osallisiksi, - kasteen kautta: uudesta elämästä, sekä siiheen kuuluvasta Pyhän Hengen läsnaolon synnyttämästä uudistuksesta. Apt.2:38-41.
>> Ja Minä annan teille uuden sydämen, ja uuden Hengen MInä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni Minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni (= toora: opetus, neuvo, johdatus, jne...) mukaan, noudatatte Minun oikeuksiani. - BAlttis
Baltasar ei kirj. kirjoitti:
Armon on se että synin orjat pääsevät, syntien anteeksiantamuksen, ja uudestisyntymisen peson, kautta: Jumalan lahjan mitan mukaisesti osallisiksi, - kasteen kautta: uudesta elämästä, sekä siiheen kuuluvasta Pyhän Hengen läsnaolon synnyttämästä uudistuksesta. Apt.2:38-41.
>> Ja Minä annan teille uuden sydämen, ja uuden Hengen MInä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni Minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni (= toora: opetus, neuvo, johdatus, jne...) mukaan, noudatatte Minun oikeuksiani.Kor. taas: >> harhaanjohtavan armolässytyksen pettämänä >> kuten "kaikkihan me vielä syntisiä ollaan" ja sitärataa "rapakkoon" - takaisin, tai "syntisten pyhien yhteisöön", harjoittamaan uskontoa yhdessä uudestisyntymättömien kanssa.
BAlttis kirjoitti:
Kor. taas: >> harhaanjohtavan armolässytyksen pettämänä >> kuten "kaikkihan me vielä syntisiä ollaan" ja sitärataa "rapakkoon" - takaisin, tai "syntisten pyhien yhteisöön", harjoittamaan uskontoa yhdessä uudestisyntymättömien kanssa.
Muistutetaan nyt vielä lempilauseellani " Mutta me kaikki ollaan syntisiä".
- Balttis
mave kirjoitti:
Tottakai kaikki ne ovat syntisiä, jotka eivät ole synnistä poiskuolleet, - vaan elävät sille ja sen alaisuudeesa. Hidän uskontonsa sanoo: Tehkäämme syntiä, että armo suureksi tulisi, tai sen Luther muunnos: "Tee vain syntiä, mutta usko enemmän".
Ei Kristuksen rakkauskaan velvoitta ketää mihinkään, ellei sen lähtökohtana ole VAPAHDUS, ja tämän johtopäätöksen sisäistäminen:
>> Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siil kaikki ovat kuolleet. - Balttis täydentää...
mave kirjoitti:
Jos vanha ihminen, syntinen liha, ryhtyy "uskovaiseksi", se synnyttää vain harhaoppeja ja vahinkoa: "Henki se on joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä" Joh.6:63.
Sikisi Jeeuksen enimmäinen opetus, lähtökodaksi uuteen elämään olivat sanat Nikodemukselle:
>> Älä ihmettele, että Minä sanon sinulle, teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. - Baltasar ei kirj.
mave kirjoitti:
Sinun ja Sonjan lempilausetta vastaan asetan, tämän uudestisynnyttämisen pesoa seuraavan asenteen, ja näkemyksen jonka pitäisi olla jokaisen kastetun uskovan asenne: lähtökohtana KASTEEN JÄLKEEN:
... joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos me olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin ME USKOMME saavamme myös elää Hänen kanssaan, TIETÄEN, että Kristus, sitten kun Hänet kuolleista herätettiin ei enää kuole: KUOLEMA EI HÄNTÄ ENÄÄ VALLITSE. Sillä minkä Hän kuoli, sen HÄN KERTAKAIKKIAAN KUOLI POIS SYNNISTÄ; mutta minka Hän elää, sen Hän elää Jumalalle. NIIN PITÄKÄÄ TEKIN ITSENNE SYNNILLE KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. - Kurvin syntinen
Baltasar ei kirj. kirjoitti:
>> Ja Minä annan teille uuden sydämen, ja uuden Hengen MInä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni Minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni (= toora: opetus, neuvo, johdatus, jne...) mukaan, noudatatte Minun oikeuksiani.Juuri tällaista keskustelua vastaan yritin alkuperäisen viestini kirjoittaa! "Tosiuskovaiset" norsunluutorneistaan huutelevat Raamatunlauseita kun mastodontit muinaisilla soilla...
Minäkin sitten olen ilmeisesti harhaanjohtavan armolässytyksen pettämä. Olen tainnut lukea eri Raamattua. Vertaatko minuakin koiraan? - Balttiksen huomio
Kurvin syntinen kirjoitti:
Juuri tällaista keskustelua vastaan yritin alkuperäisen viestini kirjoittaa! "Tosiuskovaiset" norsunluutorneistaan huutelevat Raamatunlauseita kun mastodontit muinaisilla soilla...
Minäkin sitten olen ilmeisesti harhaanjohtavan armolässytyksen pettämä. Olen tainnut lukea eri Raamattua. Vertaatko minuakin koiraan?MItäs sinä opettaisit: Vaasankadulla psyykesairasta vaimonaan huorana myyneelle "Tonille", - kun hän ei tahtonut kuulla tavuakaan, lakihenkisestä sanasta "parannus", kun oli niin ihastunut Lutherin käsityksiin armosta, ja vihasta kaikkea "omaa vanhurskautta" ja sen syntiä vastaan?
Toni kuoli viinaan, uskossa avaraan armoon - koskaan kohttamata sitä Jeesusta: joka on täynnä armon ja tutuutta.
Monet kyllä ihastelevat kuullessan Hänen suustaan armon sanoja, mutta kun Hän puhuu heille myös totuutta, - he ovatkin jo valmiit syöksemään hänet alas jyrkänteeltä: Luuk.4:22-29. - Balttis: esimerkkejä
mave kirjoitti:
"Mikko" veti kolmetoista vuotiaasta asti "piriä", kunnes vasta yli neljäkymppisenä, teki parannusen, lopettaen armolla huoraamisen, ja otti koko Kristuksen evankeliumin tosissaan, - ja on ollut ilman päiteitä nyt yli kymmenen vuotta, ja on nyt itse päihdetyöntekija ja jopa naimisissa. Ei enää piripälinöitä siis virolaisille huorilla, armon kaikkiriittävyydestä - ilman parannusta.
- Balttis todistaa....
Balttis: esimerkkejä kirjoitti:
"Mikko" veti kolmetoista vuotiaasta asti "piriä", kunnes vasta yli neljäkymppisenä, teki parannusen, lopettaen armolla huoraamisen, ja otti koko Kristuksen evankeliumin tosissaan, - ja on ollut ilman päiteitä nyt yli kymmenen vuotta, ja on nyt itse päihdetyöntekija ja jopa naimisissa. Ei enää piripälinöitä siis virolaisille huorilla, armon kaikkiriittävyydestä - ilman parannusta.
Mikko makasi rukousjonossa piriputken jälken, ollen aivan loppu, - kun profetoin hänelle uskon kautta että: nyt Mikko Isä otttaa sinut vihdoin iankaikkiselle käsivarsilleen, ja kantaa sinut sisälle todellaa uuteen ja päihteettämään elämään. Kunnia Isälle, hän todella teki sen ja siitä on jo aikaa yli reipaasti yli kymmen vuotta - ja Mikko sai sekä elämä, että vapauden sen todellisessa merkityksessä.
- Että tämmöstäkin on:
Balttis todistaa.... kirjoitti:
Mikko makasi rukousjonossa piriputken jälken, ollen aivan loppu, - kun profetoin hänelle uskon kautta että: nyt Mikko Isä otttaa sinut vihdoin iankaikkiselle käsivarsilleen, ja kantaa sinut sisälle todellaa uuteen ja päihteettämään elämään. Kunnia Isälle, hän todella teki sen ja siitä on jo aikaa yli reipaasti yli kymmen vuotta - ja Mikko sai sekä elämä, että vapauden sen todellisessa merkityksessä.
Mikon isoveli pitää vieläkin kiinni kahdesta asiasta: oikeudestaan elää synnissä, ja Paavo Ruotsalaiselta omaksumastaan armos, joka hänen mukaansa lauseeseen: "Katse vain Kristukseeen, vaikka jalat jo helvetissä palaisi", - mutta parannusta eli ei suostu tekemään.
Tämä on vielä hänen "vanhan ihmisensä" mukaan aitoa Kristinuskoa, ymmärettynä oikeina laki ja armo elämässä, ja hänelle on suuri joukko "susrkaista sikoja" ympärillään tukemassa - heidän valitsemaansa "körttiläistä vapautta", ja sitä oiken vaalimassa veljeskuntana. Kurvin syntinen kirjoitti:
Juuri tällaista keskustelua vastaan yritin alkuperäisen viestini kirjoittaa! "Tosiuskovaiset" norsunluutorneistaan huutelevat Raamatunlauseita kun mastodontit muinaisilla soilla...
Minäkin sitten olen ilmeisesti harhaanjohtavan armolässytyksen pettämä. Olen tainnut lukea eri Raamattua. Vertaatko minuakin koiraan?Luterilaisen opin mukaisesti ei saisi puhua pelkästä armosta, vaan pitäisi puhua muustakin...Syntien katumisesta ja siitä kuuluisasta Helvetistä..
- Balttis toivoo sitä
mave kirjoitti:
Toivottavasti tulet vielä kerran oikeesti uskoon; Uuden testamentin tarkoittamassa mielessä.
- Balttis terveydestä:
Ei kuitenkaan mikää lopullinen ihanneolotilakaan: >> se sairaana oleminen >> sillä on myös kirjoitettu:
>> Mutta totisesti, meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sällytti päällensä. Me pidimme Häntä rangaistuna (juutalaiset), Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta Hän oli haavoitettu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olsisi, ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut (healed = parannetut = tervehdytetyt ) Me vaelimme eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti Hänen päällensä KAIKKIEN MEIDÄN SYNTIVELKAMME. Baltasar ei kirj. kirjoitti:
Sinun ja Sonjan lempilausetta vastaan asetan, tämän uudestisynnyttämisen pesoa seuraavan asenteen, ja näkemyksen jonka pitäisi olla jokaisen kastetun uskovan asenne: lähtökohtana KASTEEN JÄLKEEN:
... joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos me olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin ME USKOMME saavamme myös elää Hänen kanssaan, TIETÄEN, että Kristus, sitten kun Hänet kuolleista herätettiin ei enää kuole: KUOLEMA EI HÄNTÄ ENÄÄ VALLITSE. Sillä minkä Hän kuoli, sen HÄN KERTAKAIKKIAAN KUOLI POIS SYNNISTÄ; mutta minka Hän elää, sen Hän elää Jumalalle. NIIN PITÄKÄÄ TEKIN ITSENNE SYNNILLE KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.Todellinen Jeesuksen Kristuksen tunteminen
3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä. 4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. 5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. 6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.
Eka Johanneksen kirje...eka luku- Ba30ltasar ei kirj.
mave kirjoitti:
Luterilaisen opin mukaisesti ei saisi puhua pelkästä armosta, vaan pitäisi puhua muustakin...Syntien katumisesta ja siitä kuuluisasta Helvetistä..
Laki armo dualismi kiteytyi Lutherin antamaan oikeuteen synnintekemiseen, siinä tapauksessa että ihminen on uskova: eli tämän tapaisiin lauseisiin: "Tee vain syntiä, mutta usko enemmän".
Lutherin elämä huojui koko ajan, hänen opettamansakin (väärennetyn) lain ja äärimmäisen armon välillä, - lepoa ja totuutta löytämättä. Hän ei ymmärtänyt mitään synnistä pois kuolemisesta, uudesti syntymisestä todelllisen uuden elämän lähtökohtana, - uudestisynnyttämisen pesoa seuraavassa Pyhän Hengen uudessa olotilassa, jossa ojentaudutaan Kristuksen terveen opin mukaista sanojen alaisuudessa, - kuuliaisuuteen Kristusta kohtaan: joka ei ole suinkaan mitään omavanhurskautta tai sen mukaista orjailua, laiin alla, vaan elämää jo siitä POIS KUOLEENA:
>> Niin veljeni, teidätkin on kuoletettu pois laista KRISTUKSEN RUUMIIN KAUTTA, tullaksenne toisen omiksi, Hänen, joka on KUOLLEISTA HERÄTETTY ( *lisäyksien tähän: MEIDÄN VANHUSKAUTTAMISEKSEMME ), että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. ... mutta nyt kun me olemme irti laista ja KUOLLEET POIS SIITÄ (mitä Luther vielä väärennöksenää opetti ihmisille selityksineen), MIKÄ PITI MEIDÄT VANKENA, NIIN ETTÄ ME PALVELEMME JUMALAA HENGEN UUDESSA (olo) TILASSA. - Balttis
Sonja, ei Jeesuksen tarkoituksena ollut auttaa "vanha ihmistä", jaloilleen, vaan viedä uudesta luomuksesta osallisena, omansa uudestisynnyttämisen peson kautta, Pyhästä Hengestä osallisina ulos, tuomion alaisesta maailmasta: siksi Hän julisti omilleen uloskutsun "tuomionalaisesta kosmoksesta" sanoen:
"En Minä enää puhu oaljoia teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja Minussa hänellä ei ole mitään. Muttaettä maailma ymmärtäisi Minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on Minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."
Vahna ihminen on ristiinaulittu, ja uusi luomus ei ole enää täällä kotonaan, vaan vasta Isän kodissa: Joh.14-luku. mave kirjoitti:
"Muistutetaan nyt vielä lempilauseellani " Mutta me kaikki ollaan syntisiä".
I'm not!
- Baltasar ei kirj.
Ainakin 70-luvun Helsingin kalliossa, laulettiin vielä laulua: "Katso Kristus kadulla kulkee ja hän kurjinta tervehtii.... mutta nämä sanat, jäivät sen ajan "herätysten" (Jeesusliike) jälkeen helisemään tyhjyyttään, kun - monet palasivat takaisin kaduille, koskaan juurtumatta todellisesti Kristukseen, ja Hänen tuntemukseensa Hengen uudessa olotilassa, ja sen mukaisessa elämässä.
Samoin kuin usko ympärileikkaa, ihmisen sydämen täydellisesti:Kol.2:11,12; suhteessa Jumalaan, samaoin VAIN KUOLEMA, voi vapauttaa ja erottaa meidät synnin vallasta kokonaan ja lopullisesti, elämään niinkuin Hän:
Niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin UUDESSA ELÄMÄSSÄ VAELTAMAN. Room.6:4,11. - PSARI
Hämeentiellä likella Hakaniemen hallita oli yksi herätysliikkeen sali, jossa kävi kuuluisia saarnaajia saarnaamassa ja kaatamassa ihmisiä. Nämä uskonjulistajat kuten Jaakko Parviainen kiersivät Hakaniemeä ja Kalliota julistaen armoa ja parannusta pultsareille ja muille kuulijoille.
- Balttis...
Siellä toimi kolme "jalkautuvaa" ryhmää Siion, Saalaem ja Siioan, ja muistan myös Hurstin sisarusbandin nimeltä:"Jumalan tädet" ainakin kerran soittaneen sielläpäin rautakirtaralankagospelia.
- Balttis tätä mieltä
Katso Kristus kadulla kulkee, ja hän kurjinta tervehtii,,, ja siihen se sitten nykyään jääkin - eli todellinen opetus ja uskovien "välkihoito" - on jätetty uskonnollisen arpapelin varaan.
Esim: selkeä opetus uskovien kasteesta, ja sen merkityksestä puuttuu - vietynä vallukseen asti, - myös nykyisistä "sekauskonnollisesta" vapaista suunnista. Tilannehan on sellainen että: luterilaistea teologoaa opetetaan jopa vapaissa suunnissa, ja vapaiden suuntien oppettajat, ainakin yksi tiedossani - kelpaavat tässä suuressa sekaanuksessa - opettajiksi luterilaisille riparileireille. Tämä ristinnainti tuhoaa tervee opetukset: sen sisltämässä hengellisen huoruuden synnissä: luovuttaessa todellisuudessa Kristuksen terveestä opista. - al.simpson
Sun Jeesus ei sitten ole parantaja?
Mun Jeesus parantais hoipertelevan humalaisen, huorat ja narkkarit... Ja sanois niille: mene äläkä syntiä enää tee.
Et todellakaan usko nähtävästi lopun aikoihin? Nyt ei ole aika "hellittää hetkeksi", missään asiassa.
Ihmisiä menee suurin joukoin helvetintuleen, se on väistämätön totuus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3838426Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732790- 131122
- 76988
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61893- 25886
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72782