Mihin ihminen joutuu kun kuolee? Sielu ja henki on eri.
On tapauksia kun ihminen on joutunut esim auto-onnettomuuteen ja on sydän pysähtynyt (aivotoiminta lakkaa sydämen pysähdyttyä) ja pelastushenkilöt ovat saaneet taas elvytettyä henkiin, niin onnettomuuteen joutuneet ovat kertoneet myöhemmin että he näkivät itsensä ylhäältä käsin tapahtumapaikalla ja myös kaikki mitä tapahtuu, pelastushenkilöt elvyttämässä häntä.
Missä tämä ihminen on käynyt ja mikä osa hänestä?
Meno-paluu kuolemaan
14
72
Vastaukset
- fg-hu.i
lestadiolaisille "valekristus" rakentaa helvettiä joten heille on oma paikka sata varmasti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9566057/47416379
"JOS tuo luku pitisi paikkansa sinä olisit Hitler
teuta 31.12.2010 09:05
Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden
Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"
Jeeesus todistaa Omalla Sanallaan teutan valehtelijaksi:
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Jeesus kielsi uskomasta heihin:
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko - Jeesus pelastaa
Ruumiista irtautumisen kokemuksia on monilla. Näitä kokemuksia ei voi kuitenkaan verrata kuolemaan.
Jokainen tulemme aikanaan näkemään nämä asiat, nyt tiedämme niistä kovin vähän, eikä meidän tarvitsekaan tietää.
Ainoa mitä meidän tarvitsee tietää on että joka uskoo sanan, ( Logos Kristus) ja Kristukseen uskossa kastetaan, tulee HÄNESSÄ autuaaksi.
SILLÄ PUOLELLA SITTEN TIEDETÄÄN toimintatavat ja osataan toimia oikein.
Jokaiselle löytyy oikea paikka ikuisiksi ajoiksi.
- Epäuskossa kuolleelle helvetin tuli,
- ja uskossa Kristukseen kuolleille koittaa lunastuksen päivä. Jumala täyttää silloin kaiken minkä meille uskovilleen aikanaan täällä lupasi sanassaan.
Hallelujaa kiitos Jeesus!!!!
Siellä moni epäuskossa kuollut katsoo monttu auki viimeisellä tuomiolla ja sanoo: "Kunka minut on ohjattu tähän vasemman puoleiseen jonoon, minähän olin maan päällä eläerssäni paljon parempi ihminen kun nuo uskovaiset, suorastaan saatanat, jotka nyt on pantu oikealle puolelle jonoon.
Omavanhurskaus on monen kulkijan pettänyt, nyt on katumus myöhäistä.- fg-hj.kl
epäuskossa olevia ovat mm. Jumalan ja Jeesuksen Lain ja samalla Heidät kieltäneet.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9890458
Jeesus on tie
30.5.2011 14:18
1. Jumalan ja Jeesuksen lakia ei ole olemassa.
2. Henkilö joka tuosta olemattomasta laista todistaa on erittäin saatanallinen käyttäytmisessään ei kunnioita maallisia eikä hengellisiä lakeja.
Raamatusta vastaavaa tietoa: (ei kokonaisuudessaan)
==============================================
- Tämän alla olevan Lain on Jeesus vahvistanut, mm. vuorisaarnassa:
Matteuksen evankeliumi: 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
==============================================
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."
20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".
21 Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.
22 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."
----jne...----
- teuta
EI katumus nyt ole myöhäistä , vaan silloin .
Niin kauan kuin eletään on katumus voimassa. Ihminen on kokonaisuus ruumis , sielu ja henki.
Ruumis on maanpäällisen ajan asunto. Jos asunto menee epäkuntoon, niin silloin valmistaudutaan muuttoon uuteen asuntoon. Niissä tilanteissa, joissa on irtauduttu ruumiista ollaan siinä hienon hienolla rajalla, jossa ratkaisu puoleen tai toiseen on mahdollinen. Sisäinen olemus valmistautuu jättämään ruumiin pysyvästi, jos elämän jatkuminen käy mahdottomaksi.- oikein todettu
Juuri näin.
- Jeesus on tie
Teuta, pidät minua tyhmänä, et sitten huomioinut kontekstia?
Puhuin nimittäin tilanteesta kuoleman jälkeen. Lue viestini loppuosa uudelleen, niin huomaat itsekin että silloin todellakin katumus on myöhäistä.
Kopio viestini loppuosasta:
"Siellä moni epäuskossa kuollut katsoo monttu auki viimeisellä tuomiolla ja sanoo: "Kunka minut on ohjattu tähän vasemman puoleiseen jonoon, minähän olin maan päällä eläerssäni paljon parempi ihminen kun nuo uskovaiset, suorastaan saatanat, jotka nyt on pantu oikealle puolelle jonoon.
Omavanhurskaus on monen kulkijan pettänyt, nyt on katumus myöhäistä. " - teuta
Aivan niin mutta kun aika muoto tuossa on nyt on on katumus myöhistä ...
Moni teistaaaä ei muista ei hiffaa sitä sen paremmin,
Siksi tulee kirjoittaa iisisti , eikä niin että minä joudun häpeäään.
yMMÄRRÄTKÖ NYT SINÄ TAAS SEN .- Jeesus on tie
Saattaa olla. Toistettakoon siis että niin kauan kun on elämää on toivoa.
Ainoastaan Pyhää Henkeä pilkanneella ei ole toivoa pelastuksesta tuon synnin teon jälkeen.
Mutta siinä on tarkat kriteerit:
1. Teon tekojän pitää olla uudestisyntynyt kristitty, jotta tietää tarkoin mitä tekee.
2. Teko on tahallinen (pilkkaa tahallaan ja tarkoituksellisesti) ja pilkka kohdistuu armovälineisiin, kuten Raamattuun kirjoitettu Jumalan sana, ja pyhät Sakramentit.
Teosta seuraa välittömästi täydellinen katumattomuus, ja ankara viha ja vaino kaikkea Jumalasta lähtöisin olevaa kohtaan.
Ihminen joka pelkää tehneensä synnin pyhää henkeä vastaan, ei ole sitä tehnyt.
Pyhän Hengen pilkkaaja tekee teon tahallaan ja tarkoituksellisesti ja teon seuraukset ovat välittömät ja tramaattiset.
Muistan kun eräs saarnaajistamme, nyt jo edesmennyt, puhui jostakin henkilöstä siihen sävyyn että on mahdollisesti pilkannut pyhää henkeä.
Henkilö oli maininnut että kyseinen saarnaaja "oli mennyt lapin halpaan".
No tällähän ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen pilkkaamisen kanssa,
mainittua sanojaa vain keljutti kun aikuinen seurakunnalle työstään vastuullinen henkilö suhtautui toisen ihmisen sanomisiin kritiikittömästi, kuin Jumalaan.
Ihmisiin luottamista on valitettavan paljon nykyisin seurakunnassamme, johto jopa vaatii saarnoissaan luottamaan itseensä, vaikka sellainen (esimerkiksi saarnaajiin luottaminen) on Raamatussa kielletty. - n-.j.kl
olette eksyneet...
teitä ohjaa tämä herra....
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.
"Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida
"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!
- teuta
Aivan niin siitä olen samaa mieltä , koko viesti .
- Jeesus on tie
Meidän pitää taas rukoilla että Jeesus saa olla Herrana seurakunnassaan, ja että kaikki seurakunnassa työtä tekevät vastuunkantajat pysyisivät alamaisina Kristukselle, - joka on rakkaus. Kun JUmala on näin meitä rakastanut mekin saamme hänen rakkaudestaan voimaa rakastaa toinen toisiamme. Silloin kaikilla on hyvä olla seurakunnassa ja Jeesuksen sovintoveri pesee meidät synneistämme ja saastaisuudestamme.
Jos lähdemme ihmisten aivoitusten perässä juoksemaan minun taikka kenen muun hyvänsä) niin sillä tiellä ei loppua näy, eikä Jumalan ymmärrystä ylempi rauha saa hallita sydämissämme. Ihmiset ovat eteviä keksimään aina vain lisää omia tuntoja sitovia sääntöjä ja vaatimaan muiltakin niiden täyttämistä. Kun pysymme Kristuksessa kaksin käsin kiinni (siis Jumalan SANAN armolupauksissa), niin silloin saamme viettää häitä ja ilojuhlia yhdessä Jeesuksen kanssa. Se on juhlaa se, hallelujaa kiitos Jeesus!!!
Matt. 22:2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
Matt. 22:3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
Matt. 22:4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin.'
Matt. 22:5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
Saarnoissa rakennetaan mielikuvaa jonka mukaan seuroihin tulleet ovat häissä.
Näinhän ei useinkaan ole, vaan moni raukka turvaa lihaansa (parannuksiinsa USKON sijasta) edelleen vaikka on käynyt seuroissa uskollisesti vuosikymmeniä.
Moni viettää kotonaan häitä Kristuksen kanssa, ja on ylen onnellinen Jumalan sanasta ja sen lupauksista, uskoo sanan todeksi ja viettää hääjuhlaa yhdessä Kristuksen kanssa. En tarkoita tällä että eläisi ilman seurakuntayhteyttä. Todellinen yhteys syntyy nimittäin USKON KAUTTA Jeesuksessa Kristuksessa, vaikka me paljon rakennummekin myös yhdessä toinen toistemme kanssa. Seurakunnassa jossa Jumala palvelee meitä sanansa ja Sakramenttien kautta.
Mutta jos saarnat menevät ihnmisoppien puolelle, toisten kristittyjen sormella osoitteluksi, "tuo se ei luota lapinvanhimpiin eikä äitiseurakuntaan".
Ja samassa saarnassa toisten kehumiseksi, "tuo heppu (vainaja) on kristillisyytemme ensimmäinen ja paras työntekijä", niin silloin ollaan jo kaukana Kristuksesta, - ihmisoppien vellovalla suolla.
Kristillisyydessä on ainoastaan YKSI ensimmäinen ja paras työntekijä, Jeesus, Kristus, muita ei ole eikä tule. Tämä on totuus, sanokoot isiltä opitut perinteet mitä hyvänsä.
Mitä taas tulee "äitiin" niin Jumalan lapsilla on vain yksi äiti ja yksi Isä eikä lastenpalsia ole. Raamatun vastasinen "äitiseurakunta"- myytti tulisi kiireesti purkaa ja palata Jeesuksen Kristuksen seuraajiksi.
Gal. 4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ...
xxxxxx
***) ... ja se on meidän äitimme.
xxxxxx
Gal. 4:27 Sillä kirjoitettu on:
"Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Gal. 4:28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
Haagar eli lain (tekojen) vanhurskaus synnyttää lapsia orjuuteen!!!
- teuta
Gal. 4:26-28. Jerusalemilla JOKA ON YLHÄÄLLÄ , PAAVALI
tarkoittaa KRISTUKSEN tosi seurakuntaa . Se synnyttää evankeliumilla JUMALAN AITOJA ARMOLAPSIA , joita se
sitten piirissään myös hoitaa ja kasvattaa . puhuu Jerusalemista samassa merkityksessä . Jumalan hengellisenä kaupunkina "Lupauksen lapset " ovat evankeliumin armolupausten uskomisen kautta Jumalan
lapsiksi Uudestisyntyneitä ihmisiä.
Hebr.12:22. viite , 18-24. sel. Siinain liiton perustamiseen
liittyneet tapaukset kuvaavat sitä ,MITEN LAKI PELÄSTYTTÄÄ IHMISEN OMANTUNNON , JUMALAN
EDESSÄ . Niin tehdessään se ajaa hänet hakeutumaan
SIIONIN VUOREN /ELÄVÄN JUMALAN KAUPUNKIN/ TAIVAALLISEN JERUSALEMIN ELI KRISTILLISEN
(USKOVIEN ) seurakunnan tykö kuulemaan sitä evankeliumia , Välimiehestä , Kristuksesta ja samaan Hänen verensä vihmonnan synninpäästön sanassa ,
Aapelin veri huusi maasta kostoa veljenmurhaajalle ,
JEESUKSEN VERI "PUHUU" EVANKELIUMIN SANASSA
syntien sovitusta ja syntienateeksiantamusta sille, joka
niitä katuu ja Rukoilee anteeksi .
Maan päällä olevan seurakunnan luo käyminen on samalla kirkkaudessa olevan voittaneen seurakunnan luo käymistä
, sillä ne kuuluvat yhteen , ollen Jumalan seurakunnan kaksi osaa . USKOVAT siirtyvät kuolemassa (Kristuksen tu-
lemisessa silloin elävät ilman sitä, suoraan) kirkastettuun
seurakuntaan . "ESIKOISTEN JUHLAJOUKKO " oli apos -
tolisen ajan alku seurakunta . Myöhenpien sukupolvien seurakunnat ovat hengellisiä jälkeläisiä ja sen jatkoa.- xf-g,hjk
Tässä muutamia teutan oman sanan esimerkkejä ateistipiruna:
lestadiolaiset ja teuta ilmeisesti kieltävät Jumalan ja Jeesuksen Lain:
"Ei ole Jeesus vahvistanut
teuta 8.8.2010 12:12
Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.
Sinä et ymmärrä oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti ."
teuta valehtelee Jeesusta pikaten Hänen Nimeen. Arvatkaapa kumpi on oikeassa, Jeesus vai teuta!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9520950/4711240960.
"LAPSEN KASTE.
teuta 9.12.2010 11:42
Koska jokainen lapsi on perisynnin turmelama , ja tarvitsee pelastusta ,
Kristuksen seurakunta on alkuajoista asti vienyt kasteessa pienet lapset Vapahtajan luo ."
teuta jakaa papeille virkoja Kristuksen Nimissä valehdellen sillä Kristus ei ole sellaisia virkoja jakanut;
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9520950/47306902
"kaste kirja n. 350 luvulta
teuta 22.12.2010 22:17
Pappedella on tärkeä merkitys sakramentin oikein toimittamisessa , Papilla ei ole omia ansioita , vaan Kristuksen antama virka . "
teuta rakentaa lutherin opin valtakuntaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9566057/47416379
"JOS tuo luku pitisi paikkansa sinä olisit Hitler
teuta 31.12.2010 09:05
Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden
Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"
Jeesus todistaa teutan ateistipiruksi ja valehtelijaksi:
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
teuta asettaa raamatussa olevan Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa paremmaksi omia uskovaisia tappaneen rikollisuuden lutherin opin jota epäjumalana palvelee:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
"Kiva kun olit tarkkana
teuta 13.11.2010 14:18
Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
teuta
14.5.2011 16:22
Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
kun mitä siinä lukee ..
jne....
teutan vanha rippikoulu katumus katekismus on painettu helvetissä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760