onkohan palstan lukijoissa yrittäjiä, joilla valmiiksi mietittynä/toteutettuna asuminen joko vuokralla tai työsuhdeasunnossa oman oy.n omistamassa talossa.
Minulla on ok.talo jonka ylläpitokustannukset näin toimien menisivät täysmääräisinä? yrityksen kirjanpitoon eikä oman veroprosentin kautta vähennettynä.. Verottajan sivuston laskurin mukaan taloni verotusarvo työsuhdeasuntotapauksessa olisi noin satasen enemmän kuin tämänhetkinen omissa nimissä olevan lainanlyhennys per kk. Perstuntumalla pitäisi jäädä voitolle, kun oma vero% kuitenkin jotain 38...
kommentteja kiitos
ok.talon lainan siirto Oy.lle?
hamara
1
197
Vastaukset 1
- 20+3
Ota huomioon ainakin seuraavat:
- kun myyt omakotitalon oy:lle, joutuu oy maksamaan 4 % varainsiirtoveron
- itselle oman kodin luovutusvoitto (jos joskus muuttaa muualle) on verovapaa, oy maksaa luovutusvoitosta normaalit verot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2971223Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3081166Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87914
- 106899
- 101879
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13594- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577