Äiti vihaa minua

Miten äiti pystyy...

Olen 25 nainen. Äitini vihaa minua, nimittelee, syrjii, vähättelee ja uhkailee minua. Äiti ei ole koskaan halannut tai paijannut minua, edes lapsena. Äiti teki minulle selväksi jo 6 vanhana, että olen niin ruma pullukka joka ei tule menestymään missään. Äitini mielestä siskoni on todella hyvä kaikessa ja todella täydellinen... Minä en voi puhu äidilleni avoimesta mistään, koska hän alkaa heti piikittelemään. Olen todella yksinäinen. Nuorempana uskoin äitiäni hänen kertoessaan, etteivät ystäväni ole oikeasti ystäviäni vaan ainoastaan sen takia, että saavat minulta lahjoja syntymäpäivinä. Äiti yrittää hallita kaikkea, minun oli pakko antaa hänelle facebookin salasanani ja hän luki jopa päiväkirjaani, jota en enää ole kirjoittanut vuosiin. Hän jopa lukee kaikki postini. En saa mennä minnekään ilman, että kerron äidille kaiken. Lisäksi hän yrittää aina nolata minut. Olen käynyt hammaslääkärissä juurihoidoissa ja yhdessä hampaassani on näkyvä väliaikanen paikka, josta hänen pitää mainita kaikille, että katsokaa nyt, noin käy kun ei hoida itseään, vaikka olen aina pessyt hampaani päivittäin... Lisäksi äiti pitää minua heti huorana, jos hieman juttelen joidenkin poikien kanssa. En ole koskaan voinut seurustella kenenkään kanssa. Odotan innolla sitä, että pääsen muuttamaan kotoani pois valmistuttuani koulusta ja saatuani töitä, jostain...

18

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta pois

Ei sun ole pakko antaa mitään salasanoja. Jos olisin sinä, olisin muuttanut vaikka telttaan jos mulla olisi tollanen äiti.

• samankaltasta kokenu

Mikset laita välejä poikki häneen? Kaikenkaikkiaan kuulostaa siltä että äitisi käytöksen taustalla on syvä _kateus_. Ehkä hän näkee sinut nuorena kauniina naisena jolla on elämä edessä, toisenlaisena kuin mitä hän itse on. Taustalla saattaa olla myös pettymyksiä ja katkeruuden tunteita, mutta kehotan lähtemään, se on ainoa tie.

• mi_es

Hei,miten sinä jaksat tuolaista,sano hänelle suoraan mitä olet mieltä.Ilmeisesti asut kotona? Etkä halua tai voi muuttaa pois?
      Olet aikuinen,älä anna lukea postiasi.

• Miten äiti pystyy...

En pysty muuttamaan pois kotoani, koska minulla ei ole yhtään rahaa. Olin ulkomailla vaihto-opiskelemassa ja töissä kolme vuotta, nyt palattuani Suomeen en ole saanut mistään töitä. Opinnoistani valmistun ammattiin ensi syksynä. Ja ilman töitä minulla ei ole mahdollisuutta itsenäistyä... En pysty laittamaan välejä poikki äitiini, se ei onnistu millään. Ollessani ulkomailla hän soitti minulle joka päivä. Ja kun en ole kotonani hän soittaa aina jopa useita kertoja. Minulla ei ole mitään yksityisyyttä, huoneessani ei ole ovea. Äiti käy tutkimassa aina kaikki tavarani, hänen pitää saada kokoajan tietää mitä teen. Jos olen suihkussa hänen mielestään liian kauan hän tulee jopa katsomaan mitä teen. Jos yritän vaikka huutamalla estää häntä tonkimasta tavaroitani, niin hän alkaa huutamaan ja käyttäytymään väkivaltaisesti. Äitini on minua voimakkaampi joten en uskalla suututtaa häntä. En pysty estämään häntä mitenkään... Eniten minua ahdistaa se, että hän ei ole koskaan rakastanut minua, omaa lastaan :.(

• Tsemppiä savosta

Eihän sinun tarvitse välejä äitiin polttaa..pitäähän sinulla olla yksityisyys 25vuotiaana

• ps

Sun täytyy muuttaa sellaiseen osoitteeseen, jota äitisi ei saa tietää, ja hankkia sellainen puhelinnumero, jota äitisi ei saa tietää.

• sjfaojf

Etkö olisi voinut muuttaa omaan vuokrakämppään ja hakea toimeentulotukea? Vaikka olet varaton, niin eihän äitisi ole enää velvollinen elättämään sinua ja sinulla pitäisi olla aikuisena jokatapauksessa oikeus asua pois kotoa, jo sosiaalisinkin perustein, kun äitisi on noin hankala.
        Ei tuollaista pidä jaksaa ja hyväksyä.
        Vaikka tulee riitaa, asioista tulee yrittää puhua ja huomauttaa yhä uudelleen omista oikeuksistaan itsenäisenä, aikuisena ihmisenä.
        Sitten kun asut yksin ja hän jatkaa samaa soitteluaan päivittäin, tee selväksi että 2-3 kertaa viikossa on sopivampi määrä. Niin suurin osa muistakin vanhemmista tekee. On kunnioitusta lastaan kohtaan antaa elää aikuisena itsenäisempää elämää.

• Loppppppppuuu

Sit järki käteen, omaa syytäs osa tosta. Voit ihan hyvin pistää kamat kasaan ja häipyä sieltä. Maailma on täynnä mahdollisuuksia, eikä kukaan pakota jäämään himaan tollaseen kohtelun armoille.

Mene turvakotiin?

Hanki ammattiapua?

Muuta pois, vaihda puhelinnumerosi äläkä vastaa puhelimeen.

Vaihda sukunimesi.

Mut älä vittu jää ruikuttamaan. Täällä elää tälläkin hetkellä 18-vuotiaita nassikoita sossun avulla omissa oloissaan, joten miten se ei käy yhdeltä kaksvitoselta?

• mies täältä

Sun pitää alkaa olemaan vahvempi ihminen ja sanomaan äidilles et mitä mieltä
      sinä oet äitisi touhuista. Sanot sille suorat sanat vaikka sitten tulisikin riitaa ja huutoa.Jo et pysty sanomaan vastaan äidilles niin sulla tulee olemaan vaikeeta elämässä ja jotkut käyttävät hyväksi jos et ole vahva ihminen. Jos nyt äitis soittaa sulle suraavaksi tai käskee tehdö jotain , niin älä tottele. sanot mitä mieltä olet. Se pitää sua lapsena jos et pistä hanttiin

• omaan kämppään

Kannattaa alkaa katselemaan sitä "omaa" asuntoa.Eikä kannata odottaa että sitten kun töitä saa.

Olisit muuttanut jo opiskelujen aikana kun olet kumminkin 25v.

• Rose Sweet

Aloittaja, kuten jo tiedätkin, äitisi on hyvin häiriintynyt ja lapsi-vanhempi-suhteenne täysin vääristynyt. Huoneessasi ei saa olla ovea? Äitisi voi tulla kylpyhuoneeseen, kun olet suihkussa? Onko noin ollut aina? Myös murrosiässä?

Tarvitset psykologista apua irrottautuaksesi vuosien alistamisesta ja hyväksikäytöstä. Ehdotan, että otat yhteyttä paikkakuntasi mielenterveystoimistoon ja kerrot tilanteestasi. Siitä minun eheytymiseni pikku hiljaa alkoi. Hakeuduin myös vertaistuen piiriin, jonka avulla sain uusia ystäviä ja tukea.

Voimia ja rohkeutta sinulle ja muille samassa tilanteessa oleville! Oikea elämä on mahdollista, tiedän sen omasta kokemuksesta.

• sdfsafsd

oisko jonkin sortin narsisti?

• Kipinkapin!!!

Lopeta sitku-eläminen. Aloita nytku-eläminen.

Hakemukset oman kunnan vuokrataloille, mahd. soitto sossuun ja saat kämpän tuossa tuokiossa.

Olet tainnut jämähtää ja hyytyä, kun noinkin vanhana asut vielä kotona. Työttömät ja opiskelijatkin muuttavat 18-vuotiaina pois kotoa. Ilmeisesti ilmapiiri on lannistanut sinut, kun et osaa lähteä.

• Se on mä............

Äitini lyö olen 11v. oon nyttenkin salaa koneella

• yksin kotona

Mun äiti hylkäs mut ja veljeni ennen kun täytin 10 v. Jouduttiin lastenkotiin ja äiti ei ikinä käynyt katsomassa meitä, ei lähettänyt korttia eikä soittanut ikinä. Nyt olen 36 v jä niinsanottu äitini ei ole viläkään soittanut tai ottanut yhteyttä vaikka asuu samassa kaupungissa. on asunut koko ajan. Että voimia ja haluksia sulle :)

• minttukarpaloinen

Ihan kun minun suusta!

• Surunalle

Tee näin; poista äitisi puhelinnumero tai estä se ja pakkaa kamat ja piilota ne (vaatteita ja jne.) ja karkaa yöllä kaverille jos äitisi tulee sinne ja löytää ala juoksemaan (ja lujaa) ja jos poliisit tulee kerro äidistäsi niin saat apua :,( oon niin surullinen sun puolesta 😭

• hhhhjjjjjjjjj

Hyvä Surunalle.
        En tiedä tilannettasi, mutta viestisi oli hiukan huolta herättävä.
        Jos olet mielenterveystoimiston asiakas, niin sinun voisi olla hyvä varata käynti aika. Jos et ole, niin sinun kannattaisi tulla ulos kuorestasi ihmisten ilmoille. Voit tulla vaikka seurakuntaasi ja käydä papin tai diakonin juttusilla. Ongelmista pääsee aina yli! Voimia sinulle :)

Mitä aloitukseen ja ketjujen viesteihin tulee, niin niissä oli vain aikuisia ihmisiä ja viimeinenkin viesti oli viisi vuotta vanha. Eli ei siellä enää ole tilannetta päällä, eikä ketjun aloittaja ole todennäköisesti ollut tällä palstalla enää vuosiin. Heistä ei tarvitse huolehtia, se tilanne on ohi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe