Määräyksiä isovanhemmille?

62v

Minä, mummina en saisi vierailluillani tupakoida kahvin juonnin jälkeen heidän parvekkeellaan pojan perheessä vieraillessani - miniän määräyksestä.
Omalla autollani käyn, joten kysymys ei ole alkoholin nauttimisesta.

Välit ovat poikki tuollaisesta - määräyksistä!

24

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miniä ja äiti itseki

      Ymmärrän sikäli että tupakan haju on todella vastenmielinen. Parvekkeen ovea availlessa sitten se haju tulee sisällekin pakosti. Ymmärän hyvinkin, jos ei itse tupakoi se haju tuntuu todella vastenmieliseltä. Olisi tietty eri asia jos heillä olisi ihan takapiha, silloin ei hajuhaittoja olisi. Maassa maan tavalla. Ja kyllähän se huonoa esimerkkiä on :)

    • Lopeta tupakointi

      Olen samaa mieltä, tupakanhaju ei ole hyvä eikä terveellistäkään pienille lapsille eikä muillekaan. Ja miniäsihän on kohteliaasti kieltänyt tupakoimisen, kunnioita häntä. Jos et kestä vierailua olla tupakoimatta, niin hommaa purukumia tai tupakanestolaastari ja lopeta tupakointi. Minä muuten lopetin tupakanpolton, kun kukaan lapsistani ei polta. En halua olla lastenlapsilleni huono esimerkki. Myös oma terveyteni koheni ilmiselvästi. Mutta se pointti tässä kirjoituksessa on, että talossa talon tapaan ja vieras kunnioittaa toisen kotia.

    • hmmm.....

      Mikä on tupakanestolaastari?!

    • tätönen

      Heh, minä sain aikanani myös itsestäni irti laittaa tupakointikiellon KAIKILLE vieraille, jotka yrittivät mennä parvekkeelleni tupakoimaan. Kyseessä oli myös vähän niinkuin herrasmiessopimus naapureiden kesken - koska parvekkeilta tupakansavu tuli kaikkiin huusholleihin sisälle. Niinpä taloyhtiön vieraat ohjattiin tupakoimaan pihan puolelle. Ja niin siellä talossa vissiin tehdään vieläkin - minä tosin muutin sieltä pois.

    • ..........

      Voisihan tuon ratkaista niinkin, että kahvia ei tarjota, jos ei sen jälkeen voi olla polttamatta. He päättävät kodistaan ja tuollainen määräys on ymmärrettävä ja ihan kohtuullinen. Jos haluat polttaa, niin voit varmaankin mennä tekemään sen ulos. Niin kai tekisit siinäkin tapauksessa, että heillä ei sattuisi olemaan parveketta.

      Mutta koska välit ovat poikki nyt, niin asiahan on varmaankin ihan kunnossa.

    • MINIÄ_6

      pöh. typerää, sanon minä. ole käymättä ja sillä hyvä. jos ei röökaava mummo kelpaa ni on sitten ilman mummoa

      • rööki on paskaa

        Röökaava mummo on niin vastenmielinen asia, kaikki tupakoitsijat ovat itsekästä porukkaa " saan tehdä mitä haluan" juu - saa - mutta tupakoinnin haitat koskettavat jokaista lähellä olijaa ja se röökaava haisee kuin tuhkakuppi - on siinä muilla ihastelemista ..


    • Voi kurjuus !

      Mummin kannattasi korjata tapojaan ja sauhutella posket lommolla
      ympäristössä missä tupruttelupäästöt ovat sallituja.
      Kelpaisi mummin vähän taipua miniän mielipiteen puoleen
      mikäli haluaa kyläillä poikansa perheen luona.
      Vanhemmat ovat mielestäni suurempi esimerkki lapsille mitä
      isovanhemmat ja mkäli vanhemmat eivät sauhuttele niin sallittakoon
      mummille ilo päästellä nikotiini riippuvuutta ilmoille paikoissa joissa
      terveyshaitta kohdistuu ainostaan tupakka hampaissa oleviin.
      Tupakanpoltto
      ei ole rikos vaan huono tapa josta on mahdollista päästä eroon mikäli
      on siihen tarvetta ja halukkuutta.
      Mummille ajattelemisen aihetta mutta sopu sijaa antakoon puolin ja
      toisin Pullea riita saadaan aikaiseksi ihan pikku väännöstä samaten
      mummi voi ihan ite vaikuttaa miniä väleihin muuttamalla tapojaan.
      Ei tarvitse kuin hönkäistä sätkälemua parvekkeelle jo saadaan
      eripuraa vihoittelemiseen jonnen joutavaa riitaisuutta aikaiseksi.
      Kannattaispa mummin nähdä vähän vaivaa kyläreisuilla ja etsiä
      sopivia tupakkipysäkkiä matkan varrelta ettei tarvitse mennä röökaamaan
      savupommeja toisten nurkkiin.

    • ei tupakkaa

      Sauhutteleva vanha nainen on tympeä näky keltaisenharmaine, ryppyisine kasvoineen, kun hän mustunein hampain imee sätkää. Ja karistelee tuhkaa minne sattuu.

    • Hänkään

      No eipä se sauhutteleva vanha mies sen mukavammalta näytä.

    • xl

      En oikein jaksa ymmärtäää näitä nyky äitejä! Luulevat suojelevansa lastaan, mutta tosiasiassa eivät näytä todellista maailmaa. Tuskinpa mummin tupakoinnilla on mitään merkitystä lapsen kehitykseen.

    • ei tunnu hyvälle

      nykyisin äidit luulee,et isovanhemmat on heidän palvelijoita,ei mitään kunnioitusta,ja rahaa pitäs olla,maksaa pienestä eläkkeestä monelle lapselle kalliita vaatteita ja lahjoja

      • ....................

        No joo..siis eikai isovanhempi ikäinen ihminen enää jaksa tuollatavoin selitellä huonoja tapojaan? Eikö sen ikäisen ihmisen pitäisi jo osata myöntää, että on hankkinut huonon tavan, tupakan polton. Mikäs siinä jos itse haluaa polttaa keuhkonsa pilalle, mutta miksi ei voi ottaa muita ihmisiä huomioon, kuten nyt sitä lapsenlasta ja olla näyttämättä hänelle huonoa esimerkkiä?


    • ei tupakalle

      Tupakkakielto on kaikissa virastoissa, monessa työpaikassa, ravintolassa, terveyskeskuksessa jne. Ja syy on tupakan epäterveellisyys paitsi polttajalle, niin passiivinen tupakointi on muillekin vaarallista.

      Ja tupakansavu on aikamoinen saastuttaja. Se tarttuu huushollissa verhoihin, mattoihin, huonekaluihin jopa liinavaatteisiin ja koko huusholliin. Näkee ja haistaa kyllä selvästi , missä huushollissa poltetaan tupakkaa sisällä.

      Ja miten ruma tapa ja näky sekä esimerkki se on, kun mummi polttaa lastenlastensa seurassa. Ja on aika mieletöntä mennä polttamaan tupakkaa toisen huushollissa, varsinkin jos talonväki ei edes sauhuta.

    • mummi 60 vee

      " Talossa talon tavalla", ja parveke kuuluu myös asunnon omistajan alueeseen.
      Kohtelias tupakoitsija ottaa huomioon muut ihmiset. Mieheni tupakoi, mutta ei koskaan kenenkään parvekkeella.
      Vierailun ajan hän on ilman tupakkaa, vaikka polttaakin paljon.

      Etkö olisi voinut mummi mennä ulos vähän kauemmas tupakoimaan? Ei varmasti olisi tullut sanomista.
      Sitten ne tumpit... miehelläni on aina mukana pieni, kannellinen pilttipurkki tai tyhjä tikkuaski, mihin laittaa tumpit.
      Niitä ei siis heitellä rappukäytävien liepeille tai muuallekaan.

      Minusta pitäisi olla yleisesti esillä julkisuudessa tupakoitsijan etiketti, niin vähemmän olisi nokan koputtamista.
      Ja mitä tulee tupakoinnin aiheuttamaan räkimiseen, niin siinäkin viisas tupakoitsija ottaa toiset huomioon, ettei syljeskele missä sattuu.

      Turhaan moitit miniääsi. Itse olet käyttäytynyt ajattelemattomasti ja kaiken hyväksi lapsellisesti loukkaantunut, vaikka sinä olet se joka käyttäydyit huonosti.

    • Sixsix

      No kyllä minun mielestäni sen tupakan voi, ja pitääkin käydä tupruttelemassa ulkona. Polttelen itsekkin, mutta en todellakaan toisten parvekkeilla.
      Mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää, ettei miniäsi halua haistella tupakalta lemuavaa parveketta. Tuoksu on kamala, pihalla se haju häipyy hyvin nopeasti, tosin ei vaatteista, eikä hiuksista. Ulos vain, niele kiukkusi, koska olet nyt aika tavalla itsekäs ja väärässä.

    • --------------------

      Tupakoijat haisevat, roskaavat ja vaarantavat muidenkin terveyden. Ovat siis usein sellaisia, joille millään ei ole mitään väliä. Ainakaan itse en sallisi kenenkään polttaa asuntoni lähellä, koska silloin hajua voisi tulla sisään vaikka tuuletusikkunasta. En anna myöskään kenenkään tupakoida seurassani: haistelkoon polttelija vain itse myrkkyjään ja kerätköön myös roskansa.

      Tupakointi on riippuvuus, josta pääsee kyllä eroon, jos haluaa. Jos et siihen muka pysty, niin älä ainakaan ihmisten ilmoilla tupakoi.

    • salapolttaja

      Itse tupakoivana mummona en koskaan polta lasten nähden enkä mene lasten lähelle tupakalta haisevana. Tämä ihan jo sen takia että en halua olla huonona esimerkkinä lapsille enkä myöskään halua että lapset muistavat mminua haisevana mummona :(

    • Mal-poro

      Pienestä on kiinni: mieluummin savuke kuin pojan perhe.
      Jos ei voi olla polttamatta, niin parempi onkin pysyä poissa. Nykyisin tupakoitsijoille on kovin vähän omia paikkoja. Koti on siihen paras.

    • savuton on hyvä asia

      Sellaiseen kotiin on ikävä mennä kylään, jossa tupakoidaan sisällä. Vältän. Kaikki näyttää 'ruskealta' ja haisee tunkkaiselta. En halua että hiukseni ja vaatteeni tuoksuvat pahalle.

    • Vieras tavallaan

      Menetkö muiden luona parvekkeelle tupakalle, jos isäntäväki ei itse polta?

    • serdhsxetrd

      mä en kerta kaikkiaan kehtaisi alkaa asettamaan jotain määräyksiä vanhemmalle ihmiselle.
      että "et saa tupakoida meidän parvekkeella vaan menet kilometrin päähän haisemaan"..
      "et saa kieltäytyä koskaan jos pyydetään apua, muuten vedetään herneet syvälle nenään ja et enää ikinä näe lapsenlastasi"

      ja se on pieni paha jos tupakoitsijat polttavat parvekkeella sen savukkeensa.
      muistaa vaan pitää lasitetun parvekkeen lasit auki ja tuuletusikkuna parvekkeenovi kiinni tupakan ajaksi.

      ja jos pelkää että lapsi näkee, niin sulkee vaikka verhot tai vie lapsen toiseen huoneeseen.

      mitäpä jos tämä mummikin sitten asettaisi semmoisen säännön, että tämä perhe ei voi tulla hänen luonaan käymään jos ei ole "pyhäpuvut" päällä.
      tai perhe ei saa tulla käymään jos äidillä on kuukautiset sillä hetkellä tai perhe ei saa tulla käymään jos äiti ja isä ovat harrastaneet seksiä viimeisen vuorokauden aikana jne..

      rupeaa mummu yhtä naurettavaksi kuin miniänsä.

      • Hyi hitto!

        Sinulle: serdhsxetrd

        Kirjoituksestasi käy oivasti esille miten tupakka tekee orjastaan sekä erittäin itsekkään että todella typerän!


    • Joko noudatat paikan sääntöjä tai menet muualle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe