KIIRUNAA SEURAT 10. 6.-11

Kalervo .

Alkaen ja lauantai ja sunnuntai ja maanantai

25

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      ?????

    • teuta

      Eikö koukku mies ole koskaan kullut että sellaisia vietetään
      HELLUNTAINA ,,,KIIRUNASSA , Ja kynnelle kykenevät sin-
      ne matkustaa ,,, ei se sana ole niin tärkeää kuin itsensä näytille
      pano. Sanon niinkuin EH. te olette tulleet tänne näytille eräänä
      Juhannuksena -95,tai -96. Ja siinä hän sanoi oikein .

    • Teutatess

      Kiiruna!
      Nyt kaikki tiukkapipoiset esikoislestat kilvan kiirunaan kilpeänsä kiilloittamaan ja esille tuomaan!
      Kaikki näytille, nutturat kireällä ja llina kurkkua kuristaen! Tiukkismiehet ulos Marlborolle, akat keittiöön palvelemaan Lapin vanhempia! Kyllä tekemistä riittää!

      • teuta

        En, tunnusta kirjoittaneeni tuota viestiä. en ollut aamun jälkeen koneen ääressä sinä tiistaina .


    • teuta

      No kyllä riittää passattavaakin , täyttihän minde 29 /5- -11.
      60 v. En kyllä hehkuta siitä mitenkään erikoisesti kaikkien kanssa ei ole vieläkää , selvitetty heidän ja EH: asiaa ,
      eikä sitä ole vieläkään puitu rehellisesti loppuun.

    • teuta

      Jos muistelemme , että Apt. n alussa on luukas kertonut ,
      Mitä JEESUS käski Apostoleitaan olemaan Jerusalemissa odottamassa Pyhän Hengen vuodatusta . Jatkuu Apt. 1:4-8

      Apt. 1:1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin , Oi Teofilus,
      kaikesta , mitä JEESUS alkoi tehdä ja opettaa.
      1:2. hamaan siihen päivään asti , jona Hänet otettiin ylös , sittenkuin Hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä
      Apostoleille , jotka Hän oli valinnut ,
      1:3. ja joille Hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä , ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen
      JUMALAN VALTAKUNNSTA.

      1:4-8. lue omasta raamatustasi . 5-8 on sel. Jeesus puhui Pyhän Hengen lahjasta antamisesta toisaalta pyhän hengen lahjan antamisesta , toisaalta Pyhän Hengen ,KASTEESTA , ja toisaalta Hengen tulemisesta heihin . Myös aiemmin Hän oli puhunut Pyhän Hengen
      TULEMISESTA HEIDÄN TYKÖNSÄ ja Hengen LÄHETTÄ-
      MISESTÄ HEILLE (Joh. 16:7) sekä Hengestä SYNTYMISESTÄ , UT:ttiuhuu siitä myös "HENGEN KASTAMISENA ","HENGEN JUOMISENA " KS.
      1 Kor .12:13, Hengen SAAMISENA , APT 2:38 ; 8 :17.
      ja Hengestä osalliseksi tulemisena (Hebr. 6:4 )

      jatkaa

    • teuta

      Kaikki nämä sanonnat merkitsevät samaa, Ei ole "Raamatullista "niiden perusteella raken-
      taa oppeja Pyhän Hengen työn eri vaiheista ja
      Hengen osallisuuden määristä , kuten jotkut
      ovat tehneet . -- Jeesuksen sanat Apt. 1:8. ;
      Luuk. 24:47-49. ; Joh 20:22-23. osoittavat , että
      JEESUKSEN TODISTAJAJANA TOIMIMISEEN
      SEKÄ PARANNUKSEN JA SYNTIEN ANTEEKSI-
      ANTAMUKSEEN /LAIN JA EVANKELJUMIN OIKEAAN
      JA VAIKUTTAVAAN JULISTAMISEEN TARVITAAN,
      PYHÄN HENGEN OSALLISUUS . APOSTOOLIEN KYSYMYS: TÄLLÄKÖ AKALLA SINÄ JÄLLEEN RAKENNAT iSRAELILLE VALTAKUNNAN ? (1:6) , osoittaa , että heillä ei silloin vielä , ennen Pyhän Hengen tuloa , ollut oikeaa
      käsitustä Uuden liiton Jumalan Valtakunnasta . Jeesuksen
      vastaus viittasi siihen , että tämä Valtakunta oli tuleva Pyhän Hengen vuodatuksen kautta sekä leviävä Pyhän
      Hengen voimassa tapahtuvan todistukesn/ julistuksen
      välityksellä .

    • teuta

      Apt. alkaa Jeesuksen apostoleille juuri ennen Taiv-
      vaaseenastumistaan pitämillä puheilla ja kertomuksella
      Hänen taivaaseenastumisesestaan. Öljymäeltä . Kirjan
      alkuosa kertoo Pyhän Hengen vuodatuksesta Helluntaiuna
      ja alkuseurakunnan elämästä senjälkeen .

      Se kiinnittää erityistä huomiota apostolien PIETARIN JA JOHANNEKSEN toimintaan . Sen toinen osa ( luvuista 9-28)
      käsittelee pääsasiassa Paavalin toimintaa höänen kääntymyksestään Damaskossa hänen kaksivuotisen Roomanvangeden lopulle .

      Näin rajoitetulla alueella liikkuen Apt. on ensimmäinen
      kristillinen Kirkkohstoriä , joka käsittelee aikaa n.30-62 jKr.
      Ennen taivaaseenastumistaan Jeesus sanoi apostoleilleen
      "Kun Pyhä Henki tulee teihin , te saatte voiman , ja te tulette olemaan minun todistajini sekä Jerusalemissa , että koko
      Juudeassa ja Samariassa aina maan ääriin asti " 1:8 .

      Mainituissa rajoissa Apt. kertoo näiden Jeesuksen sanojen toteutumisesta kristillisen seurakunnan perustamiskautena . Samalla se osoittaa tosiasioilla , että kristityt eivät olleet
      Rooman valtion vihollisia, kuin juutalaisten taholta väitettiin.
      Niin Jeesuksen kuin Hänen seuraajiensakin ahdistajia ja vainoojia olivat evankeliumin torjuneet Juutalaiset . Joka
      kerrankun heitä vietiin Roomalaisten viranomaisten eteen,
      heidät havaittiin syyttömiksi .

      Apt. esitetään n. 12. eri henkilöiden puheita . Muutamia niistä
      Luukas oli kuulemassa , toisilta hän sai tietoja puhujilta itse-
      ltään , kuten Paavalilta , Herran veljiltä Jaakobilta , Juudaalta . Tai läsnäolijoilta .

    • teuta

      Nyt Perjantaina , on klo 19. suomen aikaa alkanut
      Kiirunan seurat , siellä menee LLL:n saaranan luku
      juuri nyt . Huutavan ääni netissä välittää sitä .

    • teuta

      Kuulkaa kaikki , olisiko OM. käynyt palstalla kun aika
      moni asia oli mennyt perille , Hän mainitsi että ei LLL:n
      pelasta ketään , vaan Jeesus pelastaa , oli muitakin
      asioita , mutta olen kova unhottamaan .

      Eikö " Jeesus Pelastaa " olekin hyvän tuntuinen alku .
      Näistä Helluntaikokouksista.

    • teuta

      Tiesittekö ! Että Helluntai on vietetty neljäpäiväisenä Juhlana
      tuonne 1778 saakka , sitten Kaksipäiväisenä 1973 , jonka jälkeen sen osti TT, Ja sitä on vietetty yksipäiväisenä .

      mutta Rutissa Juhala on Kaksipäiväinen edelleen , Ja
      kaipa siksi kiinnostava , matkailu kohde.

    • teuta

      Norjan mies puhui , nyt päivällä , nimeä en kuullut , tekstiä
      ilmeisesti piti Daavidin langeemusta ja parannusta esimerkillisenä ja oikeana , ja koska meillä oli aloitus klo 12
      siellä on ilmeisesti HPE. ennen ilta kirkkoa .

    • teuta

      Ei D.D,paljon kiinnosta , et sillai .

      Erstamm puhui ilta seurat , Myös pitkan linjan korjaua huomiotiin . elikkä kuuluu niihin puhujiin jotka on korjanneet
      linjaansa . Antero tulkkasi ja teki sen paljon paremmin kuin eilinen kaveri .

      Tällä vaudilla joka toinen on petrannut .

    • teuta

      Täytyy sanoa , et toi dd:n kirjoit. oli viksu haki omansa pois
      sellaista ei ole tapahtunut koskaan örvelön aikana , kiitos.

    • teuta

      Kiiruna, 12.06. -11 päivällä saarnasi Lasse Larsson .
      teksti oli Ilmestyskirjan 22 luku , Kyllä saarnasi kuin
      Es/lessu lestaadiolainen mutta oikein .

      • teuta

        Kiiruna . 12.06 -11. ilta seurat
        puhua saa UR.pottijoelta. eli tuttu mies.

        Tekstin otti : Luuk. 10 : 25 -loppuun , se puhuu tässä
        Hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinka-ntamisen velvollisuudesta , sekä lupaa palkan niille jotka ottavat heidät vastaan .


    • teuta

      Se puhui siinä laupiaan samrialaisen vertauksen.

    • kalle.

      Eikä kaikkein hullummin , kun hän pääsi kehumasta
      vanhimpia , saarna eteni kohtuullisesti .

      • semmost se on nyt

        Joo mut ota huomioon että UR tekee suomessa voimakkaasti työtä "äitiseurakunta" - ja "lapin vanhin" - kulttien edistämiseksi.
        Tämä on todellinen syy miksi hän ja SP ovat itseoikeutettuja
        suomen edustajia ruotsinlapissa.

        Voi ystävätrakkaat, kunpa ihmiset suomessa tulisivat laajemminkin ymmärtämään millaisesta hapatteesta tässä on kysymys. Kristuksen evankeliumi on sellaista ruokaa, että se on tarkjoiltava PUHTAANA
        JUmalan lasten ravinnoksi, jotta se kasvaisi JUmalan tarkoittamaa kasvua
        kristittyjen sydämissä.

        MItä tämä Jumalan tarkoittama kasvu sitten on?

        Vastaus löytyy:
        Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

        Raamattu puhuu uskollisuudesta, se ei tarkoita uskollisuutta äitiseurakunnalle ja lapinvanhimmille, vaan Kristuksen pelastavalle evankeliumin sanalle. SE tuo meille ilon Jumalan rauhan ja rakkauden.

        En millään voi käsittää sitä, että seurakunnan johtajiksi valitut ukot istuvat etupenkissä kuuntelemassa, kun heitä itseään kehutaan.
        Toiset puhuvat saarnatuolista kuinka vanhimmat saarnaavat "korkeilla lahjoilla"´.
        Kun heidän saarnojaan kuuntelee niin muilta vaatimisen lahja heillä on hyvä, mutta hengellinen anti on hyvin vihaan sekoitettua Jumalan sanan ja ihmisopin sotkua.


    • teuta

      Joo niin se vain voipi olla , mitä sanot jos tänään saarnaa M.
      Oksnen suomesta . ? ja Huittisista. Kuin Risto Rytikin oli
      sieltä kotoisin . Siellä myös ei ole omaa Rukoushunetta
      Eikö tämän jälkeen kun pori valmistuu voisi alkaa siellä.

      • Semmost se on nyt

        Eivät ne Oksasta pönttöön laske, hän ei hehkuta tarpeeksi tätä mytologiaa äitiseurakunnasta ja lapinvanhimmista.


      • teuta
        Semmost se on nyt kirjoitti:

        Eivät ne Oksasta pönttöön laske, hän ei hehkuta tarpeeksi tätä mytologiaa äitiseurakunnasta ja lapinvanhimmista.

        No ei kai , mutta Markku piti kauniin kiitos puheen
        ja toivotti vanemmat tervetulleeksi suomeen .
        siitä se alkaa , sanoi suuteri nälkää.


    • teuta

      Tänään puhuu , Norjasta Henrik Johansson .
      Paikka : Matt. 5 Luku alkuosa . eli atuuden tuntomerkit .

    • teuta

      Ilta seurat , puhui Bolsy , ja puhui pikkutarkasti , mutta oikein
      teksti oli Jon. ??,
      Antero ei tulkannut ,

    • teuta

      Muuten mitä kuuluu Poriin , Alkaako olla Rukous huone
      siinä kunnossa , että n. 3 vko päästä voi ottaa serat vastaan .
      olis kiva tietää , tuskin tällä palstalla kukaan surffaa .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe