pikavipit ja vitutus

kmk______

pikavipit ovat viho viimeisiä mitä kannattaa ottaa, älkää ihmiset päästäkö itseänne samaan jamaan mihin olen itseni päästänyt.

kaikki alkoi viime vuoden lopussa kun mieheni ei saanut rahaa mistään, oli sairaslomalla polvensa takia ja loppu peleissä kela ei suostunut maksamaan sairauspäivärahaa vaan vaati että työnantajan maksettava. no työnantajakaan ei niitä maksanut ja ainut vaihtoehto oli että antaisi sitten miehelleni potkut. no eipä suostunut heti työnantaja tätä tekemään, menimme sitten joulukuun alussa selittämään että kyllä nyt täytyisi potkut antaa tai jotain tehdä koska oli selvää ettei mieheni voinut enää siellä polvensa takia työskennellä ja selitimme tilanteen ettei hän ole saanut mistään rahaa pariin kuukauteen.

mutta tyhmänä sorruimme pikavippeihin tällä välillä ja nyt totaalisessa kusessa niiden takia.

yritin parhaani mukaan tehdä maksusuunnitelmia perintätoimistojen kanssa mutta en niitä pystynyt noudattamaan vaikka mieheni sai työpaikan. mutta tämä työpaikka oli sellainen että hommia sillon sun tällöin muutama päivä viikossa ja välillä unohdettiin ilmoittaa että mihin työmaalle seuraavaksi. kertaakaan ei tullut kunnon liksaa (tai no kk:den mieheni ehti siellä olemaan). vaihtoi sitten työpaikkaa mutta sieltäkään ei tullut kertaakaan kunnon liksaa koska mieheni oli vähän väliä kipeänä (keuhkoputkentulehdusta, polvi juili yms yms) ja sitten vielä isyysloma siinä välissä. joten en niitä pystynyt maksamaan koska omat äitiysrahani eivät olleet kauhean kehuttavia..

nyt olen sitten siinä jamassa että haasteita alkaneet tulemaan, lindorff ainut tähän mennessä ketä on suostunut tekemään maksusuunnitelman jotta ei lähde ulosottoon, ihan itse soittivat jopa. en edes uskalla laskea että minkä verran minulla on velkaa... haasteita alkanut tulemaan jotenka odotellaan sitten ulosotosta seuraavaksi kirjettä. vituttaa vain että yhden kerran selvinnyt tästä kierteestä viime kesänä, niinkuin vituttaa myös miestäni. jos olisin sillon laittanut itselleni luottokiellon niin en olisi tässä jamassa mutta tyhmä kun täytyy olla. mutta onneksi mieli rauhottuinut sen verran että pystyttäisiin ehkä selviämään joten kuten kunnialla ja nopeasti näistä kun mieheni sai vakipaikan sekä plussaa oli se että omalta paikkakunnalta, eipähän tarvitse laittaa bensaan enää 300 euroa kuussa. sen verran tuolloin yhdessä vaiheessa meni kun 60 kilsaa tuli työmatkaa...

äidilleni olisin halunnut monta kertaa puhua mutta en kerta kaikkiaan uskalla, asuntolaina minulla on mutta sen olen aina hoitanut asiallisesti, niin kauan kun sen hoidan asiallisesti niin kaikki kunnossa... itse pärjäämme hyvin vaikka leivällä tai jollain, katsottu tarkkaan että meidän lapsukaiselle on AINA ollut ruokaa hyvin..

monta unetonta yötä on ollut takana, omaa tyhmyyttähän tämä tietysti on, ei sille mtn voi... kyllähän siellä "pohjalla" on käytävä näemmä raha-asioidenkin kanssa joskus että oppii... mutta opinpahan sen, että kun saan nuo kaikki laskut maksettua ajan kanssa pois etten enää IKINÄ tule ottamaan yhtäkään pikavippiä sen jälkeen kun luottotiedot taas kunnossa...

joten älkää ihmiset sortuko pikavippeihin!!!! p.s. en halua mitään haukkumisia kiitos vaan asiallisia vastauksia koska tiedän kyllä että itse olen ollut tyhmä tässä asiassa..

8

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesäjulli75

Joo ja ei samanaikaisesti. Itse käytän, olen käyttänyt monta vuotta vippejä. Otan korkeintaan kerran kuukaudessa, vain mikäli on pakottava tarve esimerkiksi ostaa jotakin tai maksaa joku lasku. Itselle ainakin hyvä systeemi, voin kyllä kuvitella, että jos ei käytä järkeä ja "kaikki mulle heti" periaatetta, vipeistä voi tulla ongelma.

• Odota ja malta

Miten ihmeessä kenelläkään voi olla pakottava tarve ottaa pikavippi? Eikö se ostos voi odottaa sen aikaa kun rahaa taas on? Pöljää maksaa törkeää ylihintaa pikavipin muodossa.

• Raivo Raisa

Musta on törkeää, että kaikenlaiset visvamullit valittaa täällä niin kuin palstan aloittaja, eikä vaivaudu kertomaan perusteellisesti onglemistaan vaan kuittaavat se noin parilla sanalla.

• roadraicing

Mitäs sitä perustelemaan, suomalaisen mielestä vika on aina siinä toisessa. Itessähän ei ole vikaa, eihän? Vippifirman vika että joku ottaa vipin....:)

• lukekaa...

http://rahaanopeasti.blogspot.com/

Itse olen ajatellut, etten ottais pikavippiä koskaan, korkeiden korojen takia, mutta lain mukaan on mahdollista ottaa pikavippi ilman niitä lainakoroja, kun peruuttaa sen. Katsokaa linkki, jos ette tiedä. Iltasanomissakin on ollut tästä. Pikavippi paikat tästä kärsii ja varmasti vähenee (hyvä asia), mutta parempi näin kun ottaa vippiä vipin perään ja joutuu vielä korottamaan lainaansa, kun korkojen takia nousee niin suureksi. Pikavippi yhtiöiden takia monet on veloissa. Joku pääsi myös eroon lainoistaan tän avulla. (yhtiöt eivät tietenkään ota uudestaan asiakkaita, jotka peruuttaa, mutta yhtiöitä on niin monia että ei haittaa)

• ikaoka

www.lainahaku.fi

• vibsu520

Mielenkintoista miten suomessa pikavippiala porskuttaa eteenpäin ja jatkuvasti syntyy uusia firmoja. Taitaa olla aika tuottoisa bisnes ja ilmeisesti äkillisessä rahantarpeessa on moni suomalainen. Kannattaa nyt ainakin vertailla http://pikavippivertailut.info/ jos vippiin lankeaa. Ite huomasin, että Everyday on kohtuullinen jos pienempi rahantarve on kyseessä.

• www.pikalainaheti.co

www.pikalainaheti.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      145
      10820
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4135
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1577
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      74
      1435
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe