Kaverini on pahasti masentunut ja tokaisi yksi päivä syövänsä viikonloppuna yli 100 unilääkkeitä (taisi mainita, että ovat somnoreja) ja kuhan sanoi, että jos sillä vi**u saisi vaikka untakin, kun ei ole ilmeisesti nukkunut päiviin.
Mietin, että pitäisikö minun olla huolissani, et jos hän todella aikoo vetää kaikki unitabletit niin onko vaaraa, ettei unesta sitten enää herääkään?
Tiedän, että hän syö kaksia erilaisia rauhtottavia mielialalääkkeitä ja pelkään, että päissään hän tekee jonkin cocktailin noista napeista tms....eli eli..kuinka helposti unilääkkeillä runsaalla määräällä rauhottavia voi henkensä menettää vai oksentaako hän kuitenkin kaiken vain ulos jne?
En niin näistä lääkkeistä ole perillä mutta olen huolissani, että hän tekee jotain peruuttamatonta..mietin jo ambulanssin soittamista kaverin kämpille sit viikonlopuksi tai muuta vastaavaa...mitä mä teen? Yhtään apua asiantuntevimmilta ihmisiltä?
Liiaallinen unilääkkeiden syönti
3
197
Vastaukset
- hysss
Itse varastin isältäni unilääkkeitä, joita söin about 80 kerralla. Heräsin 12 tuntia myöhemmin sairaalan teho-osastolta, ja lääkärit olivat ihmeissään heräämisestäni, oli hilkulla etten vajonnut koomaan. Niin oltiin jo luultukin. Kerro toki kaverillesi, että hengityskoneesta herääminen ei ole järin mukavaa.
- Hädissään
Okei..eli kaveri on varmaan mennyttä miestä :/
Ellei isälläs ollu sit jotain vahvempia lääkkeitä, ku onhan noitakin vaikka mitä nukahduslääkkeitä ja sit vahvempia unilääkkeitä.
Hemmo kun asuu yksin eikä vastaa enää puhelimeen tai muutakaan..ja tiedän että jos hän lääkkeet vetää/on vetänyt, ei kukaan häntä ole löytänyt tms.
Hätäkeskukseen soitin maanantain jälkeen, muttei niitä kiinnostanut lähteä kattomaan että "joku on ehkä syönyt liikaa lääkkeitä". Hieno yhteiskunta ja sillee. - Sumppi pk-seudulta
Itselläni on ollut ns. nukahtamislääkkeitä käytössä lähes 20 vuotta. Erittäin vaikeissa tilanteissa olen joutunut ottamaan 3 - 4 tablettia yön aikana, jotta nukahdin. Yleensä pärjään 0,5 tabletilla.
Olen kysynyt, että mikä ero on nukahtamislääkkeellä ja unilääkkeellä. Lääkäri on sanonut, että vahvempia unilääkkeitä ei anneta kotona otettavaksi, siis sellaisen saa vaan valvotussa hoidossa esim. sairaalassa. Nukahtamislääkkeet ovat edellisiä miedompia, mutta silti unilääkkeitä.
Nukahtamislääkkeet ja alkoholi yhdessä on erittäin huono yhdistelmä. Saati, jos siihen vielä lisää muita lääkkeitä.
Kun sinä tunnet tämän kaverin, niin ehdotan, että menet hänen ovikelloa soittamaan. Jos hän ei avaa, pyydä esim. isännöitsijältä lupa, että hän pyytää huoltomiehen avaamaan lukitun oven. Syyksi riittää pelko siitä, että hänelle on voinut jotain tapahtua. Menette yhdessä ja näkemänne perusteella voitte tehdä johtopäätöksen, oliko syytä vai ei.
Mieheni on mennyt vastaavassa tilanteessa, ja siellä asunnossa oli kaverinsa kuolleena. Ystäväni meni samoin, ja asunnosta löytyi sairauskohtauksen saanut asukas tajuttomana, ollut 3 - 4 pv. Päiväkin myöhempään, hän ei ehkä olisi enää siitä palannut tajuihinsa.
Me olemme yhteiskunta. Jos ihmisellä ei ole läheisempiä, niin ystävät ja tuttavat ovat velvollisia pitämään edes sen verran huolta, että henkilö löydetään mahdollisimman nopeasti myös kotoaan, oli hän sitten pahasti sairas, tajuton tai jopa kuollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891