Mä olen nyt raskaana ja itsellä huumetausta josta selvinny jo noin 5v sitten itseni kanssa tappelemalla joka päivä mut nyt raskauden aikana oon miettiny asioita syvemmin ja tarkkaillut ihmisiä joiden kanssa on vähän niinkuin pakostakin tekemisissä,lapsen isä on suurin ongelma kun ei tajua lopettaa juomistaan ja kehuu tekemillään rikoksilla,tappeluilla jne jne käyttäytyy siis kuin pahempikin teini. olen koittanut sanoa/vaatia että hakisi apua mutta hänen mielestään ei ole vielä niin "hullu" että hoitoon tarvitsisi mennä! Mä en vaan ymmärrä et voikin olla noin heikko ihminen ettei kertakaikkiaan pysty lopettamaan ja toisaalta se tuntuu jotenkin tyhmältä et ajattelen noin vaikka itse en mikään enkeli olekaan ollut mut halusin elämäni kuntoon ja pääsin eroon niin miksei tämä henkilö voi ymmärtää kuinka suuri lahja lapsi on ja että sen takia pitäis jo koittaa edes ryhdistäytyä eikä näyttää sellasta esimerkkiä koska mä en halua että mun lapseni on juoppo vielä jonain päivänä! samoin hänen äitinsä ja isänsä ovat aina juoneet ja juovat oli sitten iloa,surua tai ongelmia niin kaikkiin tarvii vetää viinaa ja sit koittaa salata sitä...mitä järkee tollasessa on? ei todellakaan tee mieli viedä lasta mummon luo katselemaan kun kaikki on kännissä eikä kyllä lapsen isän tarvitse edes kuvitella tulevansa kylään jos on juonut!
Sitten mulle on tullut aivan kamala viha alkoholia kohtaan juuri noiden asioiden takia,en voi sietää ihmisiä kännissä enää nykyisin joka on tulevaa lasta ajatellen hyväkin asia. Mut haluisin lapselle isän mukaan elämään joka ei kyllä tulee toteutumaan jollei tajua lopettaa juomistaan jo.
Alkoholisti....
6
124
Vastaukset
- yx mummi vaan
Ole ylpeä itsestäsi - olet selättänyt vaikean sairauden- huumeriippuvuuden. Ihanaa, että lapsesi on saanut raittiin äidin.
Kirjoitat kauniisti, että lapsi on suuri lahja. Lapsen isä ei ole tajunnut asiaa ja olet siitä suruissasi. Ilmeisesti asutte erillänne ja on aivan oikein, että et päästä lapsen isää juopuneena kotiisi. Itse varmaan tiedät, että raittius lähtee omasta itsestä. Voisitko äitiysneuvolasta kysyä neuvoa mihin voisit mennä keskustelemaan lapsen isän juomisesta, koska asia painaa mieltäsi. Voisit yrittää keskustella myös lapsen isän kanssa tämän juomisesta, kun hän on selvin päin.
Toivon Sinulle voimia ja jaksamista. - vihaaja........
Oon mä sen kanssa puhunut jo monesti asiasta mut ei näytä ottavan tosissaan vaikka on heittänyt ajatuksen katkolle menosta ilmaan jo muutamia kertoja ja mähän en sitä pakottaa voi pysymään selvänä mut oon koittanut takoa sille päähän et se lapsi olis se asia joka menis viinankin edelle mut kun ei niin ei... :(
Sitten tänään kehtas tän miehen äiti minulta kysyä et olenko pystynyt olemaan juomatta nyt raskausajan! Ei mulla oo ongelmaa alkoholin kanssa toisin kuin heillä. must se on hyvinki selkeetä et kun odotetaan lasta niin odotetaan selvinpäin ja sen ei pitäis vaikeeta olla kenellekään joka tosissaan lapsesta välittää! oikeastaan hermot meni tollasen epäilyksenkin takia,en todellakaan olis niin ajattelematon et tekisin jotain tollasta mistä mun lapselle olisi haittaa. Tosin hän oli itse taas juovuksissa niin tuskin edes ymmärsi että kysymys vois suututtaa minut :)
Ja onhan se lapsi suuri lahja kenelle vaan,itsellä on ollut monia keskenmenoja ja kohdun ulkopuolisia niin tää on todellakin lahja minulle enkä siksi halua lasta millään tavalla riskeerata nyt odotusaikana (rv 28) enkä syntymän jälkeen halua lapsen saavan "viinaanmenevää" mallia. - yx mummi vaan
Kannattaa jättää "alkoholistianopin" puheet omaan arvoonsa. On ehkä juonut alkoholia ollessaan raskaana odottaessaan lapsesi isää ja tuntee nyt itse syyllisyyttä asiasta.
Lapsesi isä on kuitenkin ajatellut katkolle menoa, joten sekin on jo positiivista. Varmaan haluaisi lopettaa juomisen jos pystyisi siihen. Lapsi on hänellekin siis tärkeä. Toivon, että hän saa jostain voimaa lopettaa juomisen.
Muutoin Sinun on suojeltava lastasi ja sopia lapsen isän tapaamiset vain silloin, kun tämä ei ole humalassa.
Mukavaa odotusta - älä murehdi liikaa - tulevaisuus vauvan kanssa on edessäpäin. Me emme kukaan voi tietää tulevaa. Voimme toivoa, että lapsen isä raitistuu, mutta voit yksinkin rakentaa itsellesi ja lapsellesi turvallisen, rakkautta täynnä olevan kodin. - 20
Pidä vaan keskustelu yllä katkolle menemisestä. Miehillä hyvin usein tulee lapsen tulo konkreettiseksi vasta synnytyksessä. Näin olen kuullut ystäviltäni ja oma miehenikin tajusti lapsen tulon vasta kun synnytys oli käynnistetty. Ja minä olin valaan kokoinen raskauden loppuvaiheessa, joten vaikea käsittää miten sitä ei ole tajunnut toinen. :) Jospa sitten teilläkin se synnytys viimeistään saisi isän katkolle ja toimimaan fiksusti. :)
- 7+16
juuuh! Aina se menee niin, että kunhan lapsi vain syntyy, niin kaikki muuttuu kuin taika-iskusta! Rentusta juoposta tulee silmänräpäyksessä hellä raitis huomaavainen perheenisä! Näinhän ne naiset ovat itselleen uskotelleet vuosisatojen ajan...
- .
Itse eroaisin. Ja erosinkin aikoinani suht samanlaisessa tilanteessa. Ei se lapsen syntymä nyt sentään kaikkia asioita muuta....tuo 7 16:sta kirjoittama viesti tosiaan pitää paikkansa, ei niistä rentuista tule raittiita perheenisiä yhtäkkiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475335Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "571981Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381713Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella171689- 141435
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol271305Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4129081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171087Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771048Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60887