Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kolme vuotta, saimme puoli vuotta sitten ihanan tyttövauvan, todella toivotun ja rakastetun. Olen onnellinen, että minulla on näinkin ihana ja välittävä mies, kiltti lapsukainen (paitsi nyt kun hammas puskee :/) ja muutenkin asiat ihan hyvällä mallillaan. Parempaa en voisi toivoa, samoin sanoo mieheni.
Tapasimme siis kolme vuotta sitten, aloimme seurustelemaan, vaikka mieheni ex alkuun soittelikin hälle ja kännissa laitteli anna-anteeks-tule-takas-viestejä, nämä siis alkoivat tulla kun me aloimme seurustelemaan. Tottakai olin hyvilläni, että mieheni torjui hänet ja ex joutui nuolemaan näppejään. Mitäs jätti aikoinaan, vuosi ennen meidän tapaamistamme. Heidän välinen yhteydenpito taisi loppua melko pian, kun ei ex saanutkaan miestäni takaisin. Me jatkoimme elämäämme onnellisina, samoin exäkin. Hänkin löysi puolisentoista vuotta sitten itselleen miehen, onneksi. Raskaaksi tullessani olin iloinen, tottakai, ja tunsin iloa myös siitä, että sain "näyttää" mieheni exälle, että olemme tosissamme. Hän kun oli joskus kinunut lasta mieheni kanssa, mutta mies ei ollut kuulemma halunnut hänen kanssaan. Mutta minun kanssani halusi.
Mutta nyt tunteeni ovat käsittämättömät, niihin haluankin hieman selvennystä. Ex on raskaana. Viidennellä kuulla. Sain kuulla tästä kuukausi sitten ja sydämeni jätti pari lyöntiä välistä. Moni on varmasti aidosti iloinen toisten raskauksista (myös minä, kavereiden), mutta minä tunsin suunnatonta vihaa, katkeruutta, mustasukkaisuutta... monia eri tunteita, paitsi iloa tästä uutisesta. Miksi?? minulla on ihana mies, lapsi... kaikki ja olen onnellinen ja tyytyväinen. Miksi ihmeessä tunnen näin mieheni exää kohtaan, vaikka hän ei liity elämäämme millään tavalla, ei asuta edes samassa kaupungissa. En halua tuntea tällai, ennemmin olisin tuntematta mitään. Tottakai toivon, että lapsi tulee saamaan hyvän elämän yms, mutta en silti olisi halunnut kuulla tätä.. En vain käsitä.. Miehelleni en ole puhunut tästä, koska häpeän tunteitani ja hän vain toteaisi tyyliin "ihan turhaan tunnet noin" tai "voi teitä naisia..."
onko kukaan teistä tutenut samoin ketään kohtaan? En pidä exää huonona äitinä, en ollenkaan. Mutta en olisi silti halunut heille lasta, vaikka tietenkään asia ei ole minun päätettävissäni, eikä asia minulle edes kuulu. Saati pitäisi liikuttaa millään tavalla...
Miten pääsen tästä tunteesta eroon?
Mitä tämä tunne on?
9
238
Vastaukset
- bVb::
Ehkä voisit päästä tunteesta eroon jos ymmärtäisit mistä se tulee.
Näin ulkopuolisena kommentoijana sanon että tunnut jääneen jonkinlaiseen kilpailuasetelmaan miehesi eksän kanssa - mikä saattoi olla ihan todellinen asetelma suhteenne alkaessa, mutta ei varmaankaan enää.
Kuvaava tuo sinun tarpeesi (raskaaksi tullessa) näyttää miehesi eksälle että olette tosissanne. Ihan kuin seurustelunne ei olisi sitä aiemmin ollut tosissaan oloa(ko)? Ja voitonriemua tässäkin, kertomasi mukaan mies ei halunnut eksänsä kanssa lasta mutta sinun kanssa halusi.
Siis voitit erän toisensa jälkeen kunnes tulikin tämä raskausuutinen.
Tiedätkö, moni samassa asetelmassa ollut huokaisisi vain helpotuksesta kuullessaan että miehen eksä (joka aikoinaan kinusi miestä takaisin) on raskaana. Kertoohan sekin että eksä on sitoutumassa entistä tiiviimmin uuteen suhteeseensa, sen sijaan että näkisi nyt tilaisuutensa miehen suhteen tulleen kun vauvavuosi ehkä vaatii veronsa miehen uudessa (eli teidän) suhteessa.
Luulenpa että olet vain jäänyt jostain syystä kiinni kilpailemaan tämän eksän kanssa, etkä olekaan enää niin "voittaja" kun eksäkin saa lapsen. Tämmöisiä ne tunteet on, joskus ihan kummallisia. - 8+14
Vastaapa rehellisesti (edes itsellesi, ei tarvitse tänne vastausta raapustaa): kun aloit seurustella miehesi kanssa, rakastuitko häneen itseensä vai siihen tunteeseen, että "voitit" hänet toiselta naiselta? Ja ketä/mitä sinä nyt tällä hetkellä rakastat?
- katkeramuttamiksi
Kiitoksia vastauksistanne, auttoi hieman ymmärtämään tunteitani.
Vastasin rehellisesti, itseasiassa eilen illalla mietin ennen nukkumaan menoa tuota kysymystäsi ainakin tunnin verran, ja tulin joka kerta samaan lopputulokseen, rakastuin suhteeni alussa mieheeni, rakastan häntä edelleenkin. Jos hänellä ei olisi ollut exää, rakastaisin häntä silti. Exä on vain "häiriöksi" tässä suhteessa, itseni kannalta. Tai eihän hän meidän elämäämme millään tavalla liity, ainoastaan minun typerissä ajatuksissani... ja niistä yritän päästä eroon, tahdon elää mieheni kanssa onnellisena ilman, että hänen exänsä kummittelee mielessäni.
Mietin ensimmäisen vastauksen pohjalta, voisiko syynä olla myös hieman huono itsetuntoni? Minulla on ollut aina hiukan huono itseturo, välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Mutta sen tiedän, että mieheni haluaa olla minun kanssani. Ja rakastaa minua sellaisena kuin olen.
Mietin myös, miksi en halua exän olevan onnellinen.. Ärsyttää tämä tunne
Miten voisin työstää asiaa eteenpäin, jotta voisin edes jollain tasolla olla sinut asian kanssa? Tai mikä parempi, unohtaisin koko jutun. - itsekkyys haisee
On kyllä hyvin itsekästä sanoa ja toivoa "epäonnea" toiselle, vaikka onkin eksä. Elävä ja tunteva ihminen se "ex:kin" on, ja hänellä on oikeus ja onni olla raskaana, vaikka sinä pahaa toivotkin.
Toi on pientä narsismia, kateutta, aika negatiivisia tunteita.
Sinua kiinnostaa eksän elämä, koska noin tunteilet hänen elämästä. Sitä tuskin teidän elämä kiinnostaa enää, kun on lapsi tulossa ja hyvä mies.Mitä sinä muista huolehdit?
jokseenkin tosi omituista, täytyy olla aika itsekäs ja oma-napa ajattelija, kun noin ajattelee, että toinen ei saa edes olla raskaana. Minkä takia sinulla olis sit oikeus olla raskaana? jos haluaisit voivasi päättää muiden elämästä? - katkeramuttamiksi
Kiitos sinullekin vastauksestasi.
Tiesin, että joku tule jossai vaiheessa minulle noin sanomaan, siksi en tästä ystävilleni oikeastaan tahdo puhua. Tiedän, että vaikutan itsekkäältä, tiedän sen varsin hyvinkin. Oikeasti olen epäitsekäs, haluan muille vain hyvää ja pistän aina perheen ja ystävät itseni edelle. Paitsi tässä tilanteessa. Tämä tunne vi*uttaa minua niiiin paljon, koska en halua missään nimessä ajatella mieheni exästä noin, tottakai haluan, että hän on onnellinen ja saa treveen lapsen yms mitä kuka tahansa toivoo, mutta silti jokin pieni mörkö tuolla pääkopassani toivoo pahaa. Ja minä en toedä miksi! En halua olla kateellinen hänelle, en edes ymmärrä miksi olisin sillä itselläni on asiat todella hyvin.
Minä en kertakaikkiaan vain ymmärrä tunteitani, koskaan aikaisemmin en ole tuntenut ketään kohtaan näin. Tämä typerä tunne välillä voimistuu ja välillä taas häviää. Ahdistaa, koska tämä on vastoin omaa luonnettani...
Olenko oikeasti sitten vain niin kateellinen... - ...............
Miksi ihmiset luo kateutta, vihaa, katkeruutta, inhoa? Toisia ihmisiä kohtaan. Kaikki me ollaan samalla planeetalla ja yhtä loppupeleissä.
Se ei johda mihinkään.
Jos sulle sattuu jotain, tai koet jotain vastoinkäymistä elämässäsi, ehkä sitten arvostat nykyistä elämäntilannettasi ja et keskity muiden asioihin ja raskauksiin. - yöks tuommoista
Olipas taas käsittämättömän lapsellinen aloitus, että hohhoijaa... onkohan kyseessä nyt edes täysi-ikäinen ihminen joka kirjoittelee? Ei aikuinen nainen hanki lapsia sitä varten että pääsee näyttämään miehen eksälle. Ei voi muuta sano kuin surku tulee lapsiparkaa, joka tuollaisessa perheessä joutuu elämään. Tosin todennäköisesti kohta yh iskän tai äiskän kanssa, kun ei tuollaiset teini"rakkaudet" kestä normaalia arkea ja elämää. Tilanne kun tuosta tasaantuu, niin äitylille tulee tarve päästä näyttämään taas jollekkin, että minä olen parempi/ihanampi kuin sinä, minä saan kenet vaan!! Ja siinä ei silloin enää lapsen tarpeet paljon paina. Kyllä tää on nähty niin monta kertaa...
- aikaa ja aikaa
Minusta aloittajan teksti oli ihan rehellistä aja pohtivaa ja hän haluaa itsekin tilanteesta eroon.Jospa vaan joku alkukantainen mustasukkaisuus siellä pilkistelee entistä vaimoa kohtaan.Luulen,että aika parantaa asiaa.
- kummallista on..
Vai lapsellinen aloitus.. justjust.
Itse koin ihan samanlaisia tuntemuksia, tilanne vaan ihan eri. Luokallani oli tyttö, jota inhosin sydämeni pohjasta.. En tiedä miksi, emme juurikaan olleet missään tekemisissä tms. Hänen olemuksensa ja käytöksensä vain inhotti minua, ylimielinen ja alentava, ei koskaan tervehtinyt tai kysellyt kuulumisia, tykkäsi leuhkia asioillaan ja VALITTI ääneen joka asiasta, jos jollain oli asiat paremmin, kuului selän takaa naureskelua ja osoittelua.. Jep ja ikäähän meillä tässä on jo reilusti päälle kaksikymmentä.
Tulin itse raskaaksi, pohdimme ja suunnittelimme mieheni kanssa pitkään yrityksen aloittamista ja kun plussa tuli, ei löytynyt maailmasta sanoja kuvaamaan sitä tunnetta. No, meni pari kuukautta kun tämä kyseinen nainen ilmoitti myös olevansa raskaana, sydän jätti kyllä lyönnin välistä.. En tiedä miksi mutta tuntui vain siltä ettei hän olisi sitä iloa ja onnea ansainnut, miten niin negatiivinen ja inhottava ihminen edes pystyy kokemaan sitä ilon tunnetta jonka itse koin. Meni ihan oikeasti pari päivää "toipua" tästä uutisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241643Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151479Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501406- 141205
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4111081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol16827