eli tilasin matkan matkatoimistosta ja matkoin matkan kaikkineen etukäteen ko. firmalle. No matkakohteessa sitten hotellissa ensimmäisenä piti ruveta kaivamaan kuvetta. Yli 500€.n verran piti heti napata matkakassasta veks. (kuulemma all-inclusive maksu oli maksamatta - matka oli toki all-inclusive) Matkatoimiston voucherissa selvästi lukee, että kaikki kuuluu hintaan..
No matkatoimisto ei sinällään alkanut urputtamaan kyseisen maksun 'virheellisyydestä' tms. vaan alkoi selvittämään maksun syytä yms.
Ongelmahan muodostuu nyt siis siitä, että tästä on nyt jo kohta 2 kk eikä rahoja ole vieläkään takaisinpäin näkynyt - kuinka pitkä pinna asiakkaalla tällaisessa tapauksessa pitää olla?
matkatoimisto-ongelma
6
566
Vastaukset
- 2 kk liikaa
Onko matkatoimisto kiistänyt?
Sinulla on sopimussuhde vain matkatoimistoon. Jos matkatoimisto on myynyt sinulle matkan, johon sisältyy kaikki, niin sinun ei olisi pitänyt maksaa lisämaksua.
500 euron lisämaksu all-inclusivepalvelusta tuntuu paljolta, mutta sehän riippuu matkan pituudesta. Kehoittiko matkatomisto maksamaan vain teitkö sen vapaahetoisesti ottamatta yhteyttä matkatoimistoon?
Jos hotelli tai sen työntekijä huijasi sinua, niin matkatoimisto ei ole korvausvelvollinen, mutta joskus matkatoimistot oman maineensa takia voivat maksaa rahat asikkalle. Onko kuittia?- reissureiska
Matkatoimisto ei ole mitenkään kiistänyt maksun 'vääryyttä' - ovat olleet ihan 'inhimillisiä' kun olen pari kertaa asian etenemistä kysellyt.
Matkakohteen aikaerosta johtuen (karibialla) en tietenkään pystynyt heti maksua pyydettäessä ottamaan yhteyttä matkatoimistoon (matkatoimiston yhteystiedotkaan eivät olleet mukana - omaa tyhmyyttä) Ja aika vaikea on alkaa väittelemään maksun oikeellisuudesta kenellekään hotellinrespassa (jossa oli selvittämässä useampi virkailija ihan fiksussa hotellissa). Jonnekinhan sitä pitäisi illalla päänsä kallistaa, kun vieraaseen maahan on 15tunnin verran matkustanut.
Itse oikeasti uskon, että hotellin ja matkatoimiston agentin välinen tiedon/rahankulku ei ole toiminut - ja tästä johtuen hotelli omien tietojensa mukaan toimi oikein, mutta agentin toimistahan pitäisi vastata matkatoimiston (joka on ns. vastuullinen matkanjärjestäjä)
Maksusta on kuitti. - kuluttajaneuvonta
reissureiska kirjoitti:
Matkatoimisto ei ole mitenkään kiistänyt maksun 'vääryyttä' - ovat olleet ihan 'inhimillisiä' kun olen pari kertaa asian etenemistä kysellyt.
Matkakohteen aikaerosta johtuen (karibialla) en tietenkään pystynyt heti maksua pyydettäessä ottamaan yhteyttä matkatoimistoon (matkatoimiston yhteystiedotkaan eivät olleet mukana - omaa tyhmyyttä) Ja aika vaikea on alkaa väittelemään maksun oikeellisuudesta kenellekään hotellinrespassa (jossa oli selvittämässä useampi virkailija ihan fiksussa hotellissa). Jonnekinhan sitä pitäisi illalla päänsä kallistaa, kun vieraaseen maahan on 15tunnin verran matkustanut.
Itse oikeasti uskon, että hotellin ja matkatoimiston agentin välinen tiedon/rahankulku ei ole toiminut - ja tästä johtuen hotelli omien tietojensa mukaan toimi oikein, mutta agentin toimistahan pitäisi vastata matkatoimiston (joka on ns. vastuullinen matkanjärjestäjä)
Maksusta on kuitti.Soita jo kunnalliseen kuluttajaneuvontaan. Jos matkatoimito on vähääkää kunniallinen, kuluttajavalituslautakunnalla uhkaaminen auttaa.
- huijattu
kuluttajaneuvonta kirjoitti:
Soita jo kunnalliseen kuluttajaneuvontaan. Jos matkatoimito on vähääkää kunniallinen, kuluttajavalituslautakunnalla uhkaaminen auttaa.
Ei kuluttajaneuvojat ja -asiamies ota kantaa tosiaasioihin. Ne sählää siellä vain hasrmittomien juttujen kanssa, mihinkään vaativampaa eivät pysty.
Esimerkiksi meille tuli vielä kuukausi sitten jostain ihmeellisestä numerosta huohotuksia ja valtava lasku, lapset olivat antaneet puhelintytöille numeron johon ne sitten soittelivat ja holhoojana jouduin kustantamaan sellaista paskan puhetta penskoille. Asia ei kuulemma kuulu kenellekään. Pitää pitää puhelin poissa kotoa, ottaa mukaan ulos ja työhön jne.
- reissureiska
eli jätin matkatoimistoon soittopyyntöjä (kun ko. asiaa hoitanut hlö ei ollut paikalla) - joihin ei vastattu -> soitin paikkakunnan kuluttaja-asiamiehelle -> 2 päivää soiton jälkeen oli rahat tilillä! (koko operaatioon oli ennen kuluttaja-asiamiestä mennyt yli 2 kk.)
No tällä välillä on kohdemaan ja euron valuuttakurssit heiluneet, ja kun hotelli oli korjaussuorituksen (toki veloittamansa summan) tehnyt paikallisella valuutalla hävisin valuuttakurssien muutoksessa vielä melkein 70€ ! - Anonyymi
Suomen oppaat jotka väkivalta peliä aikaan rahoilla pelaa kun pyytää kirjoittamaan etikoisruokavaloi tiedot ne ei kelpaa.
Pelavat romantiikka peliä omaan pussiin haluaa myynti
Kaparee näytöksen myyvät on exlusive myynti jota se ei ole juomat ei kuulu hintaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106