Vituttaako ajatus vastakkaisesta sukupuolesta ihailemassa itseään peilissä ja ehkä jopa tyydyttämässä itseään, itseään ihaillen? Ajatus siitä, että joku vastakkaista sukupuolta oleva nauttii, kun saa kommenttia ja kehua netissä, irl omasta ulkonäöstään, luonteestaan, jopa älystään?
Vituttaako tämä enemmän toista narsistia kuin tavallista tallaajaa?
Muiden narsismi
22
162
Vastaukset
- M.B.
Muutakin mietittävää enemmän kuin vastakkaisen sukupuolen edustajat peilinsä äärellä tyydyttivät tai eivät itseään...
*jestas*- d.i.c.e
Joo no ei ihan ensimmäisenä ollut mielessä itelläkään, kun aamulla heräsin...
d.i.c.e kirjoitti:
Joo no ei ihan ensimmäisenä ollut mielessä itelläkään, kun aamulla heräsin...
Aijaa ... mä kyl kävelin tosta peilin ohi ja katsoin, että aika räjähtäneen näköinen temppuilija se siinä ...
- d.i.c.e
Ei vituta, vaan oksettaa...Oli toista tai samaa sukupuolta, ei mitään väliä...
- d.i.c.e
Hiljaa siellä!
*pistää tempun ämpäriin ja laittaa kannen kiinni*
En harrasta itse peilin edessä keikistelyä, enkä saa muiden ihailusta mitään, joten...
Sitä paitsi kyse olikin muista ihmisistä, minuun pätee omat säännöt. ;P'
Narsismi on muutakin, kuin itsensä ihailemista peilin edessä... d.i.c.e kirjoitti:
Hiljaa siellä!
*pistää tempun ämpäriin ja laittaa kannen kiinni*
En harrasta itse peilin edessä keikistelyä, enkä saa muiden ihailusta mitään, joten...
Sitä paitsi kyse olikin muista ihmisistä, minuun pätee omat säännöt. ;P'
Narsismi on muutakin, kuin itsensä ihailemista peilin edessä..."Narsismi on muutakin, kuin itsensä ihailemista peilin edessä... "
Niin... tuo tapa määritellä narsismia on ärsyttänyt meikäläistä aina. Bloggaajat ovat narsisteja ! Julkisuuden hlöt ovat narsisteja ! Facebookissa on narsisteja kuvineen ! Chateissa on vain narsisteja ! Seuraa hakee vain narsistit ! He laittautuvat aina ja näyttävästi !
Narsisti todella usein tarkkailee itseään jatkuvasti (koska ei ole aito) ja välttelee "hötkyilyä" (kun ei ole liiallisen tunteen vallassa eli se on mahdollista) jotta tarvittava kuva pysyy.
Itse rakensin mm yritykseni, aloitin suhteeni, äitiyteni jne tällä imagolla ja se oli täysin silkkaa teatteria. Siis täysin. Mutta ei sitä silloin jotenkin tajua kun se vuorovaikutustilanne on päällä vaikka tarkkaileekin kaikkea ja on kovin tietoinen. Sitä vain ei osaa muuta ja olettaa kai muidenkin tekevän niin, en tiedä...hmm....se jotenkin tuntuu vain kuuluvalta osalta jota pitää käyttää. Ei ole muita taitoja eikä niillä jotenkin ns pahaa halua aiheuttaa...hmm...en tiedä.
Se on vain keino..."selviytyä", olla. Ei ole muuta tapaa.
Mietin kaikki elekieltäni myöten jotta en olisi paljastanut epävarmuuttani ja tietämättömyyttäni.
Sitten vasta myöhemmin tajusin olevani koko ajan todella itsetietoinen, eli tarkka elekieleni, sanojeni ja olemukseni suhteen. Se ei kuitenkaan ole pelkkää peiliin tuijottamista (jos ei muita ihmisiä lasketa mukaan...heh....) ja sen edessä keimailua vaan vaikuttavan olemuksen rakentamista. Sitä ihanneminää.
Jos tällaisessa ihmisessä onnistuu herättämään tunnereaktion - hillintä voi pettää jopa julkisestikin. Itse en ole tehnyt sitä erhettä kuin muutaman kerran ja sain siitä maksaakin. Muuten hyödynnän vain toisen typerät tunnereaktiot edukseni ihmettelemällä ja "uhriutumalla".- d.i.c.e
lynett kirjoitti:
"Narsismi on muutakin, kuin itsensä ihailemista peilin edessä... "
Niin... tuo tapa määritellä narsismia on ärsyttänyt meikäläistä aina. Bloggaajat ovat narsisteja ! Julkisuuden hlöt ovat narsisteja ! Facebookissa on narsisteja kuvineen ! Chateissa on vain narsisteja ! Seuraa hakee vain narsistit ! He laittautuvat aina ja näyttävästi !
Narsisti todella usein tarkkailee itseään jatkuvasti (koska ei ole aito) ja välttelee "hötkyilyä" (kun ei ole liiallisen tunteen vallassa eli se on mahdollista) jotta tarvittava kuva pysyy.
Itse rakensin mm yritykseni, aloitin suhteeni, äitiyteni jne tällä imagolla ja se oli täysin silkkaa teatteria. Siis täysin. Mutta ei sitä silloin jotenkin tajua kun se vuorovaikutustilanne on päällä vaikka tarkkaileekin kaikkea ja on kovin tietoinen. Sitä vain ei osaa muuta ja olettaa kai muidenkin tekevän niin, en tiedä...hmm....se jotenkin tuntuu vain kuuluvalta osalta jota pitää käyttää. Ei ole muita taitoja eikä niillä jotenkin ns pahaa halua aiheuttaa...hmm...en tiedä.
Se on vain keino..."selviytyä", olla. Ei ole muuta tapaa.
Mietin kaikki elekieltäni myöten jotta en olisi paljastanut epävarmuuttani ja tietämättömyyttäni.
Sitten vasta myöhemmin tajusin olevani koko ajan todella itsetietoinen, eli tarkka elekieleni, sanojeni ja olemukseni suhteen. Se ei kuitenkaan ole pelkkää peiliin tuijottamista (jos ei muita ihmisiä lasketa mukaan...heh....) ja sen edessä keimailua vaan vaikuttavan olemuksen rakentamista. Sitä ihanneminää.
Jos tällaisessa ihmisessä onnistuu herättämään tunnereaktion - hillintä voi pettää jopa julkisestikin. Itse en ole tehnyt sitä erhettä kuin muutaman kerran ja sain siitä maksaakin. Muuten hyödynnän vain toisen typerät tunnereaktiot edukseni ihmettelemällä ja "uhriutumalla".Narsismia kun ajatellaan tulee monelle ensimmäisenä mieleen juuri peilistä itseään ihaileva ihminen...
Itelläni ei ole ainakaan ensimmäisenä mielessä, kun peiliin katson, että "Ooh! Olenpas hehkeä tänään." ( SE on mielestäni vastenmielistä. )
Pikemminkin teen sitä vain saadakseni tuntemuksen, että olen olemassa, että olen minä...Tai jotain...Sillä ei ole mitään tekemistä itserakkauden kanssa, eikä heikon itsetunnonkaan mielestäni. ( En etsi peilistä pönkitystä itsetunnolleni )
Mieluiten jättäisin peiliin katsomisen kokonaan väliin, sillä en näytä siltä mitä tunnen olevani. Mutta ilman muistutusta, ( =omaa kuvaa ) varmasti unohtaisin kokonaan kuka olen ja se näkyisi käytöksessä todennäköisesti. Niin typerältä kuin se kuulostaakin...
Pitää siis jatkuvasti tasapainotella sen kanssa mitä TUNTEE olevansa ja sen miten muut minut mahdollisesti näkevät, vaikka en ole varma siitäkään, miten he minut kokevat...( Todennäköisesti heidän näkemänsä "minä" on aika lailla täydellinen vastakohtani. ) Eikä se muussa mielessä kiinnostakaan muuta kuin siinä, etten vaikuta aivan kokonaan joltain ailahtelevälta sekopäältä...
Voisi hankaloittaa kummasti elämää. 8) - d.i.c.e
*tökkii muutaman ilmareiän ämpärinkanteen*
Olkoon siellä häpeämässä vielä vähän aikaa...
*levittää rantapyyhkeen nurmikolle ja alkaa ottamaan arskaa* d.i.c.e kirjoitti:
Narsismia kun ajatellaan tulee monelle ensimmäisenä mieleen juuri peilistä itseään ihaileva ihminen...
Itelläni ei ole ainakaan ensimmäisenä mielessä, kun peiliin katson, että "Ooh! Olenpas hehkeä tänään." ( SE on mielestäni vastenmielistä. )
Pikemminkin teen sitä vain saadakseni tuntemuksen, että olen olemassa, että olen minä...Tai jotain...Sillä ei ole mitään tekemistä itserakkauden kanssa, eikä heikon itsetunnonkaan mielestäni. ( En etsi peilistä pönkitystä itsetunnolleni )
Mieluiten jättäisin peiliin katsomisen kokonaan väliin, sillä en näytä siltä mitä tunnen olevani. Mutta ilman muistutusta, ( =omaa kuvaa ) varmasti unohtaisin kokonaan kuka olen ja se näkyisi käytöksessä todennäköisesti. Niin typerältä kuin se kuulostaakin...
Pitää siis jatkuvasti tasapainotella sen kanssa mitä TUNTEE olevansa ja sen miten muut minut mahdollisesti näkevät, vaikka en ole varma siitäkään, miten he minut kokevat...( Todennäköisesti heidän näkemänsä "minä" on aika lailla täydellinen vastakohtani. ) Eikä se muussa mielessä kiinnostakaan muuta kuin siinä, etten vaikuta aivan kokonaan joltain ailahtelevälta sekopäältä...
Voisi hankaloittaa kummasti elämää. 8)Nice speak.
Allekirjoitan.
Jos narsistisuuteni kautta mietin itseni peilaamista...se tulee siitä "wou"-asenteesta kun tulen sisään jonnekin paikkaan (karisma auttaa myös) mutta itsensä peilistä katselu ja sitä kautta ihannointi ? No way.
Mielestäni ( siis myös) yksi vaikeimmista osuuksista on juuri tuo tasapainottelu mistä kirjoitit.- d.i.c.e
(Hmm...Tuli kumman hiljaista, nukahtikohan se sinne ämpärin pohjalle)
- d.i.c.e
Oho, sorry unohdin aivan kokonaan.
Mietinkin eilen nukkumaanmennessä, että olen tainnut unohtaa jotain...
Mitäs noista kaljoista. Niissä olikin mennyt jo parasta ennen-päiväys aikoja sitten...Kävin tuosta kioskilta hakemassa uutta, kun muistin.
Lähtis biitsille jatkamaan auringon ottamista...
*ravottaa varovasti kepillä kantta ja livahtaa paikalta* d.i.c.e kirjoitti:
Oho, sorry unohdin aivan kokonaan.
Mietinkin eilen nukkumaanmennessä, että olen tainnut unohtaa jotain...
Mitäs noista kaljoista. Niissä olikin mennyt jo parasta ennen-päiväys aikoja sitten...Kävin tuosta kioskilta hakemassa uutta, kun muistin.
Lähtis biitsille jatkamaan auringon ottamista...
*ravottaa varovasti kepillä kantta ja livahtaa paikalta*Tahtoo kanssa kaljotteilemaan. Liian kuuma arskan ottoon, tule d.i.c.e vilvoittele välillä. Jos ei muu auta, survon tempun takasin pönttöön ja pakkojuotan muutaman kaljan lisää. Onhan perjantai :-)
- d.i.c.e
elisakettu kirjoitti:
Tahtoo kanssa kaljotteilemaan. Liian kuuma arskan ottoon, tule d.i.c.e vilvoittele välillä. Jos ei muu auta, survon tempun takasin pönttöön ja pakkojuotan muutaman kaljan lisää. Onhan perjantai :-)
*shiih...*
*tarjoaa koko porukalle virtuaalioluet*
Pistetään vain Temppu takaisin pönttöön...Saa siellä vetäistä kunnon ämpärikännit. ;P d.i.c.e kirjoitti:
*shiih...*
*tarjoaa koko porukalle virtuaalioluet*
Pistetään vain Temppu takaisin pönttöön...Saa siellä vetäistä kunnon ämpärikännit. ;PHau! Ruskistuitko kunnolla? Rusketuksesta tuli mieleen N-henkilön ympärivuotinen purkkirusketus muuten. Eipä sanojensa mukaan ollutkaan nähnyt yhtä valkoista kettuparkaa kuin minä reporukka olen.
Kiitos oluesta, janotti jo. Jos Temppu ei oo pöntössä, voisin ryömiä sinne itse. Milloinkahan sitä on tullut otettua muuten kunnon kännit? Ei varmaan tällä helteellä edes paljon tarvitsisi yrittää kun olisi jo tuhannen simassa. *röyh*- d.i.c.e
elisakettu kirjoitti:
Hau! Ruskistuitko kunnolla? Rusketuksesta tuli mieleen N-henkilön ympärivuotinen purkkirusketus muuten. Eipä sanojensa mukaan ollutkaan nähnyt yhtä valkoista kettuparkaa kuin minä reporukka olen.
Kiitos oluesta, janotti jo. Jos Temppu ei oo pöntössä, voisin ryömiä sinne itse. Milloinkahan sitä on tullut otettua muuten kunnon kännit? Ei varmaan tällä helteellä edes paljon tarvitsisi yrittää kun olisi jo tuhannen simassa. *röyh*Kyllähän tuolla ehti ihan mukavasti tulla väriä pintaan.
Itse en ole tekorusketuksen ystävä...Vähän turhan luonnotonta ja pinnallista touhua minun makuun. ;P d.i.c.e kirjoitti:
Kyllähän tuolla ehti ihan mukavasti tulla väriä pintaan.
Itse en ole tekorusketuksen ystävä...Vähän turhan luonnotonta ja pinnallista touhua minun makuun. ;PKiva:-) Kettu saattaa muistuttaa tätä nykyä lähinnä keitettyä kettua. Sen verran myönnän turhamaisuuteni, että tänään älysin olla keittämättä enempää. Josta seurasi sitten paljon palstapohdintaa.
Aloitukseen liittyen: vituttaako enemmän narsistia toisen kehuminen itsensä sijaan kuin tavallista tallaajaa?
Vastaisin että vituttaa. N suorastaan tukehtuu vitutukseensa. Jopa alkoi napakka mitätöinti kehuttua kohtaan. Ja kehujastakin saattaa tulla jotenkin näkymätön, kun moiseen asiattomuuteen on sortunut.
Tavistakin voi vituttaa. Kysehän on lopulta vain siitä, miten on sujut itsensä kanssa. Hyväksyykö itsensä hyveineen ja paheineen, virheineen ja avuineen.
Hyväksyykö sen keskinkertaisuuden mikä peilistä vastaan morjestaa, ymmärtäen että on tavallinen sukankuluttaja toisten lukemattomien joukossa, ilman erityisiä meriittejä tai prenikoita? Ja myös, hyväksyykö itsessään sen hyvän ja kauniin, minkä omaa, vai häpeääkö sitä ja yrittää piilottaa sen erottautumatta joukosta?
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862