kaveriksi venäläinen?
Olen venäläinen ja viettänyt paljon aikaa yksin. Johtuuko se kenties kansalaisuudestani?
Mitä suomalaiset ylipäätään ajattelee venäläisistä?
Kysyin vaan uteliaisuuttani kun halusin tietää.
Kelpaako suomalaiselle
12
253
Vastaukset
- gggggfd
jos oot muija, laiha ja hyvännäköne -> kaupaks menee, suomalaiset ku on kato panomiehiä :D, jos mies, jos oot joku vitu spurgu ja vittuilee porukal ni rasismiin varmasti törmäät. jos oot mukava muille ni vaan tyhmimmät katsoo kansalaisuuttasi. riippuu tietenki mille alueelle tuut asuu, jos tuut martinlaaksoon, tää paikka on nimittäin täynnä spurgui ja kusipäitä
jos oot venäläine, miks puhut suomee hyvi? - 8+17
Mä tiedän monta venäläistä jotka on hyvin sopeutuneet Suomeen ja osaavat hyvin myös kieltä. Jos kommunikointi onnistuu niin venäläisyys ei ole mikään este tutustumiselle. Naapurissa asuu suomalais-venäläinen pariskunta lapsineen, mutta
nainen ei osaa oikein suomea, niinpä ei tule juteltuakaan ja aika ylpeältäkin hän vaikuttaa. - kohteliaisuus x2
En usko, että nykyisen sukupolven suomalaisilla on enää mitään venäläisiä vastaan. Siitä sodasta on jo kumminkin sen verran aikaa, että nekin, joiden vanhemmat oli sodassa, on nykyään itse todella vanhoja. Ei kukaan vihaa nykyään saksalaisia kansana toisen maailmansodan takia.
Suomalaiset on tosin sen verran epäluuloista/epäsosiaalista kansaa, että katsoo kieroon kaikkia (jopa muita suomalaisia). Itsellä asuu samassa talossa nuori venäläinen pariskunta, ja ne on kyllä tosi mukavia. Ei esim. sen kalibeerin suomalaiset naiset moikkaile mulle hymyillen... ikinä.
Tosin oon itse niin epäsosiaalinen, etten yllättyisi jos ne luulee, että mulla on jotain venäläisiä vastaan. Mun moikkaukset on ihan onnettomia :D - valitettavasti näin
Mikä ettei. Tosin treffipalstoilla pyörii paljon venäläishuijareita, jotka pilaavat samalla rehellistenkin maineen. Eli hiukan ennakkoluuloisuutta voi ja kannattaakin olla.
- Zilz.
Mun kaveri oli yhdellä kirppiksellä vartijana. Kaveri kertoi, että ne pahimmat varkaat ja ääliöt olivat venäläisiä. Yleensä mustalaisia haukutaan noista jutuista.
- финн
Miksei kelpaisi? Osaathan suomeakin joten edes kommunikointi ei muodostu ongelmaksi. En ajattele mitään erityistä venäläisistä sen enempää kuin esim. virolaisista tai ruotsalaisistakaan.
- Erilainen ?
Minulle ainakin kelpaisi - voisi harrastaa venäjän kieltä muulloinkin kuin lomilla. Olen nimittäin aivan koukussa itämatkailuun ja olen käynyt usein myös Valko-Venäjällä ja Ukrainassa. Minulla vain on sellainen käsitys, että venäläiset täällä Suomessa haluavat olla omissa ympyröissään. Ainakaan keskutelunavauksiani ei ole yleensä otettu kovinkaan ystävällisesti vastaan...
- elikko..
Tuntuu että niillä joilla on eniten ennakkoluuloja venäläisiä kohtaan, eivät ole koskaan yrittäneet tutustua tai edes tavata venäläisiä.
Mulla on monia venäläisiä työkavereita, eräässä suomalaisessa IT-alan firmassa.
He ovat mukavia, aivan kuten suomalaisetkin työkaverini.
Tulee juteltua heidän kanssaan lähes päivittäin.
Ja hei, miksi oot viettänyt paljon aikaa yksin? Venäläiset tuntuvat pitävän yhtä, on omaa radiokanavaakin jne. ja kaikenlaisia tapahtumia.
Vai eikö oman maan kansalaisten seura kiinnosta sua, haluat siis nimenomaan suomalaisia kavereita? Missä oot oppinut suomea, kauanko oot asunut täällä?
Millasia kavereita haet? Miten vanha olet? - Русская
Olen asunut Suomessa vähän yli 10 vuotta ja oppinut suomea kuuntelemalla toisia, sanakirjoista ja koulun oppitunneilta.
Kyllä mua saattaisi kiinnostaa muiden venäläisten seura, niitä en vaan ole tavannut oikein täällä päin.
Oon vielä aika nuori. - Roxannna
Moi, kyllä minulle käy venäläinen kaveriksi :) Et kertonut kylläkään sukupuoltasi tai ikääsi, mutta sama se- voisin lähteä kanssasi vaikka leffaan tai syömään. Missäpäin asut jos kerran et ole törmännyt muihin venäläisiin? Itse törmään lähes päivittäin, mutta ei ole tullut lähemmin tutustuttua, paitsi kerran. Siitä jäi ainakin positiivinen muisto.
T.Female - 345345345345456
Yleensä ulkomaalaisuus kiehtoo suomalaisia. Varsinkin naiset ovat etunenässä menossa ulkomaalaisten miesten perään. Maalla ei sinänsä ole väliä kunhan nyt on jostakin toisesta maasta. Muistaakseni mm. Suomessa asuva tunnettu Saksasta kotoisin oleva toimittaja on ottanut asiaan kantaa julkisuudessa.
Tosin naiset voi tuossa jakaa "kahteen joukkoon". Ne jotka ovat "jalat levällään" ulkomaalaisten edessä ja ne jotka suhtautuvat heihin isolla varauksella. Suomessa on vahvasti myös "piilorasismia" eli kaikki eivät katso ulkomaalaistaustaisia kovin hyvällä silmällä. Venäläisyys lienee se "pahin" ja seuraavaksi ruotsalaisuus. Paljolti sota ja kielijuttujen takia.
Suomalaismiesten suhtautuminen ulkomaalaisiin miehiin voi olla hieman nihkeämpää. Jos kaveeraminen omien kansalaistenkin kanssa on joskus vaikeaa niin venäläisiin voidaan suhtautua paikoitellen paljon negatiivisemmin. Sotahistoriankin takia. Tosin monet saattavat haluta tutustuakin ulkomaalaistaustaisiin henkilöihin.
Ulkomaalaiset naiset taitavat silti olla edelleen avainasemassa koska ei suomalaisia miehiä haittaa vaikka nainen olisikin ulkomaalainen.
Johtopäätöksenä voi sanoa että osa suomalaisista suhtautuu ulkomaalaistaustaisiin henkilöihin paljon paremmin kuin toiset. Väkisin ei pidä ihmisiin yrittää tutustua vaan voi toimia tilanteissa "ystävällisesti" mutta jos huomaa ettei seura miellytä tai joku käyttäytyy vihamielisesti niin ei kannata mennä yrittää miellyttämään.- Kesä mies.
Kyllä minullekin käy venäläinen ei siinä sen erikoista ole. Kiinnostaa tietysti oletko nais puolinen kun et kertonut sen tarkemmin. Ja puhutko suomea yhtään se voi haittana . Venäläiset ovat kyllä minusta auttavaisempia kun muut ja suomen paikat kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756