Mullanvaihdon jälkeen onnenapilani lehtiin on tullut valkoisia läiskiä. Kasvi on elinvoimainen, tekee kukkaa, mutta on ruma. Mikä vaivaa ja mikä avuksi?
Mikä onnenapilaa vaivaa?
6
62
Vastaukset
- hmmm.
vaihdoitko paikkaa, muutitko kastelua?
- leikannut usein
Leikkaa alhaalta asti poikki ja anna lannoitetta, niin minä tein ja nyt kasvaa paksua vartta ja on komeat lehdet.
- Tilli-Pilli
Onko kasvisi kovassa paahteessa, voisivatko läiskät olla auringonpolttamia? Jos näin on, niin siirtäminen varjoisampaan riittää.
- valkotäplä
Ihan on samassa paikassa ollut viimeiset 11 vuotta. Kastelu 2 x vko, kuten ennenkin, ei ole auringonpaahteessa.
Leikannut usein: miten voi onnenapila kasvaa paksua vartta?? :O - leikannut usein
Kun antaa kunnolla lannoitetta, varsien leikkauksen jälkeen, esimeksiksi kanankakkarakeita niinkuin minä annoin ja ne myös vaativat paljon vettä, varsista kasvoi paksuja ja tanakoita .
Yleensä niissä on varret ohuita ja heikkoja , kaatuilee sinnetänne. Sitä tarkoitin ;-) - valkotäplä
Ok :) Mun apiloissa aina varret olleet terhakat, pystyssä pysyvät. Mullat tosiaan vaihtoin pari-kolme kuukautta sitten, joten en ala nyt lannoittaa. Ennenkin se on rehottanut jopa pari-kolme vuotta samoilla mullilla :)
Kovin se lehteä lykkää, mutta kukkiminen on loppunut. Ehkä leikkaan kaikki tyngäksi ja katson, mitä tapahtuu. Ainahan voin lisätä sitä toisesta onnenapilaruukustani, jos ei rupea tokenemaan.
Ihme juttu, mikä lie. Täplät eivät ole levinneet muihin kasveihin. Olen nyt sumutellut lehtiä, kun jostain luin, että puutarhakasveilla joku sieni aiheuttaa täpläisyyttä ja siihen auttaisi sumuttelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251